Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:De laatste jaren gebruik ik bij mijn paarden geen hulpmiddelen meer. Hooguit een bandage om de achterhand om die wat te activeren. Jonkie longeer ik nog niet maar ben van plan dit in de eerste instantie met de kaptoom en een enkele lijn te doen.
Heb overigens ook les op academische basis met werk aan de hand. Maar we staan nog aan het begin. Met mijn eerste paard veel aan de hand gewerkt, travers, sbw, renvers etc.
Daphara schreef:Die van mij staat nu op de kliniek, hij wordt morgenochtend gecastreeerd (bedekte castratie, dus onder volledige narcose) ik vind het echt super spannend!
[ [url=m/y9zSMA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i3rjH7.jpg]Afbeelding[/url] ]
nicky_rilana schreef:Daphara schreef:Die van mij staat nu op de kliniek, hij wordt morgenochtend gecastreeerd (bedekte castratie, dus onder volledige narcose) ik vind het echt super spannend!
[ [url=m/y9zSMA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i3rjH7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes, gaat vast goed komen.
mag ik vragen waarom je hem onder volledige narcose laat gaan? Puur uit interesse?
Lily_Fee schreef:Longeren met bijzet is wel een doel voor mij voor trainen van de buikspieren en rugspieren. Goede bespiering is erg belangrijk voordat je er op stapt vind ik. Is soms al best spannend voor een paard, dan helpt het als het dier zijn eigen lijf een beetje kent en bewust weet hoe het ontspannen gaan voelt.