[VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NailB

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:51

Ik volg ook stilletjes

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 12:44

Leuk :D

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:45

Ik volg ook!

(grappig, ik heb ook een volgtopic over een shet die Luna heet haha)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:04

Haha wat leuk :D

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:04

Hier ook een stille meelezer!

Die kerstfoto's zijn leuk geworden!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 15:47

Leuk! En dankjewel! :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:33

Nou al het ijs is weer weg & de zon schijnt eindelijk weer :D Dus tijd voor een ochtendwandeling in het zonnetje met m'n kleine dikzakje {:}
Afbeelding

Afgelopen dagen door de regen, het ijs, me niet zo lekker voelen, niet zoveel gedaan met Luna. Wel een paar keer naar stal geweest maar ik kan vaak ook pas 's avonds door school en dan is het natuurlijk donker en kunnen we ook niks beginnen. Mevrouw is weer nodig toe aan een scheerbeurt en ik wil ook dit weekend haar staart eens wassen want dat is ook wel nodig :+

Hoef pas om 12uur te beginnen vandaag (en maar tot 13uur :+) dus mooi tijd om in de ochtend naar stal te gaan! Lekker even de deken af en ondertussen haar stal uitgemest. Daarna lekker poetsen, stukje lopen langs de weg en daarna haar gelijk maar naar buiten gedaan. Lekker om 10uur buiten, in de zon, met hooi en vers water :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:25

Wat een leven heeft ze toch :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 13:06

Een heeel zwaar leven :j Bijna alleen maar eten en niks doen, 's nachts lekker warm op stal, zwaar hoor. En dan ook af en toe nog wandelen of een kind 15min op je rug dragen, snap niet dat ze het nog aan kan :(:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:37

waarom scheer je haar eigenlijk?

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 23:48

Omdat ze elk jaar opnieuw erg veel last heeft van jeuk en het ook super snel warm heeft, zelfs met weinig arbeid. Ik waagde de gok om haar te scheren, en ze werd meteen veel vrolijker, fitter, actiever en niet meer schuren. Ook nooit meer zweten of heel warm aanvoelen. Goede zet dus :D De jeuk kwam niet door luizen en ging ook niet weg met een of ander anti jeuk spul, het was gewoon het scheren en poef weg jeuk en irritaties. Ze is veel blijer sinds haar vacht er af is :j Binnenkort maar weer scheren want het is bijna weer helemaal terug gegroeid en ik wil niet dat ze weer last krijgt natuurlijk :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 17:45

Luna is vandaag weer flink aan het werk gezet }> Even een kwartiertje het bos in met haar amazone! :D Ook even enigszins haar staart uitgewassen samen en lekker geborsteld. Mevrouw deed het weer goed! Meisje krijgt er steeds meer plezier in en wil nu ook al kleine stukjes draven, waarbij ze al een heel klein beetje kan lichtrijden, leuk om te zien! :) Dus vandaag ook echt al flink wat stukjes gedraafd en op het einde nog helemaal los een klein stukje gestapt toen we weer terug naar stal gingen, wat ook goed ging! Zolang je maar niet te dicht bij het gras in de buurt komt want dan gaat mevrouw daar natuurlijk snel heen en dan grazen, want dat meisje op d'r rug kan haar dan toch niet tegenhouden :') Ik moet dan al moeite doen dusja :Y) Maar verder geen stap verkeerd, dus daarna lekker wat hooi gekregen en toen weer de wei op met haar vriendjes :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet dat haar voeten wat ver in de beugels zitten, maar het meisje is nog maar 4 en snapt dit natuurlijk nog niet helemaal. Ik leg het wel steeds opnieuw uit en doe haar voeten dan ook weer goed, dit is na de foto's dan ook weer gebeurd, maar je snapt wel dat zij dat niet door heeft dat ze minder ver in de beugels moeten. :) Wil graag van die beugels met zo'n "kap" aan de voorkant, zodat haar voeten er in ieder geval niet doorheen kunnen schieten mocht dat toch eens gebeuren of mocht ze een keer vallen of wat dan ook, maar ik moet ook op m'n geld letten :o Elke keer kost het al benzine als zij mee gaat, de cap en het zadel hebben ook geld gekost (deels zelf betaald, ander deel die mensen) en natuurlijk vind ik het helemaal niet erg en super leuk allemaal, maar ik kan niet alles gaan aanschaffen. Daarom gewoon goed opletten en wie weet komen die beugels nog wel :j Dat ze een cap op heeft komt namelijk ook al door mij, want 'is een cap wel nodig?'. Nou ja, ik wil niet dat ze op mijn pony zit en dat er dan iets gebeurt en ze op haar hoofd valt en dan geen cap op had natuurlijk! Dekje zit ook iets te ver naar achteren, maar deze is eigenlijk ook te groot maar de andere zat in de was, die schuift niet naar achteren gelukkig :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:11

En dan dat serieuze smoeltje erbij <3

Zou haar wel leren om de teugels goed vast te houden, dat kost niks ;)

Die korfjes zijn overigens ook niet duur, maar die kunnen niet in jouw beugeltjes, denk ik?

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 19:26

Haha klopt, dat met de teugels snapt ze ook nog niet helemaal :+ Gaan/blijven we zeker mee bezig! Eerst was het ook vooral rondjes gewoon op de pony zitten en verder niks doen, nu durft ze al te draven en probeert ze al iets te sturen. Volgende stap is inderdaad ook de teugels goed vast houden :D

Nee die korfjes zijn niet zo duur, maar er moeten dan inderdaad helemaal nieuwe beugels bij komen, want dit zijn echt van die 'dichte', smalle kinderbeugels waar je ze dus niet in kan doen.. Ik wil ze graag hebben, maar ik heb ook genoeg andere dingen waarmee ik rekening moet houden helaas haha. En ja, het kan een keer gebeuren dat ze valt en blijft haken, maar daarom heb ik in ieder geval al gezorgd dat ze toch een cap kreeg, want anders zat ze er nu gewoon zonder cap op, en dat was 1 ding wat ik niet wilde. Het liefst ook die korfbeugels, maar op dit moment koop ik die zelf niet ;)

Edit: beugels + korfjes kosten geen fortuin, maar opzich zonder gaat het ook prima.. Kind moet nog leren rijden & ik heb ook alles geleerd zonder de korfjes en velen van ons denk ik ook haha :) Natuurlijk ben ik voor de veiligheid, maar ik wil niet m'n geld dat ik al haast niet heb blijven uitgeven zegmaar :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 18:45

Maandag & dinsdag waren lekker rustig voor Luna, ik kon namelijk pas naar haar toe toen het al donker was dus lekker alleen maar poetsen, knuffelen en eten :D
Vandaag moest ze wel weer aan het werk ~~}> 10 minuutjes aan de longe gestapt en gedraafd, wil dat weer een beetje oppakken voor wat conditie training. Eerst keek ze me aan van 'baas, moet dit nou echt? Ik heb hier zo geen zin in >;) ' maar toen ik haar eenmaal zo ver kreeg om lekker door te draven ging ze heerlijk ontspannen lopen, neusje bijna letterlijk over de grond, fijn dus :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet of ik het morgen red om overdag nog te gaan, hopelijk wel, dan kan ik nog weer even met haar werken.. De lente moet maar snel weer komen, kan ik veel vaker bezig met d'r :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:40

Kirsten, Kirsten, Kirsten :n

Nou heb je al zo lang een shetlander en je gelooft nog steeds dat dit ontspanning is?
Gewoon een poging tot grazen onder het werk :Y)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:43

Hahahaha _O- Dat weet ik ja, als ik even de andere kant op kijk staat ze 9 van de 10 keer al stil om grasjes te zoeken :') Ik heb het er alleen niet bij gezet hahaha, maar dit doet ze wel vaak ja. Snap je wel toch, ze is uitgemergeld, krijgt haast niks te eten en al helemaal geen gras!
:+

Edit: al moet ik zeggen dat ze vandaag een keer geen grasjes wilde eten onder het longeren :D Normaal wel ja :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:44

Dat is haar aan te zien -O-

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:47

Jaa, haar botten steken uit he, arm dier :(:) Denk dat ze dan nog maar wat harder aan het werk moet, kan ze meer grasjes mee pikken :')

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:54

Hier ook nog een stille volger :D.

Ik vind Luna echt zo'n droppie! <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:45

:D

Luna mocht vandaag weer aan het werk, even aan de dubbele longe en op het einde een paar rondjes uitdraven en stappen gewoon met een enkele longe. Weer lekker ontspannen (en grasjes willen eten natuurlijk :+)

http://youtu.be/WxKNsez8qtQ
Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:48

Lekker vlot drafje!

Wat een heerlijk Dikkerdje Dapperdje is het toch ook <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 23:15

Jaaa met d'r korte beentjes <3 Die nu zwart zijn ipv wit :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:44

Okee m'n nicht heeft gisteren Luna weer geschoren en blijkbaar is ze nu zwartbont ipv bruinbont :wow: Ik heb haar nog niet gezien, maar ga er straks heen. Ben echt benieuwd hoe ze er uit ziet en of het echt zwartbont is of een zwarte waas, maar ze is er in ieder geval zwart onder vandaan gekomen. Hoe dan :') Ben benieuwd _O- Foto's ga ik uiteraard maken en plaatsen :D :=

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:46

Huuh, zwartbont? :') Dat zwarte paarden wat grijzer worden oke, maar een bruinbonte zwartbont :+ Ik ben benieuwd naar foto's!