Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sirius_ schreef:Ik heb vorige week Luna ingeladen in de trailer en deelgenomen aan een in hand trail clinic. Ze was nog nooit op pad geweest. Maar super braaf op de trailer al werd er wel wat af gehinnikt. Mijn man heeft met haar het terrein en de bak verkend, ze was wat snuiverig en kijkerig en dramde door hem heen. Eenmaal een paar rondjes gelopen was het goed.
Ik heb haar daarna overgenomen en dat was een enorme overwinning voor mij. Ik ben geen held en vond het heel spannend maar ik vertrouw mijn paard inmiddels steeds meer.
Geen gekke bokkensprongen of uitbreek pogingen. Er was een ander jong paard wat er een paar keer vandoor schoot, daar draaide ze alleen haar oor vooreen man die zijn neus snoot was dan wel weer heel spannend.
[ [url=m/Q1jVMb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0eRBY3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gyfm3z.jpg]Afbeelding[/url] ]
En thuis zijn we dus bezig met schriktraining, waaronder mijn nieuwe grondwerk aanwinst. Een vlaggetje. Ze bouwt soms wat spanning op maar kan dit redelijk snel laten afvloeien. En hoe meer ik haar reacties leer kennen hoe meer ik ook zelf durf. Ze doet ook echt enorm graag dingen samen en vertrouwt mij en mijn man. Laatst lag er een plastic zeil over een bank heen, daar schrok ze van. Als ik het touw lang laat, en er zelf naast ga staan staat ze binnen een paar seconden bij me om het zeil te ontdekken. Heerlijk karakter
[ [url=m/5yd2kd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ajdECy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rose_Sonny schreef:Weet je toevallig of het
De beweging
Het geluid
of
De aanraking is waar ze vooral op reageert?
Ik kan je dan ook de Parelli methode wel aanbevelen. Dan begin je met zo'n carrot stick en de Friendly Game. Met name als het de aanraking is, kan je zo op een veilig afstand je paard leren dat aanraking okay is. Maar ook als het beweging of geluid is, kan je echt baat hebben bij de Parelli methode.
Ik weet niet of je toevallig in het noorden van het land woont, maar als dat zo is, dan zou ik je wel eens kunnen helpen. Ik heb al erg goede resultaten hiermee behaald bij erg rille en angstige paarden. Vorig jaar had ik nog een Haflinger in training die overal voor op de vlucht sloeg, inmiddels kan je met een vlag op zijn rug rijden en loopt hij overal langs en overheen.
snorkel1986 schreef:Vraagje wat voor bit gooien jullie er in om te wennen.. dubbel gebroken
Enkel of ongebroken kunstof
Water of bus.. D of knevel.. waar op bedenk je het.. ben aan het denken wat voor ons wijsheid zal zijn maar waar begin je
En ja er hangt van alles in de kast..van andere paarden