Casus: "Cookie de ontembare" ... Of toch niet?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:13

Emmaa_ schreef:
cissy schreef:
Gezien de titel van het topic verwacht ik dat het niet nu afgelopen is en er nog wat komt...
*wacht op volgende update*

Suelza heeft al aangegeven dat het verhaal nog steeds niet afgelopen is en dat ze dus elke keer even een aanloopje moet nemen naar een grote update. Volgens mij is dit verhaal dus nog steeds gaande en/of wist ze tijdens het openen van het topic niet wat er uiteindelijk zou gebeuren. Maar kan ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb hoor

Jij snapt hem helemaal!

Joltsje

Re: Casus: "Cookie de ontembare" ... Of toch niet?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:30

Ik vind dat we nu wel al de volgende update mogen. (Moederdagkadootje)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 22:14

Joltsje schreef:
Ik vind dat we nu wel al de volgende update mogen. (Moederdagkadootje)

Pfff vandaag niet meer hoor. Zit uitgeteld op de bank na een heftige discussie met mijn drakenkind -O- zo mak als dat kleine FortUna was, zo woest en wild is L'Una :x

Het is letterlijk O:) vs }:)

#hebbikdat :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:18

Oeh heeft ze een naam :oo :D

Draakje <3 , toch dat kruintje he

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:18

Ik vind het ook weer rete spannend :) :)

Hopelijk kunnen we snel weer verder lezen. Of deze Koekie uiteindelijk toch lief en braaf gaat worden of dat hem een ander lot beschoren is...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 05:57

Iets te veel antilichaampjes in L'Una gestopt, zo te horen. Ook een paar anti-mens antilichamen meegekregen. :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:53

Ah niet te lang wachten met de update hoor! Je maakt het te spannend!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:38

Ik ben een stille meelezer, erg boeiende casus en je schrijft erg leuk #jezoueenboekmoetenschrijven :) Ik ben benieuwd naar de volgende update!

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van L'Una! *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:15

Hier ook een stille meelezer maar die cliffhangers zijn bijna niet meer te doen hoor :=
Kunnen we ook met je afspreken wanneer je weer een update plaatst :)) dan kunnen we het in de agenda zetten en massaal online gaan als het moment daar is, hahaha...

Hahaha, die L'una, nu al in de peuterpuberteit???

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:48

Zelfs vanaf mijn vakantieadres in Griekenland check ik of er updates zijn, lang leve WiFi. Zo hoef ik niets te missen ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:23

De commitment, wauw! :P Zelfs op vakantie checken :')

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:47

friendly schreef:
De commitment, wauw! :P Zelfs op vakantie checken :')

Haha gewoon een ontzettend leuk topic icm een deels luie vakantie :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 07:30

Tja.... nachten heb ik liggen piekeren, ik begreep de eigenaar/fokker heel goed. Want uiteindelijk had ze wel alles gedaan wat in haar macht lag om het paard in ieder geval een 'kans' te geven en ze wilde ook niet dat iemand (ook ik niet) ermee zou verongelukken. En zoals het er nu naar uitzag was die kans toch wel aanzienlijk groot. De eerste had het de operatiekamer van binnenuit al mogen bekijken natuurlijk.

En daarbij... krijg je hem überhaupt goed? En zo ja, wordt zo'n paard verkoopbaar? Wat voor ruiter zou er opkunnen? En stel... in het meest gunstige geval... iemand komt hem uitproberen... hoe zou dat aflopen?

Ik had al aangegeven dat ik niet zomaar iemand straks durfde te laten proefrijden. Ik rij weliswaar veel maffe paarden, maar de paarden die bij mij via bemiddeling weg gaan, moeten braaf zijn. Anders zet ik mijn naam er niet achter. Ik wil absoluut niet in een hoek gezet worden gedrukt van iemand die gevaarlijke paarden de markt opbrengt. Verkopen is al niet mijn meest favoriete onderdeel van mijn vak.

Maar ja... als iemand je dan letterlijk zegt "Dan laat ik hem ophalen door een handelaar"... poeh... dan breekt mijn hart toch wel heel even doormidden. Ik denk dat ik er minder moeite mee zou hebben gehad (zeg ik nu heel stoer) als er was gezegd "Dan laten we hem inslapen. Het is een ruin, geen fokwaarde en als rijpaard feitelijk ongeschikt voor 99% van paardrijdend Nederland". Immers... Wie wilt er nu een paard, wat levensgevaarlijk en blind explodeert als je ermee de bak in gaat. Ook al konden we inmiddels heel voorzichtig wat schuivelen over het erf. Dat heeft natuurlijk nog weinig met daadwerkelijk rijden van doen. Dat zegt niets over wat hij gaat doen als hij de bak weer in gaat, laat staan als voor hem, door interne of externe factoren de spanning weer eens zijn kookpunt bereikt. Want dat is het lastige van Cookie... Je weet niet wanneer hij dat punt bereikt. Op punten dat je denkt dat hij over zijn kookpunt is (door de uiterlijke kenmerken die hij laat zien) bleek hij gewoon een lage hartslag te hebben en het moment dat hij de koelheid zelve is, bleek hij inwendig op tilt te slaan.

En om nu te zeggen dat je maar standaard uit moet gaan van contra-gedrag, dat is ook weer zoiets, want er zijn toch ook momenten denkbaar, dat hij rustig toonde en ook echt rustig was, maar evengoed momenten dat hij hysterisch toonde en dit ook daadwerkelijk bleek te zijn...

Een uitdaging...

... en daar houdt Elise van :')

Jullie raden het al...

Ik heb hem gekocht... Natuurlijk te duur en totaal onhandig... Als je zoals ik iedere maand je stallen bomvol hebt staan, zijn eigen paarden feitelijk overbodige luxe en kosten je alleen maar geld. En dan ook nog eens zo'n nekkenbrekerprojectje.. Waar was ik aan begonnen 8)7 maar ja... ik had al ja gezegd, verkoopbedrag afgesproken en contract al binnen... Ik had het met mijn buurvrouw ook al een paar x besproken en die is emotioneel op dit gebied net zo sterk als dat ik ben 8)7 dus die vond het ook een goed plan :') :j in ieder geval om Cookie uit de handel te houden.

En als je dan de vraag krijgt wanneer Cookie naar huis gaat...

... "Euhm... had ik dat nog niet gezegd :roll: die heb ik gekocht O:) :x "

Tja en zo breidde de collectie niet-herplaatsbare paarden langzaam uit... Iemand zei eens tegen mij, toen ik een paard aangeboden kreeg, maar wegens tijd-en ruimtegebrek nee moest verkopen: "Ze hadden gewoon moeten zeggen dat hij onhandelbaar was, dan had je hem gisteren nog opgehaald _O- ".

Ja... zo is het wel een beetje, moet ik eerlijk bekennen :')

Anyway... terug naar Cookie...

Ik was dus in het bezit van een, inmiddels, 4 jarige, prachtige ruin van om en nabij de 1.70. goede foklijn, een mooie afstamming (Jazz bloed, i luv it... *\%/* ) en compleet gestoord. Een echt "Elise-paard", zullen we maar zeggen.

Mijn tijdlijn in de paarden heeft altijd bestaan uit een opvolgend lijntje van gestoorde paarden, dus er was wel weer ruimte voor een persoonlijke uitdaging in mijn leven.

Nu hij dus van mij was, besloten we voor een totaal andere aanpak. Enige tijd getwijfeld om eerst rugfotos te maken, wellicht had hij wel kissing spines. Maar anderzijds... hij was aan de hand minstens zo maf, dus dat hebben we toch nog even op de lange baan geschoven. Ik wilde namelijk eerst zien hoe hij zou door ontwikkelen. Uiteindelijk is kissing spines lang niet altijd het einde van de wereld, bij goed over de rug rijden en trainen, maar bij een paard met een dergelijke historie, teken je wel zijn doodsvonnis. Want als het dier zich zo gedraagt met een dergelijk gedragspatroon, ga je toch anders te werk, terwijl in mijn optiek een fysiek probleem in geval Cookie, niet de oorzaak is. Hij liet mij te duidelijk een mentale ondergrond zien.

Dus ik besloot, dat zo lang we nog niet aan rijden toekwamen, hem eerst de kans te geven om tot rust te komen. Hij was van mij... de druk van een betalende eigenaar die toch (terecht) resultaat wilt zien, was eraf... Dus ik kon het volledig doen, zoals ik dacht dat het goed was. Ik had de tijd... Dat is het voordeel als je zoveel te rijden hebt, al zou je al haast willen maken, het kan gewoon niet.

Ik heb lang nagedacht hoe verder te gaan. Feitelijk waren we al heel goed op weg. Ik kon er immers op, weliswaar buiten, maar oke... maar hij sloeg (nog) niet op hol.

Ik besloot hem zijn opfok tijd terug te geven. Laat hem maar even weer jong paard zijn en fris in het koppie worden. Ik had het voor nu goed afgesloten, dat vergeet zo'n dier niet. Het was anders geweest als ik dit punt nog niet had bereikt, dan was ik doorgegaan. Maar dit was een goed moment om te stoppen...

Cookie kreeg vakantie...

... het verhaal gaat verder... Anderhalf jaar later...

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:35

Gelukkig dat je hem hebt gekocht.. Het beste voor cookie..en wat een fijne keuze ook hem na al het gedoe weer even eigentijd te geven...
Ben heel benieuwd hoe het veder gaat

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:35

1,5 jaar :oo waar heb je dit paard verstopt gehouden al die tijd??

Ook een Jazz net zoals die van mij. Grappig. Toch best wat gelijkenissen. Die van mij heeft nu met 5 ook nog steeds vakantie :')

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:39

Whut anderhalf jaar later? :wow: super goed dat hij zo'n lange vakantie krijgt, maar het eerste wat ik dacht was; wat een super geheugen heb jij! := Dat je nu alles nog zo in detail kan vertellen!

We zagen het natuurlijk een beetje aankomen, maar echt super gaaf dat je hem gekocht hebt. Ben zo benieuwd hoe het verder gaat!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 07:49

Selka schreef:
1,5 jaar :oo waar heb je dit paard verstopt gehouden al die tijd??

Ook een Jazz net zoals die van mij. Grappig. Toch best wat gelijkenissen. Die van mij heeft nu met 5 ook nog steeds vakantie :')

In de wei! Lekker met rust laten!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 07:50

iEmmaaa schreef:
Whut anderhalf jaar later? :wow: super goed dat hij zo'n lange vakantie krijgt, maar het eerste wat ik dacht was; wat een super geheugen heb jij! := Dat je nu alles nog zo in detail kan vertellen!

We zagen het natuurlijk een beetje aankomen, maar echt super gaaf dat je hem gekocht hebt. Ben zo benieuwd hoe het verder gaat!

Ben wel een hoop dingen vergeten hoor... ik denk, als ik het zo allemaal terug lees, het wat simpeler overkomt, als dat het daadwerkelijk was. Want ik heb letterlijk met de handen in het haar gezeten hoor! Maar de grote lijnen komen in dit verhaal wel terug.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:51

Zo, die heb je al even onder je hoede zeg!
Ik ben heel benieuwd.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:52

Of ze bedoelt juist; tralalala nu mogen jullie 1,5 jaar wachten :')
Hoop het niet tho :oo

Edit: Zie nu Suelza's reactie *\o/*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:54

Tja, die koop had ik wel verwacht, ondanks dat ik je totaal niet ken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:58

Holy macaroni , wat een cliffhanger weer :oo

En tuurlijk koop jij hem , kon niet missen :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:00

haha, nu mogen jullie anderhalf jaar wachten, dat zou wat zijn. _O-
Knap van je dat je hem hebt gekocht en super dat je hem "gewoon" terug de wei hebt opgegooid. Ben heel erg benieuwd wat dat mentaal voor hem gaat gedaan hebben.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:09

Elke dag even kijken voor weer een update
Ik baal elke keer dat ik hem weer gelezen heb en weer moet wachten :D
Ik heb ook een prachtige jazz!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:22

Wat fijn dat je hem gekocht hebt! ben heel erg benieuwd hoe hij na 1.5 jaar rust was..