Hij toont dit gedrag alleen maar zodra we de longeerkraal in gaan. Buiten de longeerkraal doet hij alles echt perfect. Hij loopt braaf mee, blijft stil staan als ik ook stil sta om bijvoorbeeld met iemand te praten en hij is gewoon heel lief buiten de longeerkraal. Hij komt ook gelijk naar me toe lopen als ik hem de wei uit ga halen. Het is echt een schatje, alleen zodra we de longeerkraal in gaan dan is het een monster.
Mijn moeder vindt het ook niet veilig om het zelf nog een keer te proberen.
Ik vind dit ook echt geen gedrag voor Ducky. Zo heeft hij echt nog nooit gedaan.
Hij heeft wel elke keer een tik met de zweep gehad als hij op me afkwam of een tik voor hem op de grond of op zijn neus met mijn hand. Maar zodra ik hem een tik heb gegeven houdt hij zijn hoofd hoog en doet hij net alsof ik hem mishandeld heb.
Ik hoop dat hij geen pijn heeft of iets. De osteopaat is nog nooit sinds hij bij mij is langs geweest, maar daar heeft hij ook nooit behoefte aan gehad. Ik kan de osteopaat wel laten komen als hij na de grondwerk lessen ook nog zo doet en hij echt pijn heeft.
Hij gaat niet weg als ik mezelf breed maak of als ik de zweep op hem richt of wat dan ook. Hij blijft staan en doet zijn oren in zijn nek en gaat dan met zijn hoef over de grond schrapen. Als ik dan nog een keer de zweep naar hem wijs dan komt hij op me af. Hier heb ik trouwens nog nooit problemen mee gehad. Hij is altijd mega lief met longeren, tot nu.
Dankjewel, jij ook succes met nog 7 weken school Romy!