[VOLG] Ons nationale televisiedebuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:32

Pluizebolpum: dat kan ik mij voorstellen hoor. Altijd naar, een overval. :j Voor een paar rotcenten...
Ben benieuwd of je het boek inmiddels binnen hebt! Heb de eerste berichten al gehad van diegenen wiens gesigneerde exemplaar ik gisteren heb gestuurd. Ook mijn oma had er een ontvangen en och wat was ze trots. :D

Pippaa schreef:
Ik heb hem :):) het is mooi! Ik denk dat het precies is wat mijn vriend ook aanspreekt! :D

Oh, wat leuk!! *\o/* Laat je me weten wat je vriend van het boek vond? Wens hem maar veel leesplezier toe!

Siamsmeesje: nogmaals van harte! Het is je gegund hoor. *\o/*

EmmaVZ: leuk dat je je naam het toegevoegd aan de lijst. Ik kom er komende week op terug hoe of wat met gesigneerde exemplaren en dan contacteer ik iedereen op de lijst wel.

Leprycorn: ja, ik had het zelf ook niet verwacht hoor. Er was wel overleg geweest over het eerder aankopen door boekhandels maar dat ze het ook eerder zouden aanbieden en in de winkel plaatsen had ik niet verwacht. :)) Hooelijk heb je het boek snel na Pasen, dan kun je alvast wat lezen voor de eerste aflevering van de docu. :D

Rebecca: ja, het is balen, vooral omdat ik hem wel had gecorrigeerd. Niks meer aan te doen. Oké, er is wat aan te doen bij een tweede druk, maar dat is nog afwachten, haha.

Gisteren nog een voorgesprek gehad met de Omrop over het praatprogramma van woensdag. Nog maar heel even en dan is de première ook alweer zover. Het is nog lichtelijk onwerkelijk allemaal eigenlijk, dat na zoveel maanden werken en opnames etc. het nu gewoon werkelijkheid is geworden.
Mijn boek is er! Someone pinch me!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:05

*knijpt TS*

Het is nu bijna zo ver. Hier heb je het allemaal voor gedaan. Gaafgaafgaaf :D

NotYourLine

Re: [VOLG] Ons nationale televisiedebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:18

Hier is hij binnen! *\o/*

Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:33

Gaaf SarahIlse, gewoon met je eigen paard op de kaft!

Ik vind het een mooie stevige kaft :j Gelukkig is het niet zo'n zacht kreukel kaftje.
Ik laat zeker weten wat mijn vriend er van vindt, maar dat duurt helaas nog even (9 april). Ik verspreek me nu al bijna de hele tijd :+ Hij heeft ook de documentaire gekocht, dus die gaan we binnenkort ook kijken! Hij baalde al flink dat de DVD wat vertraging heeft ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:58

Hij is gisteren netjes aangekomen hoor, maar moest er alvast in beginnen :D .

Om te zien is het al een mooi boek en zeker de oude prenten en foto's vond ik al erg leuk om te bekijken. Verder leest het ook erg lekker weg, helemaal als je een informatiefreak bent. Dier, bovendier van Frans Westerman heb ik ook vrij snel uitgelezen maar dat was net wat pittiger om doorheen te komen. Echt, ik vind het zulke heerlijke boeken...

Ik ga je trouwens niet knijpen, dat is zielig. Als het als volger al heel leuk is om dan eindelijk het eindresultaat te mogen zien kan ik me bijna niet voorstellen hoe dat moet voelen als schrijver, dat dan 'ineens' je werk zomaar écht in de boekwinkel ligt. Lekker trots zijn en van genieten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:14

Ik had eerst dit hele topic willen lezen en vervolgens het boek, maar een "internetloos gebied" heeft de planning omgedraaid :+ . Het boek is nu voor twee/derde uit en heb nu net in 3 uur (!!) dit topic (en dan eigenlijk alleen de posts van Jorieke) doorgelezen :D :') . De laatste 5 blz's was voornamelijk scrollen, dus na de gourmet kan ik weer verder met het boek. Helaas zal ik de TV-uitzending pas in de herhaling kunnen zien (ben die dag ironisch genoeg in Friesland _O- )

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 14:56

Ik ben al een aantal dagen niet te genieten. Het zal de drukte zijn van dit regelen, dat regelen, met mijn kop op tv waar ik heel dankbaar voor moet zijn (en ook ben) maar tegelijk voor mij echt niet hoeft want ik hou helemaal niet zo van al die aandacht. :+ Morgen naar de studio en ik moet ook nog eens met de bus, hahaha. Handig. Not.

Pippaa: haha, oei. Niet per ongeluk een bepaald blauw venster openlaten dan. :D Klinkt iig inderdaad als een cadeau waar je hem echt blij mee kunt maken. Ben het verder ook zeker met je eens: het is erg fijn dat ondanks dat het een paperback is het niet van die goedkope dunne bladzijden heeft of een slappe kaft. Zulke paperbacks kunnen vaak na 1 keer lezen al de kliko in, en dat is zonde.

Pluizebolpum: wauw, dat is nog eens een compliment. Als het nu ook eens zo'n bestseller als het boek van Westerman mag worden moet je me wél knijpen. :))

Gem: wat leuk dat je je hier meldt! Ik ben echt erg benieuwd wat je van het boek vindt. En inderdaad, de eerste van mijn posts in dit topic zijn sterk informatief en inhoudelijk. Daarna kreeg ik het veel te druk om uitgebreide informatieve bijdragen te schrijven. :o

Hier begint de chaos weer toe te slaan. We zitten nu zo dicht op de lanceerdatum dat het me toch wel een beetje heet onder de voeten begint te worden. Morgen live in een praatprogramma. Herinner me er even aan dat ik ook een exemplaar van mijn boek meeneem, dat staat wel zo mooi op tv. Het is vooral moeilijk om tussen al dit geregel en geren nog gewoon te blijven schrijven en onderzoek doen. Ik zak een beetje weg in loos, weinig inhoudelijk gehannes en gestaar naar een cursor. Ai wat heb ik een zwaar leven, joh. }:0

Voor wie dan niet bij de paarden is (ik meestal wel namelijk)... de uitzending is morgen live op Omrop Fryslân tussen 17:15 en 18:15. De uitzending is in het Fries, dus alvast mijn excuses als ik niet te volgen ben. Y;(

Vrijdag zal ik ook een kort praatje houden en het boek overhandigen aan de voorzitter van het stamboek. Ik ben ook enorm benieuwd wat de stamboekmensen van mijn boek zullen vinden. :j Voor de rest denk ik dat ik me begraaf in mijn stoel tijdens de uitzending en vervolgens achter een stapel boeken bij de stand van de uitgever, hahaha. Het blijft het feestje van de documentairemakers. Ik ben maar een party crasher. :P

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:06

Ik wil er ook wel een :o

Ik wil wel een gesigneerd exemplaar! schreef:
Boktnaam - woonplaats
Indy_Mouse_9 - Enschede
mar_fay - Kekerdom
Bamii - Nij Beets
lideli - Arnhem
Naskapower - Arnhem
Amable - Eindhoven
VWestra - Leeuwarden
donnar - Baarn
MeesMo -Groningen
GQMMS - Ruurlo (achterhoek, gelderland)
Fair - Franeker, friesland
Jeetje77 Mdlum
Leprycorn - Nieuwkoop
Sabine - Hilversum
Siamsmeesje - Clinge
Winna - Heeg
_Summerly_ - Leiden
RianneH - Leeuwarden
EmmaVZ - Nieuwerkerk a/d IJssel
Nientsje - Gorredijk

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:32

Is dat ook ergens online te kijken, Omrop Fryslân? (Sorry zit op mobiel dus zelf googelen is even niet zo handig :+ )

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:06

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:11

Top dankjewel!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:26

Mag ik ook iets later een gesingeerd boek?? O:)
Ons huisje kosten toch best veel geld... maar wil hem wel dolgraag :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:01

Ik kan het echt niet geloven dat ik dit topic nu past vind! :x
Met mijn achtergrond als bouwhistoricus, paardenliefhebber, Limburger (je hebt toch een hele normale naam... O:) ) én medewerker van het stadsarchief Roermond kan ik hier mijn hart ophalen. Wat een fantastische geschiedenis heb jij naar boven gehaald. En wat breng je het leuk! Dat is altijd het grootste struikelblok van de archieven, hoe maak je het leuk voor 'de normale mens'. En die afbeeldingen, prachtig! Daar ga ik gewoon van watertanden. :~
Dit boek gaat zeker op mijn verlanglijstje en jij op mijn favo schrijver lijst. Ben erg benieuwd wat er nog meer uit jouw pen gaat komen! *kuch*belgischtrekpaard*kuch*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:55

Stille meelezer van in het begin: proficiat met je boek! Moet een zalig gevoel zijn het eindelijk in handen te hebben :)

Ik blijf meelezen en hopen op het oosterse-paarden-boek :D Is dat hetgeen waar je je onderzoeksaanvraag voor aan het indienen bent, of is dat nog een ander project?

(het ijslandse paard heeft ook een leuke geschiedenis denk ik O:) )

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:58

Ik zal mijn naam ook nog even op het lijstje zetten!

Boktnaam - woonplaats
Indy_Mouse_9 - Enschede
mar_fay - Kekerdom
Bamii - Nij Beets
lideli - Arnhem
Naskapower - Arnhem
Amable - Eindhoven
VWestra - Leeuwarden
donnar - Baarn
MeesMo -Groningen
Jeetje77 Mdlum
Leprycorn - Nieuwkoop
Sabine - Hilversum
Siamsmeesje - Clinge
Winna - Heeg
_Summerly_ - Leiden
RianneH - Leeuwarden
Nientsje - Gorredijk
Moirin - Middelburg

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:02

Bedankt voor die link, dan weet ik al wat ik vanmiddag ga zitten doen :)

En even mijn naam van de signeerlijst gehaald :)

Boktnaam - woonplaats
Indy_Mouse_9 - Enschede
mar_fay - Kekerdom
Bamii - Nij Beets
lideli - Arnhem
Naskapower - Arnhem
Amable - Eindhoven
VWestra - Leeuwarden
donnar - Baarn
MeesMo -Groningen
Jeetje77 Mdlum
Leprycorn - Nieuwkoop
Sabine - Hilversum
Winna - Heeg
_Summerly_ - Leiden
RianneH - Leeuwarden
Nientsje - Gorredijk
Moirin - Middelburg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:06

Kan ik vanavond de uitzending niet zien , was wel benieuwd :P . Spreek je Fries?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:19

Uitzending wordt gewoon de hele avond herhaald en komt ook op de site van omropfryslan te staan. Gisteravond hebben ze een stukje over het tuigen in Workum uitgezonden. En als ik goed heb geluisterd, zenden ze de hele week stukjes uit, die niet in de documentaires zijn gekomen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:22

Oh, als ze het herhalen dan ga ik niet moeilijk doen. Dan blijf ik in de tuin bezig zolang het weer het toelaat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:11

Boek is uit :) . Iedereen met interesse in het Friese Paard: kopen dat boek +:)+ . Nu nog een artikel bouwen... hopelijk morgen weer / meer tijd := .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:15

Mijn boek is binnen! Ziet er goed uit. Binnenkort wanneer ik tijd heb maar eens goed gaan lezen :D

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:48

Ja ik heb hem ook! Ik vind hem echt mooi, en het leest ook lekker weg.
staan interessante dingen in, heb hem nog niet uit dus ben benieuwd naar de rest.
Veel succes met je t.v optreden vandaag!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:52

Je babbeltje was goed Jorieke! En complimenten, jouw Fries is beduidend beter dan het mijne +:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:55

Leuk stukje idd! Moest wel lachen om een paar uitspraken van die oudere man uit Amerika :')

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:12

Vaaf het begin van het topic lees ik al mee, echt geweldig om alles zo te volgen!

Ik zal het boek waarschijnlijk ook in huis halen en ben ook van plan om de afleveringen over het Fryse hynder te zien.

De man uit Amerika 'ken' ik wel (niet persoonlijk oid) en heb ook altijd meegekregen dat hij friese paarden importeerde. Dat hij zo'n grote rol hierin had in Amerika heb ik nooit geweten.