Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:40

Tinkers en Friezen: voornamelijk door al dat haaaaaaaaaaaaarrrrrr :x

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:14

Geryon schreef:
HorseTopShop schreef:
Nou daar gaan we....

Er is niet echt een bepaald ras waar ik niks mee heb. Vind de meeste wel leuk.
Alleen die standaard bruine paarden met zwarte manen en staart heb ik nooit wat aan gevonden. KWPN-ers noemen ze ze vaak. (Al is dit geen ras)
En merries heb ik ook niks mee. Wat je altijd hoort over de hengstigheid. Dat gemiep met die merries.

Ochtjee, en toen was ik op zoek naar een nieuw paard. Kom ik thuis met een donkerbruine merrie met zwarte manen en staart _O-
Helemaal hoteldebotel op dat meisje :D

Ik vind elk ras leuk. Maar niet elk paard...

Haha zo typisch. Ik wilde geen vos (maar een bruine) en een merrie hoefde ik al niet eens over na te denken. En wat werd het? Natuurlijk een vosse merrie :+ Wél met ramshoofd :D

Dit gaat denk ik over iets met karma :')
Hier precies hetzelfde. 13 jaar en ik mocht m'n eerste eigen paardje uitkiezen <3
Mijn voorkeuren waren ook ruin, aparte kleur (liefst geen bruin/schimmel) en jong van leeftijd.
Ging ik uiteindelijk overstag voor een bruine merrie van 11 jaar. :D
Overigens de beste keus van mijn hele leven geweest en 7 jaar lang mijn trouwe metgezel en beste kameraadje geweest, tevens grootste heartbreak toen ik haar moest laten gaan. |(

On topic; niet echt rassen maar vooral 'n bepaalde bouw waar ik niks mee heb, lastig uit te leggen. :P
Uitzondering voor overdreven arabieren met zo'n lang dun hoofd, krijg ik nachtmerries van. :n

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:16

Arabieren en friezen :+
Raar eigenlijk, ik heb er totaal niks mee maar kan niet uitleggen waarom

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:19

Friezen. Ik vind friezen echt niks. Verder heb ik ook niets met fjorden, tinkers, trekpaarden, eigenlijk heel weinig koudbloeden waar ik wat mee heb. Maar heb ook niets met arabieren enzo...
Doe mij maar lekker een mooie sportgefokte warmbloed, de 'bruintjes' en de 'zwartjes' en de schimmels die je op elke wedstrijd wel tegenkomt. :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:39

Te brave paarden heb ik niks mee. :Z Te veel voor het gemak van de mens doorgefokt. Snurrrrk.
Het Arabische volbloed,mits niet alleen voor show gefokt, is voor mij het mooiste paard..

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:08

Arabieren, Haflingers & Kwpn'ers en al die andere bruine paarden. Er zitten heus wel leuke tussen maar ik hou van een kleurtje. Arabieren zijn zo iel. Haflingers kan ik het niet mee vinden. Kwpn'ers zijn niet echt mijn ding ookal heb ik er wel een paar gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:19

Fjorden en Arabieren.

Arabieren vind ik echt eng iel en fjorden vind ik qua uitstraling niet heel sprekend ofzo.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 06:51

Fjorden, haflingers, tinkers, ijslanders, quarters, paints, friezen, tuigers... de lijst is vrij lang. Waarom? Geen idee. Kan het niet onderbouwen. Ik heb met de meeste paarden niks. Ik had niks met paarden voor ik mijn draver tegenkwam.

Wat ik wel leuk vind: dravers! En dan vooral die kleintjes van buitenzorg. Niet die enorme kastelen die ik de laatste tijd voorbij zie komen.
Arabieren zonder deuk in de neus, en Andalusiers.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:45

Kwpn'ers en andere warmbloeden, en dan vooral de bruine heb ik helemaal niks mee.
Al die topics over bruine paarden, met reacties als 'wat een mooi paard'.. dan denk ik steeds, die is toch bijna hetzelfde als die andere 100 bruine paarden in de topics eronder? :+

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:23

Arabier
KWPN
NRPS

al die smalle iele rassen met een pittig karakter zijn niks voor mij :+ In alle rassen zijn natuurlijk uitzonderingen, maar heel globaal gezien.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:32

Ik heb niet zo veel met schimmels :')

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:28

Shetlander moet ik echt niet,zijne echte last posten.
Ze komen nooit in de wei en ik heb vele liefhebbers eigenaar shetlanders achter die beesten aan zien zitten omdat ze niet kwamen.
Heb helaas wel een shet op stal in de winter komt dat beest wel eten´s tijd maar in de zomer nee hoor.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 05:10

Mensen en dan vooral paardenmensen ~~}>

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:45

Sorry hoor, maar wat worden rassen hier afgekraakt! En ik weet dat het topic hier voor is (duhh) maar je kan ook gewoon normale redenen geven... Niet elke Fries is lomp, niet elke Arabier heeft een enorme deuk in zn neus, niet elke Shet is een lastpost, niet elke Tinker is lelijk. Denk even na voor je iets zegt... Sorry, dit moest er even uit.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:47

Ik heb niet zoveel met Arabieren, ik ben best wen beetje bang af en toe en alle Arabieren waar ik een keer mee gereden heb vond ik veel te rillerig en vlug :o .

Daarom heb ik dan ook een hele mooie Friese merrie... Zonder heel veel haar :') dat kun je namelijk gewoon scheren :roll:

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:49

Er is niet echt een ras waar ik niks mee heb, ik heb wel meer met de koudbloeden als warmbloeden ;-)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:02

Verder niks met trekpaarden,arabieren zijn inderdaad vlug heb er zelf 1,ik zeg altijd tegen de slakken op buiten rit zeg spoor eens goed aan,ze loopt zo traag. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:44

Loveskary schreef:
Shetlander moet ik echt niet,zijne echte last posten.
Ze komen nooit in de wei en ik heb vele liefhebbers eigenaar shetlanders achter die beesten aan zien zitten omdat ze niet kwamen.
Heb helaas wel een shet op stal in de winter komt dat beest wel eten´s tijd maar in de zomer nee hoor.

Je weet dat je paarden gewoon kunt opvoeden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:48

Ik heb zelf niet echt iets met tinkers en met tuigpaarden. Tinkers omdat ik ze niet zo ( hoe ik er naar kijk) sierlijk vind en tuigers omdat ik ze zo lomp vind :P

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:49

Ik heb met elk ras denk ik wel iets. Vroeger zei ik 'nooit een shet' en wat komt er over een uurtje? (spannend!) juist ja- shet...

Ze zijn prima op te voeden, maar je moet consequent zijn- met elk paard trouwens-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:06

Hannah_Horse schreef:
Sorry hoor, maar wat worden rassen hier afgekraakt! En ik weet dat het topic hier voor is (duhh) maar je kan ook gewoon normale redenen geven... Niet elke Fries is lomp, niet elke Arabier heeft een enorme deuk in zn neus, niet elke Shet is een lastpost, niet elke Tinker is lelijk. Denk even na voor je iets zegt... Sorry, dit moest er even uit.

Ik heb hier eigenlijk niets aan toe te voegen. Ach als iedereen maar gelukkig is met zn eigen beestje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:17

Hannah_Horse schreef:

Even voor mezelf spreken: ik kraak ze niet af, heb er gewoon minder mee....

Voor diegene die zei dat je Friezen kan scheren: dat kan natuurlijk, maar het haar hoort er toch bij? Vind ze gewoon minder mooi.... En dat kan.... Daar ging het topic ook over.