Hilary schreef:Ik als Voest'er (nou ja, ik heb dat diploma) werk graag in een vierkante bak, m.n. zodat er ook rechte lijnen te lopen zijn en je de hoeken kunt gebruiken om te vertragen bij een paard dat door je hulp vooraan dramt. In die situaties ben ik dus een paard aan het trainen. Echterrrr, in een situatie dat ik een paard niet iets probeer te leren, maar gewoon lekker wil kl*ten en wat wil spelen / uitproberen, pak ik mooi de 20 x 45 weibak (rijbak op gras) en niet de 15 x 15 loswerkbak of z'n 20 x 20 broertje. Inderdaad kan het paard dan zelf bedenken wat ie wel / niet wil. Zo werk ik er ook twee tegelijk, en in het verleden (toen mijn oudere merrie nog een betere conditie had) ook drie. Ooit ook twee keer met de kwpn'er erbij geprobeerd, maar die snapte niet dat je ook lol kon hebben en bleef dus in haar eigen wereld braaf rondjes draven op de hoefslag terwijl de anderen er als een stelletje malloten omheen stuiterden. I.v.m. overlijden paard nooit meer opnieuw kunnen proberen, helaas.
Herkenbaar, en snap jij ook niet waarom zo weinig dit doen met hun paard of samen met paard zijn maatjes ??
Ik veroordeel Voest en co niet hoor, prik alleen in sommige dingen die ze doen erdoor heen, het is merendeel pure lichaamstaal en de beste man moet ook zijn brood verdienen natuurlijk, dus verzint er een methode omheen