Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mirranda schreef:@ Cambiar: Lees het stuk nog eens goed: Een expert van wolvenmeldpunt BIJ12 was hier om uit te sluiten dat het een wolf was. Hij vermoedt dat het het werk van een hond is,
Er staat nergens dat de aanval ook daadwerkelijk door honden is gedaan.
Dat is nog niet bekend. En een dag later was de expert er alweer.
Weet je, dat jij het gezeur vind, dat is wel duidelijk.
Wij vinden dat niet en willen graag de problemen onder de aandacht brengen, want die zijn er.
Je kunt je weidedieren nooit, maar dan ook nooit voor 100% veilig stellen. Net zoals je je huis nooit voor 100% tegen inbrekers kunt wapenen. Eigen schuld dan maar dat ze toch bij je binnen komen??
Iets met victim blaming?
@ Tamary: Dank voor je waardevolle aanvulling
Mirranda schreef:Citaat:Bij niet efficiënte beten is het het werk van honden.
Al die experts kunnen wel inpakken![]()
Hoezo DNA afnemen, als de verlossende conclusie hier wordt genoemd?
Scheelt een boel geld en sores en maakt het claimen van een vergoeding ook opeens een stuk eenvoudiger.
Mel je aan bij BIJ12
Cambiar schreef:Ook mijn schaapjes zijn doodgebeten door de hond van mijn vriend. Ik weet wat het is...
Gezien zoveel aanvallen door honden gebeuren, dan maar alle honden afknallen?
Victim blaming? Paarden houden is geen recht, het is een luxe, en vijanden zijn naast dieren ook mensen, je kan hier zitten mekkeren over de wolf, maar kan evengoed een mens zijn die je dieren wat aandoet, cfr paardenbeulen. idd je kan ze dus nooit 100% veilig stellen, kun je er niet mee leven, stop er dan mee.
Het werkelijke verhaal erachter is dat we allemaal eerder iets mee te maken hebben waarom de wolven hierheen komen. Terwijl we de natuur voor ons aan het opeisen zijn, voor ikea kasten, voor brandhout voor blikgroentjesfabrieken, houtpellets, houten vloeren, enz, komt de wolf hierheen en dan gaan we op ons achterpoten staa. Karma heet dat.
Cambiar schreef:De mensheid zal steeds meer gestraft worden voor wat hij de natuur aandoet, en we zijn er allemaal bij.
irmaz schreef:Cambiar schreef:Ook mijn schaapjes zijn doodgebeten door de hond van mijn vriend. Ik weet wat het is...
Gezien zoveel aanvallen door honden gebeuren, dan maar alle honden afknallen?
Victim blaming? Paarden houden is geen recht, het is een luxe, en vijanden zijn naast dieren ook mensen, je kan hier zitten mekkeren over de wolf, maar kan evengoed een mens zijn die je dieren wat aandoet, cfr paardenbeulen. idd je kan ze dus nooit 100% veilig stellen, kun je er niet mee leven, stop er dan mee.
Het werkelijke verhaal erachter is dat we allemaal eerder iets mee te maken hebben waarom de wolven hierheen komen. Terwijl we de natuur voor ons aan het opeisen zijn, voor ikea kasten, voor brandhout voor blikgroentjesfabrieken, houtpellets, houten vloeren, enz, komt de wolf hierheen en dan gaan we op ons achterpoten staa. Karma heet dat.
Dan denk ik dat binnenkort de dinosauriërs wel weer op de stoep zullen staan
Cambiar schreef:De mensheid zal steeds meer gestraft worden voor wat hij de natuur aandoet, en we zijn er allemaal bij.
Dat de wolf hier nu rondloopt heeft helemaal niks te maken met de natuur aangezien er in Nederland geen enkele m2 werkelijk natuur is, alles wordt hier gemaakt (en weer stukgemaakt) door mensen. Net zoals de terugkomst van edelherten, die weer afgeschoten moeten worden zodra ze zich natuurlijk gaan gedragen en een ander gebied opzoeken (Drenthe), en het overtal van wilde zwijnen te danken is aan jagers die wel eens wat anders wilden schieten dan een konijntje maar het nu te ingewikkeld vinden om hele dagen op hun buik te liggen om een wild zwijn te kunnen betrappen. De "natuurbeheerders" hebben nu een probleem want de dieren maken hun "natuur" kapot dus moet de wolf maar weer terugkomen, een stuk spannender en houdt meteen andere mensen uit hun "natuurgebieden".