Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Bij een jaarling valt er ook nog niet heel veel te keuren of proef te rijden. Dus dat is inderdaad meepakken en wegwezen als die bevalt.
Cioccolato schreef:Oh ik wel met een jaarling, ben niet zo benauwd. Helemaal niet voor 't geld waarvoor die weg moest, als die goed zou zijn
CalipsoLover schreef:Nee ik snap je wel, de keuze is idd sneller gemaakt.
Had nog iets dat ik graag wou delen met jullie. Een paar dagen geleden had er iemand mij een bericht gestuurd met info en video's van een 3,5 jarige merrie. Niet zadelmak, geen stamboek, prijs was 4000 excl. BTW (dus net geen 5000 euro). Toen ik thuis was even de video's goed bekeken. Nou, dat paard liep dus helemaal niet zuiver en soms zelfs echt mank. Even de video doorgestuurd naar een vriendin die in haar laatste jaar dierengeneeskunde zit, zij zei meteen dat die ook niet goed liep. Nog even nagevraagd bij 2 oude stalgenoten, eentje had ze op Facebook al eens zien staan en wist over wie ik het had, vond haar dus ook helemaal niet goed lopen. Even zitten twijfelen of ik er iets van ging zeggen maar toch maar niet gedaan, heb gewoon vriendelijk bedankt en gezegd dat ze me niet aansprak.
CalipsoLover schreef:Voor een onbeleerd paard zonder stamboek is 5000 euro ook gewoon veel te veel. Ben al veel onbeleerde paardjes tegen gekomen voor 5000/6000 euro met ouders zoals Totilas. Nou mag je fan of geen van zijn van Totilas, maar dat vind ik toch iets meer zijn geld waard. Dat paard was niet eens door een klinische keuring gekomen.
Elco schreef:CalipsoLover schreef:Voor een onbeleerd paard zonder stamboek is 5000 euro ook gewoon veel te veel. Ben al veel onbeleerde paardjes tegen gekomen voor 5000/6000 euro met ouders zoals Totilas. Nou mag je fan of geen van zijn van Totilas, maar dat vind ik toch iets meer zijn geld waard. Dat paard was niet eens door een klinische keuring gekomen.
Daar kan je dan ook al gelijk van uit gaan dat daar iets mis mee is..Dat kost bijna al alleen de dekking van Totilas.
CalipsoLover schreef:Nog (!!) niet21 januari heb ik mijn laatste examen, daarna heb ik 3 weken vrij en in die 3 weken wil ik wel een paar paarden gaan bezichtigen maar heb nog geen afspraken vastgelegd want het is nog iets te ver weg. Laat je ons weten hoe het geweest is?
Kiki1995 schreef:Ik jammer genoeg niet, het paardje waar ik 30 december naar zou gaan kijken, is al verkocht.Nog meer mensen die binnenkort ook gaan kijken ergens? Ik heb voor 3 januari een afspraak staan en ik ben zo door het dolle haha. Hoop echt dat dit de match is voor mij!
miezelke schreef:Alvast veel succes donderdag!Ik ga aanstaande donderdag naar eentje kijken. Stokmaat wel maar 1m45, zal randje kantje zijn qua grootte denk ik, ben zelf 1m68. Wel ietwat steviger gebouwd.
ikke schreef:Succes met bezichtigen. Blijft inderdaad altijd spannend. Soms weet je het meteen, soms wil je er niet meteen aan maar gaat ie toch met je mee.
Ik zoek ook wel maar dat is zo specifiek dat de kans heel klein is dat ik het vind.
Ik zoek een koffievos merrie uit 2006. Mocht iemand haar tegen komen....
SandravdB schreef:En, hoe is het gegaan?Ik ga vanmiddag ergens kijken, maar heb via facebook een aangeboden gekregen die ik ook graag wil gaan bezichtigen, vanmiddag bij een 22 jarige merrie kijken en via facebook een 15 jarige binnen mijn budget aangeboden gekregen
Freyr schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!Veel succes met bezichtigen iedereen!
Mijn zoektocht is alweer opgehouden voordat deze daadwerkelijk begonnen was. De oudere merrie die ik aangeboden heb gekregen, mag van haar pensioen komen genieten bij mij.Plan is om een beetje in de bak te hobbelen, maar vooral heel veel buiten te rijden of te wandelen. Over twee weken is ze er en ik kan echt niet meer wachten!
Autumnn schreef:Veel succes met de ruin!Mijn plannen zijn even in de ijskast gezet, ga van het voorjaar weer actiever kijken. Heb een leuke ruin van mijn vriendin aangeboden gekregen, maar staat nu stil, dus wacht dat even af
CalipsoLover schreef:Denk dat ik mijn plannen voorlopig ook even in de ijskast kan zetten, buiten dat ik bijna niks aantrekkelijks binnen mijn budget vind, hebben we net een financiële tegenslag dus het wordt weer wat maandjes sparen. Pfff... Ik baal wel even heel erg.