[VOLG] Van lelijk eendje naar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Astrid

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:47

Is er al een update over hoe die z'n castratie verteerd heeft nu? Wanneer komt 2e termijn van osteo, of andere plannen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:19

Die deuk in de hals is vaak ook exterieur. Bij die merrie is het ontstaan door ondervoeding, maar heb paarden gezien die geen ondervoeding hadden en ook zo'n deuk hadden. Is ook verschil tussen dressuur of springpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:24

Een hertenhals noemen ze dat, toch?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:26

Juhp.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:06

een deuk in de hals kan ook komen door dat het cto vast zit. heb ik gehoord bij lezing van bas de recht.

maar vind hem al beter lopen ben benieuwd hoe hij verder opknapt!

mijn merrie heeft ook jaar lang niet lekker van achter mee gelopen. is nu helemaal opgelost was gewoon te zwak van achter

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:18

Zou aquatrainen niet iets zijn voor zo een dier? Mijn spat en kissingspine paard is daar toen zo van opgeknapt qua spieren. Dat had ik er nooit aan kunnen trainen. Moet er wel bij zeggen dat hij daar een maand gestaan heeft.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 20:58

__Astrid schreef:
Is er al een update over hoe die z'n castratie verteerd heeft nu? Wanneer komt 2e termijn van osteo, of andere plannen?

Wat wil je weten over z'n castratie As? Osteo komt 9/8 weer voor nabehandeling. Had haar de nieuwste filmpjes gestuurd en ze zei ga nog maar weekje zo door, maken we er 5 weken van ipv 4 weken nabehandelen. Die vond hem al enorm verbeterd in z'n rug en achterhand zo vanaf de film :j
Bovenlijn zit vast inderdaad, elke dag doen we 'worteloefeningen' en die gaan al steeds soepeler, ook vind hij kroelen in z'n manen kam heerlijk dus denk dat het daardoor ook beetje 'gemasseerd' wordt oid. Lekker vind ie het in elk geval :j

Wat is jou merrie goed opgeknapt Marieke! Denk dat Cas inderdaad wel van iets verder moet komen maar geeft me zeker goede hoop :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:27

Capriootje schreef:
__Astrid schreef:

Wat wil je weten over z'n castratie As? Osteo komt 9/8 weer voor nabehandeling. Had haar de nieuwste filmpjes gestuurd en ze zei ga nog maar weekje zo door, maken we er 5 weken van ipv 4 weken nabehandelen. Die vond hem al enorm verbeterd in z'n rug en achterhand zo vanaf de film :j
Bovenlijn zit vast inderdaad, elke dag doen we 'worteloefeningen' en die gaan al steeds soepeler, ook vind hij kroelen in z'n manen kam heerlijk dus denk dat het daardoor ook beetje 'gemasseerd' wordt oid. Lekker vind ie het in elk geval :j

Wat is jou merrie goed opgeknapt Marieke! Denk dat Cas inderdaad wel van iets verder moet komen maar geeft me zeker goede hoop :D

Hoo...dat is niet mijn merrie :D die kwam vandaag voorbij op Bokt ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 21:32

Grapje zat niet op te letten via telefoon Haha sorry!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:37

Ik vind hem zeker ook verbeterd tov andere filmpjes, maar het scheelt ook dat er geen zadel op ligt. Op de een of andere manier oogte hij heel pony met zadel en nu oogt het wat meer als een jong paard. Ik ga mee met de (meeste) bokkers hier dat doortrainen in dit geval ws de beste optie is. Lekker balkjes doen en wat galoptraining erbij pakken, meestal na galop vinden ze het wat makkelijker om te ontspannen ivm draaiing in heupen en verder. Misschien is longeren met een bodybandage ook een idee? Beetje het idee van een passoa alleen zonder de andere touwtjes, dus puur alles vanaf de longeersingel om de achterhand. Ik heb dat met mijn merrie een tijdje gedaan en merkte echt dat ze bewuster werd van wat er allemaal achter gebeurde (geschalk op dat moment :') )

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 23:45

FelineNanet schreef:
Ik vind hem zeker ook verbeterd tov andere filmpjes, maar het scheelt ook dat er geen zadel op ligt. Op de een of andere manier oogte hij heel pony met zadel en nu oogt het wat meer als een jong paard. Ik ga mee met de (meeste) bokkers hier dat doortrainen in dit geval ws de beste optie is. Lekker balkjes doen en wat galoptraining erbij pakken, meestal na galop vinden ze het wat makkelijker om te ontspannen ivm draaiing in heupen en verder. Misschien is longeren met een bodybandage ook een idee? Beetje het idee van een passoa alleen zonder de andere touwtjes, dus puur alles vanaf de longeersingel om de achterhand. Ik heb dat met mijn merrie een tijdje gedaan en merkte echt dat ze bewuster werd van wat er allemaal achter gebeurde (geschalk op dat moment :') )

M'n moeder doet dat ook vaak inderdaad! Zal haar even vragen te helpen met het afstellen en helpen, geen idee hoe die daarop zal reageren haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:59

Wat een ontzettend leuk paard zeg!
Lijkt me een heerlijk dier om mee te werken! :j

Die schoft met deik komt óók door ontbrekende bespiering. Trekt nog wel wat bij vermoedelijk!

Het 2e deel van zijn rug toont zo stijf hè, maar daar zijn jullie mee bezig begrijp ik!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:12

Capriootje schreef:
__Astrid schreef:

Hij was de eerste dagen/weken toch nog vrij stijf en breedbeens aant lopen als ik me niet vergis?
Is dat er al een beetje vanaf of heeft hij toch nog last?

Worteloefeningen, ha die gebruiken wij ook vaak :D

Aquatrainer is ook wel een goeie, evenals paardenzwembad als hij een beetje meer aangesterkt is...
Zou het zeker overwegen als er eentje op redelijke afstand zit!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:14

Nou je mams maar even laten helpen met die bodybandage, kan zeker geen kwaad denk ik bij Casje :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:15

Ja van z'n castratie is hij goed hersteld! Duurde even een week of 2 voor die daar helemaal vanaf was.

Aqua trainer ken ik een goede maar is 1,5 uur enkele reis en of het nu verstandig is om hem voor een maand te verplaatsen weet ik niet.. wel iets om in het achterhoofd te houden ja :j

Ik heb nieuw filmpje van vanavond maar heb even nog geen WiFi om die op YouTube te zetten. Vanavond of morgen plaats ik die hier!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:16

__Astrid schreef:
Nou je mams maar even laten helpen met die bodybandage, kan zeker geen kwaad denk ik bij Casje :j

Ja vond ze ook een goed idee!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:43

Capriootje schreef:
Ja van z'n castratie is hij goed hersteld! Duurde even een week of 2 voor die daar helemaal vanaf was.

Aqua trainer ken ik een goede maar is 1,5 uur enkele reis en of het nu verstandig is om hem voor een maand te verplaatsen weet ik niet.. wel iets om in het achterhoofd te houden ja :j

Ik heb nieuw filmpje van vanavond maar heb even nog geen WiFi om die op YouTube te zetten. Vanavond of morgen plaats ik die hier!

Op een klein halfuurtje heb je er 1 met strippenkaarten (vrijhoeve). Mocht je hem niet weg willen brengen ervoor.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:59

Echt?! Wist ik niet! Goed om te weten wel..

Sommige hier vergeten misschien een beetje dat ik hem nu totaal pas 7 weken heb en er in die tijd natuurlijk al heel veel is gebeurt voor zowel zijn hoofdje als zijn lijf. Kan geen wonderen verwachten in amper 2 maanden tijd.

Nieuw filmpje van vanavond. Hier is hij weer iets te voorwaarts maar eerst wilde hij dat niet, nu had ie energie (en praatjes := ) dus vind ik heel fijn! :j Nu iets ertussen in installeren.

(Kan in HD)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:04

Je ziet zeker al verschil hoor Kayleigh. Hij lijkt er ook echt lol in te hebben!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:05

Ik zie verbetering komen. Ja nog heel stijf boven in maar hij begint iets ruimer te worden in het achterbeen

Ik zeg goed bezig

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:22

Goed bezig hoor. Hopelijk blijft hij goed vooruitgaan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 21:29

Dag van bezichtiging en vandaag. 7 weken tijd dus. Natuurlijk niet zelfde pose op de foto maar je ziet toch wel dat ie echt ronder is geworden in z'n hele lijfje.

Afbeelding

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:32

Ik zie idd ook al een heel verschil in het achterbeen! :oo +:)+

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:34

Wauw wat een verschil! Ik vind dat je heel knap bezig bent, ga zo door +:)+

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:56

Ik vind het een heel knap paardje! Ga zo door :D

Aquatraining op de vrijhoeve is erg fijn! Zeker een aanrader :j