Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:54

bobje26 schreef:
Ik doe alleen poetsen. :')

Dat hier nog niet eens momenteel, ik mest uit en voer.
Oja net toevallig nog met een grote vuilniszak staan zwaaien maar dat vind moeders wel eng en Diva vind het stom en saai :+

eline1991

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:08

Hier ook nog niet heel ver hoor, heb een hele makkelijke dame. Een keer per week pak ik 5 minuutjes wat mee. Poetsen ook vaak maar een keer in de week, heel soms 2 keer. Ze heeft nu een keer een bitje in gehad, een keer een zadeltje zonder singel op gehad en al 2 keer grondwerk gedaan. En dat in nu 2 maanden tijd, gaat dus ook niet heel hard.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:41

vd week is mijn dochter gaan "voetballen" met een yoga bal. Dat vond Jillz maar een raar ding die bal :D

Als mijn dochter de bal vast had liep ze er wel heel nieuwsgierig achteraan. Lag ie los op de grond vond ze het wel spannend maar toch wl interessant genoeg om telkens terug te komen om te kijken

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:18

Vandaag binkie geschoren hij stond al heel de week onder zijn regendeken te zweten. Hij gaf geen kik stond er gewoon bij te slapen :)

Afbeelding

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:30

ehm ehh...tja...het is vast heel functioneel :o

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 23:35

Wat is jullie reden om je jonkie een deken op te doen?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:51

JosjeDZ schreef:

Nou eigenlijk was het niet te bedoeling maar had voor een paar dagen zijn regendeken op gedaan omdat het echt ging zeiken van de regen en hij nergens kon schuilen. Daarna wou ik hem gewoon af doen alleen hij was het daar niet mee eens. En zo doende is hij op gebleven.

En in de zin niet mee eens. Ik tilde de deken op om op te vouwen en hij parkeerde zich zo in om de deken op te laten leggen. Als hij de deken niet nodig heeft loopt hij weg van de deken namelijk.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:08

Mijn baby heeft een deken op gekregen, omdat ze naar Zweden verhuist is en het een stuk kouder is met sneeuw. In Nederland had ze zeker nog geen deken gekregen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:44

JosjeDZ schreef:

Ze viel af ondanks genoeg voer. Staat nu onder 400 gram met haar wintervacht en voelt koud onder minder dus ze zal het wel nodig hebben :(:)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:33

Leuk topic.
Hier wordt mijn haflinger dit jaar door gereden. (met hulp)
En gaan we aan de slag met onze 4 jarige nog helemaal groene kruising tinker en welsh.
Het begin doen we zelf het echte rijden laten we doen vooral omdat ze ook maar 1.20 is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 15:06

Leuk en interessant topic...had me een tijd terug al 'gestort' in het 2016 topic maar het gaat voor ons 2017 worden haha.

Mijn merrie wordt in het voorjaar van 2017 6 jaar en heeft wat extra tijd nodig om uit te groeien naar een rijpaard die kan dragen.

Inmiddels kan er een zadel op en met een krukje ( heb ik zeker nodig bij deze joekel) mag ik al wat hangen en leunen op dr rug.
Ik ben deze winter nog wel ff bezig met rechtrichten vanaf de grond en alles bevestigen.
Daarnaast heeft ze nog iets spanning in dr hals wat nog enkele behandelingen behoeft. Gelukkig is dr rug en heup inmiddels lekker los dat scheelt al een hoop.....
Zodra ze helemaal los is en goed in balans kan lopen ga ik ervan uit dat ergens van de zomer ik erop kan stappen .

Tis een schat van een paard maar heeft een slechte start gehad. Vanuit vertrouwen kan ze nu dingen leren en rustig opbouwen maar alles stapje voor stapje. Blijft een zeer sensible en sterke merrie die geleerd heeft ( in dr jongere jaren) dat kracht haar grootste wapen is tegen de mens.
Veiligheid staat voorop en omdat ik 99% alleen met dr bezig ben moet het dubbel en dwars bevestigd zijn.

Als ik er volgend jaar ergens een keer opstap zorg ik wel voor een extra handje..just in case voor de veiligheid.

Wbt een deken, de mijne heeft van febr tm april een deken opgehad omdat ze mager was en maar moeilijk aankwam.
November heb ik hem weer opgedaan maar mevrouw houdini wurmt zich er weer uit...en weer en weer.
Dus maar zo gelaten, dan maar niet haha ze is mooi op gewicht nu dus bittere noodzaak is het voor haar niet.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:32

Elvi_Elisa schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe de andere mensen met kleine pony's gaan beleren ohz.
Ik zet liever niet meteen mijn zusjes erop (pony kan best wel een beetje "heet" zijn, gewoon wat sensibel) , vind mezelf toch wel te lang (ben 1,70. Pony is nu 1,24 wellicht groeit hij nog wat, maar stap er liever niet op. Ik weeg rond de 50kilo ) .. Dus ga nog even bedenken wie er de eerste paar keer op gaat

Ben ik ook wel benieuwd naar :)
Weet iemand een goed boek of link over rechtricht-oefeningen vanaf de grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:02

Ik deed met kleine pony's altijd kijken hoe het karakter is, als ze bokken of steigeren ga ik zelf en als ze alleen snel zijn een handig klein ruitertje. Zijn er genoeg!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:02

mijn pony heeft een deken op omdat zijn vacht niet waterdicht is. Hij staat pension dus lastig met dekentje op gooien als het langdurig regent. Vandaar een deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:10

Kleine pony heb ik niet echt, ze is nu ongeveer 1.48 en gok dat ze uiteindelijk de 1.50 ruim gaat halen.
Ik ben zelf 1.65 dus prima match. :j

Wat deken betreft... ze staat 24/7 buiten met schuilmogelijkheden en compleet dekenloos. Gaat gewoon perfect, ook in de regen is ze onder de buitenste laag heerlijk droog en warm :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:01

Die van mij krijgt echt geen deken op, lekker zelf warm houden die hap.
Staat overdag in een grote uitloop/inloop en 's nachts gaat de deur op.
Ik snap ook niet zo goed (naast medische en keuring redenen) waarom je zo'n jong dier al een deken op zou doen, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:21

Ik heb t gedaan, omdat ze van +20 naar -20 met sneeuw ging en ze zichzelf niet goed warm kon houden ondanks onbeperkt eten en ik t niet zag zitten dat ze alle energie in warm houden moet stoppen, in plaats van groeien en ik zag t niet zitten dat ik straks een gratenpakhuis heb staan... nu met dekentje op gaat t wel goed, maar zeker niet eerste keus (eerste dagen heeft ze ook zonder gestaan, toen alleen de nacht maar steeds op en af zag ik ook niet zitten).

Maar goed. In Nederland gooi ik er ook absoluut geen dekens op (behalve voor keuring, in het werk, medisch of geschoren), zeker een 2 jarige niet... die moeten dat zelf toch nog wel kunnen inderdaad.

Afbeelding
Ook maar een 30 euro dekentje, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:24

Quir schreef:
Ik heb t gedaan, omdat ze van +20 naar -20 met sneeuw ging *knip*

Ik denk dat dat dan ook een uitzonderlijke situatie is en wij hier in NL daar inderdaad niet mee te maken krijgen (mag ik toch hopen) :') :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:29

Equitandi schreef:
Quir schreef:

Ik denk dat dat dan ook een uitzonderlijke situatie is en wij hier in NL daar inderdaad niet mee te maken krijgen (mag ik toch hopen) :') :j

Dat is waar, haha. Zowel, zal het vast ook wat geleidelijker gaan dan wat Liberty nu had.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:38

bobje26 schreef:
Die van mij krijgt echt geen deken op, lekker zelf warm houden die hap.
Staat overdag in een grote uitloop/inloop en 's nachts gaat de deur op.
Ik snap ook niet zo goed (naast medische en keuring redenen) waarom je zo'n jong dier al een deken op zou doen, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Dat dacht ik ook, helaas blijkt dat met Diva niet zo te zijn.

Nu valt ze niet meer af maar staat ze wel nog maar net warm genoeg onder 300g met dit weer overdag :Y)
Ik vind het belachelijk maar zij is het daar duidelijk niet mee eens. :+

Oja ze hebben ook nog een schuilstal en 24/7 hooi en een emmer pulp met lucerne per dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:38

Equitandi schreef:
Quir schreef:

Nou echt zo, dan zou ik er een kacheltje bij zetten en samen choco gaan drinken of zo. :')

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:01

Jap staat ook dekenloos. Heeft een prachtige dikke wintervacht en staat snachts op stal, als hrt écht koud word krijgt hij een dun dek op maar verwacht niet dat het nodig is.
Snap wel dat sommige onder een deken staan, je hebt van die guppen die totaal geen wintervacht aanmaken zoals de merrie van mn zusje. Die heeft een prachtig dun velletje om jaloers op te zijn (maakt ook geen dikke vacht aan) en dan heb je jap met zn winterwolletje en áltijd superrr vies :')

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:25

Di staat ook dekenloos, ze staat op eenn paddock Paradise met voldoende schuilmogelijkheden en onbeperkt hooi.... Ze doet het goed zonder dus gaat er ook geen deken op. Mocht het medisch nodig zijn of het weer plots heel erg veranderen en ze er nood aan hebben ligt er wel het een en ander klaar....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:56

Ik was tweede kerstdag bij Finn, hij at raar. Knarste met zijn kiezen, spuugde hooiproppen uit. Ik natuurlijk zo ongeveer de tandarts onder de speed dial. Ik was met hem de bak in gegaan er kwam me een bak aan energie uit. Dus klein sprongetje neer gezet.. Hij springt eroverheen alsof ze in brand staan zo hoog. Daarna dekentje op gedaan omdat hij behoorlijk zweette en het was winderig. Die deken heeft ie 1 keer eerder op gehad. Toen met halster om even gewandeld over straat. Mijn vriend zag een aantal doosjes in de sloot dus die wilde hij eruit vissen. Finn vond het reuze interessant. Wilde bijna mee de sloot in xD In de doosjes zaten overigens nieuwe simkaarten. dus daar hebben we de politie voor gebeld (leek gestolen).
Nog even bij de visvijver gekeken (nieuw terrein).. toen weer naar huis. Gaf ik Finn zijn home made christmas diner (fruit en groenten) en die heofde ie niet!! Nou ik had de dierenambulance al bijna aan de lijn. Hij bleek raar kauwen en zijn eten wegduwen met zijn tong. Ik denk die heeft haken op zijn kiezen daar zeg je u tegen. Wat me tegenhield om direct te bellen was dat ik weet dat hij vollop aan het wisselen is.
Weer op stal gezet. Geef hem toch wel snoepjes.. Draai me om, hoor ik ineens een steentje vallen. Raar. draai om, ikke zoeken. Is zijn kies eruit gevallen. Heb n beest nog nooit zo goed zien eten en ervan zien genieten hahaha.. zo sneu :P
Nu heb ik een tand en een kies van meneer.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:59

RoyceMack schreef:
Ik was tweede kerstdag bij Finn, hij at raar. Knarste met zijn kiezen, spuugde hooiproppen uit. Ik natuurlijk zo ongeveer de tandarts onder de speed dial. Ik was met hem de bak in gegaan er kwam me een bak aan energie uit. Dus klein sprongetje neer gezet.. Hij springt eroverheen alsof ze in brand staan zo hoog. Daarna dekentje op gedaan omdat hij behoorlijk zweette en het was winderig. Die deken heeft ie 1 keer eerder op gehad. Toen met halster om even gewandeld over straat. Mijn vriend zag een aantal doosjes in de sloot dus die wilde hij eruit vissen. Finn vond het reuze interessant. Wilde bijna mee de sloot in xD In de doosjes zaten overigens nieuwe simkaarten. dus daar hebben we de politie voor gebeld (leek gestolen).
Nog even bij de visvijver gekeken (nieuw terrein).. toen weer naar huis. Gaf ik Finn zijn home made christmas diner (fruit en groenten) en die heofde ie niet!! Nou ik had de dierenambulance al bijna aan de lijn. Hij bleek raar kauwen en zijn eten wegduwen met zijn tong. Ik denk die heeft haken op zijn kiezen daar zeg je u tegen. Wat me tegenhield om direct te bellen was dat ik weet dat hij vollop aan het wisselen is.
Weer op stal gezet. Geef hem toch wel snoepjes.. Draai me om, hoor ik ineens een steentje vallen. Raar. draai om, ikke zoeken. Is zijn kies eruit gevallen. Heb n beest nog nooit zo goed zien eten en ervan zien genieten hahaha.. zo sneu :P
Nu heb ik een tand en een kies van meneer.

Haha wat fijn dat het zo snel opgelost was.

Van dief heb ik alle kiesjes maar geen snijtanden gevonden.