Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:20

wat is het nut dan als ik vragen mag , ik vind bandages ook het meest waardeloze product :j
[/quote]
ze zijn super handig als je het been van het paard moet koelen maar je hebt zelf nog genoeg te doen,
bandage er om heen wikkelen, waterslang over de rug leggen en met de laatste paar slagen van de bandage mee bandageren, slang aan zetten en klaar is kees, uw paard wordt keurig gekoeld op de plak waar nodig en zelf heb je alle handen vrij om wat te doen :)
[/quote]
Tip van de dag :)* die ga ik onthouden[/quote]

Haha dat zie ik me niet doen met die van mij, dan heb ik ook een paniekhaak nodig (aan het stuk tussen de kraan en de tuinslang denk iK) :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:31

Femke_Tweety schreef:
:D
Leuk, die meningen over dekens. Maar niet echt gelezen wat ik schreef... :D

Qua nutteloze/waardeloze dingen:
Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.

Ik moet zeggen dat ik sowieso niet vaak een hoevenkrabber gebruik. Vaker gebruik ik dan mijn zakmes, en dan niet het mes maar de blikopener die erin zit... Altijd in mijn broekzak, en ik vind het net even handiger in gebruik ook nog.

als je de hoeven echt goed uitkrabt gebruik je vaak het borsteltje wel :)
of met paarden die op houtkrullen staan
paarden die op vlas staan
als je de hoeven uitkrabt als je de bak uitkomt voor het zand etc
dus waardeloos absoluut niet en nutteloos ook niet :P

wat ik waardeloos vind een handvat voorop je zadel voor kleine kinderen
ze gaan er alleen maar meer uit balans mee zitten ipv beter

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:32

Een plastic hoevenkrabber .... Wat een rot ding!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:56

aranka123 schreef:
slowfeeder hooinet, paard maakt het dag 1 al stuk en kan zich dus weer zo snel mogelijk volproppen. :+

heb er ook twee, en heb ze nu bijna 2 jaar en zitten ook gaten in, die maak ik weer met kleine tiraps aan elkaar vast, dat gaat goed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:24

Aukelizzy schreef:
Ik weet niet of ze al genoemd zijn maar die dichte rubber springschoenen vind ik echt drama dingen.. Bijna niet aan en uit te krijgen.. :n

die waren bij mij juist weer heilig, alle andere sloopte ze in notime

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:28

little_birdy schreef:
Femke_Tweety schreef:
:D
Leuk, die meningen over dekens. Maar niet echt gelezen wat ik schreef... :D

Qua nutteloze/waardeloze dingen:
Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.

Ik moet zeggen dat ik sowieso niet vaak een hoevenkrabber gebruik. Vaker gebruik ik dan mijn zakmes, en dan niet het mes maar de blikopener die erin zit... Altijd in mijn broekzak, en ik vind het net even handiger in gebruik ook nog.

als je de hoeven echt goed uitkrabt gebruik je vaak het borsteltje wel :)
of met paarden die op houtkrullen staan
paarden die op vlas staan
als je de hoeven uitkrabt als je de bak uitkomt voor het zand etc
dus waardeloos absoluut niet en nutteloos ook niet :P

Ik gebruik dat borsteltje ook altijd! Vind juist die krabbers zonder borstel zo onhandig :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:05

Apochewinta schreef:
Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(
Kosten: € 79,95 ....... :evaw:

Ik heb een Furminator in mijn kast en het werkt super! De haren komen er veel makkelijker af, en ik heb er de prijs van 15,00 euro voor betaald :D
80 euro is net wat teveel van t goede

Resfeber

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:17

Paardenmake-up. :=

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 01:32

M_D_H schreef:
HippoLogic schreef:
Ja, en ik denk dat dat door PIJN veroorzaakt wordt.

onder andere maar ook doordat hij het endorfine niet meteen aan gaat maken zodra hij pijn voelt (heb het laten onderzoeken)
maar vooral ook omdat hij nogal dominant en snel kwaad is, hij accepteert die praam gewoon niet, zelfs met endorfine in zijn lijf blijft hij er tegen vechten

Dan ben ik toch wel heel benieuwd hoe je dit hebt laten onderzoeken? endorfine bevind zich in de hersenen en zenuwen en word meteen vrijgelaten (aangemaakt is het al) als dit niet het geval is moet er heel wat meer mis zijn met je paard want endorfines zijn betrokken bij heel wat meer dingen dan pijn reacties. Stofjes in de hersenen kun je alleen in dode dieren/mensen onderzoeken (of tijdens operatie). Je kunt wel de afval endorfine meten in bloedplasma maar dit altijd pas later te detecteren.

En daarbij endorfine reacties in een paard zijn niet anders dan bij ons zelf, als iemand een dikke snee wil hechten bij jou doet dat pijn (en endorfine is er dan al, je hebt immers al een wond) misschien leid het inderdaad je aandacht af als iemand je lippen af gaat lopen knijpen want hier zitten erg veel zenuwen en dus zal het het andere pijn gebied enig sinds overschaduwen maar pijn doet het zeker.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:56

het harkje van de mestboy. gebruik hem in de wei wel fijn maar na 5x gebruikt schiet het harkje van de stok. en ook nog eens de helft van de mest blijft liggen ik gebruik een normale hark en de achterkant voor de kleine mest. Werkt prima.

glitterspray wat de meeste nutteloos vinden? oh <3 <3 <3 <3 maar dan wel een die naar perzik ruikt hihi ziet er altijd heel leuk uit op foto's het is mischien wel nutteloos maar altijd leuk voor op de foto's voor af en toe en je borsteld het er ook zo uit

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:10

little_birdy schreef:

dat ding is soms ideaal ik heb weleens op een paard gezeten die als een Idioot ging bokken nou ik heb hem dankzij dat handvat uit kunnen zitten!
voor kinderen om het begin te leren vind ik ook handig.
heb weleens mijn vriend (geen klein kind) op me paard gelaten nou die heb ik ook verteld dat die dat handvat moest vast houden haha anders had die er vast niet op blijven zitten met dat geklungel

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:43

little_birdy schreef:

in mijn lessen toch liever een kind dat aan het 'bokriempje' trekt als het uit balans raakt, dan dat ze daar de teugels voor gebruiken de eerste paar lessen

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:08

Tja, ik ben een halfjaar terug begonnen met rijden, en toen moest ik het zadel ook vasthouden voordat ik de teugels mocht pakken. Ook zonder handvat zoek je dan je evenwicht inderdaad op de verkeerde plaats, maar in het begin ben je al heel blij wanneer je überhaupt je evenwicht kunt bewaren. Evenwicht bij je stijgbeugels zoeken en teugels pakken, dat komt allemaal later wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een beginnend kind daar iets aan heeft.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:05

kom ff niet meer op de naam, maar die sliertjes aan een haster tegen de vliegen!
ze zijn kort komen bijna niet bij de neus. mijn oma maakt ze altijd zelf. deze passen wel.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:15

Mariska_28 schreef:
Ik blijf die rubberen vastzetlijnen doodeng en totaal nutteloos vinden.. Ze kunnen lekker gaan hangen, en het rubber blijft misschien heel (zoals ze op de beurzen altijd laten zien) maar de bevestiging aan de muur komt onder hele grote druk te staan. Ik weet van een paard dat ging hangen aan zo`n rubbere lijn, en de muurplaat waaraan het vastzat lostrok en in zijn hoofd kreeg.. Totaal zinloos product dus..

Die rubberen dingen gaan ook stuk...ok, hij moest iets meer moeite doen, maar het was binnen no time heel lang en dan PATS!

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:33

Zomerdekens. Wát een onzin zeg.. Vind ik typisch zo'n uitvinding voor mensen die hun paard altijd een deken op willen hebben om de een of andere reden. Arme paarden!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:42

die zijn idiaal om de paarden een beetje schoon te houden een nacht voor wedstrijden

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:48

Iedere keer als ik nu een banner van Divoza krijg, staan de producten die hier vermeld worden ertussen. Die gekke borstel(dildo), bitloos hoofdstel met sperriem, zebradeken :') Waar zijn de normale producten gebleven? :+

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:25

Gini schreef:
Iedere keer als ik nu een banner van Divoza krijg, staan de producten die hier vermeld worden ertussen. Die gekke borstel(dildo), bitloos hoofdstel met sperriem, zebradeken :') Waar zijn de normale producten gebleven? :+

Die kom ik ook telkens tegen zit er ook een Divozabot ofzo op bokt :+

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:25

Melisding heeft wel gelijk. Een jury mag je er om diskwalificeren :j de glitters zijn namelijk niet paard-eigen, net als linten meevlechten.[/quote]

Euhm... niet paard-eigen.... net als elastiekjes, pektouw, hoofdstel, dekje en zadel.
:+ ik voorzie hele leuke situaties op de wedstrijden in de toekomst!! :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:30

Nee, @Gini, dan heb je die zaken via een link ooit eens eerst opgezocht/aangeklikt, mogelijk om daar iets zinnigs over te melden op een Forum, zoals Bokt, dat is nu het "cookie" effect waar zo veel over te doen is de laatste tijd, en denkt "de digitale Big Brother" dat jij daarin geinteresseerd bent voor jezelf, vervolgens krijg je dat soort "spam" te zien.

Had ik ook: zodra ik naar Bokt ging kreeg ik alle zaken linksboven die ik daarvoor bij Divoza had opgezocht, een ander, die tegelijk naar Bokt ging, kreeg precies iets anders te zien, op haar smaak en wat zij opgezocht had bij Divoza te zien. Laten we zeggen: ik zocht zwarte rijlaarzen op, zij roze dekjes. Dat kwam dus gewoon naar boven als je de eerstvolgende keer naar Bokt surfde.

Je kunt dat tegengaan door je cookies te verwijderen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:32

dekens die bij de 1e keer dat een paard er een keer in hapt meteen een scheur van een meter inzit. >;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:05

Apochewinta schreef:
Citaat:
Melisding heeft wel gelijk. Een jury mag je er om diskwalificeren :j de glitters zijn namelijk niet paard-eigen, net als linten meevlechten.

Euhm... niet paard-eigen.... net als elastiekjes, pektouw, hoofdstel, dekje en zadel.
:+ ik voorzie hele leuke situaties op de wedstrijden in de toekomst!! :D

Ruiter niet te vergeten :Y)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:58

terpentijn schreef:
Nee, @Gini, dan heb je die zaken via een link ooit eens eerst opgezocht/aangeklikt, mogelijk om daar iets zinnigs over te melden op een Forum, zoals Bokt, dat is nu het "cookie" effect waar zo veel over te doen is de laatste tijd, en denkt "de digitale Big Brother" dat jij daarin geinteresseerd bent voor jezelf, vervolgens krijg je dat soort "spam" te zien.

Had ik ook: zodra ik naar Bokt ging kreeg ik alle zaken linksboven die ik daarvoor bij Divoza had opgezocht, een ander, die tegelijk naar Bokt ging, kreeg precies iets anders te zien, op haar smaak en wat zij opgezocht had bij Divoza te zien. Laten we zeggen: ik zocht zwarte rijlaarzen op, zij roze dekjes. Dat kwam dus gewoon naar boven als je de eerstvolgende keer naar Bokt surfde.

Je kunt dat tegengaan door je cookies te verwijderen.

Dit hoeft echt niet hoor.
Zit in veel verschillende topic's (ook in de HK) en als wij het over een bepaald artikel hebben, dan zien wij ook vaak relames hiervan voorbij komen.
Dit heeft dus niet te maken met wat jij opzoekt, maar het onderwerp van gesprek.

Het is wel zo, heb je die site bezocht, dan is het wel zo als jij zegt.

maar weer ontopic.

Wat vinden jullie van de plastic manenkam???

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:19

Meest waardeloos product dat ik ooit heb gekocht was een borstbeschermer.
Mijn paardje kreeg kale plekken op zijn borst door zijn winterdeken. (Deken paste goed maar de voering veroorzaakte schuring).
Ik dacht dit op te lossen met een borstbeschermer (bedekte zijn borst en schoft en sloot onder zijn buik).

Na een paar weken gebruiken ontdekte ik een klein kaal plekje bij zijn schoft (dacht eerst aan zijn zadel). Maar na 3 weken niet rijden werd het alleen maar erger.
Op een gegeven moment leek het op een blaartje... toen ik het wilde schoonmaken met betadine kreeg ik de grootste schrik... zijn huid liet gewoon los bij zijn schoft!
En dat is geen overdrijving... Onderhuids was er door dat beschermer wrijving ontstaan op zijn schoft.

Ik mailde meteen naar de leverancier (met de gruwelijke foto's) en kreeg als antwoord dat dat wel vaker gebeurd.
Meestal bij paarden met "veel schoft". Uiteindelijk heb ik er 6 weken niks op durven leggen omdat het zo erg was (onderhuids was het een plek van 5 bij 5 cm, leek in eerste instantie op een plekje van een paar millimeter).
Dat was 4 jaar geleden en het is nu een lelijk witte plek met nog steeds kaal en schilferig huid.

Voortaan gebruik ik conditioner/ glansmiddel op zijn borst om schuurplekken te voorkomen.