Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xAnthea schreef:Calanthe schreef:Ik hoop dat we de TS mogen geloven
Ging wel even terug kijken bij TS haar berichten. Enige wat anders was ze eerder zei dat ze 2 shetjes heeft, en niet 1 mini paard en een shet
Heb ook even terug gezien... In december was de mini al 2 jaar en hier is hij ook nog maar "pas" 2 jaar. Dus qua leeftijd klopt dat niet helemaal. Ofwel was hij in december geen 2, en anders maakt ze de situatie een beetje dramatischer (hoewel ik 3 ook nog vrij jong vind om op te kruipen en dan zeker als dat ongevraagd is daar zo'n stel meiden!).
jasz schreef:Volgens mij kan een pony in december 2 zijn en nu nog steeds... ( 2 en een half dan)
Toch een beetje jammer dat er altijd weer iemand moet zijn die gaat roepen dat het niet klopt. Vooral nu er meer topics lopen over dit onderwerp snap ik niet waarom dit dan opeens wel te gek is.
Ts: ik hoop dat je pony weer een beetje opknapt en dat de schade meevalt en ik hoop voor je dat je de rest met de moeder snel en zonder al te veel drama kan afhandelen, tis allemaal al vervelend genoeg, dan ook nog zo'n mens erbij.. Bah. Jammer dat je tegenwoordig niet eens meer je pony's gewoon op een weiland kan zetten zonder dat er andere mensen aan gaan zitten of zelfs op gaan zitten. Heel jammer.
Punz schreef:Ik reageer meestal ook niet in dit soort topics, en ik snap de mensen die zeggen dat ik dan maar het topic weg moet klikken. Dat is ook wat ik meestal doe. Vind het niet de moeite waard om te reageren.
Als voel ik dan wel een soort onbehagen als ik dan de goedbedoelde, meelevende reacties lees. Dat schuurt dan toch..
De reden waarom ik dit nu wel reageer ( na veel twijfel) is omdat er toch al een groot gevoel van onveiligheid is ivm de "paardenbeul".
Berichten die dit gevoel van onveiligheid vergroten, terwijl er niets aan de hand is, kunnen zorgen voor een soort 'media moeheid/ afstomping/ of het tegenovergestelde, 'hysterie/overgevoeligheid" die NIET helpt op het moment dat er daadwerkelijk wat aan de hand is.
Mijn twijfel is gebaseerd om de uitspraken die de DA gedaan zou hebben rondom KS die ik echt niet geloof ( klopt nl niet met wat er nu bekend is over KS), het feit dat er geen correct advies/geruststelling/info wordt gegeven door de politie rondom de aansprakelijkheid mbt de 'schade' die het meisje zou hebben etc etc..
En omdat de situatie nu in Nederland gewoon is zoals hij is met ( berichten over) de paardenbeul ben ik denk ik wat minder tolerant als ik een verhaal lees wat heftige emoties oproept, maar waar ik gewoon net te veel twijfel heb..
Punz schreef:Alleen klopt dat dus niet met wat er bekend is van KS Knert
Daar zit mijn twijfel dus.. ik geloof niet dat een DA zo'n uitspraak doet op basis van dit gebeuren..
Kijk.. .het is absoluut belachelijk en fout wat er gebeurd is ( áls het gebeurd is...) maar een pony krijgt hier geen KS van.. Echt NIET ( dan zou nl elke 2 / 3 jarige merrie die gedekt wordt KS moeten ontwikkelen.......) Mede hierdoor heb ik dus mijn twijfels
En verder: ik wil geen topic verzieken. Maar wil wél dat er nagedacht wordt over het plaatsen van een dergelijk topic mócht eea toch niet helemaal zo gegaan zijn......
Maar, en daar geef ik Jasz gelijk: hier gaat het topic verder ook niet over. Ik heb gezegd wat ik vond dat ik moest zeggen.. En moet het misschien hier maar bij laten.
maar bedankt voor je reactie Knert. Waardeer ik zeer!
Jindai schreef:Punz schreef:Alleen klopt dat dus niet met wat er bekend is van KS Knert
Daar zit mijn twijfel dus.. ik geloof niet dat een DA zo'n uitspraak doet op basis van dit gebeuren..
Kijk.. .het is absoluut belachelijk en fout wat er gebeurd is ( áls het gebeurd is...) maar een pony krijgt hier geen KS van.. Echt NIET ( dan zou nl elke 2 / 3 jarige merrie die gedekt wordt KS moeten ontwikkelen.......) Mede hierdoor heb ik dus mijn twijfels
En verder: ik wil geen topic verzieken. Maar wil wél dat er nagedacht wordt over het plaatsen van een dergelijk topic mócht eea toch niet helemaal zo gegaan zijn......
Maar, en daar geef ik Jasz gelijk: hier gaat het topic verder ook niet over. Ik heb gezegd wat ik vond dat ik moest zeggen.. En moet het misschien hier maar bij laten.
maar bedankt voor je reactie Knert. Waardeer ik zeer!
Daar zit dus ook mijn twijfel, plus dat ik het tijdsbestek wat vreemd vind. Wat bij mij ook heel raar over kwam, was dat TS de bewuste meiden in de OP nog "2 van die ***meiden" noemt, om vervolgens later op dezelfde avond te posten dat ze het andere meisje terug laat komen om te helpen. Misschien heeft TS dit wel zo getypt in haar boosheid, maar ik vind het wel opmerkelijk.![]()
Overigens zeg ik niet dat TS het hele verhaal uit haar duim zuigt, maar ik vind het wel ongeloofwaardig klinken en dat mag. Leven en laten leven was het toch?
TS, ik vind je in je laatste posts wel een stuk duidelijker reageren, dat komt op mij dan ook al weer heel anders over.
Lanolynn schreef:Het is smiddags rond een uur of 1 gebeurd, er zat dus wel redelijk wat tijd tussen. Ik heb inderdaad heel boos mijn op en de directe berichten daarna getypt, ben nu een beetje bekomen van de schrik en het ene meisje is natuurlijk daarna ook sorry komen zeggen:)
Lanolynn schreef:Over dat andere meisje, die is netjes met haar ouders sorry komen zeggen telijk nadat het meisje met de breuk weg was. Ze vertelde dat dat meisje haar enige vriendin was en dat ze geen nee durfde zeggen. Ook haar ouders schaamden zich rot en hebben 1000 keer sorry gezegd. Nu ben ik de beroertste niet en heb gevraagd of het meisje nog even bij de pony's wilde kijken en dat wilde ze heel graag. Eenmaal op stal kwamen de tranen dat ze graag naar de manege wilde maar dat het geld er niet voor was. Dat contrast ook tussen die twee meiden. Mijn hart brak en ik heb haar gevraagd of ze me zaterdag wil komen helpen met het verzorgen van de pony's, dat kind gaf licht joh, geeft me weer hoop in de mensheid.
Met die mevrouw is het laatste woord nog niet gesproken, ben maar vast op zoek naar een advocaat
Dierenarts is toevallig vorige week ng langs geweest voor de jaarlijkse gebitscontrole
Lanolynn schreef:Het meisje dat sorry is komen zeggen heeft alles eerlijk verteld en ook haar ouders beaamden haar verhaal, want zij wisten van niets. Mocht het van een rechtszaak komen, zullen ze aan mijn kant staan. Ik ken ze wel een beetje, want ja, een dorp he, ons kent ons, en ze staan te boek als eerlijke goedwillende mensen, dus dat vertrouwen heb ik wel.
Dierenarts heeft inderdaad een rapport opgesteld, als ik dat nodig heb kan ik het krijgen
Shanna schreef:Dat heeft TS al eerder verteld. Ze is samen met dr ouders terug gekomen, wereld van verschil met het andere meisje en dr ouder(s).
Lanolynn schreef:Lieve Punz,
Als deze hele situatie achter de rug is wil ik je graag uitnodigen om dierenarts- en politierapport te komen lezen en mijn pony te komen bekijken. De dierenarts zei dat alleen als er schade aan de ruggenwervels zijn er later een kans is op ks, en ik geloof dat want hij heeft daar immers voor geleerd. Mocht deze informatie niet kloppen, dan vind ik dat heel vervelend en zal ik ook zeker om opheldering gaan vragen, misschien heb ik in alle hectiek dingen verkeerd gehoord of geinterpreteerd
maikeltje schreef:Lanolynn schreef:Lieve Punz,
Als deze hele situatie achter de rug is wil ik je graag uitnodigen om dierenarts- en politierapport te komen lezen en mijn pony te komen bekijken. De dierenarts zei dat alleen als er schade aan de ruggenwervels zijn er later een kans is op ks, en ik geloof dat want hij heeft daar immers voor geleerd. Mocht deze informatie niet kloppen, dan vind ik dat heel vervelend en zal ik ook zeker om opheldering gaan vragen, misschien heb ik in alle hectiek dingen verkeerd gehoord of geinterpreteerd
Je kunt toch een foto maken van het rapport vah de DA?