Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:02

Meisje meisje toch, waarom zo aangebrand?

Ik ben een gigantisch draver liefhebber, 1 van de weinige paarden die mij gelijk kippenvel bezorgen als ze in actie zijn op de baan.

En ik ga naar de drafbaan, niet naar de renbaan; op die baan wordt namelijk niet aan de rensport gedaan.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:02

Ik zou geen 'gewoon paard' of kwpner kopen. Ik hou ook niet zo van kruisingen met een fjord

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:03

Ik zou nooit een shetlander of andere pony onder 1.50. Of ik moet heel veel geld over hebben :p.
Hartstikke leuk dat mensen daarmee gaan mennen en vrijheidsdressuur enzo. Maar het is echt niets voor mij. Ik wil gewoon rijden met mijn paard.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:04

Het is altijd het ZELFDE verhaaltjes dravers kunnen niet springen, dravers kunnen niet galopperen, dravers kunnen geen dressuur rijden dravers, zijn niet makkelijk te rijden, dravers hebben lange uitgestrekte hoofden, dravers kunnen geen nette GP afleggen, dravers draven veel te hard, ze hebben geen mooie bouw ze zijn overbouwt
Dit is het standaard verhaaltje

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:06

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:07

Wat maakt het nu uit dat andere dravers niet zo geweldig vinden. Genoeg mensen die haflinger en fjorden lomp vinden, friezen kunnen niet springen en horen alleen voor de kar, arabieren zijn heethoofden. En alleen degene met dravers voelen zich aangesproken dat ligt niet aan de mensen die hun mening geven.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:08

Tigra_ schreef:
Wat maakt het nu uit dat andere dravers niet zo geweldig vinden. Genoeg mensen die haflinger en fjorden lomp vinden, friezen kunnen niet springen en horen alleen voor de kar, arabieren zijn heethoofden. En alleen degene met dravers voelen zich aangesproken dat ligt niet aan de mensen die hun mening geven.

nou ik denk het wel want het is altijd hetzelfde liedje met de draver. Arabieren zijn geliefd onder vele hoor. Maar een draver, nee als je daar dressuur of weet ik het wat mee wilt rijden kan je beter naar de hell lopen.

Dravers worden meestal wel ouder dan dressuurpaarden die tot hun 18de of weet ik het hoe oud nog ZZ dressuurproeven moeten neerzetten...

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:09

Dat komt het nogal vaak gezegd wordt van draver dit dravers dat

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:11

Ilona_Ubique schreef:

inderdaad. Waarom zijn die mensen zo appelflap negatief over de draver. Wat heeft de draver jou ooit aangedaan... toch... Dat ik de meeste Dressuurruiters niet mag en trutjes vind is gebaseerd op eigen ervaring, niet omdat hun smoel mij niet aanstaat bijvoorbeeld. De meeste meningen zijn geen meningen maar ronduit stomme opmerkingen gebaseerd op niks.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:14

Heb je even :D
Ik zou zelf nooit een
- Fjord
- Haflinger
- Shetlander /mini paard
- Trekpaard (as in, Belg, Shire en dergelijke)
- Draver
- Fries
- KWPN
kopen....

Maarja, zeg nooit nooit he ;-) "Het" paard zal maar net een van die rassen zijn, tja, jammer dat ik dit gezegt heb dan, maar dan komt die er toch ;-)

En waarom. Tja, heb er gewoon niets mee om 'zelf' te hebben, zal er iig niet naar zoeken

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:14

Jeetje zeg en dan zeggen dat de dressuurtrutjes ( bedankt trouwens ) onvriendelijk zijn. Doe nou is niet zo aangebrand. Iedereen mag mooi/lelijk vinden wat hij/zij zelf wilt. Schelden lijkt me trouwens ook onnodig, dan nu weer ontopic!

ElsRoosje

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:17

de meesten hebben toch wel rassen die hun minder aanstaan? Maar dat hoeft verder niet perse te betekenen dat ze dat ras verder 'stom' vinden ofzo, ze vinden het alleen niet goed bij hun passen of het is gewoon hun smaak niet!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:36

Wat een gehuil, heb zelf ook een draver maar ook een KWPN. Draver springt (nog) hoger als de KWPN, dressuurt (nog) beter als de KWPN maar alsnog zijn de dravers geen talentjes.

Hebben een gouden karakter en doen alles voor je, maar presteren kunnen ze niet, niet op dressuur/springgebied.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4936_n.jpg

Mijn draver van 1.50 m op 24 jarige leeftijd, zeker kan het beest springen en niet zo zuinig (1.10 m was echt max, niet gek met die leeftijd) maar alsnog zijn het geen springtalenten. Evenals dressuurtalenten.
Mijn draver is evengoed goud waard, maar geen enkele draver kan een GP proef neerzetten, ze kunnen het gewoon niet. Net als een Fjord, een Haflinger, een een een... Ze zijn lichamelijk niet in staat om 'mooi' te lopen, om zo hoog te springen. Niks mis mee. En dravers zijn ook vaak overbouwd, logisch, hebben ze hard nodig op de baan.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 03-03-14 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:37

Even denken..

Fries
Fjord
Haflinger
Arabier

Heb er niets mee. Vind Arabieren wel erg mooi om te zien, maar zou er nooit eentje kopen omdat ze mij te heet zijn over het algemeen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:41

Heimdallr schreef:
Ilona_Ubique schreef:

inderdaad. Waarom zijn die mensen zo appelflap negatief over de draver. Wat heeft de draver jou ooit aangedaan... toch... Dat ik de meeste Dressuurruiters niet mag en trutjes vind is gebaseerd op eigen ervaring, niet omdat hun smoel mij niet aanstaat bijvoorbeeld. De meeste meningen zijn geen meningen maar ronduit stomme opmerkingen gebaseerd op niks.

Je bent volwassen; tip; in het leven kom je vaker mensen tegen die niet jouw mening delen en daarmee moet je leren om te gaan. Ik kan je 1 ding zeggen; dit is niet de manier.

Ik houd ongelooflijk van de draver, maar alleen op de baan (en ja, ik zie ze vaak in actie). So what? Het is mijn mening en die verandert niet. Ik mag die mening gelukkig hebben :)

En ja, ik zie mijn lievelingsras ook langskomen hier op de lijstjes van mensen die het absoluut niet willen. Ik word daar niet warm of koud van. Hun goed recht :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-03-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:42

Joh, Ilona & Heimdallr, als jij gelukkig bent met JOUW draver so be happy. Moet je nie gelijk zo lelijk doen dat een KWPN maar saai is en dat ze lekker smaken in de frikadellen want dan doe je precies hetzelfde.
Een KWPN paard is nou eenmaal in de jaren door gefokt voor algemene dressuur en springsport. De kwaliteiten en eigenschappen om zo'n degelijk sportpaard te zijn zit er gewoon in.
Een draver heeft kwaliteiten om op de drafbaan te lopen en als ze daar lopen en in hun element zijn vind ik ze ook juist prachtig net zoals vuurneon zegt. Eerlijk gezegd vind ik ze onder het zadel net zo gewoontjes als een KWPNer hoor... ze zijn alleen over het algemeen slanker.

Sommige paarden worden gefokt op die kwaliteiten, kijk bijvoorbeeld naar hackneys, tuigpaarden, ijslanders enz. Het is niet voor niks dat er specifieke paardenrassen zijn. Jouw draver is niet meteen een nietsnut/lelijk ding/kan niks zo moet je dat van mijn kant niet opvatten ;)
Laatst bijgewerkt door Gerritt op 03-03-14 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:43

vuurneon schreef:
Je bent volwassen; tip; in het leven kom je vaker mensen tegen die niet jouw mening delen en daarmee moet je leren om te gaan. Ik kan je 1 ding zeggen; dit is niet de manier.

Nog maals, die mensen die ik ken met hun mooie kwpn'ers hebben mijn paard helemaal de zeik in geprezen.... dus...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:44

Heimdallr schreef:
vuurneon schreef:

Nog maals, die mensen die ik ken met hun mooie kwpn'ers hebben mijn paard helemaal de zeik in geprezen.... dus...

Dat maakt het schelden en mopperen nog niet nodig. Gewoon negeren. Wat maakt jou het uit wat anderen van jouw paard vinden? Trek je toch wat minder aan van de meningen van anderen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:45

Dus? Nog onvolwassen van je om zo te reageren. Een draver is niet gebouwd voor GP dressuur en springwerk, wel voor top drafwerk. Een KWPN precies omgekeerd, fijn toch? Als je baanmensen deze vraag stelt zullen ze allemaal de KWPN niet willen, puur omdat deze niet kan presteren op de baan. Ja hij zal zeker hard kunnen draven, maar niet hard genoeg. Zeker kan een draver springen, maar niet hoog genoeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:45

O nee, geen kwpn'er op de baan, dat is geen gezicht :')

Enige dat schattig is op de baan zijn die kleine pony's met kleine kindjes.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:46

Der was toch ook een keer zo'n reclame spot over.... koopt zo'n kerel een paard denkt ie dat het een super goed renpaard is, komt hij de startbox uit gaat hij staan piafferen..... oeps

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:47

Met die veel te lange voorbenen en dat te lange lichaam, oeps, mogen we niet zeggen, dadelijk voelen de KWPN eigenaren zich aangevallen. :')

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:49

Ik zou nooit een Tinker of een belgisch trekpaard of iets in die richting kopen, dat is voor mijn gevoel te lomp en groot. Ik heb wel wat met KWPN'ers e.d. waar andere mensen dus niks mee hebben...

Ieder zijn eigen mening & smaak toch? :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:49

Niet zo kinderachtig, het is duidelijk klaar nu!

KWPN paarden worden hier ook vaak genoeg genoemd, net zoals Tinkers, Haflingers, Fjorden. Daar hoor je niemand over klagen, ieder zijn mening punt

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:54

kellaxy schreef:
Ik snap trouwens wel dat de koudbloed liefhebbers geen arabier willen. Is best wel het tegenovergestelde :) . Maar mensen die kwpners hebben en zeggen absoluut geen arabier te willen, terwijl de arabier in heel veel rassen, voornamelijk in een kwpner zit. Dus een beetje van het Arabische bloed vinden veel mensen dan toch wél weer leuk blijkbaar, alleen veel mensen weten het niet. Grappig! :D

Inderdaad! Ik zie dat ook bij mijn KWPN'er, als ze gaat geschrokken gaat draven weetjewel, staat die staart horizontaal! Ik weet niet of het echt zo is, maar ik zie dat vaak bij arabieren ook, ook heeft ze een beetje zo'n hoofdje! :)