Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElskaIsland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:18

Helaas is mijn pony afgekeurd. Ze heeft meerdere problemen, waardoor het een heel complex plaatje is... Ik ben intens verdrietig.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 17:51

Oh wat naar, ElskaIsland, heel veel sterkte :(:)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:07

Ow wat balen, heel veel sterkte :knuffel:

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:59

Sterkte Elskalsland! :knuffel:

07 maart 2021

Vanochtend stond er weer een training op de planning. Helaas was er een of andere staatsgek die het leuk vond om even vuurwerk af te steken toen ik Miley uit het land haalde.. Miley is niet snel onder de indruk maar was daardoor wel even overstuur.

Heb haar eerst even lekker lang gepoetst en toen rustig begonnen. Ze was er al snel weer bij en redelijk fijn kunnen rijden. We hebben vandaag vooral geoefend op achterwaarts en het verruimen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:32

Ik ben lekker weer het bos in geweest *\o/*
Van tevoren wou ik longeren, maar er was allemaal onrustig gedoe dus uiteindelijk heeft ze alleen los een beetje rond gecrossed. Maarja ze was braaf en we hebben zelfs een heel eind doorgedraafd. Deze keer ging dat ook een stuk beter dan afgelopen vrijdag

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:25

ElskaIsland schreef:
Helaas is mijn pony afgekeurd. Ze heeft meerdere problemen, waardoor het een heel complex plaatje is... Ik ben intens verdrietig.

Wat rot..... sterkte!
Betekent afgekeurd in dit geval dat je niet meer met haar aan het werk kan?
Of heeft ze ook te veel pijn als ze niks hoeft te doen? :(

@sintara heerlijk!! Ik merk dat het voor mij een steeds grotere drempel wordt om weer naar t bos te gaan nu ik in de winter weinig ben geweest. Bovendien weet ik hoe druk t nu is op de paden doordat mensen super veel wandelen met corona en t mooie weer... Ze is niet altijd 100% te vertrouwen op buitenrit. Niet dat ze echt gevaarlijk is hoor maar ze kan wel lekker gespannen worden en opzij springen, omdraaien, stil gaan staan voor iets engs... Vind dat dan toch niet fijn als het druk is op de paden. Wil het doel om 2 keer buiten te rijden deze maand dan ook echt wel heel graag halen.

@roosjenat kan daar zo boos om worden he... wat moet iemand nou nu met vuurwerk :(
Gelukkig heb je nog wel redelijk kunnen rijden.
Op de vraag hoe mijn les ging: dinsdag ging het rijden redelijk fijn. Ze was enorm hengstig en dat merkte ik goed. Ontzettend traag aan mijn been en nu is ze al niet mega fijn aan mijn been... Wel was ze vanaf het begin direct lekker los voor haar doen.
Vrijdag de les ging dus echt super goed.

Vandaag en gisteren was ik bij mijn vriend en voor school bezig. Mijn stalgenoten waren zo lief om mijn staldiensten over te nemen en het uitmesten van de stal voor mij te doen, dus dat was heel fijn.
Morgenmiddag hoop ik als ik niet al te veel stress heb van school, even te kunnen springen met Elaya.
Mocht ik te gestrest zijn dan ga ik alleen even kort longeren, dinsdag hebben we weer les.

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:00

Felien_Kyra schreef:
ElskaIsland schreef:

Wat rot..... sterkte!
Betekent afgekeurd in dit geval dat je niet meer met haar aan het werk kan?
Of heeft ze ook te veel pijn als ze niks hoeft te doen?

Ze lijkt nog happy als ze lekker in haar (kleine, rustige) kudde staat. Dus voor alsnog gaat dat goed. Wanneer dat niet meer zo is, zal ik haar moeten laten gaan.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:38

@ElskaIsland wat rot zeg :( :( kan me goed voorstellen dat je hier verdriet van hebt.
Ik heb er destijds toen Elaya een blessure had en de dierenartsen niks konden vinden wat de oorzaak was van het kreupel/ onregelmatig lopen, ook wel eens over nagedacht wat ik dan zou doen als ze nog wel pijnvrij op de weide kon staan. Ik zou haar dan ook houden tot het echt niet meer ging, of nouja ik zou haar denk ik naar een pensioenplek brengen. Zijn geen leuke dingen om over na te denken :(
Hou je ons een beetje op de hoogte van hoe het met haar blijft gaan?

Wat een stilte hier verder :+

Ik voel me echt zo gelukkig even op t gebied van de paarden. Elaya doet het echt steeds beter en dat is zo fijn na alle ellende die we achter de rug hebben. Ze is al maanden gewoon regelmatig en niet kreupel, ze is zelfs vanaf minuut 0 veel soepeler dan ze ooit is geweest. De behandelingen van mijn stalgenoot doen haar echt goed. We oefenen nu ook met het wijken en waar ik eerder geen reactie kreeg begint dit nu zelfs te komen *\%/* De galop heb ik gelijk afgelopen week uitgebreid en ook geprobeerd om daarin tempowisselingen mee te pakken om aan mijn doel vd galop te werken.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:10

Felien_kyra: Super dat het met Elaya steeds beter gaat! Fijn dat de behalingen van je stalgenootje werken en ze daardoor al een hele tijd gewoon lekker loopt. Top zeg. :D

8 maart 2021

Vandaag Miley gereden, ze werkte lekker mee. En fijn kunnen rijden.

9 maart t/m 11 maart 2021

Miley heeft een paar vrije dagen.

Zaterdag moet ik waarschijnlijk weer naar de vereniging om te rijden. Gisteravond was de bak kurkdroog en vanochtend was het net een waterplas. Blijkbaar goed geregend vannacht hier. :Y) Wel balen.. vond het net zo fijn om weer thuis te kunnen rijden hihi.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 11:27

Roosjenat, fijn dat je zo lekker bezig bent! Jammer van de bak, maar zo te lezen heb je het op de vereniging ook wel naar je zin!
Sinatra, wat fijn dat je het bos in bent geweest!
Felien_Kyra, wat fijn dat het zo goed gaat met Elaya! Heb je nog kunnen springen?
ElskaIsland, hopen dat ze lang happy blijft.

Gisteren ben ik ook weer langs geweest. Met Stinky ben ik alleen (dus zonder andere paarden) wezen wandelen. Hij is deze keer met 4 voetjes aan de grond gebleven, maar hij heeft nog steeds veel energie. Het is ook geen spanning of angst of zo waardoor hij zo raar doet. Misschien binnenkort toch maar eens onder de man mee naar het bos...
Madelief deed wederom goed haar best, ze heeft dinsdag voor het eerst weer de hele nacht buiten mogen staan. Blij dat de stalhouder daar nu ook akkoord mee is, want ik had het idee dat ze dat echt wel graag wilde. We gaan zien hoe ze zich ontwikkelt nu ze niet meer op stal hoeft (maar wel mag) 's nachts.
Sandy is aan de hand mee het bos in geweest en natuurlijk is er dan niks meer aan te zien. Heel benieuwd wat de DA ervan gaat zeggen vanmiddag...

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:16

Laat ik mij ook maar eens melden :+ Totaal vergeten een update te geven.
Vorig weekend weer m'n eerste meetmoment kunnen rijden en daarbij ook mijn B debuut met Gestoa.
Donner had weer een mooie puntje erbij in het M2, met hem ben ik nu Z1 startgerecht <3
Gestoa deed het onwijs goed! 205 & 198,5 gereden met haar. Volgend weekend mag ze weer mee en ga ik met Donner springen :)

Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:18

Super leuk! :D

Met Mel is het helaas mis gegaan vanmiddag, ze is op de paddock in elkaar geslagen door het andere paard %). Geen wonden deze keer, maar wel kreupel aan de achterhand. Dus nu metacam en boxrust... Even aankijken hoe het ontwikkeld.

In eerste instantie ging ze er helemaal niet op staan en zielig bij liggen, maar in het afgelopen uur is ze weer op alle benen gaan lopen. Ik mag ook aan alle gewrichten voelen enzo.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:07

Er was een da op stal voor een paard met koliek, dus die mocht ook even gluren naar mel :o het probleem is de knie linksachter.
Omdat het al wel veel verbeterd is mocht ik het van hem ook aankijken. Ze was wel echt link op deze da := hij moest het been echt uit de lucht vangen :x

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:22

@sintara urgh wat balen zeg :( jullie waren zo lekker bezig... Wel fijn dat er direct naar gekeken is. Hier gaat Elaya het weiland niet eens mee uit als ze doorheeft dat de dierenarts er is :')

@veertje99 lekker bezig! Ga je direct Z1 starten? Of blijf je lekker even knallen in de M2?

@nessinator niet meer gesprongen helaas. Wil ik dit weekend echt nog wel even doen... Hoop dat het weer het toe laat. Kan in de binnenbak op de club anders ook wel wat neerzetten maar vind ik toch niet heel fijn rijden als er ook anderen komen...
Wat fijn dat Stinky in ieder geval met zijn voeten aan de grond bleef :') Durf je onder het zadel wel aan?
En wat fijn dat madelief dag en nacht naar buiten kan. Kan ze vanuit haar stal naar een stuk buiten? Of hoe moet ik het zien? :) Lijkt me dus echt ideaal.

Ik moest even teruglezen heb je bericht over Sandy helemaal over het hoofd gezien.. Wat fijn dat ze vandaag weer goed liep enerzijds, anderzijds is het volgens mij altijd net zo dat wanneer de DA komt ze ineens niet meer kreupel zijn en ze dan zo op het oog niks kunnen vinden. Wat is er uitgekomen gisteren??
Wel een goede beslissing om haar dan gewoon van een welverdiend pensioen te laten genieten.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:08

@Sintara, och jee dat is schrikken! Geluk dat de dierenarts er nog even na kon kijken. Hopelijk hersteld ze goed!

@Felien, Ik blijf nog in het M2. Het Z zijn we nog niet klaar voor. Moet allemaal nog veel meer bevestigd worden :)

Ik hoop dat ik morgen toch nog eventjes kan rijden ondanks de regen die ze voorspellen :')

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 10:44

Veertje, gefeliciteerd met je winstpunten! Wat goed dat je op je paard wacht voordat je naar het Z overgaat!
Sinatra, dat is flink zuur. Ik hoop dat het meevalt!
Felien_Kyra, onder het zadel durf ik het zeker aan, hij is dan niet zo springerig en ik kan hem vanuit het zadel consequenter weer tot rust krijgen. Maar we blijven toch voorlopig even wandelen tot hij weer gewend is aan het bos in gaan :j
Madelief staat nu inderdaad (net als Stinky) in een uitloopstal :)
Sandy had hele schone foto's, nog niks wijzer dus. Advies was om haar in beweging te houden, dus we gaan haar gewoon weer rustig oppakken, aangevuld met voedingssupplementen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 12:26

Hoe zijn jullie de storm doorgekomen? Stinky had er in ieder geval geen last van. Hij is steeds aanhankelijker, komt steeds naar je toe en in de training hield hij zijn focus mooi bij mij in plaats van alles wat er om hem heen waaide!
Madelief is zondag mee geweest op les, nu ik erover nadenk de eerste keer dat ik met haar les heb gereden. Ze was een stresskip toen we aankwamen, maar kalmeerde toen we eenmaal aan het werk gingen. Dat deed ze hartstikke goed, we hebben zelfs een stukje verzameling meegepakt!
Met Sandy zijn we wezen wandelen en die liep weer als een kievit!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:48

Ja prima. Ik heb Mel net voor een hagelbui buiten gezet op 'boxrust' en ze kwam helemaal tot rust :(:). Ze heeft nu een stukje wei van 4 bij 6 ofzoiets. Als ze vanmiddag weer wat verder opgeknapt is dan krijgt ze er een stuk bij.
Ze wou gisteravond wel weer aan de slag _O- maar dat gaat nog niet hahaah

Wat goed dat die van jou zo braaf zijn geweest! Vond je het met wandelen niet spannend met vallende takken enzo, of staan daar geen bomen

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:53

@veertje99 verstandige keuze dan om nog even te wachten ;)

@nessinator, hier viel het eigenlijk heel erg mee qua stormen. Zit te denken maar het waaide wel wat stevig en ik geloof twee keer een hele korte hagelbui. Toen moest ik vanuit de warme woonkamer wel even aan de paarden denken maar goed, die zullen het minder erg vinden om even in zo'n bui te staan dan dat ze 24 uur op stal staan ;)

Wat fijn dat het zo lekker ging bij jou met de paardjes ;)

@Sintara aaah hoe is het gegaan vanmiddag met het stuk er bij? Bleef ze lekker rustig?
Gaat het de goede kant op met Mel weer?

Ik heb vandaag voor het eerst na bijna drie jaar weer een parcours gesprongen *\o/* *\o/*
Het ging echt zo goed. Jammer dat ik geen beeldmateriaal heb. Was ik zelf ook heel benieuwd naar geweest. Ze was wel heeeel fanatiek even, maar goed, liever dat dan dat ze er geen zin in zou hebben.
Verder ben ik blij want er is een paadje vanaf een zijweg naar de manege gemaakt waardoor ik niet meer over de grote weg hoef met haar. Vind dit toch altijd wat spannend en vooral op dagen dat ik weet dat het druk is op de weg of met harde wind dan hield dit me toch een beetje tegen om naar de club te rijden. Morgen longeert mijn stalgenootje haar ivm mijn drukte wat betreft de studie. Dus morgen even een paardvrij dagje. Woensdag klim ik er dan zelf weer even op voor wat dressuurwerk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:01

Wat stoer felien! Was het springen of een cross? Ik vind crossen echt eng haha.

Met Mel gaat het weer veel beter! Ze heeft wel even een drafje en galopje gedaan maar allemaal heel beheerst. Ze was erg happy en zo vanaf de kant ziet het er best goed uit.
Morgen maar even kijken of iemand mee wil kijken naar met name de draf. Kreupelheid aan een achterbeen vind ik altijd lastig te zien, gaat nog het beste als ik er achteraan loop :o zwak punt van mij

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:07

Sintara schreef:
Wat stoer felien! Was het springen of een cross? Ik vind crossen echt eng haha.

Met Mel gaat het weer veel beter! Ze heeft wel even een drafje en galopje gedaan maar allemaal heel beheerst. Ze was erg happy en zo vanaf de kant ziet het er best goed uit.
Morgen maar even kijken of iemand mee wil kijken naar met name de draf. Kreupelheid aan een achterbeen vind ik altijd lastig te zien, gaat nog het beste als ik er achteraan loop :o zwak punt van mij

haha nee was springen :j Vond dit na een aantal jaar niet doen ook al spannend genoeg. Cross wilde ik net gaan oppakken en toen kreeg ze de blessure. Heb uiteindelijk 1 oefenwedstrijd cross gereden maar natijd kwam ik er achter dat ik vergeten was te ademen :') zo spannend vond ik dat ook... was daarna nog net niet aan het hyperventileren..

Ik vind het ook lastig om dat altijd goed te zien hoor.. altijd fijn als iemand even meekijkt toch ;)
Fijn dat ze wel gewoon happy is. Durf je het nog aan om haar straks weer samen te zetten? Of heb je daar verder nog niet over nagedacht?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:37

Nessinator: Fijn dat alle paardjes goed hun best deden ondanks de storm!

Felien_Kyra: Top zeg!! Fijn dat het zo goed ging.

Sintara: Fijn dat het met Mel beter gaat. :)

12 maart t/m 14 maart 2021

Miley heeft vrij gehad i.v.m het slechte weer. En zelf had ik geen motivatie om naar de vereniging te gaan. :+

15 maart 2021

Vandaag na een week weer gereden op Miley. Ze liep heel erg fijn! Niet speciaal ergens aan gewerkt, gewoon lekker een stukje gereden hihi.

Ook vandaag is een nieuwe aanwinst binnen gekomen. De Lemieux Musk dekje van de nieuwe collectie <3

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:06

16 maart 2021

Vandaag Miley weer gereden en zie liep echt heel erg fijn <3

We hebben geoefend op het wijken en ook het wat meer verzameld stappen en daarna weer wat verruimingen mee gepikt!

Ook heb ik ons opgegeven voor een meetmoment op 28 maart. Kijk er nu al naar uit, onze laatste offline meetmoment was begin oktober.

Als ze aankomende dagen net zo fijn loopt wil ik nog een proefje opnemen dit weekend. We zullen zien wat het gaat worden hihi.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:36

Wat is het stil hier!

17 maart 2021

Ook vandaag mocht Miley aan het werk. Tijdens het losrijden was ze niet heel fijn maar nadat ze eenmaal los was deed ze het echt weer super!

Onze focus lag vandaag vooral op het verruimen in stap. Daarnaast hebben we hard gewerkt aan het netjes afronden van de oefeningen. Dat gaat steeds beter!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 10:17

Sinatra, fijn dat ze weer 'buiten' kan! We zijn in de storm niet wezen wandelen, maar de dag erna. Toen vielen er gelukkig geen takken meer :) Kreupelheid is ook van achter beter te zien, dat is ook hoe ze keuren, dus ligt zeker niet aan jou!
Felien_Kyra, Wat fijn dat je weer hebt kunnen springen! Ik hou ook van springen maar vanwege een terugkerende blessure in het CTO-gebied bij Stink waag ik me er niet meer aan.
Roosjenat, wat een mooi dekje <3 en wat fijn dat ze zo lekker liep! Succes alvast op je meetmoment, vergeet niet dat de zomertijd dan weer ingaat :)

Gisteren was niet echt mijn dag, maar ik heb toch lekker met Stinky kunnen rijden. Ik had bedacht dat ik eens wat meer moest gaan rijden ipv aanklooien, maar dat was een beetje te veel van het goede. Zaterdag een stapje terug dus en nog maar eens proberen. Ook heb ik een nieuw hoofdstel besteld waarmee ik op neus en op bit tegelijk kan rijden. Hopelijk hou ik dan wat meer te zeggen als hij echt heftig wordt.
Stinky staat net als al onze paarden op blote voeten, maar dat is niet te doen als je in het Montferland intensief wilt trainen. Hij moet dus hoefschoenen. Daar rijden we al een tijdje mee, maar hij moet nieuwe omdat 1. Zijn hoefschoenen zijn naar Madelief gegaan, en 2. zijn schoenen waren bij nader inzien wat te klein voor hem. Zouden jullie een grotere maat van mijn huidige hoefschoenen kopen, die goed zijn, makkelijk aan en uit te doen, nooit problemen mee (nou ja, nooit...) maar slijten toch wel, zichtbare slijtage nu na een jaar semi-intensief gebruik (trainen voor korte klasse 1 = 25 km ritten 2x per week), of zouden jullie meteen voor de duurdere maar ook kwalitatief betere schoen gaan die tzt toch wel moet komen maar nu nog wat veel van het goede lijkt?
Madelief heeft iets langer vrij want zoals ik al zei was het niet echt mijn dag, in plaats daarvan ben ik met Sandy aan de hand wezen wandelen. Ze liep ook aan de hand niet 100% dus het was een verstandig besluit om haar gewoon met pensioen te doen.