[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 14:28

Hahaha HOI! :D
Ja ik moest ook lachen met die postzegel op zijn rug :')
Dat is zen beetje het dilemma waar ik nu mee zit... Dexter vindt dat dressuurwerk he-le-maal niks. Maar echt gewoon echt echt niet leuk. En buiten rijden wel!

En voor mij hoeft het niet per se, dat dressuren, maar ik ben ook niet helemaal klaar om dat volledig uit te gaan sluiten..
Mijn wedstrijdplannen heb ik maar op Duke geschoven, maar ik wil Dexter toch ook nog wat kunnen 'onderhouden'.

Is het een optie om mijn dressuurzadel dan aan te houden voor af en toe in de bak te rijden en dan voornamelijk boomloos western te rijden? Of is dat te verwarrend voor hem?
En zelfs als dat kan, zit ik met 2 dure zadels... en het geld groeit me nou ook weer niet op mijn rug...

Hmpf.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:32

Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen dressuren op een boomloos zadel. Zeker niet als het alleen maar voor af en toe of onderhoud is.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:35

HOIII _O-

Trouwens, ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat deze mening op m'n fries gebaseerd is en ik kon echt totaal niet doorzitten op m'n barefoot chayenne.
Dus misschien niet helemaal eerlijk _O-

Ik heb een paar keer met het zadel op m'n haflinger gezeten en daar kon ik wel gewoon prima mee rijden in de bak, al viel dat niet echt dressuur te noemen.

Wellicht kun je het boomloze zadel een tijdje testen, ik weet niet of zij aan testzadels doet?

Met 2 verschillende zadels rijden kan prima hoor, zolang ze maar passen :j Is het geen optie om het zadel van Dexter te bewaren voor Duke eventueel?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:45

SayaJones schreef:
Trouwens, ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat deze mening op m'n fries gebaseerd is en ik kon echt totaal niet doorzitten op m'n barefoot chayenne.
Dus misschien niet helemaal eerlijk _O-

Lol, ik kan juist helemaal niet doorzitten op een dressuurzadel :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 15:00

Ik kan op alledrie de zadels van vandaag doorzitten dus dat zit wel snor haha.
Zondag ga ik die van Kim proberen!

Zadel aanhouden voor Duke is voorlopig inderdaad het plan, het zadel is nl niks mis mee

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:02

Rij gvd meer paard nu dan toen ik Stef nog had :roll:

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:14

Ik. Heb het idee dat de beide zadels te ver naar achteren liggen, de singel ligt ook een stuk verder naar achteren als bij je dressuur zadel. Lijkt het, en het lijkt alsof de beide barefoot zadels helemaal achter de schoft liggen?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:52

Over het algemeen liggen de singelstoten sowieso wat meer maar achter bij boomloze zadels naar mijn idee.
Hierdoor lijkt het ook alsof ze verder naar achter liggen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 21:35

Dat is dus effectief waar het bij Dexter hoort te liggen.
Leg ik het verder naar voor dan kan hij zijn voorbenen niet optillen zonder aan die singel te schuren en dan kan zijn schouder niet vrij bewegen. Ik wil iedereen aan zijn schouder later komen voelen, ze zijn echt HUGE :+ loopt heel erg door naar achter.
De ligging is mij door 2 zadelmakers en een DA bevestigd dus daar maak ik me nou net géén zorgen om, als een van de weinige zaken haha.
Hij heeft ook een ontzettend lange rug, zelfs als je vergelijkt met andere trekpaarden of shires en zelfs al in vergelijking met Duke een groot verschil. It's a Clydesdale thing I guess

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:07

Oh oke hahaha! Dan heb ik niks gezegd *D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 19:01

Kleine Dukie is nu 16 maanden. Ik vind het zo'n knap ding <3

Afbeelding

Hij is echt mega nieuwsgierig, alles waar Dexter schrik voor heeft loopt hij met zijn nieuwsgierige neus op af :=
Kreeg vandaag weer de opmerking dat ik hem moest ruinen, dat ie last ging krijgen van zichzelf...
Alsof ik nog niet genoeg aan het twijfelen was :+ Zolang hij er geen last van heeft, kan hij bij mij in principe zijn hele leven hengst blijven (waarmee ik niet bedoel dat ik dat wil). Maar hij heeft vriendjes om bij te staan, de Belg sowieso nog een jaar of twee tot hij gekeurd wordt en Dexter de rest van zijn leven (hout vasthouden, maar ik hoop toch nog minstens 100 jaar). Is het dan zo oneerlijk van mij als ik hem hengst wil houden, op zijn minst tot hij geleerd is?
Ik ben voor 99,9% zeker dat hij écht nog geen last heeft van hormonen op dit moment, daar hoef je nu zelfs niet echt paarden voor te kennen om dat te zien. Hij is gewoon super rustig nog, echt niet hengst. En het schijnt (maar nu moet ik op meningen van anderen af gaan natuurlijk) dat je met een hengst een hele fijne, duidelijke samenwerking kunt hebben onder zadel en voor de kar etc... heel sensibel.
Oh well, zolang hij zo rustig blijft vind ik het prima hoe het nu is.
Deze dilemma's waren niet de afspraak toen ik een veulen kocht! 8)7

Om de gedachten te verzetten dan maar mijn andere knappe buffel hengst }:0
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:12

Ik zag ook geen hengstengedrag bij hem hoor! Zou hem lekker hengst laten tot 'ie mooi is opgedroogd en daarna uit praktische overweging hem laten ruinen. (Misschien eerst een paar x laten dekken? O:) )

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 19:18

Haha heb je kandidaten dan?
Weet nog niet hoe ik sta tegenover dat dekken met een niet-gekeurde hengst.
Het is normaal grandioos tegen mijn principes, ik zie elke dag hoeveel werk het is om een dekhengst te houden. Ze moeten elk jaar gekeurd en dat is weeeeeken voorbereiding, aangepaste voeding- en trainingsschema's, onderhoud, oefenen etc...
En dan kom ik met mijn pony die toevallig erruggg knap is maar er verder niks voor heeft moeten doen. Ik wil niemand onder zijn duiven schieten, snap je :P
We'll seeeee, dat dekken is sowieso nog niet voor nu, zelfs al blijft hij hengst haha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:34

Nouja zoveel clydesdale hengsten zijn er niet. :+ Dus je bent vast een welkome aanvulling.. <<)
Annie mag helaas die gedekt worden, staat in contract van de paardenopvang maar ik had haar sowieso niet laten dekken hoor. :+ Dat zenuwachtige karakter in combinatie met haar lelijke bouw maakt dat niet echt aantrekkelijk zeg maar. :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:17

Tijd om doei te zeggen tegen Dexter want ik bind hem NU aan een boom!! -:(-

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:17

Oh jee, wat heeft ie gedaan? :=

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:19

Granoek schreef:

Ja! Ik ben onderweg!!! *\o/*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:25

Vertel!?!? :oo

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:35

AbbyBlues schreef:
Granoek schreef:

Ja! Ik ben onderweg!!! *\o/*

_O-

Nou dit zijn dus de manen waar ik me aan vast hield en die ik blijkbaar heb uitgetrokken net voor hij me tegen de grond pleurde

Afbeelding

En ik had het ook gewoon kunnen weten hé. Ik heb de paarden gisteren van wei gewisseld. Sinds onze mini's weg zijn staat die wei leeg en ik dacht dat de joekels dat best konden maaien. Maar als ik me ooit nog afvraag waar Dex zijn gaspedaal zit: nieuwe wei.
En dat wist ik echt al langer als vandaag! Dus wij gingen lekker rondje doen naar een klein strandje hier ietsje verder en toen ik terug wilde wandelen peerde meneer de gas er op. En bokken bokken bokken terug naar het gras, muurtje van 40cm gesprongen ( dan kan het dus wel maar balkjes op 10cm ho maar) en toen hing ik er naast en zag ik de rozenstruiken dichterbij komen. Toen dacht ik dus beter nu vallen dan daar :+
En toen ben ik dus eh.. afgestapt in stijl.

Wel achter op mijn hoofd gevallen, beetje duizelig maar ben even gaan zitten voor ik weer opstapte en was snel weer weg. Neus doet wel pijn hoewel die niks geraakt heeft voor zover ik weet :+

Zou deze weg moeten?

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:39

Oh jee wat schrikken zeg!
Klinkt wel alsof je een behoorlijke smak hebt gemaakt. Ik weet niet hoe je cap er dan van binnen uit ziet.

Kan het misschien van het weer komen? Bliksem en Nick waren gisteren heel erg onrustig en waren continue aan het draven en galopperen. Bokken etc. In de weide.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:52

Ja kan zeker!

Wat me nog het meeste tegen steekt is dat mijn eerste gedacht was: vanaf nu rijden wij terug met bit.
Terwijl ik weet dat dit echt niet in zijn aard ligt.. want ik herken hem echt niet als hij dat doet

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:30

Oeps... :(
Het schijnt dat je je cap kan laten testen bij ruiter winkels.. Ik weet dat divoza deze service geeft, maar in België geen idee eigenlijk!

Hopelijk was dit een 1 malige actie :( kan me best voorstellen dat je op de momenten graag een noodrem hebt!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 19:16

Ik kreeg het idee om hem eens aan de longe te zetten voor het rijden, de volgende keer dat hij op een nieuwe wei komt. Misschien zit er dan eens wat actie in :P
Wel vervelend: zijn enige gaspedaal gevonden en het maakt hem niet voorwaarts maar stout grrr

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 09:40

Ik ben er achter gekomen hoe het komt dat mijn neus pijn doet haha.
Volgens mij achter op de helm gevallen en daardoor is de helm doorgetikt op mijn neus vanvoor, door te schuiven. Ik lijk wel een boxer met zo'n dikke blauwe neus nu
Hoewel die alles behalve te groot was, als ik hem lang op had zelfs wat krap.
Anyway, de nieuwe wordt vandaag geleverd.
Kan toch even niet rijden want moet veel werken deze week en vrijdag ga ik op vakantie *\o/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 22:24

En als je dan denkt dat hij helemaal stil staat qua groei ga je oude foto's vergelijken. Hm misschien groeit hij dan toch sneller dan verwacht :+

Afbeelding

Afbeelding

Hier kan ik echt de hele dag naar kijken, lekker samen op hun hooi knabbelen

Afbeelding