Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Muppett schreef:Mijn sportpaard (wat ik al 5 jaar lang fulltime verzorg en berijd) stond ook eens 24/7 buiten. Ze kreeg mok omdat ze diep in de modder stond, mocht van de DA de modder niet meer in na een paar antibiotica spuiten. Toen hadden we een probleem... Ze kreeg vervolgens een maagzweer omdat ze te weinig bijgevoerd kreeg. Zij is toen naar een containerbox gegaan op het erf, erg fijn dat onze stalhouder dat voor haar fikste.
Dit is dus geen successtory. Toch zouden de eigenaresse en ik haar op een droog stuk land met genoeg hooi zo weer 24/7 buiten zetten. Lekker dekentje op, hoppa.
.Babootje schreef:pol013 schreef:Babootje, jij haalt gelijk alle cliche's uit de kast.
Hier een serieus training schema. En een paard wat regelmatig op wedstrijd gaat.
Maar geen haar (te veel) geen modder en wel optimale voeding.
Waarom zou dat in vredesnaam niet kunnen in combinatie met buiten staan?
Enige waar je gelijk in hebt is dat de shetlander een mini fittie krijgt als ik mijn paard ga trainen. Ze is not ammused als ze alleen achter blijft. (Maar dan zijn er wel mooi 2 paarden in 1 klap moe na de traning)
De vraag was 24/7 buiten
Ninx schreef:Ja, ook dat kan uitstekend samengaan toch?
In omgeving van Den Haag weet ik dat de grond niet optimaal is.... maar daar zul je dus moeten draineren.
Kan evengoed uitstekend.....
Babootje schreef:Ik geloof dat jij niet helemaal in de werkelijkheid leeft; een weiland ophogen en draineren... Ik denk niet dat de boer daar de centjes voor heeft als hij het uberhaupt al zou overwegen.
Maar goed, 24/7 buiten betekent schuilstal, betekent een pak haar of een deken. De deken moet dan wel bestand zijn tegen soms dagenlange hoosbuien. Dat is er - kan ik je zeggen - niet 1. En dan is het nog te hopen dat de andere paarden hem er niet afslopen. De beste bescherming is dan toch altijd nog een pak haar. En dat is met een sportpaard geen succes.
Naar buiten? Absoluut mogelijk, maar 24/7 het jaar rond zie ik niet gebeuren

Gypsy schreef:Hoho babootje, hier, heeft minder gekost dan je gemiddeld aan een fatsoenlijk nieuw boomzadel uitgeeft. Hier: Gypsy @ [ITP] Laat het maar regenen hoor!
.Babootje schreef:Ik geloof dat jij niet helemaal in de werkelijkheid leeft; een weiland ophogen en draineren... Ik denk niet dat de boer daar de centjes voor heeft als hij het uberhaupt al zou overwegen.
Maar goed, 24/7 buiten betekent schuilstal, betekent een pak haar of een deken. De deken moet dan wel bestand zijn tegen soms dagenlange hoosbuien. Dat is er - kan ik je zeggen - niet 1. En dan is het nog te hopen dat de andere paarden hem er niet afslopen. De beste bescherming is dan toch altijd nog een pak haar. En dat is met een sportpaard geen succes.
Babootje schreef:Gypsy schreef:Hoho babootje, hier, heeft minder gekost dan je gemiddeld aan een fatsoenlijk nieuw boomzadel uitgeeft. Hier: Gypsy @ [ITP] Laat het maar regenen hoor!
Het is wel wat anders of je voor je eigen kleine stukje land wat ophoogt of dat je wei hebt waar 40-45 paarden op lopen.
Verder heb je er natuurlijk niks over te vertellen als je in pension staat. We zijn aan deze kant van het land al blij als er uberhaupt weidegang is.
Babootje schreef:Gypsy schreef:Hoho babootje, hier, heeft minder gekost dan je gemiddeld aan een fatsoenlijk nieuw boomzadel uitgeeft. Hier: Gypsy @ [ITP] Laat het maar regenen hoor!
Het is wel wat anders of je voor je eigen kleine stukje land wat ophoogt of dat je wei hebt waar 40-45 paarden op lopen.
Verder heb je er natuurlijk niks over te vertellen als je in pension staat. We zijn aan deze kant van het land al blij als er uberhaupt weidegang is.
Babootje schreef:Ik geloof dat jij niet helemaal in de werkelijkheid leeft; een weiland ophogen en draineren... Ik denk niet dat de boer daar de centjes voor heeft als hij het uberhaupt al zou overwegen.

OsMo schreef:Ah ga ik het nog even wat moeilijker maken.
We zijn in Nederland ook nog afhankelijk van vergunningen.
Je mag niet overal zomaar een paddock aanleggen laat staan een schuil stal.
Hoe gaan we dat oplossen.
Gypsy het is natuurlijk afhankelijk van het soort grond dat je moet af voeren en aan voeren en of er de mogelijkheid is tot het simpel weg keren van de grond.
En ook een paddock met wit zand kan zeiknat raken als deze niet goed gedraineerd is.
Is allemaal niet zo gemakkelijk als men denkt.
Helemaal mee eens. Er wordt veel te simpel gedacht, en niet alles wat je bedenkt valt ook te realiseren. Gypsy schreef:Ik sta in pension. Voor mij heeft het meerwaarde dus betaal ervoor. Net zo goed als een bak meerwaarde heeft. Of is luxe voor jezelf belangrijker dan een basis behoefte voor je paard? Over een paddock doet de gemeente meestal minder moeilijk dan een rijbak.
Je kunt hoog en laag springen, die paddock ligt er toch echt. Het is dus blijkbaar wel zo makkelijk?
Gypsy schreef:Ik sta in pension. Voor mij heeft het meerwaarde dus betaal ervoor. Net zo goed als een bak meerwaarde heeft. Of is luxe voor jezelf belangrijker dan een basis behoefte voor je paard? Over een paddock doet de gemeente meestal minder moeilijk dan een rijbak.
Je kunt hoog en laag springen, die paddock ligt er toch echt. Het is dus blijkbaar wel zo makkelijk?
OsMo schreef:Ah ga ik het nog even wat moeilijker maken.
We zijn in Nederland ook nog afhankelijk van vergunningen.
Je mag niet overal zomaar een paddock aanleggen laat staan een schuil stal.
Hoe gaan we dat oplossen.
baudyh schreef:Ik vraag me dan af hoe de praktische dingen gaan als je je paard 24/7 buiten hebt.
Als je in de avond nog les hebt gereden en je paard is nog nat van het zweet.
Of je moet s'morgens op wedstrijd en je wilt graag zijn benen nog wit hebben.
Dan is het toch niet praktisch als je alleen buiten hebt.
Hoe doen Jullie dat 24/7 buiten mensen?