Mel en ik in Denemarken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:00

Ga jij maar voorop. Nee, ga jij maar voorop, jij woont hier het langst. :') Dappere dodo’s hebben jullie hoor. Zo’n kras is snel opgelopen, gelukkig zag je het wondje zitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:16

Neus wondjes en dat geldt ook voor oorwondjes kunnen vreselijk bloeden. Fijn dat je het wondje zag zitten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:38

Als je maar 100% zeker weet dat het een wondje was. Neusbloedingen kunnen duiden op fatale luchtzak mycose, daaraan is Shadow binnen een paar dagen overleden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:45

Monique1963 schreef:
Als je maar 100% zeker weet dat het een wondje was. Neusbloedingen kunnen duiden op fatale luchtzak mycose, daaraan is Shadow binnen een paar dagen overleden.

Er werd geschreven:
Citaat:
Maar 'gelukkig' zag ik een beschadiging in haar neusgat. Ik denk dat ze in een tak gelopen is ofzo..

Dus ja ze is daar zeker over!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 07:51

Ja, ik weet dat nog uit jouw topic Monique := daarom zijn we er wel direct heengereden en was ik opgelucht dat plekje te zien. Het is geen grote diepe wond ofzo, meer een krasje /schaafplekje maar zoals Pien al zegt, in een neus bloed het al snel hard..

Vanochtend geen spoor van bloed te zien en nog steeds een actief blij paard :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:08

Sintara schreef:
Ja, ik weet dat nog uit jouw topic Monique := daarom zijn we er wel direct heengereden en was ik opgelucht dat plekje te zien. Het is geen grote diepe wond ofzo, meer een krasje /schaafplekje maar zoals Pien al zegt, in een neus bloed het al snel hard..

Vanochtend geen spoor van bloed te zien en nog steeds een actief blij paard :)

Gelukkig maar! Wat een opluchting! Fijn dat je dat van mijn kleine Shadow herinnerde. Ik ben dan toch blij dat ik die verdrietige info van indertijd gedeeld heb, dat heeft dan toch weer geholpen informatie te verspreiden. Dan is Shadow niet voor niets doodgegaan.
Wat een vreselijke onzekere en machteloze tijd was dat. Je paardje te zien lijden en niemand die wist wat het was. En hem dan dood te vinden. Alles binnen een week.
Poupette had 2 jaar geleden ook een bloedneus. Ik kon geen wondjes zien. Dus d.a. laten komen, die heeft toen een bloedmonster genomen. Maar er wat gelukkig niets mis. Dus ook zonder wondjes en zonder luchtzakmycose kan een paard een neusbloeding hebben, dat zie je aan Poupette en het hoeft niet ernstig dus te zijn, als het maar eenmalig is.
Geef haar maar een extra knuffel van mij!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 11:37

Ja ik weet ook nog een geval van de manege jaren terug. Het was een pony met een speciaal kunstje, elke keer op hetzelfde punt van de buitenrit gooide ze de ruiter eraf, rende linea recta terug naar stal en kwam dan altijd terug met een bloedneus. Daar kon de da ook geen reden voor vinden.

Ik heb toen een paar keer op de pony buiten gereden maar bij mij deed ze het niet :+ . Slim beestje

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 12:09

Sintara schreef:
Ja ik weet ook nog een geval van de manege jaren terug. Het was een pony met een speciaal kunstje, elke keer op hetzelfde punt van de buitenrit gooide ze de ruiter eraf, rende linea recta terug naar stal en kwam dan altijd terug met een bloedneus. Daar kon de da ook geen reden voor vinden.

Ik heb toen een paar keer op de pony buiten gereden maar bij mij deed ze het niet :+ . Slim beestje

Ja grote inspanning kan ook tot bloedneuzen leiden, maar dat is gelukkig ook geen luchtzakmycose.

En de ene ruiter is de andere niet ;-) Ik ging ook een keer op een groepsbuitenrit met paarden van een manege en een onzekere ruiter scheet peuken toen we met zijn allen gingen galopperen. We moesten allemaal terug naar draf om haar. Haar paard zou gebokt hebben. Mwah. Meer vrolijk in galop aanspringen, dan dat ik dat bokken zou noemen, maar dat zeg ik de een is de ander niet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:35

Zo heb ik ooit geholpen met het binnen zetten van paarden bij iemand thuis. Ik ben vrij onzeker, rij zelf ook niet meer dus ik gaf aan, geef mij de makkelijke maar.

Dus ik krijg van persoon 1 een pony, loop richting stal en vraag aan persoon 2: waar mag deze? Persoon 2 kijkt even en zegt Oh ja dat is die pony die persoon 1 altijd over het erf sleurt. Die mag in box 3.
Uuuuh ik heb om een makkelijke gevraagd?
Oh ja maar dat doet hij altijd alleen bij persoon 1.

Oke :') .

Wel fijn dat buitenrijden uiteindelijk gelukt is. Straks met beide wat meer ervaring komt dat vast helemaal goed :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 19:06

Haha ja komt zeker goed met wat oefenen. Maddy heeft op het moment erg spierpijn. Niet door mijn training ofzo maar van Mel haar yoga uurtjes :')
Elke dag zie ik mel vrolijk rondrennen en bokkensprongen maken. En Maddy begint altijd fanatiek mee te doen, om uiteindelijk zwoegend nog net in een drafje mee te komen _O-

Je ziet haar denken HOE GROOT IS DIT VELD _O-
Dus ja, daar is ze een beetje zuur van. Maar uiteindelijk krijgt ze er vast een beter figuur van :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:27

Hahaha, ik zie het voor me. Alles is wennen, maar ze vindt het vast leuk.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:31

Handig zeg dat Mel Maddy extra beweging geeft. :))

Leuk dat jullie nu al een buitenritje konden doen. :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 11:58

Nou Mel en Maddy zijn nu helemaal verknocht aan elkaar. Zo blij mee <3 ze hebben wel nog steeds het gedoetje om ' wie gaat eerst :+ '.

Enn thuis:
Afbeelding
We hebben een trap *\o/* en niet eens meer midden in het looppad van de woonkamer, maar echt op zn plek! Zo blij mee :D
In de tussentijd heb ik ook wat wildernis een klein beetje ingekort
Afbeelding
Lijkt mee te vallen zo maar ehm, dit is een hele grote tandemas aanhanger die tot twee keer toe vol was
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:29

Zoooo hard gewerkt zeg! Mooi die trap! Fijn dat hij niet meer in de loopweg staat.

Mooi de interactie tussen de paarden. Mel blokkeert de ingang. Haar ding. Beetje dominant. Je andere paard, ben even de naam kwijt, wacht keurig. Dramt niet. vertelt netjes, rot eens op, ik wil er langs door even aanraken op de schoft, kauwen, onderdanig en als het duidelijk is dat Mel beslist wanneer er naar buiten mag worden gegaan, gaan ze ook. Prachtig!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 14:12

Wat goed dat de paarden vriendjes zijn.
Mooie trap.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 20:46

Monique1963 schreef:
Zoooo hard gewerkt zeg! Mooi die trap! Fijn dat hij niet meer in de loopweg staat.

Mooi de interactie tussen de paarden. Mel blokkeert de ingang. Haar ding. Beetje dominant. Je andere paard, ben even de naam kwijt, wacht keurig. Dramt niet. vertelt netjes, rot eens op, ik wil er langs door even aanraken op de schoft, kauwen, onderdanig en als het duidelijk is dat Mel beslist wanneer er naar buiten mag worden gegaan, gaan ze ook. Prachtig!

Leuk he. Ik vind ze erg schattig samen :j
Ze zijn vandaag ook beide door de hoefsmid gedaan. Met maddy heb ik flink geoefend want ze wist wel hoe ze voetjes moest geven, maar met name achter was het erg lastig en bij de voorhoeven wou ze graag meekijken met wat je doet, maar als ze dat deed had je zomaar 100 kilo in handen :+ . Ennn ze deed het super bij de smid :D hij heeft haar hoofd 1x opzij geduwd en dat was het dan.

De opbouwfase boven is begonnen *\o/* . Muur afgetekend met behulp van de laser en de plofdraad (geen idee wat de echte naam daarvan is)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:54

Ik vind plofdraad een geweldig duidelijk woord, ik snap meteen wat je bedoelt. Je hebt het ook met krijt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:14

Slaglijn

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 21:17

Echt een topding in elk geval, hahaah

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:40

YvonneV schreef:
Slaglijn

Geweldig! Weer wat geleerd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 13:50

En gisteren hebben we weer buiten gereden. Mel vond alles veel te lang duren en ging dan maar voorop :P en Maddy kwam er helemaal blij erachteraan.. Schatjes.

Er wordt nog volop geoogst, aangezien het nogal een verzopen jaar is geweest en veel velden (half) onder water staan is er nog heel wat mislukte oogst dat ze moeten afhalen. Het is echt best erg, de buurman van de paarden heeft tarwe geoogst met een vochtpercentage van 20%. Kun je net niks mee natuurlijk :(:) het stro heeft hij voor het grootste deel maar verhakseld..

Maar goed Maddy kijkt van al die machines echt haar ogen uit haar hoofd :P zó moe na het rijden :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:56

Zonde zeg. De trap is echt mooi geworden.

Fijn dat de paarden zo braaf zijn en goed met elkaar kunnen vinden

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:00

Wat zonde van de oogsten -O-

Wel leuk dat jullie een fijn rondje hebben kunnen doen met Mel voorop!

De trap staat mooi daar in de hoek! :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:14

We willen natuurlijk wel foto's van jullie op rit!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 15:37

Oei, geen foto gemaakt deze keer! :+
Ik heb wel een schattige foto in de stal. Beetje rode oogjes en beetje boel spinnenwebben maar toch erg lief
Afbeelding

Kusjes van de knuffelpony
Afbeelding