Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambiliny

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:35

Kom ik aan met mijn heilige donkerblauw _O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:16

Bambiliny schreef:
Ik bedoelde ook meer de kleur :+
Hoe oud is Bambi?? 1,5 jaar ofzoiets?

Haha ja de kleur wel! Ben zelf ook gek van roze :o
Bambi is van eind meiq 2014.. bijna 1.5 dus :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:20

Afbeelding
Tika begint wat massa te krijgen en is nog een heel klein beetje roan .

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:25

wouw wat gaaf een muildier!!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:19

spatter schreef:
[ [url=m/WyuHhB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tika begint wat massa te krijgen en is nog een heel klein beetje roan .

Wat een leuke!! :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:26

Jullie kunnen mij vast wel helpen.

Graag wil ik binnenkort een keer gaan oefenen met mijn jaarling op de trailer. Ze heeft nog nooit eerder op de trailer gestaan.

Nu moet ze ook binnenkort haar tweede enting van de basis enting krijgen. Dus ik zat te denken om dat te combineren. Is een heel kort ritje met de trailer dan, hooguit minuut of 5/10.

Alleen, zou ik dat wel doen? We gingen wel vaker met pony/paard naar de dierenarts voor enting, scheelt best wat voor rij kosten. Paard werd dan op de trailer geënt, dus niet af laden en na de enting weer opladen. Alleen deze paarden waren gewend op de trailer te staan...

Eerste enting heeft ze trouwens super goed gedaan, gaf nergens om en heel erg braaf.

Wel of niet doen?

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:30

iedere oefening is mooi meegenomen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:37

Ik zou het niet doen :n

Trailer laden kan bij slecht aanleren of nare ervaringen , enorme problemen geven dus waarom die ellende opzoeken?

Eerst trailer laden oefenen tot het de normaalste zaak van de wereld is.

Bedankt voor de leuke reacties, ben zelf ook erg blij met haar <3

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:43

Ga je haar ook beleren?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:46

Oh maar van te voren sowieso eerst een paar keer oefenen met alleen laden zonder te rijden. Zie dat ik vergeten was dat er bij te zetten.

Ervaring met laden (van jonge paarden) is er sowieso meer dan voldoende, dus dat ze daar nare ervaringen mee op doet zal niet gebeuren.

Ik twijfel alleen of ze t enten met trailer gaat associëren en dus negatief. Ook al heeft ze er eerder een paar keer opgestaan en was ze met enten super super braaf alsof ze t al jaren gehad heeft.

Bambiliny schreef:
Ga je haar ook beleren?

Vraag aan mij?

Ja ze zal beleerd worden, ga ik ook helemaal zelf doen. Maar voorlopig nog niet. Met drie klaar maken voor de keuring en met vier onder het zadel.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:49

Eigenlijk voor jullie beide. haha maar geen probleem!

Quir wat is het voor eentje?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:53

NRPS sport pony. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:57

ja, tuurlijk wordt ze beleerd :j

Ik had dit jaar al willen beginnen met inhandtrail maar ik brak mijn been %)

Dus dat is het eerste waar ik mee begin en dan wil ik kijken of ik haar voor de kar krijg met 2/3 jaar en als ze 5 jaar is ga ik kijken of ze groot en sterk genoeg is om bereden te worden.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:01

Quir, leuk heb je haar/hem ook vanaf veulen af aan?

Spatter: alles weer helemaal goed met je been nu? wel spannend om haar voor de kar te zetten, ben benieuwd hoe ze het gaat doen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:13

Nope dat niet, vanaf afgelopen zomer.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:26

leuk!! lekker mee bezig

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:30

Nee, bot wil niet goed vastgroeien, zit nog steeds ruimte tussen de botdelen.
'Gisteren zijn er weer foto's gemaakt , is nu 4 maanden geleden, en de botdelen zitten onderaan en bovenaan aan elkaar maar in het midden nog niet.
Maar ik mag toch voorzichtig alles weer gaan doen.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:33

zit je in loopgips?

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:41

Quir Kennedy had ook nog nooit op de trailer gestaan, maar liet zich goed laden toen ik hem kwam halen. Nu heb ik ze zaterdag verhuisd naar een wei met schuilstal en liep hij weer meteen de trailer in, Scout durfde alleen niet zo goed, dus uiteindelijk heb ik ze aan de hand verhuisd.

Ik denk dat je prima wat kunt oefenen en naar de dierenarts kunt rijden. Lijkt me geen probleem.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:00

succes met je been! Ik vind jouw muildier echt ontzettend leuk, is dat bolle buikje een beetje een ezel/muildier ding of gewoon de leeftijd? :D ik vind haar bruine gezicht ook erg leuk!

Lastige kwestie met de trailer, ik denk dat als je genoeg oefent met laden en de trailer in het algemeen het enten niet per se een negatieve lading erop zal geven. Maar dat verschilt inderdaad weer per paard..
Mijn merrie zou dat wel hebben en de daarop volgende keer niet meer de trailer in wille, terwijl haar zoon (mijn jaarling dus) daar denk ik schijt aan zou hebben. Hij is overigens de allereerste keer trailer in zijn leven meteen 5 uur lang afgereisd naar Duitsland en er volgens mij niet banger of wantrouwend van geworden

Ilya 8 maanden oud in mei, allereerste keer in de trailer (verschrikt snoetje :(:) )

Afbeelding

Afbeelding

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:34

Geweldig dier spatter.

Ik zou het denk ik niet doen, zeker niet als het de eerste keer rijden is. Misschie dat ze dan toch wat stress hebben en dan zou ik het niet prettig vinden om er dan ook een enting in te zetten. Mijn veearts raad het trouwens ook af, enten na stress. Maar als je ook het rijden met de trailer hebt geoefend, dan zal het waarschijnlijk geen ramp zijn.

De mijne is niet zo'n grote held. Eerste keer trailer was ze braaf, al wou ze er niet direct op. Was toen 10 maanden en haalde haar bij de fokker vandaan. 2de poging moet verhuizen ging helemaal mis. Teveel stress, met als gevolg over de stang gekomen. Stomme fout, die ik had kunnen voorkomen. 3de en laatste keer heb ik het totaal anders aangepakt, ze doet alles voor bix, dus ze mocht achter mij de trailer op, terwijl ik de bix in een emmer had. Totaal geen probleem, liep direct naar binnen. Op wat stampen na, heeft ze zich keurig gedragen. Maar ook wij moeten toch echt meer gaan oefenen, alleen wat lastig als je zelf geen trailer hebt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:54

Bambiliny het is een apart verhaal.

7 juni viel ik en de dag erna naar de HA die constateerde dat er niks gebroken was, alleen enkelband gescheurd dus tappen.
2 fysio's(vakantie tijd) hebben getapt en mijn enkel alle kanten opgebogen, was zeker weten niet gebroken.
Na 2 weken kwam er een blauwe streep over mijn kuit in lengte richting, van voet tot knie dus, dus terug naar de HA.
Naar ziekenhuis om te kijken voor trombose, echo en foto.
Kuitbeen dwars door de midden, hele scheve breuk, gips!
Na 10 dagen opnieuw gips, van dat nieuwe spul en zeker niet op staan, pootje hoog.
De gescheurde enkelband protesteerde enorm in dat gips, alles zwol steeds op en ik lag meer op de bank met been hoog, als wat anders.
Na 7 weken gips(9 weken na het ongeluk) stonden de botdelen nog verder uit elkaar als bij de eerste foto's ;(
Dan maar brace en voorzichtig lopen en warempel, na 5 weken brace zat 2derde weer aan elkaar *\o/*
De hoop was dan ook dat nog weer 6 weken brace genoeg zou zijn om de hele breuk te genezen.
Ik mocht ook al wat op schoenen gaan lopen en de brace gaan afbouwen.
Helaas blijkt nu na 11 weken totaal, de breuk nog steeds niet helemaal genezen.
En nee, ik rook niet, ook nooit gedaan en trouwens ook nog nooit wat gebroken( voor zover ik weet := )
Nu over 2 maanden terug komen en zoek het maar uit.
Is het over 9 maanden nog niet genezen, gaan ze opereren.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:38

Bambi had nog nooit op de trailer gestaan.. maar toen ik haar kocht moest ze toch mee naar huis. Enkele reis 2 uur :)
Ze stapte er zo op en heeft de hele reis lekker aan haar hooi net geknabbeld.
Ook met verhuizen van stal niet eerst geoefend.. gewoon trailen neergezet, bambi erin, belonen en rijden maar! :j

Maar dit verschilt wel per pony denk ik

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:42

Trailer ging hier de eerste keer wat heftig meneer was beledigd de tweede keer met naar huis halen was hij super braaf liep dr vrij snel op en stond heel rustig.

Aaahh wat is tika toch cute <3

Vandaag liepen onze paarden los we zijn aan het bouwen en met naar het land brengen schrokken ze en m'n vriend die ze buiten aan het zetten was kon ze niet houden, toch fijn dat we zelf land achter ons huis hebben want ze konden daardoor niet weg binnen enkele min stonden ze weer in het land

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:13

Gelukkig goed afgelopen seven.

Ik hoop dat het bot toch snel goed zal genezen spatter, sterkte.

Ik heb mijn meisje nu bijna 7 maanden en aangezien ze nu ook een eigen stalletje heeft, werd het toch tijd voor een mooi naambord. Dus vandaag er voor gaan zitten en ik ben erg blij met het resultaat Afbeelding