Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:17

Maddoxx schreef:
pien_2010 schreef:
Het lijkt me dat als ze niet willen verkopen, ze je niet laten komen. Neem iemand mee die goed kan onderhandelen!

Ik ben helaas helemaal alleen vandaag, maar ik kan vrij goed onderhandelen, gelukkig.

miss beter ook, jij ben de enige die in je eigen portomonee kan kijken wat je wel en niet kan/er voor over hebt...

BigOne

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:24

Succes, denk dat het meisje het te moeilijk vind en ma alles af mag handelen. Wel keuren wanneer je haar kunt kopen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 13:37

Uiterste prijs 5500, jammer

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:41

Maddoxx schreef:

Jeetje wat jammer.. dat is wel heel ver van je budget af. Maar wel redelijk normaal voor een IJslander met die kleur :(

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:50

Wat jammer dat het paard zover buiten budget is. Ondanks het paard niet officieel te koop staat, vind ik de gang van zaken wel heel raar..zeker als jullie tussenpersoon weet wat je eisen en je budget waren. Een goede tussenpersoon zou je budget dan doorgeven..maar als het paard dan zo goed als het dubbele is, dan is de communicatie niet goed verlopen tussen de tussenpersoon en de verkopers.

Gewoon zelf op zoek gaan, zonder tussenpersoon. Je zult zeker iets vinden dat bij je eisen past en waar je je ook zo goed bij voelt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:56

Jolynne schreef:
Wat jammer dat het paard zover buiten budget is. Ondanks het paard niet officieel te koop staat, vind ik de gang van zaken wel heel raar..zeker als jullie tussenpersoon weet wat je eisen en je budget waren. Een goede tussenpersoon zou je budget dan doorgeven..maar als het paard dan zo goed als het dubbele is, dan is de communicatie niet goed verlopen tussen de tussenpersoon en de verkopers.

Gewoon zelf op zoek gaan, zonder tussenpersoon. Je zult zeker iets vinden dat bij je eisen past en waar je je ook zo goed bij voelt!

+1 kan het niet beter verwoorden. Dit was zonde van jullie beider tijd.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 13:56

Ik zoek inderdaad gewoon verder. Baal baal baal...

Ik mocht wel als bijrijdster komen als ik dat wil, maar ik heb al 4 verzorgpaarden en het is een uur met de trein.
Laatst bijgewerkt door Nala op 23-06-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:57

:(:)
Maddoxx schreef:
Ik zoek inderdaad gewoon verder. Baal baal baal...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 14:01

Ja het liep inderdaad niet helemaal zoals het zou moeten, dat zeker.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:04

pien_2010 schreef:
Jolynne schreef:

+1 kan het niet beter verwoorden. Dit was zonde van jullie beider tijd.

100% mee eens.

TS, laat die tussenpersoon aub voor wat het is. _-:( Ga zelf op zoek. Dit was voor zowel de verkoper als voor jou tijdsverspilling en valse hoop, en de verkoper weet hopelijk ook wel dat ze een heel goede thuis bij jou had kunnen hebben, maar natuurlijk is dit wel ver boven je budget. Ik leef met je mee, dit is absoluut niet leuk om te horen :(:) Maar geef zeker de moed niet op!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 14:20

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:24

Lekker doorzoeken, denk dat ze dollartekens in de ogen kregen aangezien wel duidelijk was dat je haar leuk vond. Was er al bang voor.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 14:27

Ze vond dat hij eigenlijk 7500 waard was en dat ze al flink in prijs gezakt was. Blijkbaar hebben ze hem voor 3500 als 3 jarige uit IJsland geïmporteerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:36

Dat is mooi voor ze, dier staat daar te staan dus laten ze het maar officieel te koop zetten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:43

Bommeltje_ schreef:
Maddoxx schreef:

Jeetje wat jammer.. dat is wel heel ver van je budget af. Maar wel redelijk normaal voor een IJslander met die kleur :(

Welke kleur heeft hij dan? Ik meen dat voor een gebruikspaard kleur niet heel erg belangrijk is?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:46

Ik deel die mening van de kleur helemaal! Wat ik van TS begreep was hij vosbont. Bij IJslanders betaal je voor gangen, grote, karakter, maar ook zeker voor kleur. Een vos met goede gangen betaal je vaak minder voor dan een bonte/zilver appel met precies dezelfde kwaliteiten. Maar ik geloof dat dit bij alle rassen zo is dat je zeker ook voor de kleur betaald.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:49

Bommeltje_ schreef:
Ik deel die mening van de kleur helemaal! Wat ik van TS begreep was hij vosbont. Bij IJslanders betaal je voor gangen, grote, karakter, maar ook zeker voor kleur. Een vos met goede gangen betaal je vaak minder voor dan een bonte/zilver appel met precies dezelfde kwaliteiten. Maar ik geloof dat dit bij alle rassen zo is dat je zeker ook voor de kleur betaald.

Ja, dat is helaas zo...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:11

Bommeltje_ schreef:

Nou. Volgens mijn misschien gedateerde informatie mag een Ijslander alle kleuren hebben BEHALVE bont!Dus volgens mij kan die nooit raszuiver zijn en als het daarom zou gaan zou hij juist goedkoper moeten zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:14

Ooit in Breda 2 prachtige lichtgekleurde ijslanders gezien. Ook echte grote en licht goudkleurig. Zo mooi. Die waren zeker hoog geprijst en ieder cent meer dan waard. Helaas waren ze toen niet te koop want was eigen foklijn en onverkoopbaar. Vragen mag altijd zei de vrouw vriendelijk. Maar 5500 euro vind ik veel geld voor een gangenpony.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:17

Ik zoek gewoon weer verder bij de tinkers, haflingers en fjorden. Ijslanders liggen waarschijnlijk gewoon buiten mijn budget.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:19

anjali schreef:
Bommeltje_ schreef:

Nou. Volgens mijn misschien gedateerde informatie mag een Ijslander alle kleuren hebben BEHALVE bont!Dus volgens mij kan die nooit raszuiver zijn en als het daarom zou gaan zou hij juist goedkoper moeten zijn.

Lees nergens dat Ijslanders niet bont kunnen zijn?

Binnen het ras komen meer dan 80 kleurenvariaties voor. Vele variaties ontstaan door de 'wildkleur' factor. Hierdoor onstaan onder andere de leemvos, lichte valk, wildkleur zwart, muisgrijs. Een speciale kleur is zilverappel, welke bij slechts enkele paardenrassen ter wereld voorkomt! Ook bijzondere kleuren zoals splash en albino komen voor. Er zijn daarnaast vele bonte varianten.
Bron: http://www.midgard-nieuws.nl/Het-IJslandse-paard

Lees wel dat Overo bont niet mogelijk is bij IJslanders, net zoals champagne en appaloosa, maar gewoon vos bont dus wel.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:27

anjali schreef:

Geen idee waar jij die informatie vandaan haalt maar een IJslander mag gewoon bont zijn.

Jammer van de prijs! Ook erg zonde van je tijd..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:31

Inderdaad gewoon ontzettend zonde

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:44

Er komt vast iets heel leuks op je pad!

Misschien eens contact opnemen met RC het Fjordenpaard die hebben geweldig mooie en leuke koudbloed kruisingen. Ook IJslanders met vaak geen papier waar je dus niet de hoofdprijs voor betaald :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:47

Dit is zeker heel erg onhandig gelopen en erg sneu voor jou! :(:)

Het was een buitenkansje geweest als je hem zo ver onder de gemiddelde verkoopswaarde had gekrengen en dat wisten we op voorhand. Maar die mensen kenden jouw budget dus dan hadden ze eerst eens fatsoenlijk moeten nadenken voor ze je lieten komen. _-:( Dan hadden ze je direct kunnen laten weten dat ze hem voor die prijs niet zouden wegdoen.

Ik help graag met uitkijken naar een ander leuk paard voor je. :)