Paardenwelzijn: Waar gaat het heen met de regels?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Paardenwelzijn: Waar gaat het heen met de regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:08

@Shenavallie: ja precies, die borstelen hun pony na de les tot er geen haar meer op zit :D gaan er daarna mee wandelen en vragen of er nog klusjes te doen zijn. Terwijl die anderen niet weten hoe snel ze het beest op stal moeten krijgen om vervolgens gauw de kantine in te duiken :n

Ik kan me er ook enorm aan ergeren maar ja wat doe je eraan?

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:01

Anna79 schreef:
Waar ik lesgeef lopen de pony's max 2 uur achter elkaar, als je het eerste uur rijdt moet je je pony uit de stal/wei halen poetsen, opzadelen en de poetsplek aanvegen. Als je in het laatste uur rijdt moet je je pony afzadelen, naborstelen, tuig naborstelen, bit schoonmaken en de pony op stal/wei zetten.
Kinderen die net beginnen krijgen les in de omgang.


Gebeurt bij ons op stal ook. En de kinderen krijgen daar ook les in. Een soort starterspakketje met eerste 5 lesjes, een les in hoe om te gaan met de pony en poets- en zadelles. Zo kun je al een hoop problemen voorkomen.

Daarnaast zou ik een aantal lessen in natural horsemanship voor kinderen van grote meerwaarde vinden. Daar krijg je naar mijn mening uiteindelijk toch kinderen van die met een andere blik gaan kijken en anders - en mogelijk met meer respect - met pony's en paarden omgaan.