De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette_

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:34

Een paar weken geleden had ik ook weer een fijne...
Oefenen voor 8-tal, ik rij als 3e in de rij.
We rijden richting de hoek waar de instructrice zit, die wappert per ongeluk net wat met haar papiertje.
Eerste paard schrikt en springt 2 meter naar links weg, tweede paard en mijn vaste paardje schrikken ook, maar reageren verder niet echt. Eerste paard weer voorop, we rijden weer verder.
Instructrice foetert een beetje op eerste paard terwijl wij door de bocht rijden 'zeg paardje, moest je daar nou van schrikken, ik deed alleen maar dit *wapper*wapper*'. Precies op het moment dat wij haar passeren. De tweede keer in vijf minuten wapperende papiertjes was te veel voor paardlief, dus hij maakte een paar hele gekke sprongen en toen lag ik op de grond.
Zodra hij door had dat ik verdwenen was, stopte hij en draaide hij om, zo van 'Hé, zat jij daarnet niet op mijn rug? Dit is niet mijn schuld, toch?' *onschuldige modus*

Normaal gesproken schrikt hij overigens nooit en als iets al eng is blijft hij stokstijf stil staan. Stond daar een paar weken geleden dan ook over te praten met een mede-ruiter, net na een buitenrit. Haar conclusie 'ach, hij heeft vast alles al gezien in zijn leven'.
Ze keek me erg verbaasd aan toen mijn antwoord was: 'wanneer dan? Hij is pas vijf'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:57

Ik reed op Fjord Floris een buitenrit, zat nog in de beginnersles dus je reed 30 min en deelde t beessie. Ik de eerste helft erop en op t gras moest ik afstijgen.. Nou Floris denkt dat is me een partijtje lekker dat gras, dus die neemt een hap en ik wilde afstijgen.. jahoor daar lag ik toen.

En toen ik op Haflinger Mario wilde opstijgen.. wilde het stoer zonder hulp doen, gleed het zadel... dus lag ik in het zand haha.

RachelMeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:02

ik ben er met een salto vanaf gevlogen!!
toen kwam ik midden in een modderplas terecht!! XD

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:44

Paar weken terug bokte een paard mij op zijn nek en ging die galopperen. Waren ze vergeten te zeggen dat het paard zeer gevoelig was voor zweepgebruik.....

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:52

Naast de bak stonden planten en toen ik aan het rijden was op de braafste pony van de stal :') schoot er een waterstraal op der kont en ze sprong, hop! de lucht in met 4 benen, ik hing er naast... en toen rende ze hard weg, ze stopte en ik lag.
Op diezelfde pony heb ik het ook gehad dat ik alleen in de bak was en mevrouw besloot in de galop naar het hek te galloperen en daarvoor te stoppen.. toen lag ik tegen het hek... die vallen waren 2 x in 1 week :')

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:28

Millanka schreef:
dark_nijnte schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

hahahhaha hilarisch deze! _/-\o_ heb hier heel hard om moeten lachen, mijn dag is weer goed :D ook bij mij zou het bekertje aan het kortste eind trekken haha. ik zou me niet zomaar laten vallen

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:34

Ik ben ooit met pony en al over de kop gegaan, hij week ineens in rengalop heeel erg uit. daat stond een heel klein paaltje, de pony maakte een salto/koprol en ik toen ook natuurlijk. De pony had helemaal niks, ik helaas een paar dagen flinke koppijn. Maar achteraf kun je er weer om lachen..

Rachel_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:05

Kon nog niet zo goed rijden en toen was ik mee op buitenrit, waren we aan het draven besloot die pony gras te gaan eten en stond in een keer stil, tja daar lig je dan

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:47

Ik op manege-springwedstrijd. Braafste paard van stal en een van mijn favorieten. Wij in sukkeldrafje op die hindernis af, want ach, braaf paard, springt toch wel, en zo fanatiek was (ben :D ) ik toch niet. Maar paard dacht daar anders over. Dus stopt kalmpjes voor de hindernis, en ik vlieg er voorover af, zoals in de strips. Géén idee waar ik die voorwaartse impuls vandaan kreeg, want uit mijn paard kwam het niet :D En dan staat dus de hele manege te kijken :Y) Ik er zo snel mogelijk weer op (want als je binnen een minuut weer zat, mocht je door) en verder met het parcours :+

NTH0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:45

Met een salto over het hoofd van de pony :=

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:40

In onze piste hebben we zo houten platen van 30 cm breed
In een volte in galop verloor ik mijn evenwicht en ben ik zo op die platen gaan zitten
Het was niet echt een val, maar het was wel grappig!

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:16

Dat was op een manege paard, hij struikelde met zn beide voorbenen tegelijk en ik maakte er een koprol vanaf. Hihi, en daarna stond hij er maar een beetje bij van, ohnee, ze hebben me toch niet gezien :+

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:54

Ik ging een keer zonder zadel rijden en ik ging in galop...
Ik was van de pony haar kont afgegleden :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:58

Ik heb mijn idiootste val geloof ik deze week gehad.. Met paard naar de clubtraining, het was nogal warm dus hij kwam al zwetend de trailer af. Even geborsteld, opgezadeld en gaan instappen. Was een beetje aan het rondkijken en in een fractie van een second lag hij (en ik dus ook) in het zand, meneer MOEST rollen. Kon zelf nog net op tijd wegkomen, gelukkig heeft niemand (ook het zadel niet, oef!) er iets aan overgehouden. Volgens omstaanders gooide hij zich echt tegen de grond, maf paard.. Dacht eerst nog aan een accuut medisch probleem maar erna liep hij gewoon als een zonnetje dus het zal echt het zweet geweest zijn..

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:03

Oh, toen mijn zusje klein was, waren we in ponyparkcity en ze zat op `n pony in de ponyrijles en die pony ging rollen en ze hield al die andere mensen op, haha. Ze was er zelf ook afgerold.

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:11

haha, op mijn manege moesten we zonder beugels draven. en ja hoor, alle pony's gingen in galop :+
mijn pony was de hele tijd aan het crossen en voor ik het wist viel ik er af :)
ik had toen wel mijn arm gebroken, maar ja

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:16

Oh nou dat is wel niet zo leuk..

PandaTerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:37

-ik heb een keer in mijn val het hoofdstel meegenomen :') hij zat wel goed vast hoor, maar dan bleef ik steken met mijn handen/vingers en dan glijdt hij mee. deed wel pijn :j

-ik hing een keer scheef op een reusachtig paard en ik durfde vanuit de houding die ik had niet te vallen, en omhoog lukte niet meer, en hij stapte langs de bakrand.. Bakrand gepakt, me stevig aan vast gehouden en gewacht tot paard voorbij liep en ik bleef hangen. Schrikt ie en ik schiet zo snel los dat ik eroverheen vlieg :+ je kan je er vast geen beeld bij vormen..

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:02

Hoofdstel mee is mij ook n keer gelukt haha

marianne_pac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:31

Vorige week nog in de springles stond mijn paard ineens stil voor de hindernis.
Ik vloog eroverheen en belande precies tussen de twee balken van de oxer in :D

Dreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:06

Via een handstand. Ik ging springen met me pony en er gebeurde wat en toen ging ik met een handstand er van af. :D

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:18

mmm....

toen ik 5 was en voor het eerst reed wou ik heel graag op die hele mooie witte schimmel die heel snel was en heel erg pittig en geen goede luisteraar haha
maar ze zijden nog kun je beter niet doen!!! aha
maar ik was zoo eigenwijs!! ik zei dat lukt mij wel aha
en toen k er op zat ging hij er keihard vandoor omdat hij schrok hij wou niet meer stoppen en ik viel keihard op me kont en toen mocht k lekker snoepjes gaan uitdelen xd

2de x

ik wou springen en toen bokte me paard net voor de hindernis en toen raakte ik mijn evenwicht kwijt haha op de kop koprol ervanaf keihard op me rug gevallen haha

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:19

en die van me zusje hihih

ik zat te paardrijden in de hoefslag en toen gingen we galopeeren en toen maakte me paard een sprong naar links en toen veloor ik mijn evewicht en ben ik er achterover koprol afgevallen tegen het hek aan hihih en toen moest ik heel hard huilen van de schrik hih

dit was van me liefe zusje ♥

xx

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:22

hihi ook een x toen ging ik aan de longeerlijn en toen bokte het paard ik raakte mijn evenwicht kwijt en viel er dus vanaf maar ik zat op zoon schapendekje met zoon handvat eraan die iemand speciaal voor mij had meegenomen en ik er dus vanaf getrokken had :(:) ik vond het zoo erg want die was ook net nieuw zij ze ;( ;( hihih

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:58

Met een buitenrit in galop over een bospad, in verlichte zit, toen daar me toch ineens een heule enge paardetende plastic tas lag! Paard maakte noodstop, en omdat ik mijn handen te dicht bij elkaar had kukelde ik zo in een salto over d'r hoofd heen..kwam wel staand terecht en had de teugels in mijn handen. Was even een 'Huh?' momentje.