Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Marjan, ik vind haar eerlijk gezegd aan de longe niet goed lopen. Ze is in vergelijking met achter, voor erg kort. Komt daar niet goed weg. Het is een beeld dat je toch ook wel vaak zien bij paarden met HKO. Gezien jouw verhaal komt het mij voor dat ze nog steeds pijn heeft aan beide voorvoeten. Zou voor mij een reden zijn om - met het onduidelijke verhaal in het achterhoofd dat je hebt gehad bij je aankoop van het paard - het paard nog even te laten bekijken bij een andere veearts en foto's te laten maken van beide voorvoetjes.
Het kan ook best zijn dat haar gedrag daarmee te maken heeft.
Voor wat betreft jouw zadel: Het zadel lijkt wat achterover te liggen maar wil niet zeggen dat het niet past. Het zadel moet ook ruimte bieden voor het paard om de rug te bollen. Je kunt dat goed zien als je dat test door met je vingers onder de buik de rug "op te drukken". Een goede zadelpasser beoordeelt daarom het zadel ook altijd onder de man.
Het naar voren schuiven van het zadel lijkt mij te komen doordat je paard het zadel als het ware zelf met de rug naar voren duwt doordat ze achter groot beweegt en voor kort.
Marietje35 schreef:De blaadjes vallen weer van de boom he![]()
![]()
Hoe was ze gisteren Marjan?
MarjanB schreef:Xritt schreef:Hey wat leuk. Die stal ken ik (volgens mij). Daar heb ik ook gestaan. Dat wordt lekker in het bos rijden. Het is daar heerlijk!
Hoop dat zodra ze een beetje gewend is ik idd lekker het bos in kanHaha mag alleen van m’n vriend niet alleen (maar wat niet weet wat niet deert toch?
)