Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:20

Anne_26 schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar die Happy Valley fleecetruien met paardenafbeelding achterop.
Nostalgisch, ik had een donkerblauwe :D

ze hingen nog te koop bij een stand op HE. anno 2013, best bijzonder! :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:20

Anne_26 schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar die Happy Valley fleecetruien met paardenafbeelding achterop.
Nostalgisch, ik had een donkerblauwe :D
Die heb ik ook nog een :D Een donkerblauwe met donkergroene randjes :)) en flink oversized natuurlijk.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:22

Afbeelding
Fluweel cappie, shirt met paardjes erop, beige ribbeltjesbroek, en rubbelen laarsjes...
Wauw. :')

Edit: En lage neusriem. :')
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 22-09-13 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:23

Ik moet hier stiekem best lachen om de 'paardrijden is chique'-reacties. Prima dat mensen er zo over denken hoor, daar verder niets over. Maar als ik plankgas met mijn lompe gevlekte sokkenpaard door het gras race hoef ik er echt niet elegant uit te zien :))

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:23

In mijn ponytijd had ik 1 zadel, voor dressuur en springen.
En ik ben geëindigd met M dressuur en M springen.
Zonder peesbeschermers, die had ik ook niet. (alleen 'dure' ruiters hadden zulke dingen). :D

Maar ik heb een harstikke leuke ponytijd gehad, maar met veel minder toeters en bellen als er nu is.
Niet dat het uitmaakt, het plezier zit hem niet in het uiterlijk vertoon natuurlijk. :)
(nu heb ik wel voor m'n paard een mooie flitsende frontriem, kon het niet weerstaan)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:24

Ik zal binnenkort of eigenlijk morgen even foto van foto maken. Mn eerste rit op paard in 2000. Alles is zo heeeerlijk fout eigenlijk. Koordsingel, bont zadelvormig dekje met zo'n oude deken. Lekker verkeerde cap enzo. Hoofdstel weet ik helaas niet mja

Soraya10

_Yasmine_ schreef:
Er is rubberen laars en er is rubberen laars!
Waarbij je gevoerde versie had die nog semi strak om je kuiten zit ( rode voering meestal) en je hebt de flubber rubberen leren laarzen die ijskoud zijn en zonder voering.
Waarbij de laatste eigenlijk écht niet meer kan :+

Verder breek ik alle mogelijke regels. Ik rijd met topjes, oude broeken... En er is niets beter dan rijden in een trui die minimaal 2 maten te groot is en oorspronkelijk niet eens van jou :j

wat echt niet meer kan zijn de tape-frontriemen met kleurtjes :n

Tja niet kunnen ik heb ze hoor de goedkope rubbere laars. Niets mis mee. Tegenwoordig allemaal poppenkast joh. Waar gaat het over.

Coentjuh

Hahah die HV trui die heb ik ook nog steeds. En nog steeds lekker warm en functioneert nog goed. Dus trek hem nog graag aan!

Rib rijbroeken heb ik altijd al vreselijk gevonden..

Heren in een rijbroek vind ik ook steeds verschrikkelijker worden..

Zilveren?! of gekleurde rijlaarzen... Bah bah hoe kunnen ze het maken!

Qua caps... zo'n paddenstoel plastic of glanzend geval.. Ieeehl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:44

Amiigo schreef:
Nou dan kopen we toch gewoon een dikke bicolor pad van €80,- in een mooi kleurtje <3

Dacht het niet, zo'n HH stripe in het roze. Tientje meer dan genoeg :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:44

Zo eindelijk tijd om te reageren. Misschien is het al gezegd maar wat ik echt niet vind kunnen is zonder goeie sport bh te paard. En te blote/strakke truitjes met een decolleté tot aan je navel zijn echt een no go. Vind ik dan hè. Oh ja ik vergeet er nog een: het strapless topje.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:51

(Uiteraard als vrouw en zeker vanaf een bepaalde cupmaat) Geen sportBH aan trekken, maar ik moet zeggen dat ik dat bij amazones niet zo vaak meer zie, wel bij hardloopsters hier in de buurt :')

Mijn verzorgpaard mag geen glitters maar dat vind ik wel jammer :o

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:11

JJane schreef:
Zo eindelijk tijd om te reageren. Misschien is het al gezegd maar wat ik echt niet vind kunnen is zonder goeie sport bh te paard. En te blote/strakke truitjes met een decolleté tot aan je navel zijn echt een no go. Vind ik dan hè. Oh ja ik vergeet er nog een: het strapless topje.

Oh nou, helemaal eens! Zo onsmakelijk...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:15

dierfysio schreef:
JJane schreef:

Oh nou, helemaal eens! Zo onsmakelijk...

Ik rijd ook altijd met een sportbh...
Vind t geen gezicht die wiebelende dingen!

PaloohJarig

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 06:43

nou ik heb die zoizo ook voor mezelf 10 keer prettiger, maarja op het moment zoizo ook nog n body protector dr bij dus je ziet niets meer :p

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 08:07

Hahaha leuke verhalen meiden!!
Ik moest na die happy valley kleding ineens eraan denken dat mijn oma echte paardentruien voor me breide, die k dus inderdaad naar de manege droeg! Waren veel kinderen/tieners die een gebreide trui met paardenopdruk hadden. Ook very not done anno 2013 denk ik......

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:32

Morganlefay schreef:
Amiigo schreef:
Nou dan kopen we toch gewoon een dikke bicolor pad van €80,- in een mooi kleurtje <3

Dacht het niet, zo'n HH stripe in het roze. Tientje meer dan genoeg :D

tegenwoordig kosten die ook al 45 euro _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:39

Brendaaaa schreef:
Hahaha leuke verhalen meiden!!
Ik moest na die happy valley kleding ineens eraan denken dat mijn oma echte paardentruien voor me breide, die k dus inderdaad naar de manege droeg! Waren veel kinderen/tieners die een gebreide trui met paardenopdruk hadden. Ook very not done anno 2013 denk ik......

Hi, hi, ik had geen gebreide truien, maar mijn moeder kwam op het lumineuze idee om een zwart (soort vilt/wol combinatie) visserskieltje voor mij te kopen(wij woonden in een vissersdorp, dus bij de plaatselijke cooperatie werd zo'n ding aangeschaft.) Lekker warm! Uiteraard een maat of 3 te groot, want dan kon ik er een lekkere dikke trui of vest onder doen. Ik ging er wel goed rechtop van zitten want dat vilt/wol, was lekker hard en stijf. Ellebogen tegen mijn lichaam was geen sprake van _/-\o_ . Mijn armen stonden in een soort spreidstand als ik dat ding aan had. Moest over mijn hoofd aan en uit en er zat een megadikke rits in. En jeuken dat, dat kreng deed. Had een hele rode hals, kin en nek.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:52

O haha [***] zie het helemaal voor me :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:52

Als ik er alleen maar aan denk, voel ik hem alweer jeuken!!!

En nee, deze kieltjes kunnen ECHT NIET meer hoor anno 2013 :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:58

Daar ben ik het wel mee eens,lijkt me zeer oncomfortabel..

Ik hou zelf trouwens wel van mooie zadels,pads,hoofdstellen,halsters ect..Dus daar maak ik me wel schuldig aan :o Maar kleding moet echt gewoon praktisch en comfortabel zijn..Wel schoon en heel en zo ben ik erg netjes op mijn tuig,dat maak ik na elke rit weer even schoon want anders is het niet fijn voor de paarden en gaat het ook langer mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:22

Dat heb ik ook pleiada. Ik ben zeer zuinig op mijn spullen. Verder vind ik kleding toch wel van belang. Moet zeker praktisch zijn, maar het oog wil ook wat. Zorg dus wel dat ik er netjes bijloop/zit als ik ga rijden. Het hele roze, gekleurde en bling, bling gedoe gaat aan mij voorbij. Ben meer van de klassieke ruiterkleding, dus daarom zie ik de ribfluweel van Eurostar nog wel zitten..... Maar goed, dat is een kwestie van smaak. Ben zelf 40, maar kan mij voorstellen dat meiden van bijv een jaar of 20 het helemaal geweldig vinden om met knalroze laarzen te rijden.

Wat ik mij bij sommige ruiterkleding wel eens afvraag of degene die het bedacht heeft werkelijk wel eens op een paardenstal is geweest????? Zooooo onpraktisch. Bijv fleecejassen/vesten waar altijd hooi/haren in blijven hangen. Of ik heb wel eens een hele leuke bodywarmer van Equitheme gekocht, met 2 ieniemienie zakjes op de borst. Past niet eens een paardensnoepje in, laat staan een telefoon!! Maar goed, wat dat betreft ben ik door schade en schande wijs geworden.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:37

Of een witte jas voor op stal. :+ kingsland had dat een paar jaar geleden. Heel leuk en fris maar wat heb ik dat ding vaak gewassen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:48

Mensen moeten lekker zelf weten wat ze aanwillen en wat voor kleuren ze hun paard omhangen,maar houd het wel netjes,bij ons op de manege mag je ook geen tanktopjes of iets zonder mouwtjes aan of blote decolletes. en laarzen aan of jodphurs met chaps anders word er niet gereden! Heb zelf gewoon een zwarte rijbroek aan en een polo of tshirt met jodphurs en chaps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:48

JJane schreef:
Of een witte jas voor op stal. :+ kingsland had dat een paar jaar geleden. Heel leuk en fris maar wat heb ik dat ding vaak gewassen.

Ja, dat is ook heel handig! Heb wel eens een jas gehad met een witte nepbontrand. Zo wat zag dat ding er goor uit na een halve dag op stal -O-

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:05

Ja ruiterkleding moet praktisch zijn met dragen wat betreft,vies worden,hooi en stro of haar wat er niet aan moet blijven hangen en ook ik let altijd op de groote van de zakken ect..Maar inderdaad vaak wordt er niet echt rekening mee gehouden heb ik het idee..