Ik denk dat het enkele jaren geleden is dat ik iets op bokt heb gepost...
Maar nu door een vriendin getipt op dit topic..
Vanmiddag heb ik vooral hier heel veel gelezen en nu toch de stoute schoenen aangetrokken om te schrijven.
A.s maandag heb ik een kennismaking bij hans. Ik vind het super spannend en mijn emoties gaan alle kanten op.
Ik huil mij de ogen uit mijn kop en dit is al zeker een proces van een jaar...
Ik heb een 22 jarige merrie en we zijn 13 jaar in elkaars leven. Sinds jaar of 6 staat ze met pony penny samen thuis. Helaas is mijn leven zo veranderd dat ik merk dat ik niet genoeg aandacht aan ze kan maar ook niet meer wil besteden. De aandacht bestaat vooral uit de praktische zaken en ik merk ook dat mijn plezier steeds minder wordt (dat is het willen). Ik heb andere interesses en vind niet altijd meer mijn happinez rond de paarden

Neebje wordt al enkele jaren niet meer intensief gereden. Naast ouderdomsklachten is haar karakter niet gemakkelijk en hebben we vaker spanning en stress (wat uiteraard ook veel bij mij ligt) dan ontspanning. Daarom zoek ik het niet meer op.
Verkopen wil ik niet. Gezien haar leeftijd en handleiding ga ik t haar niet aan doen een nieuwe baas te krijgen en de malle molen opnieuw. Het is goed geweest en we worden samen oud. Ik wil dat ze gelukkig oud wordt en ik zal dat doen wat nodig is om haar dat te geven..
Daarom dat ik maandag naar Hans ga..
Voor penny zoek ik ook nog een mooie plek. Ook haar ga ik niet meteen verkopen maar wellicht met de tijd wel. Ze is jong en super makkelijk en leuk. Maar eerst ervaren hoe is t een stukje afstand te nemen...verkopen kan nog snel genoeg.
Ik lees hier heel veel goede ervaringen. Door alle verhalen weet ik nu al bijna zeker dat neeb gelukkiger zal zijn bij een soort constructie bij hans dan hier waar ik 3 / 4x per dag er ben en toch ook weer niet.
Dus heel veel dank voor t delen ervan
T helpt!
Herkennen jullie de enorme dilemma's waar ik nu mee kamp?
En weten jullie of hans ook iets bied voor a ponys tegen een ander tarief of is dat t zelfde?
In t mail contact met hans was hij wat kortaf. Ik ben daar gevoelig voor en begon daarom te twijfelen. Maar hier lees ik veel positiviteit juist, herkenbaar?
Dank!