[Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:26

Hij kan nog springen ook ;) allround beestje hoor die Roi D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:38

super leuk en leerzaam topic, het is toch een tak van sport waar wij andere ruiters weinig van weten merk ik :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 12:23

Ik heb op insta weer wat filmpjes etc geplaatst.
Momenteel is Roi overigens bezig met beginnende ruiters te leren hoe met een volbloed te rijden en op een trainingszadel etc.
Dit doet hij echt erg braaf!

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:41

Wat is het toch een schat van een dier dat hij dat toch allemaal zomaar even doet ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:20

Heerlijk om te zien!

Hier een aantal paarden gereden met 35 procent volbloed er in.
Allemaal super eerlijk, als je dat zelf ook bent.

(Mijn Iers sportpaard merrie heeft ook n behoorlijke percentage Engels volbloed er in zitten)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 22:22

Morgen voor de eerste keer naar de baan voor Rik (jongen op bovenstaande foto).
Ik ga hier weer een filmpje van proberen te maken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:16

Lijkt mij dus best spannend voor de eerste keer op zo'n renbaan op een renpaard.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 22:16

Nou het ging ERG goed.
Heb het filmpje op mijn insta geplaatst. Daarop kun je ook gelijk zien dat de renpaarden hier gewoon allemaal buiten in groepen staan.
Ook heb ik er een snelwerk filmpje op gezet in slomotion. Dus voor de mensen die net wat vaker updates willen raad ik aan mij te volgen op insta daar heet ik gewoon yvonnetheunissen.

Die filmpjes zijn namelijk te klein eigenlijk om op youtube te zetten en is dan echt te veel rompslomp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:13

Ziet er goed uit! Wat een gouden paard heb je eraan! :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:12

Zo'n gave sport om te zien! Ik volg je op insta ;-)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:54

Ja ik volg je nu ook ;) al ben ik niet echt actief op insta ;) maar super gaaf!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:08

ik bekeek de video van de eerste keer op de baan en had zo iets van ow dat gaat niet zo snel dat durf ik ook nog wel. vervolgens keek ik een van de video's er onder. laten we zeggen ik laat het wel aan de jocky's over :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:11

savieralover schreef:
ik bekeek de video van de eerste keer op de baan en had zo iets van ow dat gaat niet zo snel dat durf ik ook nog wel. vervolgens keek ik een van de video's er onder. laten we zeggen ik laat het wel aan de jocky's over :')

Alles went. *\o/* :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:35

savieralover schreef:

De kick is enorm hoor. Vooral de eerste keer . Maar....en goed opgeleide volbloed blijft heel controleerbaar op deze snelheid. En dat maakt het zo gaaf. Het is dus heel anders dan met een rijpaard eens een keer flink gassen. Ook gaaf hoor

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 21:45

Wat ik vaak wel merk is dat mensen de eerste keer dat ze echt wat harder gaan aardig onder de indruk zijn.
De hele definitie snel verandert dan voor veel mensen. Dit omdat ze dachten dat hun paard/pony al heel hard kon,maar dat dit toch "tegenvalt".

En hard gaan is echt heeeel gaaf,alleen hard gaan zonder controle is echt absoluut niet leuk!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:52

Zelf vind ik het harde niet eens het gaafste, maar het accelereren.. dat blijft het coolste.. dan voel je zoveel power..

Dat vind ik trouwens bij mn shet ook t coolste.. maar dat blijft natuurlijk dan alsnog redelijk langzaam.. :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 22:05

Licor schreef:
Zelf vind ik het harde niet eens het gaafste, maar het accelereren.. dat blijft het coolste.. dan voel je zoveel power..

Dat vind ik trouwens bij mn shet ook t coolste.. maar dat blijft natuurlijk dan alsnog redelijk langzaam.. :+

Zeker weten. Als je dan die partij spieren onder je voelt en die kracht is onbeschrijfelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:38

kyrkelover schreef:
Wat ik vaak wel merk is dat mensen de eerste keer dat ze echt wat harder gaan aardig onder de indruk zijn.
De hele definitie snel verandert dan voor veel mensen. Dit omdat ze dachten dat hun paard/pony al heel hard kon,maar dat dit toch "tegenvalt".

En hard gaan is echt heeeel gaaf,alleen hard gaan zonder controle is echt absoluut niet leuk!

Dat moment dat je jezelf in gedachten wel tien keer de baan rond ziet gaan. :)) Hoewel ik dat nog minder erg vind dan het moment waarop je je realiseert dat het einde van de gallop dichterbij komt en je paard niet van plan is te stoppen. :=

Ik vind het ook altijd gaaf om te voelen hoe de mindset van zelfs de meest rustige, chille paarden verandert als ze snelwerken. Ineens gaan ze "aan", pakken ze het bit op en komt de vechtlust naar boven (althans, in het ideale geval :') ). Ik ben recentelijk gestopt en soms mis ik het wel... gelukkig mag ik altijd op Kingsclere een rondje komen rijden als ik een keer vrij heb.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:38

Ik ben fysiek gewoon niet in staat om dat te doen, maar oh zo gaaf om dit te volgen :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:54

Gaaf om te volgen! :D
Vind het ook leuk hoe veelzijdig je je paarden rijdt. Dacht altijd dat met name renpaarden voornamelijk op de baan trainden, en geen dressuur/springen.

Rensport is voor mij zelf niet weg gegelegd. Gaat me iets te hard :+
Mijn draver heeft me al eens verrast toen ie er even gas op zette :))

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:24

Hier ook een stille meelezer. Ik heb ook het geluk om zo’n volbloed te hebben. Loopt al een tijdje geen races meer, maar man man man wat een snelheid kan ze maken op een goed zandpad. Fantastisch om die bonk spieren onder je te voelen! Geniet heel erg van je topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:48

Ik ben je ook gaan volgen op insta :D

Als kind altijd gedroomd om jockey te worden maar nooit zelfs maar in de buurt geraakt van een renpaard :') Heb er nog steeds eeuwig spijt van.
Mijn eigen paard is 52% volbloed, mijn overleden merrie was 50% geloof ik. Merrie was vooral selle francais waar sowieso toen nog veel meer xx in te vinden was. Mijn huidige ruin is stukje kwpn en verder ook veel Frans.

Of het door de xx in de afstamming komt weet ik niet... maar ze hebben geweldige karakters. Zelfs met vol gas had/heb ik altijd controle. Konden/kunnen mits goede aanpak van lekker relax naar bloedheet gaan. Alleen geduld is dan soms een werkpuntje :P maar als ze dan mogen kan je er de wereld op bouwen.

Met de ruin rij ik beginnend eventing.

Wat ik me vaak afvraag en weinig over kan vinden... waarop bouwen jullie op qua schema? Ik hoor/lees vaak over interval, maar kan nergens een goed schema vinden om als leidraad te gebruiken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 15:34

Voor de bokkers die geen insta hebben, hier een paar filmpjes van onze dagelijkse trainingen.

Roi met Rik tijdens een dagelijkse training in slomo.

De 4 jarige Karisoke aan de buitenkant begeleid door de veel meer ervaren Bolt Phantom met Gijs ( ja klopt de Gijs van de roan pony's op bokt) aan de binnenkant

Ik en mijn Arabisch volbloed hengst Vis di Gallura

Ik en arabier Paros

Ik tijdens een dagelijkse training op Dutch Devil

Rik en Roi tijdens een dagelijkse training

Veel kijkplezier!

Heb je vragen over wat dan ook, stel ze gerust!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:40

Zelfs in slomo gaat het nog snel XD
Toffe filmpjes!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:18

Omg, wat gaat dat hard. Echt langs de kant al, maar erop meeliftend is het echt hard.