Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:24

Jannepauli schreef:
Je hebt je tot nu toe keurig gedragen, maar zo te horen is enige vorm van assertiviteit nu wel op z'n plaats. Je beschaafde gedrag mag er natuurlijk niet toe leiden dat er straks over je heen gelopen wordt.
Wel opmerkelijk overigens: kennelijk wordt er druk meegelezen door de 'tegenpartij' en als dat zo is: beste stalgenoten, dat "zwart maken" ( wat overigens niet het geval is want niemand weet wie jullie zijn) is wel verdiend. Iemand van diefstal beschuldigen, ongenode valse berichtjes sturen en kliekjes vormen met pesterijen is vele malen erger. Shame on you !!

Eens!

Ts succes.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:25

Veel succes vanavond TS! Hopelijk komt er verduidelijking voor alle partijen uit. Vind het wel jammer dat er een bokker is die op dezelfde stal staat, en het op een slechte manier (misschien ook verdraaid?) bij de staleigenaar gekomen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:26

Ik zou me concentreren op de Kern van de kwestie. Bokt is bijzaak m.i.

Tip: als je over iets een besluit moet nemen, vraag bedenktijd.l
Zo'n gesprek zelf is niet het moment daarvoor.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:28

Succes Ts ! Tot nu toe krijg ik het idee dat de stalbaas niet partijdig wil zijn en eerst eens wil weten wat er aan de hand is.
Goed dat je de tips meeneemt ! Wel zou ik daar aankaarten dat een aantal stalgenoten lelijke berichten sturen en die desnoods laten zien. Het kan nl niet zo zijn dat hij wil dat alleen jullie t uitpraten omdat t tussen jullie zou zijn maar ondertussen de rest vrolijk meedoet.

Littera

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:33

Ik ben nu soep aan het opwarmen, maar eigenlijk heb ik helemaal geen honger. Ben zo zenuwachtig. Inmiddels heb ik wel wat op papier staan, dat geeft niet alleen rust maar ook structuur in mijn hoofd. Het duurt niet lang meer voordat ik naar stal moet. Ik hoef de eigenaresse maar "kom" te appen en ze stapt in de auto, ze houdt haar telefoon in de gaten.

Bedankt voor de bemoedigende reacties en vooral voor de tips.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

Snap wel ergens dat de stalbaas vind dat hij er wel wat van moet zeggen dat jij je hele verhaal openbaar hebt gegooid. Hij weet misschien niet dat je nergens een stalnaam of uberhaupt namen noemt. Je hebt ergens geloof ik gepost dat je verder geen namen noemt, en je verder niet opspoorbaar bent, misschien is het wel handig die post paraat te hebben voor het gesprek.
Vind het ook niet netjes dat een stalgenoot dit zo heeft doorgespeeld naar de stalbaas. Jij komt hier alleen om advies te vragen toch?
Lekker eten alvast, adem in adem uit. Succes straks!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:37

Ik wens je veel succes, kom voor jezelf op hoor! ;) ik denk dat we allemaal wel weten dat je heel redelijk bent en als je dat volhoudt gaat alles prima.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:40

Succes Ts!
Jij hebt niets maar dan ook niets verkeerd gedaan. Houd het gesprek op het gedrag van die vrouw. En als het over dit topic gaat dan zeg je gewoon dat je graag je verhaal kwijt wilde en advies nodig had. Dat nergens staat om wie en welke stal het gaat. Klaar. Je hoeft je verder niet te verdedigen en bent hun geen verantwoording schuldig!

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:43

Heel veel succes ts!
Sta je mannetje laat je niet onderuit trappen!
Het moet nu gewoon klaar zijn.
Vindt het heel knap hoe geduldig jij bent en hoe goed je met de situatie omgaat +:)+
En je maakt helemaal niemand zwart
Heb nergens een naam of iets gezien dus is gewoon onzin dat ze dat "zwart maken" noemen ;)

Hopelijk komt er iets goeds uit het gesprek !

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:46

Misschien is die mevrouw door een stom misverstand echt in de veronderstelling dat ts haar sporen gestolen heeft. Ofwel die dame heeft dringend psychische hulp nodig, of een ander persoon heeft de sporen gejat. Maar ik vind dat ts goed met de situatie omgaat. Hopelijk bied het gesprek uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:49

Best raar eigenlijk: je herkent een bericht met daarin een heel persoonlijk verhaal, van iemand die graag anoniem wil blijven. En in plaats van aan die persoon te melden dat je haar verhaal herkend hebt, zodat ze weet dat haar anonimiteit niet gewaarborgd is, zeg je helemaal niets.

...en deel je het vervolgens wel met anderen, zoals je stalbaas.

Vind ik persoonlijk niet echt iets om trots op te zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:50

Succes meis. .. ik vind je heel volwassen en het heel netjes oplossen.
Je heb inderdaad nergens namen genoemd dus niemand hoeft zich daarin aangesproken te voelen

Desnoods neem je het op op je telefoon als je het niet vertrouwd.

Succes

En de klikkende meelezen zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen.
Volwassen gedrag. .. Nee zielig gedrag.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:54

Succes TS! Ik vind het heel knap dat je zo met deze situatie omgaat! +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:56

Heel veel succes, en als aanvulling: vanuit jezelf praten en bij je eigen normen en waarden blijven. Die ander staat daar al een stuk langer dus wanneer jij je woordje kunt doen gewoon normaal uitleggen wat er zich vanaf het begin heeft afgespeeld en dat je vervelende berichten krijgt van de andere stalgenoten, wie heeft daar voor gezorgd?? En hoe komen ze aan je nummer?? Neem aan dat je dat toch niet vrijwillig gegeven hebt.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:57

Stille meelezer hier, hou je taai vanavond. Hoop dat het gezeur eindelijk een einde krijgt..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:00

Gowlan schreef:
Stille meelezer hier, hou je taai vanavond. Hoop dat het gezeur eindelijk een einde krijgt..

Hetzelfde! Ik wens je heel veel sterkte vanavond! En ik hoop dat de stalhouder een beetje redelijk is! En zo niet dan zou ik als eigenaresse nog 3x nadenken of ik wel op zo'n stal zou willen staan!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:04

Even de advocaat van de duivel ; het kan natuurlijk ook zo zijn dat de stalbaas anderen (stadgenoten) heeft horen praten/roddelen over dit topic. En hieruit Zijn conclusies heeft getrokken zonder research. Dit nog steeds niet echt netjes. Maar wil niet zeggen dat iemand dit tegen hem gezegd heeft of hij dit topic daadwerkelijk fout vind Zoals hij Is opgesteld (mav Namen ed)

Verder was mijn advies ook de eigenaar meenemen. Maar die staat nu dus in de startblokken.

Succes!

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:10

Wat een kleuterklas dit zeg,TS succes,laat je niet gek maken!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:11

ik lees dit al een tijdje mee en ik heb (geloof ik ) niet gereageerd
Maar TS wat doe jij dit netjes ik had zoals vele hier ook al die dame in kwestie flink de waarheid verteld ...
ook ik ben best nieuwsgierig naar hoe het afloopt ... :(:) veel sterkte TS zou wilen dat ik bij jou in de buurt stond :') had echt achter jou gestaan en meerdere keren om haar probleem gevraagd

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:13

Hier ook een stille meelezer. Succes en voel je absoluut niet vervelend! Je hebt hier niets fouts gedaan!! :) hou je taai!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:13

Succes meid!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:14

Succes vanavond!!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:15

Ik wil je, als stille meelezer, ook veel succes wensen vanavond!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:18

Rug recht en tieten naar voren,je doet het hartstikke goed meis :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:19

Stille meelezer. Bizar dit! Ik wens je heeeel veeel succes met het gesprek!