Melissa1996 schreef:Ik meng me normaal niet zo in topic's maar ik ben het er nu niet helemaal mee eens. Ik ken de handelaar in kwestie en heb ook wel eens een paard bij hem gekocht.. Hij is een echte handelaar, maar zeker geen slechte. Hij heeft ook tegen Sandra gezegd dat Karel er slechter uitzag. Maar hij heeft toch in overleg de pony naar Sandra toch om te kijken of het nog wat zou worden. Zoniet, dan zou hij alsnog naar de slacht gaan. Dit is allemaal heel snel gegaan, dus tijd voor besef is er niet zo veel geweest denk ik.
Tot Sandra het deken van Karel aftrok de volgende dag, na dit is er ook contact geweest tussen Sandra en de handelaar, waarbij ook hij even schrok. Toch is besloten het te proberen.
Het is een man van geld, maar niet zo erg als nu word geschetst! Hij neemt ook zijn verlies als het moet. Ik geloof absoluut niet dat hij met welke bedoeling dan ook het verhaal, de wereld in wil helpen als zo nu geschetst is.
Het is een beste man, fijne man om zaken mee te doen zoals ik om mij heen altijd hoor, maar wel een handelaar.
Hij gaat niet vertellen waar die pony vandaag komt en dat is zijn goed recht. Als hij dat niet wil, prima toch? (zeker niet openbaar). Het is maar een aannamen van mensen, dat als karel er zo uit zag, "dan zullen de andere er ook wel zo uit zien".. Hoeft nog niet zo te zijn.. Karel heeft het NU toch goed en daar draait het om!
Ik hoop dat jullie allemaal net als ik, duimen voor het herstel van Karel, wat dat is immers wat telt. En de rest een beetje laten rusten en over laten aan Mist. Ik begrijp dat zij er al achteraan gaat en dan is het toch goed zo?
Ik neem aan dat je ook op mijn post reageert?
Dan hoef je de handelaar niet zo te verdedigen! Want ik heb het niet over de handelaar!
Dat is blijkbaar voornamelijk een opkoper van slachtpaarden, aldus Sandra.
Als hij een manege adres heeft waar hij "altijd" slachtpaarden ophaalt dan vraag ik me 2 dingen af:
1) is die manege zo armlastig dan dat hij er vaak "kapotte" of oude paarden voor de slacht koopt.
2) het blijft een handelaar. Anders zou hij die arme beestjes wel naar de slacht brengen ipv weer doorverkopen. Dan gaat hij zijn manege natuurlijk niet "verraden".
Verder gaat het me er in dit topic niet over om een schuldige van Kareltjes leed aan te wijzen!
Maar het zet je wel haan het denken. Dat zulke praktijken (als in:maneges die paarden zover op rijden) nog kunnen voorkomen! En Karel hoeft helemaal geen ambassadeur te worden of zo, maar het zet misschien wel iets in gang.
Maar het draait om Karel!
Laatst bijgewerkt door Kamy op 07-01-17 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt