Voor iedereen die z'n paard op stal laat staan....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:06

smurf schreef:
niet met sneeuwbeslag, er zitten een soort rubberringen tussen het ijzer en de voet en de sneeuw stapelt niet in de hoef!

Ik ga geen sneeuwbeslag onder laten slaan voor die 2 dagen in het jaar dat het sneeuwd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:23

Soxje schreef:
Een paard kan niet haten volgens mij Knipoog
En het zijn van origine buitendieren. Je leest en hoort trouwens vaak dat ze niet eens in een schuilstal gaan staan maar gewoon in het volle hemelwater. Maar ik ben vanochtend wel de regendeken om gaan doen...

hehe, probeer die van mij maar naar buiten te krijgen als t regent Scheve mond

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:03

Citaat:
Ik ga geen sneeuwbeslag onder laten slaan voor die 2 dagen in het jaar dat het sneeuwd.

voor de kosten hoef je het niet te laten: 2 euro per hoef, maar.......laat je paard/pony maar lekker binnen staan hoor als het sneeuwt, vind ik ook Scheve mond

Flenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:11

Mijn paard staat nu de hele dag buiten Scheve mond en kan niet eens naar binnen toe Bloos We willen wel een oude schuur om gaan bouwen tot een soort uitloopstal maar dan moeten we eerst nog even de boer lief aankijken of dat mag Schijnheilig
De paardjes staan er wel zielig bij en op zo'n moment is het wel jammer dat ze niet naar binnen toe kunnen Scheve mond

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:04

smurf schreef:
Citaat:

voor de kosten hoef je het niet te laten: 2 euro per hoef, maar.......laat je paard/pony maar lekker binnen staan hoor als het sneeuwt, vind ik ook Scheve mond

Zo hoezo aardig? Wie zegt dat ik hem met sneeuw binnen laat staan de hele dag?
Ik probeer met sneeuw het zandgedeelte (paddockachtig) zo sneeuwvrij mogelijk te maken zodat hij toch nog wel naar buiten kan.

Zo zie je maar mensen lezen wel maar vallen gelijk aan omdat anderen het anders doen dan zij.

En ik laat geen sneeuwbeslag onder slaan omdat je dan niet eens de hoeven meer uit kunt krabben en er toch troep en vuil tussen komt (vooral met dat blubberweer van de laatste tijd!
Niet om de kosten!
En dan staan ze toch al gauw 8 weken met dit beslag!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:14

Citaat:
En ik laat geen sneeuwbeslag onder slaan omdat je dan niet eens de hoeven meer uit kunt krabben en er toch troep en vuil tussen komt (vooral met dat blubberweer van de laatste tijd!

ik heb het over rubberringen die tussen het ijzer en de hoef komen, niet over sneeuwzooltjes die de hele hoef afsluiten, over lezen gesproken.....

Ik kan gewoon de hoeven uitkrabben en verzorgen.

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:33

Als het weer het een beetje toelaat.
Komen onze paarden er ook overdag uit.
Maar vaak vinden ze het niets aan om buiten te staan, en er staat weinig meer te eten, en dan gaan ze voor het hek drammen.
Geef ik ze altijd een bult me kuil.
En daar walsen ze lekker doorheen tot het niet meer eetbaar is.
Dus ja die van ons staan liever op stal.
Vaak pruts ik er wat mee om , wat poetsen , beetje wassen.
Daarna een stuk wandelen.
En dan voeren en dan lekker laten eten.
Als het vriest staan ze vaak wel langer buiten, laat ze dan maar voor het hek drammen, het land gaat er verder niet kapot door.
Paar warme dekens op, en eten .