Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:32

Ziet er goed uit!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:36

Yeentl super leuke foto's.

Ik heb vandaag even gepast met een bitje. Hij pakt steeds zijn halster in zijn mond als ik het om wil doen. (Is nog maar net gecastreerd) Ik dacht, dan stop ik wel iets in de mond }:) toen ik later met het zelfde hoofdstel weer aankwam was hij ineens een stuk minder happig :+

Zadeltje met singel gaf helemaal geen reactie. Leuk relaxed ding.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:44

Wouw yeentll... Prachtige foto's ... Mooie rij foto ook zonder slof }:) nee zonder dollen ... Ziet er top uit +:)+

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 21:36

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:00

Vandaag weer Bo gelongeerd. Ze doet het zo goed! Ze ontspant nu echt en de galop gaat ook steeds beter (5 hele rondjes zonder terug te vallen in draf *\o/* ). Ik ben mega trots!

Afbeelding

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:51

Het ging gisteren echt super goed, vandaag ook.. tot ik er weer af vloog ik weet zeker dat hij deze keer niet schrok hij gaf een enorme bok toen zat ik nog prima maar voordat ik hem af kon remmen maakte hij zijn bekende 360 en floep daar ging ik. Hahah weer erop geklommen en nog eventjes op een volte een beetje gedraaft toen maar uit gestapt, morgen weer een dag hopelijk gaat het dan van begin tot eind goed ;p Komen er wel meneer is gewoon heel lastig uit te zitten x0x

Begin stiekem toch er aan te denken om toch maar met body protector door te gaan lol

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:06

Hallo allemaal! Ik zou hier ook graag meekletsen als dat mag :) Mijn bijna 4-jarige KWPN-ruin zal vanaf begin april beleerd worden! Hij wordt beleerd door iemand anders omdat ik nog geen ervaring heb met zadelmak maken. Mijn paard heet Grand Easter DH en is een Uphill x Lancet. Ik heb hem al vanaf dat hij 6,5 maand oud is. Ik heb er zelf al 3x opgezeten zonder zadel en met touwhalster en daar was hij mega braaf mee!
Afbeelding

Leuk om te lezen hoe alle paarden het hier doen! Valt me op dat ze vaak braaf zijn :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:56

Oei oei, zonder zadel en zonder cap zou ik dit toch niet gaan proberen met mijn 3jaartje. :=
Maar goed, ik ben ook nog steeds aan het revalideren :+
Doe maar voorzichtig hoor!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:44

Nee zonder cap doe ik ook eigenlijk nooit! Maar wilde mega graag een goede foto van mij op hem en ik was mn cap vergeten. Maar de volgende keren gaat uiteraard mn cappie op :j Ik ben heel voorzichtig. Tis niet voor niets dat ik hem niet zelf ga beleren ;) Maar ik ken hem zó goed dat ik het voor deze keer wel aandurfde. De keren daarvoor wel een cap op gehad hoor. En de volgende keren dus ook :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:28

Ah gelukkig maar hoor! :D
Ik was wel blij dat ik mijne op had, toen ik viel. Heb wel iets anders gebroken, haha. Maar voelde wel dat ook mijn hoofd hard is neergekomen.
Hier zou deze week nog iemand langs komen die ons gaat helpen met zadelmak maken en inrijden. Dan is mijn merrie hopelijk al netjes paar maand onder het zadel tegen dat ik zelf terug mag en kan rijden. (Vandaag controle gehad, en mag pas in juni weer rijden ;( )

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:27

Links kleine Heaven die dit jaar beleerd gaat worden. Hier aan het oefenen om handpaard te worden terwijl ik op mijn nog geen 4 jarige zit die vorig jaar zadelmak gemaakt is :) Brave poownies.
Afbeelding
(Geen cap, mijn keuze, mijn verantwoordelijkheid)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:31

Niet om te zeuren, maar puur uit interesse. Rijd je al vanaf het begin af aan zonder cap? Dus ook de eerste keren straks op Heaven, of dan wel met cap?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:36

Ik rijd wanneer er een reëel risico is altijd met cap. Dus vooral met het beleren, nieuwe paarden etc.
Nu zijn er genoeg mensen die het altijd een risico vinden, dat is natuurlijk ook zo. Bij twijfel altijd een cap vind ik...
Maar dat is mijn keuze. Gucci kun je echter letterlijk naast een ontploffende bom zetten, aanrijden met een tractor en blinddoeken dan gebeurd er niets...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:50

Hier lopen we helaas weer een beetje terug hij ging super vooruit door heel de bak heen te sturen maandag en ook een paar heele nette stukjes gedraafd, braaf paard.
Helaas vloog ik er vlak voordat ik wouw stoppen er weer af, nu dus de taak om te ontcijferen wat er opeens aan de hand was en waarom hij de vorige keer dat hij schrok hetzelfde gedrag vertoonde als nu.
Lossen het uiteindelijk wel op hopelijk met niet al te veel blauwe plekken want mijn nieuwe aanwinst is rood blauw paars ter groote van een vuist.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:03

Wat een gave plaatjes hierboven!

Vandaag voor de 5e keer gelongeerd met zadel. Ook de losse beugels eraan gehangen en reageerd hij erg goed op. Na het longeren even samen uitgestapt aan de hand. Toen ben ik er aan de zijkanten even aan gaan hangen! Mijn tante hield de longeerlijn vast en ik eraan hangen. Even beide kanten uitgeprobeerd en ze gaf gewoon geen kik. Toppertje is ze. Zo trots!

Morgen ga ik haar eens lekker wassen.

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:11

leuke vooruitgang hier bij iedereen.
ittheclown balen. Hopen dat je er achter komt voor jullie beide je vertrouwen gaat verliezen.

Ik was eigenlijk van plan mijn jonkie te beleren met cap, bodyprotector en air jacket. Niet omdat ik zo bang aangelegd ben maar omdat ik die dingen voor de eventing toch heb en ik mij ook wel heel dom zou voelen als ik er pijnlijk vanaf zou knallen terwijl deze dingen 20 meter verderop aan een haakje niets hangen te doen....

Vraagje voor diegene die de keuze hebben: rij je een paard liever in met een spring of een dressuur zadel?
Ik neig naar springzadel maar volgens mij past mijn huidige dressuur zadel wel op mijn jonge ding maar mijn springzadel niet. dilemma.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:26

Ja dat hoop ik ook pol013 ik ben nooit bang geweest op een paard of onzeker etc, maar merk nu toch wel dat ik steeds meer het idee heb dat ik beter alleen kan stappen voorlopig wat heel erg dom is aangezien het niet eens door de draf kwam vorige keer want die keer daarvoor deed hij het in stap.

Ik heb zoiezo een osteo/fisio een mail gestuurd met zoveel mogelijk informaie, en nu maar hopen dat zij kan antwoorden en kan helpen.

Waarschijnlijk mankeert hem wel niks maar dan is dat tenminste iets wat we van ons lijstje af kunnen strepen , en hopelijk komen we er dan achter voor ik er nog 100 keer afvlieg wat er nou aan de hand is. Ik geloof niet in stout, heb het idee dat hij graag aan het werk wilt.. hij wilt zelfs liever rijden dan longeren want als ik hem longeer probeerd hij altijd naar het opstapje te gaan en parkeerd zichzelf daar dan in zodat ik kan opstappen, het is zoo een lieverd <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:17

pol013 schreef:
leuke vooruitgang hier bij iedereen.
ittheclown balen. Hopen dat je er achter komt voor jullie beide je vertrouwen gaat verliezen.

Ik was eigenlijk van plan mijn jonkie te beleren met cap, bodyprotector en air jacket. Niet omdat ik zo bang aangelegd ben maar omdat ik die dingen voor de eventing toch heb en ik mij ook wel heel dom zou voelen als ik er pijnlijk vanaf zou knallen terwijl deze dingen 20 meter verderop aan een haakje niets hangen te doen....

Vraagje voor diegene die de keuze hebben: rij je een paard liever in met een spring of een dressuur zadel?
Ik neig naar springzadel maar volgens mij past mijn huidige dressuur zadel wel op mijn jonge ding maar mijn springzadel niet. dilemma.

Wij rijden in met een springzadel. (Overigens ook het zadel dat het beste ligt, maar dat terzijde :D ). Mijn dochter zit daar gewoon het stevigste in.
Het zadelmak maken gaat hier zijn gangetje. Nog wel iets spanning met opstappen. Hij is heeeeel voorwaarts en de rem zit er nog niet op. Gelukkig geen gebok hier (nog).

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:47

Ik zelf met mijn eigen dressuurzadel, heeft een heerlijke diepe zit en veel wrongen dus heb echt het gevoel dat ik er dan niet af kan vallen, maar weet van mezelf gelukkig dat ik sowieso erg stevig zit maar doordat de laatste pony die ik zadelmak heb gemaakt zich in greppels liet vallen of achterover sloeg ben ik toch wel iets banger geworden.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 16:19

Wij rijden ook in met springzadel en pakken daarna over op dressuur. Wel wennen we aan beide zadels aangezien sommige paarden fel kunnen reageren op het verschil tussen spring en dressuurzadels! Ook vind ik het fijn om toch je beugels een gaatje korter te hebben tijdens het inrijden. Vaak pakken we ze na de 4de keer verder onder een dressuurzadel.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:48

Ik doe gewoon met dressuurzadel maar wel inderdaad de beugels een gaatje kortjes.

Hummie is vandaag naar de tandarts geweest die heeft even 2 wolfstandjes verwijderd. Nu 10 dagen even geen bitje in en dan gaan we het verdere inrijden echt wat meer oppakken, komende tijd gewoon hangen en zitten et.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:09

Ik gebruik voor inrijden een boomloos western zadel en wanneer ze echt vorm beginnen te krijgen komt er een boom zadel wat professioneel aangemeten word.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:22

Vandaag de fisio bij mijn pony gehad, niks ernstigs maar liep net niet perfect, iets kort met rechts voor, nu nog even 10 dagen rust en daarna was het advies om erop te gaan. Zou beter zijn dan longeren.. ☺️ Ben wel heel blij met dit bericht... Had langer willen wachten maar toch leuker als het nu al 'mag'

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 01:13

Ik zit nog altijd te wachten op mijn zadel, er was iets mis gegaan met de maten, en misschien is die nieteens beschikbaar -O-

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:23

Iedereen is hier echt goed bezig! :D

Mieke is hier nu een maand, ze kende niets buiten dat er iemand op haar zat. Ze leert echt enorm snel en is gevoelig voor de hulpen :)
Ze kent ondertussen de longe, de dubbele longe, het bit, longeersingel en zadel.
Heer eigen hoofdstel en zadel zijn nu onderweg :)

Afbeelding
De voorste merrie is Mieke :)