De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:31

Zullen we weer on topic gaan?
Vind het juist zo leuk om de rare verkoop verhalen te lezen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:49

Romy1234 schreef:
Zullen we weer on topic gaan?
Vind het juist zo leuk om de rare verkoop verhalen te lezen.

wilde ik net gaan typen inderdaad :o

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:26

Dan zal ik er nog eens eentje vertellen. Heel recent. Paard te koop, kerngezond en nooit kreupel.

Mensen wilden laten keuren, prima, is hun goed recht en heel begrijpelijk. Paard werd zeer uitgebreid op de foto gezet, echt heel uitgebreid.

Dierenarts doet buigproef en ik vond hem dat niet zo fijn doen eigenlijk maar drie benen liepen volkomen rad weg en het linker achterbeen net iets minder, de eerste twee passen. Bijna niet te zien en eigenlijk niet gek als je zag in wat voor houding die arts het paard vast had.
Kwam van de knie zei dierenarts dus knie nog extra op de foto. Niets op de foto te zien en dus een positief koopadvies. Dierenarts had wel een (heel duur) middeltje om de knie te ondersteunen wat hij adviseerde aan kopers.

Bellen ze twee weken later! Ja, ze wilden haar wel maar dan voor de helft van het geld. Ja, daar ging ik dus niet mee akkoord. Paard was kerngezond. Heb nog een paar weken afgewacht en niets meer vernomen. Paard inmiddels aan een ander verkocht met het verhaal er bij.

Belt potentiële koper weken later terug om het nog eens te hebben over het paard. Ja, sorry, die is weg. Reactie van de man "oh, jammer, dan zijn we te laat". Ja inderdaad. Ze waren al sinds juni bezig om dit paard van ons te kopen met elke keer gaten van weken in contact. Blijf niet eeuwig wachten. Wel jammer want hun dochter kon het super vinden met dit paard maar nu is ze ook heel goed terecht gekomen en gaan we haar vast in de eventing nog tegenkomen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:51

Ik heb het eens iets anders gehad.
Zo'n 6.5 jaar geleden heb ik mijn merrie gekocht en klinisch goedgekeurd. (merrie was toen 7 jaar)
Gewoon, een normale prijsklasse (2800,00 euro), een KWPN merrie waar niks mis mee was maar ook geen topper.
Toen kreeg ik na een paar weken berichtjes van iemand dit dit paard kende, was afgekeurd anders hadden hun haar wel gekocht want ze had zo'n fijn karakter.
Maar waarop ze dan was afgekeurd zei diegene niet.
Wie het was weet ik nog niet, diegene bleef liever anoniem.
Maar ondertussen heb ik mijn merrie al ruim 6 jaar, nooit kreupel of ziek geweest.
En ik heb er een super fijn paard aan, kan er alles mee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:07

Zoiets heb ik ook meegemaakt. Paard stond te koop (nu niet meer) en er kwam een geïnteresseerde die er opeens achter kwam dat hij de eerste eigenaar was geweest. Waarschuwde mij voor een afwijking in de benen. Schrok me kapot en paard meteen op de foto gezet. Had wel een chip maar op een plek waar hij er nooit last van zou kunnen krijgen. Werd zo goedgekeurd als sportpaard.

Heb ik nooit begrepen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:18

Oh in dat geval heb ik ook nog zo verhaal.

Kochten een ouder paard van 23 jaar voor m'n ouders. Paard opgehaald, naam in Google ingetikt en verrekt... Link naar bokt. Dus PB gestuurd, bokker verschrikt want paard hoorde dood te zijn...
Overigens is het een lief beest en was het gewoon gezond op de probleem wat we beide wisten.

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:44

Kletskousz schreef:

Kochten een ouder paard van 23 jaar voor m'n ouders. Paard opgehaald, naam in Google ingetikt en verrekt... Link naar bokt. Dus PB gestuurd, bokker verschrikt want paard hoorde dood te zijn...
Overigens is het een lief beest en was het gewoon gezond op de probleem wat we beide wisten.

Hoe kan een paard opeens niet dood zijn dan?

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:49

xMistyy schreef:
Kletskousz schreef:

Hoe kan een paard opeens niet dood zijn dan?

Misschien verkocht aan de slager maar de slager heeft em verkocht?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:50

Niet geslacht maar door verkocht. Word veel gedaan

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:13

Daaron wil ik ook echt een hoef terug als ik hem op een kwade dag bij de slager weg zet.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:14

StalNollie schreef:
Niet geslacht maar door verkocht. Word veel gedaan

Klopt, al had deze bokker het paard gezond verkocht aan een ander meisje. En die zou het paard ingeslapen hebben. Hele paard was dus nog spring levend.

Morgen komen er twee kopers voor een paard en een pony wat we hebben lopen. Ik ben benieuwd. 1 stel komt direct met trailer.

Ander vroeg hoe het zat met aanbetaling omdat we anders niks vast houden en wordt voor dat paard plat gebeld/mailt. Ze vond het geloof ik raar dat als ze aanbetaalde en toch niet wilde dat ze haar aanbetaling kwijt is.

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:26

Ik heb eens meegemaakt dat een vrouw kwam kijken bij een paard wat ik te koop had. Ze was er helemaal weg van. Deed een royale aanbetaling, kwam het paard niet ophalen, en liet nooit meer iets van zich horen......

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:02

Judith68 schreef:
Ik heb eens meegemaakt dat een vrouw kwam kijken bij een paard wat ik te koop had. Ze was er helemaal weg van. Deed een royale aanbetaling, kwam het paard niet ophalen, en liet nooit meer iets van zich horen......

Das makkelijk verdient dan :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:05

Idd erg makkelijk verdiend

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:20

JEvv schreef:
Ik ben niet op zoek, maar vind het wel leuk om advertenties te bekijken. Verbaas mij regelmatig over mensen die hun paard/pony te koop aanbieden i.v.m. geen tijd/studie/met jong paard beginnen of wat voor reden dan ook en die 'm alleen verkopen aan iemand die hun paard een blijvend thuis biedt...

Vraag me altijd af hoe je op het idiote idee komt iemand te willen verbieden jouw paard later weg te doen, als je 'm zelf ook geen blijvend thuis biedt....

Haha, zo denk ik er ook over, die neem ik dan ook niet serieus. Sla ik gerust over mocht ik weer een nieuwe paard willen. Want niemand gaat mij vertellen hoe ik met mijn paard moet omgaan en wat ik ermee mag gaan doen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:53

Koper 1 voor pony geweest en gekocht, en direct meegenomen. Meisje is er blij mee. Daar doen we het voor :-)

Koper van paard mailde af omdat ze afspraak vergeten was, kan gebeuren geen probleem. Maar het stond er nog een beetje raar " als ik weet wanneer mail ik nog wel terug voor afspraak"
Vaak zijn dat mensen die zich bedacht hebben en nooit meer mailen.
Dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een leuk groot paard 1,68, 7 jr merrie, voor klein prijsje :D

Wel grappig keek op marktplaats en zag een bekende pony voorbij komen, even gebeld en verrekt dat is de pony die ik afgelopen juli gekocht heb op de markt. Verkocht aan ander meisje en dit meisje haar ook gekocht voor de handel van weer een ander meisje. Dat vind ik vaak wel sneu..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:56

Kletskousz schreef:
Koper 1 voor pony geweest en gekocht, en direct meegenomen. Meisje is er blij mee. Daar doen we het voor :-)

Koper van paard mailde af omdat ze afspraak vergeten was, kan gebeuren geen probleem. Maar het stond er nog een beetje raar " als ik weet wanneer mail ik nog wel terug voor afspraak"
Vaak zijn dat mensen die zich bedacht hebben en nooit meer mailen.
Dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een leuk groot paard 1,68, 7 jr merrie, voor klein prijsje :D

Wel grappig keek op marktplaats en zag een bekende pony voorbij komen, even gebeld en verrekt dat is de pony die ik afgelopen juli gekocht heb op de markt. Verkocht aan ander meisje en dit meisje haar ook gekocht voor de handel van weer een ander meisje. Dat vind ik vaak wel sneu..

Linkje van de advertentie? :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 00:04

Judith68 schreef:

Ik heb net detective series gekeken, dus ik denk nu aan verdwijningen enzo :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:14

Ania schreef:
Judith68 schreef:

Iets dergelijks meegemaakt, maar dan met een hamster. Persoon vertelde me dat hij een jonge hamster van me wilde overnemen met een bepaalde kleur. Goed, ik die hamster aanhouden, de rest naar een ander baasje.
Man kwam nooit die hamster halen... net op het moment dat ik denk, zal ik eens contact opnemen, krijg ik bericht dat zijn dochter was verongelukt.

Ja, dan snap ik wel dat er even niet aan een nieuw dier gedacht wordt.
Dus als iemand ondanks een forse aanbetaling een paard niet komt ophalen... je weet maar nooit wat daar de reden van is. (Kan natuurlijk ook zijn dat er ergens anders een voor die persoon leuker dier stond.)

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:26

Ania schreef:
Judith68 schreef:

Nou, ik heb stad en land afgezocht naar die vrouw, echt. Bellen, mailen en ik heb zelfs het paard nog een tijdje extra aangehouden voor als ze nog kwam opdagen......

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:58

En heb je haar nooit meer gevonden? Was dat nog voor de tijd van mobieltjes en whatsapp?

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:09

Abercrombie schreef:
En heb je haar nooit meer gevonden? Was dat nog voor de tijd van mobieltjes en whatsapp?

Nooit meer contact gekregen. 2013 was geen stenen tijdperk toch....

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:11

Ania schreef:
Judith68 schreef:

Nou, ik heb stad en land afgezocht naar die vrouw, echt. Bellen, mailen en ik heb zelfs het paard nog een tijdje extra aangehouden voor als ze nog kwam opdagen......[/quote]

Ik had niet meer de moeite genomen dan bellen en een berichtje sturen.
Je spreekt toch duidelijk af welke termijn je het paard vast houd voor X bedrag als aanbetaling.

Als ze niet komen of niks laten horen is dat pech, maar gaat het paard echt naar de volgende.
Ik kan begrijpen dat als er een sterf/ongeval is dat je niet in staat bent het paard op te halen, maar wat voor kleine moeite is het om
Even een berichtje of een telefoontje eraan te plegen dat er iets tussen gekomen is en je samen naar een oplossing kijkt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:09

Judith68 schreef:
Abercrombie schreef:

Nooit meer contact gekregen. 2013 was geen stenen tijdperk toch....

Nee idd. Bizar zeg :j
Ik had over het hoofd gezien dat we over 2013 spraken. Ik dacht misschien 1980 ofzo :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:52

Stel dat zij zelf op een of andere manier een ongeluk heeft gehad, dan denk je er ook niet meer aan. En als dan niemand in de familie ervan weet, of misschien had ze wel helemaal geen familie.