Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat moest er met dat halster zijn dan?

Gelukkig groeit het weer aan! En met een beetje mazzel komt het wat dikker terug dan dat het was zodat het niet zo snel meer samen klit. 
En ik vind lange manen echt wel prachtig! Ooit een shetlander hengst gehad met manen tot bijna op zijn knieën maar daar hoefden we nooit wat aan te doen, zaten haast nooit knopen in en het zat altijd goed. Ideaal! Maar die had ook wel een serieuze bos haar, die sprietjes van Nine klitten vreselijk snel dus dan ben ik heel makkelijk en gaat de schaar er in.
Wijsje schreef:Froukje schreef:Hopelijk groeit het nu iets dikker terug en klit het minder snel, dan mag het weer lekker groeien
Waarom zou het dikker worden? Tenzij je er wat haarzakjes bij hebt geïmplanteerd gaat er aan de hoeveelheid haar echt niets veranderen .
is dat bij onze Welsh pony ook gebeurt. Zijn manen zijn echt veel voller geworden
Je hebt dan dus geen verschil meer tussen korte en lange haren door uitval/beschadiging. De manen zullen hierdoor dus gelijker tot elkaar doorgroeien, totdat er dus weer genoeg tijd is verstreken dat er haren zijn afgebroken/uitgevallen.

En anders bestaan er altijd nog pruikjes zou mijn oma gezegd hebben 
En als ze niet opkomen lusten de koeien ze vast ook wel!

Top paard! En dit scheelt mij een hoop werk. Ik kan niet knippen, scheren gaat beter dus ik ben helemaal blij.

jij ook!