Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

imke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:12

ik erger me eraan dat zoveel dingen in de paardenwereld enkel met geld te verkrijgen zijn en niet door ervaring en zo :/
waar ik persoonlijk absoluut niet tegen kan is als er op de manege door een jonger meisje die net een eigen paard gekregen heeft commentaar wordt gegeven dat mijn singel niet genoeg aangespannen was en dat dit in haar les ( bij ons op de manege is het zo dat de groep die een uur later rijd dan mij de gevorderde ruiters zijn, maar ook de mensen met een eigen paard/pony, het zou de eerste keer zijn dat ze in die les rijd de weken daarvoor zat ze in mijn les.)werd verwacht dat je dit alleen doet.
nu was het probleem dat het paard waar ik op reed een paard is met een enorme handleiding :p ( daarom is ze mn favoriet :p) ze durft agressief reageren als je met de singel bezig bent dit is al vel beter omdat ze weet dat ze het bij mij niet moet proberen :).
dus dat meisje denkt dat ze het is ofzo en ze gaat aansingelen bij dat paard. wat ik persoonlijk wel grappig vindt achteraf is dat het paard naar dat meisje heeft gehapt :p - noem me gerust gemeen maar ik vind het grappig ;) -
ze heeft dus niets kunnen doen aan de singel, komt de lesgeefster langs en zegt ze dat ik goed heb aangesingeld en al op mn paard moest zitten :p

EINDE

en het leukste is dat ik vandaag bij haar in de les zal zitten dus jeej :D ik ben benieuwd :)
sorry voor deze enorme tekst maar ik wil dit even kwijt :p

The_Cat

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:04

Een ergernis. 2 kennisen van me hebben een beginnersles overgenomen op de manege, omwille van mensen tekort en ze de enigen waren die zich aanboden. Maar ik vind ze persoonlijk niet geschikt. Ze nemen zelf gene les, en ze rijden liever met een slof zodat ze niet aan hun paard moeten werken (hun eigen woorden: ik heb dar geen zin in). En zo'n mensen gaan dan les geven..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:23

The_Cat schreef:
Een ergernis. 2 kennisen van me hebben een beginnersles overgenomen op de manege, omwille van mensen tekort en ze de enigen waren die zich aanboden. Maar ik vind ze persoonlijk niet geschikt. Ze nemen zelf gene les, en ze rijden liever met een slof zodat ze niet aan hun paard moeten werken (hun eigen woorden: ik heb dar geen zin in). En zo'n mensen gaan dan les geven..

Er zijn vele mensen die zich niet in bepaalde methodes willen verdiepen want dat kost tijd, inzet, motivatie en geld..Ze gaan liever voor de "makkelijke" weg..Ook al lijdt een paard daaronder of ook al schaadt dit de gezondheid van t paard..

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:44

Ohja nog een. Mensen die mensen wijsmaken dat haflingers en fjorden geschikt zijn voor Reinig. Nee dit is dus niet zo

PonysEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 00:53

proudmama schreef:
Mensen die doorrijden op kreupele en/ of oude versleten paarden,en niet aan willen nemen dat kreupel pijn betekend, en dat paarden ook met pensioen en lekker van hun oude dag moeten kunnen genieten.

Ik rij wel in de les op een 27 jaar oude pony maar dat schatje word eigenlijk alleen bij mij gebruikt 1x in de 2 weken. De rest mag ze genieten

Verder:
Dat er gelijk over je geroddeld en gepraat over je word als je iets niet kan in de les. Laatst viel ik eraf omdat me pony bokte werd ik gelijk raar aangeken en werd er gefluisterd enz...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:41

De enorme haat op paardenfilmpjes op youtube,laatst zag ik bijvoorbeeld:
"Ik ben 11 jaar en ik rijd 6 jaar en ik weet echt aaaalles van paarden en jij doet dit helemaal fout"
Ik heb zelf ook 5/6 jaar rijervaring en weet nog lang niet de helft van de paardenwereld.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:13

pol1 schreef:
The_Cat schreef:

Er zijn vele mensen die zich niet in bepaalde methodes willen verdiepen want dat kost tijd, inzet, motivatie en geld..Ze gaan liever voor de "makkelijke" weg..Ook al lijdt een paard daaronder of ook al schaadt dit de gezondheid van t paard..

Nee, maar dat is al erg genoeg, maar dat die mensen dan les gaan geven aan andere.. Dat vind ik onbegrijpelijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:52

madhatter schreef:
De enorme haat op paardenfilmpjes op youtube,laatst zag ik bijvoorbeeld:
"Ik ben 11 jaar en ik rijd 6 jaar en ik weet echt aaaalles van paarden en jij doet dit helemaal fout"
Ik heb zelf ook 5/6 jaar rijervaring en weet nog lang niet de helft van de paardenwereld.

Hoe meer je weet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat je het helemaal niet weet. Ik heb 30 jaar ervaring........

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:37

Precies, ik weet nog nauwelijks 10% denk ik.

CootjeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:56

Ik erger me er vooral aan dat mensen op facebook alleen hun goede prestaties met hun paard neerzetten. Als het een keertje wat minder goed gaat, schrijven ze niets en hoor je ze er niet over.....

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:08

Jennyj01 schreef:
En daar wordt ik dan weer moe van. Mensen die wel op een fijn paard willen rijden. Op een super locatie. Met de fijnste spullen. Hem eigenlijk als eigen paard mogen beschouwen op de dagen dat ze rijden. Geen financiële eind verantwoording hebben en bij ziekte of blessure er zo uit kunnen stappen. En daar dan niks voor over hebben.
Oh ja en niet te vergeten. Op vakantie kunnen wanneer ze willen zonder daar iets voor te hoeven regelen.

Tja, ik rijd ook 2 paarden die Z lopen, super locaties aan huis met bak en dure spullen. En die mag ik ook als eigen beschouwen en ik betaal er geen cent voor, alleen de lessen. Die mensen zijn blij dat de paarden gereden worden. Ik vind het belachelijk wat voor een prijzen soms gevraagd worden. Persoonlijk vind ik het absurd wat sommige mensen durven te vragen. Ik vraag zelf ook niets voor het rijden van mijn pony, super toch om te zien dat zo'n meisje zo snel vooruit gaat met je pony. Zorg ook dat zij altijd goerde en passende spullen heeft en help haar met rijden. Op die manier ben ik ook van manege naar eigen paarden rijden overgestapt, en ik ben ook heel dankbaar dat mensen mij toen hun paard hebben laten rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat mensen ervoor zorgen dat hun paarden er zo uit zien en dat ik er niets aan kan doen, omdat we in België geen dierenpolitie hebben en de gewone politie, als je het gaat aangeven, dit niet ernstig genoeg vind om in actie te komen. Spreek je zo'n eigenaar aan, worden de paarden in alle stilte van de wei verhuisd, zodat je nog niet eens de kans krijgt om zelf DA en hoefsmid bij de dieren te halen. De palomino had trouwens ook nog een dikke knie en liep kreupel.

Edit: ik heb de eigenaar van die paarden volgende tekst gestuurd, haar reactie erop was om het veulen weg te halen. Normaal gingen wij hem vandaag door onze dierenarts laten verzorgen.
Ik heb heel lang getwijfeld wat ik zou antwoorden op je vraag, als ik dan al zou antwoorden. Maar hé, wie weet lucht het mij wel op als ik je zeg hoe ik me afgelopen maand gevoeld heb.
Weet je Elien, ik ben het soort paardenbezitter dat door het vuur gaat voor haar dieren. Hemel en aarde zou ik bewegen om mijn beesten een goed leven te geven. En ik koop nog liever een zak voer voor mijn dieren met mijn laatste geld, als dat ik het uit geef aan iets leuks voor mezelf.
Ik ben het soort baas dat ervoor zorgt dat ze haar dieren door en door kent en daardoor de kleinste verandering ziet. Niet dat het altijd simpel is, je hebt immers verschillende soorten paarden. Mijn shet is het type dat zal verbergen dat er iets mis is, het moet al verdomd erg zijn, wil je aan hem merken dat hij zich niet goed voelt. Hij denkt er niet eens aan om zich door mij te laten verzorgen. Ik heb echt moeite moeten doen om hem te doorgronden, maar nu weet ik dat hij pijn heeft, wanneer hij zich volledig van me afsluit. Bacardi is dan weer het soort paard dat met het minste pijntje aandacht wil. Ik hoor zelfs aan de intonatie in zijn gehinnik wanneer hij me nodig heeft en hij weet verdomd goed dat ik hem begrijp. Hierdoor zijn we erin geslaagd om een gaskoliek in de beginfase al te stoppen en dat terwijl hij niet eens de klassieke koliek symptomen had. Gewoon door op zijn gedrag te letten, wist ik dat het goed fout zat.
Ik heb trouwens ook het gevoel dat jij van mij denkt dat ik niets van paarden ken en dat ik veel te veel spoken zie als het om jou paard gaat. Wel Elien, dat dachten de eerste 2 dierenartsen die hier ruim een jaar geleden over de vloer kwamen ook. Ik heb letterlijk moeten knokken om hulp te krijgen voor mijn paard, gevochten heb ik om toch maar iemand te vinden die me wilde geloven en mijn paard een keer fatsoenlijk na keek. En wat bleek toen ik die persoon eindelijk vond, ik had al die tijd gelijk. 5 keer hebben we in Lummen gestaan, waarvan hij 2 keer geopereerd is. Alleen jammer dat niemand uiteindelijk kon vinden wat er echt met hem,is, waardoor we nu al een jaar lang op een wankel evenwicht zitten en ik heel goed weet dat ik mijn paard aan het verliezen ben. Ik dacht altijd dat alle paardenbaasjes waren zoals ik, mensen die knokken voor de gezondheid van hun paard en die alles zouden doen om hun dier niet te laten lijden. Maar sinds een maand moet ik knokken om een baasje, jij dus, ervan te overtuigen dat haar paard niet in orde is. Nee Elien, het is niet normaal dat de knie van jou paard dik blijft zo lang na zijn ongeval ook al loopt hij niet kreupel. Een gezond gewricht is niet gezwollen. En als ik je zeg dat ik de hoeven van mijn paard te lang vind, dus de smid komt en je ziet jou paardje naast de mijne staan met zijn hoeven, hoe kan je dan zeggen dat zijn voeten op dat moment best nog wel ok zijn?
Weet je trouwens dat ik deze week al verschillende keren gehuild heb om je paardje? Jou paard, waar jij eigenlijk voor hoort te zorgen, laat mij al heel de week duidelijk merken dat het goed fout zit met hem. Ik zie zijn knie dikker worden, ik zie hem kreupel lopen en ik sta compleet machteloos, omdat ik je blijkbaar niet kan overtuigen, zelfs niet met foto's, dat je paard het niet goed doet. En ondertussen zou je paardje zo in mijn binnenzak kruipen telkens ik op de wei kom. Hij kleeft aan mijn zijde, legt steeds zijn hoofd op mijn schouder en laat me duidelijk voelden dat hij zich slecht voelt. Heb je enig idee hoe k*t ik me voel? Snap je wel hoe moeilijk het voor me is om iedere dag op nieuw jou paardje te troosten? Hoe kan je in hemelsnaam zo met je dier omgaan? Echt, ik snap het totaal niet. Je hebt al lang paarden, dan zou je toch moeten weten hoe je ze moet verzorgen, niet? Je zou toch ook moeten weten dat die hoeven zo niet horen te zijn, dat die knie dun hoort te zijn en je zou ook moeten weten dat die rash, die ik vanmorgen ontdekte, absoluut foute boel is die je niet op lost door er van ver wat ontsmetting tegen te gieten en hem dan zo te laten staan tot je nog eens komt. Die rash Elien, lijkt verdacht veel op mok en mok is een serieuze zaak. Zeker omdat de paarden absoluut niet kletsnat staan, is het bijzonder raar dat jou paard dit nu heeft. Bij ieder baasje zouden normaal de alarmbellen moeten afgaan als ze hun jaarling met dit soort letsel aantreffen, maar jij bent er blijkbaar heel gerust in. En terwijl je je geen zorgen maakt om je paard, ben ik degene die wakker ligt en die ligt te piekeren wat ik kan doen om hem te helpen.
En dan kom ik 's avonds op fb en lees ik dat je dringend een wei zoekt voor je veulens. Quickstep verhuis ik pas in oktober, dus dat dringend vind ik een beetje raar. Tot de eigenaar van de wei me belt en me verteld over het telefoon gesprek met jou en dan vallen alle puzzelstukjes op hun plek. In plaats van ons serieus te nemen, ga je gewoon weg. In plaats van je paard te geven wat hij nodig heeft, zet je hem gewoon ergens anders, waarschijnlijk in de hoop dat die stalbazen en stalgenoten niet door hebben dat je paardje hulp nodig heeft. En toen brak mijn hart Elien, want als ik straks, na mijne nacht, bij de veulens op de wei kom en jou veulen weer zijn snoet op mijn schouder legt, zal ik hem moeten zeggen dat ik niets kan doen om hem te helpen en eerlijk, dat verdient hij niet, het is zo'n schat. Maar ja, het is wel duidelijk dat het ons niet lukt om tot je door te dringen.
Wel Elien, ik hoop dat, je na het lezen van dit opstel, beseft waarom ik je van mijn fb verwijdert heb. En als je je af vraagt waarom ik zo'n epistel geschreven heb, ik doe het voor Tornado, omdat ik heel diep van binnen hoop dat je door deze tekst doet wat je moet doen voor je veulen en dan kan je maar 2 wegen bewandelen: of je zorgt ervoor dat hij deze week wordt nagezien door DA en hoefsmid, of(als je niet in staat bent om de juiste zorg voor je paard te betalen) je zoekt een nieuw baasje voor hem die wel in staat is om hem een gezond en gelukkig leven te gunnen.
Ik zal wel zien hoe lang jou man nog op de wei blijft staan, tot dan zal hij in ieder geval evenveel liefde en aandacht krijgen als Quickstep.
Sandra

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:04

Onze dierenpolitie zou in het bovenstaande geval ook weinig doen, hoor. Desnoods een waarschuwing over de palomino, dat hij meer voedsel binnen dient te krijgen. Bij mij in de omgeving staan ook zulk soort paarden, maar aangezien ze samen staan en gewoon te eten krijgen gaat daar niets aan gedaan worden. Waarschijnlijk omdat er veel loze meldingen worden gemaakt in de paardenwereld, betreffende paarden met cushing en of oude versleten paarden die gewoon dun zijn van het oud zijn.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:11

De dieren politie doet hier idd niks mee! Dan zal er echt meer aan de hand moeten zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:13

Wow, een veulen dat te mager staat, met een dikke knie loopt, mok ontwikkeld en waarvan de voeten niet verzorgd worden is voor de dierenpolitie ook niet ernstig genoeg om in te grijpen? Echt, moet zo'n arme drommel dan eerst bijna dood zijn voor zo'n eigenaars hun beest wordt afgenomen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:20

Afgenomen gebeurt al helemaal niet.
Die krijgt hoogstens een wijzende vinger dat hij de Hoefsmid moet bellen.
Nee helaas daar gebeurt hier ook niets mee. Als ze al komen kijken.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:58

Afnemen gebeurt alleen bij ernstig dierenleed. Dus dan zullen er eerst een paar dooien moeten vallen alvorens de eigenaar geen dieren meer mag houden, en dat is ook maar voor bepaalde tijd. Paarden worden vaak gewoon beschouwd als veedieren. Dat wij ons er zo aan kunnen hechten is onze zaak. Koeien met een zielig been worden vaak ingeslapen, hoewel dat natuurlijk helemaal aan de boer ligt die het beestje houd. Er wordt dus door de dierenpolitie ook rekening gehouden met het feit dat vee soms gewoon opeens dood gaat. Als ze voor elk paard wat er zo bij staat zouden moeten komen zouden ze veel meer geld moeten krijgen en veel meer personeel moeten hebben.

Mok, magerheid, een dik been en hoefverzorging wat beter kan zijn vaak kenmerken van oudere paarden. Ik ken er een die een prima leven heeft, maar die ook mager is geworden en stukken uit haar hoeven heeft. Dat is op zich geen ramp, want het kan ook net zo goed als bij mensen genetisch bepaald zijn of gewoon een kenmerk zijn van het beestje zelf (en ze loopt vrijwel niet op stenen, hooguit 15 meter in totaal en dat dan 2x per dag, voor de rest is het wei, stal en zand). Veulens en oudere paarden zijn sowieso vaak wat magerder dan de norm is voor paarden. Mok is een ding wat voor kan komen, bij ons op stal is het zelfs een keer in virus vorm langs geweest. Hier kreeg mijn verzorgpaard zelf een dik been van en liep lichtjes kreupel. Vandaar dus dat de dierenpolitie hier helemaal niks mee kan. Het kan een moment opname zijn. Het beste wat ik je mee zou kunnen geven als het bij ons was geweest was het documenteren van alles wat er aan de hand is, maar hier kun je helaas zelf niets mee. Ik zou mijn handen er gewoon meer vanaf trekken, want hier heb je jezelf veel meer mee dan het veulen in zijn/haar toestand. Waarschijnlijk trekken veel dingen zoals het dikke been en de mok en magerheid bij met de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:36

Maanoogje schreef:
Afnemen gebeurt alleen bij ernstig dierenleed. Dus dan zullen er eerst een paar dooien moeten vallen alvorens de eigenaar geen dieren meer mag houden, en dat is ook maar voor bepaalde tijd. Paarden worden vaak gewoon beschouwd als veedieren. Dat wij ons er zo aan kunnen hechten is onze zaak. Koeien met een zielig been worden vaak ingeslapen, hoewel dat natuurlijk helemaal aan de boer ligt die het beestje houd. Er wordt dus door de dierenpolitie ook rekening gehouden met het feit dat vee soms gewoon opeens dood gaat. Als ze voor elk paard wat er zo bij staat zouden moeten komen zouden ze veel meer geld moeten krijgen en veel meer personeel moeten hebben.

Mok, magerheid, een dik been en hoefverzorging wat beter kan zijn vaak kenmerken van oudere paarden. Ik ken er een die een prima leven heeft, maar die ook mager is geworden en stukken uit haar hoeven heeft. Dat is op zich geen ramp, want het kan ook net zo goed als bij mensen genetisch bepaald zijn of gewoon een kenmerk zijn van het beestje zelf (en ze loopt vrijwel niet op stenen, hooguit 15 meter in totaal en dat dan 2x per dag, voor de rest is het wei, stal en zand). Veulens en oudere paarden zijn sowieso vaak wat magerder dan de norm is voor paarden. Mok is een ding wat voor kan komen, bij ons op stal is het zelfs een keer in virus vorm langs geweest. Hier kreeg mijn verzorgpaard zelf een dik been van en liep lichtjes kreupel. Vandaar dus dat de dierenpolitie hier helemaal niks mee kan. Het kan een moment opname zijn. Het beste wat ik je mee zou kunnen geven als het bij ons was geweest was het documenteren van alles wat er aan de hand is, maar hier kun je helaas zelf niets mee. Ik zou mijn handen er gewoon meer vanaf trekken, want hier heb je jezelf veel meer mee dan het veulen in zijn/haar toestand. Waarschijnlijk trekken veel dingen zoals het dikke been en de mok en magerheid bij met de tijd.

Wel, de hoefsmid die dit veulen gezien heeft, mijn dierenarts en een kennis van me die voor het FOD verwaarloosde paarden op vangt zijn het er allen over eens: dit veulen wordt door zijn eigenaar verwaarloosd. Mijn dierenarts zou dit veulen vorige woensdag een grondige check-up geven en daar een rapport van op maken. Met dat rapport gingen wij, ik en de anderen die er op pension staan, naar de politei stappen. De laaste dagen werd dit paardje zieker en zieker, we hebben ons best gedaan om door te dringen tot de eigenaar die niet naar het dier om keek. En toen het te heet onder haar voeten werd, heeft ze het paard weggehaald op een moment dat ze er zeker van was dat niemand op de wei zou zijn. Dat doe je niet als je niet beseft dat je echt wel fout met je dier bezig bent.

Wouw zeg, mijn mond valt nu echt open van wat er hier geschreven wordt. Dieren die er goed uit zien, maar niet volgens de boktvisie gehouden worden, die zouden bij hun eigenaar weggehaald moeten worden, maar een dier dat, en dit is door meerdere personen vastgesteld, verwaarloosd wordt, daar gaan we excuses zoeken voor de toestand van het dier en pleiten we de eigenaar vrij.

Dus nog iets waar ik moe van wordt in paardenland, het feit dat we dit soort verwaarlozing gewoon accepteren. Nu ja, smommige toch, ik kan er absoluut niet mee leven dat paarden op deze manier behandeld worden.

Edit: ik qoute je wel maanoogje, maar ik bedoel het in het algemeen op die enkele reacties die gekomen zijn, niet op jou alleen, gewoon maar om even duidelijk te zijn. Ik ben gewoon zo enorm boos over deze hele situatie. Veulen stond bij mijn veulen op de wei en werd met de dag zieker, beestje stond de laatste dagen heel de tijd met zijn snoet in mijn nek, aandacht en liefde te vragen en we vonden totaal geen insteek om door te dringen bij de eigenaar. Woensdag heeft mijn dierenarts bij mijn veulen bloed genomen en hem onderzocht. Mijn man heeft gewollen klieren, niet gevoelig op dat moment, dus misschien is het niets. Maar het zou ook kunnen dat mijn paardje iets heeft over gekregen van de andere, dus ik wacht bang de uitslag af. En als het besmettelijk is, dan zal dit palomino veulen het andere veulen van die eigenaar ook ziek maken, aangezien ze die 2 wil samen zetten. Het is mega frustrerend dat je niets tegen zulke basen kan doen en dat je de arme drommels die in zulke handen komen, gewoon niet kunt helpen. Voor mijn part maken ze de paarden fors duurder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-16 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:46

bij ons is als er les is (alleen als het priveles aan 1 ruiter is) en je loopt niet in de weg mag je de piste mee gebruiken
doe het zelf nooit omdat ik als ik les heb er zelf niet echt blij van word want je loopt echt ooit wel in de weg

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:57

Wanneer je een broodje meeneemt in een boterhammenzakje, je je broodje op eet, je je sleutels van huis + fiets in het zakje stopt en in je fietsmand laat liggen en je tijdens het rijden ziet dat een kraai het zakje pakt en er vrolijk mee weg vliegt :wave:

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:02

lotje_elmo schreef:
Wanneer je een broodje meeneemt in een boterhammenzakje, je je broodje op eet, je je sleutels van huis + fiets in het zakje stopt en in je fietsmand laat liggen en je tijdens het rijden ziet dat een kraai het zakje pakt en er vrolijk mee weg vliegt :wave:

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:27

lotje_elmo schreef:

Ik las dit vannacht toen ik ineens wakker werd rond 04:00. Dacht dit is een grap, maar helaaas.. :(:) :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:13

lotje_elmo schreef:

:=

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:43

Anne_mieke88 schreef:
Roddelende stalgenoten. Daar kan ik echt niet tegen. Niemand gunt een ander het licht in de ogen.
Jammer

zo mee eens daar word ik ook moe van en het gehaat dat mensen en zich zelf altijd de besten vinden. Ik vind blijf gewoon je zelf. Ik blijf ook altijd me zelf ik verander ook niet omdat ik michien een paard uit een bepaalden bloedlijn heb of dat ik bij een bepaald persoon les. ga ik ook niet uit de hoogden enzo doen. Zoon hekel aan als mensen dat doen.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:18

Ik vond eigenlijk dat het veulen gewoon ten dode opgeschreven was. Aangezien je het beestje nooit bij de eigenaar weg zult krijgen had ik dus gewoon mijn handen ervanaf getrokken. Er worden zat paarden uit liefde onder slechte omstandigheden in leven gehouden, en waarschijnlijk had dit veulen gewoon de pech niet goed tegen zijn omstandigheden te kunnen. Ik werk op een stal waar goed verzorgde paarden 23 uur per dag op stal staan af en toe, dat vind ik eerlijk gezegd een stuk zieliger dan dit zieke veulentje. Natuurlijk accepteren mensen dit soort verwaarlozing gewoon, want wie gaat alles betalen? Dat wij dit nooit zouden doen is tot daaraan toe, maar ik zou persoonlijk het budget niet hebben om een ziek veulen wat nota bena niet eens van mij is beter te maken. Ik ben eerder voor de agressieve aanpak als dit op mijn wei zou staan: zorgen dat ie snel verdwijnt, en uit je reactie maak ik wel op dat dit voor jou waarschijnlijk ook een stuk fijner zou zijn.

Oh, en ik pleit de eigenaar zeker niet vrij, ik zeg dat je hier zelf toch niets mee kunt. Nogmaals, dit diertje kon tenminste buiten staan met andere paarden om zich heen, wat 2 van de 3 belangrijkste levensdingetjes van paarden bevat naar mijn idee. Het ideale zou zijn dat het gezond is en kan rennen, maar aangezien dit zo is kun je zoveel mensen bij het beestje halen als je wilt, maar veranderen kun je het niet meer helaas.