Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:02

Bij een jaarling valt er ook nog niet heel veel te keuren of proef te rijden. Dus dat is inderdaad meepakken en wegwezen als die bevalt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 12:34

Gini schreef:
Bij een jaarling valt er ook nog niet heel veel te keuren of proef te rijden. Dus dat is inderdaad meepakken en wegwezen als die bevalt.

Cioccolato schreef:
Oh ik wel met een jaarling, ben niet zo benauwd. Helemaal niet voor 't geld waarvoor die weg moest, als die goed zou zijn :j

En juist daarom kan je ook nog niet zeggen of die goed of niet goed is. Natuurlijk kan je een ziek ongezond paard onderscheiden van een gezond paard, maar een paard van een jaar kan je nog niet echt keuren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:39

En daarom zou ik 'm dus zo meenemen.
Al keur ik 'n jaarling wel op de foto's, als 't lukt en ze ook meer geld kosten. Het zegt niet veel.. Maar wat niet goed is, wordt niet meer goed (in geval van een kapot iets).
Deze koste gewoon weinig en zag er in de ad goed uit. Maar bleek dat hij goed foto's kon maken. Ik laat ze dan ook zonder naar gevoel gewoon staan als het me niet aanstaat.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:44

Nee met jonge paarden is dat inderdaad anders. Dan is je keuze is sneller gemaakt omdat het toch een "gok" blijft, er kan van alles gebeuren nog terwijl hij opgroeit. Maar met een bereden paard zou ik zeker een aantal keer gaan kijken, ook voor mijn eigen gevoel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 12:51

Nee ik snap je wel, de keuze is idd sneller gemaakt.

Had nog iets dat ik graag wou delen met jullie. Een paar dagen geleden had er iemand mij een bericht gestuurd met info en video's van een 3,5 jarige merrie. Niet zadelmak, geen stamboek, prijs was 4000 excl. BTW (dus net geen 5000 euro). Toen ik thuis was even de video's goed bekeken. Nou, dat paard liep dus helemaal niet zuiver en soms zelfs echt mank. Even de video doorgestuurd naar een vriendin die in haar laatste jaar dierengeneeskunde zit, zij zei meteen dat die ook niet goed liep. Nog even nagevraagd bij 2 oude stalgenoten, eentje had ze op Facebook al eens zien staan en wist over wie ik het had, vond haar dus ook helemaal niet goed lopen. Even zitten twijfelen of ik er iets van ging zeggen maar toch maar niet gedaan, heb gewoon vriendelijk bedankt en gezegd dat ze me niet aansprak.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:08

CalipsoLover schreef:
Nee ik snap je wel, de keuze is idd sneller gemaakt.

Had nog iets dat ik graag wou delen met jullie. Een paar dagen geleden had er iemand mij een bericht gestuurd met info en video's van een 3,5 jarige merrie. Niet zadelmak, geen stamboek, prijs was 4000 excl. BTW (dus net geen 5000 euro). Toen ik thuis was even de video's goed bekeken. Nou, dat paard liep dus helemaal niet zuiver en soms zelfs echt mank. Even de video doorgestuurd naar een vriendin die in haar laatste jaar dierengeneeskunde zit, zij zei meteen dat die ook niet goed liep. Nog even nagevraagd bij 2 oude stalgenoten, eentje had ze op Facebook al eens zien staan en wist over wie ik het had, vond haar dus ook helemaal niet goed lopen. Even zitten twijfelen of ik er iets van ging zeggen maar toch maar niet gedaan, heb gewoon vriendelijk bedankt en gezegd dat ze me niet aansprak.

Nou,dat zou er bij een keuring toch gelijk uitgekomen zijn!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 13:21

Voor een onbeleerd paard zonder stamboek is 5000 euro ook gewoon veel te veel. Ben al veel onbeleerde paardjes tegen gekomen voor 5000/6000 euro met ouders zoals Totilas. Nou mag je fan of geen van zijn van Totilas, maar dat vind ik toch iets meer zijn geld waard. Dat paard was niet eens door een klinische keuring gekomen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:49

CalipsoLover schreef:
Voor een onbeleerd paard zonder stamboek is 5000 euro ook gewoon veel te veel. Ben al veel onbeleerde paardjes tegen gekomen voor 5000/6000 euro met ouders zoals Totilas. Nou mag je fan of geen van zijn van Totilas, maar dat vind ik toch iets meer zijn geld waard. Dat paard was niet eens door een klinische keuring gekomen.

Daar kan je dan ook al gelijk van uit gaan dat daar iets mis mee is.. :D Dat kost bijna al alleen de dekking van Totilas.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 17:34

Elco schreef:
CalipsoLover schreef:

Daar kan je dan ook al gelijk van uit gaan dat daar iets mis mee is.. :D Dat kost bijna al alleen de dekking van Totilas.

Excuses, vergis me even. Had het over Toto Jr of iets dergelijks, opa was Totilas, dekgeld ligt daarvan rond de 1500 dacht ik.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:40

Nog meer mensen die binnenkort ook gaan kijken ergens? Ik heb voor 3 januari een afspraak staan en ik ben zo door het dolle haha. Hoop echt dat dit de match is voor mij!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 17:43

Nog (!!) niet :P 21 januari heb ik mijn laatste examen, daarna heb ik 3 weken vrij en in die 3 weken wil ik wel een paar paarden gaan bezichtigen maar heb nog geen afspraken vastgelegd want het is nog iets te ver weg. Laat je ons weten hoe het geweest is?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:56

Ik ga aanstaande donderdag naar eentje kijken. Stokmaat wel maar 1m45, zal randje kantje zijn qua grootte denk ik, ben zelf 1m68. Wel ietwat steviger gebouwd.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:00

CalipsoLover schreef:
Nog (!!) niet :P 21 januari heb ik mijn laatste examen, daarna heb ik 3 weken vrij en in die 3 weken wil ik wel een paar paarden gaan bezichtigen maar heb nog geen afspraken vastgelegd want het is nog iets te ver weg. Laat je ons weten hoe het geweest is?

Ja! Laat het sowieso weten hoe het was. Het is een 18 jarige tinkerruin die heel rustig en kalm moet zijn, dus ik ben heel benieuwd! Hoop echt dat het mijn nieuwe maatje gaat worden.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:10

Kiki1995 schreef:
Nog meer mensen die binnenkort ook gaan kijken ergens? Ik heb voor 3 januari een afspraak staan en ik ben zo door het dolle haha. Hoop echt dat dit de match is voor mij!
Ik jammer genoeg niet, het paardje waar ik 30 december naar zou gaan kijken, is al verkocht. :(
Maar spannend zeg, ben benieuwd! :D

miezelke schreef:
Ik ga aanstaande donderdag naar eentje kijken. Stokmaat wel maar 1m45, zal randje kantje zijn qua grootte denk ik, ben zelf 1m68. Wel ietwat steviger gebouwd.
Alvast veel succes donderdag! :D Is altijd toch spannend. *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:47

Succes met bezichtigen. Blijft inderdaad altijd spannend. Soms weet je het meteen, soms wil je er niet meteen aan maar gaat ie toch met je mee.

Ik zoek ook wel maar dat is zo specifiek dat de kans heel klein is dat ik het vind.
Ik zoek een koffievos merrie uit 2006. Mocht iemand haar tegen komen....

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 23:08

Veel plezier/succes iedereen!

ikke schreef:
Succes met bezichtigen. Blijft inderdaad altijd spannend. Soms weet je het meteen, soms wil je er niet meteen aan maar gaat ie toch met je mee.

Ik zoek ook wel maar dat is zo specifiek dat de kans heel klein is dat ik het vind.
Ik zoek een koffievos merrie uit 2006. Mocht iemand haar tegen komen....

Waarom zo specifiek als ik vragen mag? :o

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 08:30

Ik ga vanmiddag ergens kijken, maar heb via facebook een aangeboden gekregen die ik ook graag wil gaan bezichtigen, vanmiddag bij een 22 jarige merrie kijken en via facebook een 15 jarige binnen mijn budget aangeboden gekregen

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:39

Veel succes met bezichtigen iedereen!

Mijn zoektocht is alweer opgehouden voordat deze daadwerkelijk begonnen was. De oudere merrie die ik aangeboden heb gekregen, mag van haar pensioen komen genieten bij mij. <3 Plan is om een beetje in de bak te hobbelen, maar vooral heel veel buiten te rijden of te wandelen. Over twee weken is ze er en ik kan echt niet meer wachten!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:41

Mijn plannen zijn even in de ijskast gezet, ga van het voorjaar weer actiever kijken. Heb een leuke ruin van mijn vriendin aangeboden gekregen, maar staat nu stil, dus wacht dat even af

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:00

Moet ik er wel bij zeggen dat wij op Texel wonen. Dus binnen de 2 uur valt er hier zoiezo mega veel af

Ga vandaag een advertentie maken voor allebei mijn paarden. Mocht er iemand reageren wat mij wat lukt mogen ze verkocht maar anders blijven ze lekker hier. Maar wie weet dat wel net die ene persoon er tussen zit die perfect voor ze is..
Iedereen veel plezier die gauw gaat kijken naar potentiële paardjes!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:03

nee, helaas niet had eigenlijk wel gehoopt staat op dit moment weinig terwijl ik niet veel in mijn eisen lijstje heb staan. Naja 11 januari ga ik naar de friezen hengstenkeuring in Leeuwarden dus wie weet staan daar stallen die wel iets voor mij hebben.

Ondertussen op facebook oproep gedaan en elke dag kijken op marktplaats of er iets nieuws wordt aangeboden. :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:58

SandravdB schreef:
Ik ga vanmiddag ergens kijken, maar heb via facebook een aangeboden gekregen die ik ook graag wil gaan bezichtigen, vanmiddag bij een 22 jarige merrie kijken en via facebook een 15 jarige binnen mijn budget aangeboden gekregen
En, hoe is het gegaan? :D

Freyr schreef:
Veel succes met bezichtigen iedereen!

Mijn zoektocht is alweer opgehouden voordat deze daadwerkelijk begonnen was. De oudere merrie die ik aangeboden heb gekregen, mag van haar pensioen komen genieten bij mij. <3 Plan is om een beetje in de bak te hobbelen, maar vooral heel veel buiten te rijden of te wandelen. Over twee weken is ze er en ik kan echt niet meer wachten!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *\o/*
Heb je een foto voor ons? :))

Autumnn schreef:
Mijn plannen zijn even in de ijskast gezet, ga van het voorjaar weer actiever kijken. Heb een leuke ruin van mijn vriendin aangeboden gekregen, maar staat nu stil, dus wacht dat even af
Veel succes met de ruin! :D

Ik heb ondertussen ook een oproepje gedaan in een facebook groep voor Akhal Teke's, maar tot nu toe enkel dieren in Polen en Rusland aangeboden gekregen. :+ Dat is me toch wat te ver. _O-
Verder een, op het eerste zicht, leuke appaloosa mix gezien, maar van wat ik zie op een onduidelijk filmpje lijkt de rug me niet schitterend. :')
Ik vond een ander paard (inmiddels jammer genoeg al verkocht), zo leuk dat al de rest er wat bij verbleekt. :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 00:04

Denk dat ik mijn plannen voorlopig ook even in de ijskast kan zetten, buiten dat ik bijna niks aantrekkelijks binnen mijn budget vind, hebben we net een financiële tegenslag dus het wordt weer wat maandjes sparen. Pfff... Ik baal wel even heel erg.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:06

CalipsoLover schreef:
Denk dat ik mijn plannen voorlopig ook even in de ijskast kan zetten, buiten dat ik bijna niks aantrekkelijks binnen mijn budget vind, hebben we net een financiële tegenslag dus het wordt weer wat maandjes sparen. Pfff... Ik baal wel even heel erg.

Ah nee, wat vervelend :(:)
Vooral omdat je het vaak niet onder controle hebt.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 05:55

Ik meld me.
Op zoek naar een ruin
1 65/170. Tussen de 5 en 12 jaar oud
Springen geklasseerd. Cross ervaring is een pré .
Heb leuk budget, maar hoop toch wel onder de 15000 te blijven