Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
riegje schreef:Ik geloof er in deze niet zo in, dat er iets ingegooid is, Helaas gebeurt het wel op veel plaatsen.
Maar ik denk dat toen ze daar waren ook niet met een al te kritische blik hebben gekeken.
Lekker slim
voor mijn stalhoudster, vind het knap hoor, serieus! want ik ken mijn knollie onderhand...
canela schreef:@bulck : dus ik moet leren longeren met een paard dat alles kan.. vind ik een beetje onhandig en aangezien het 'probleem' ook niet bij het longeren licht niet nodig ( mijn mening ) het beter leren kennen kan lijkt mij ook nu..
Natuurlijk moet hij vanalles leren, maar we hebben er bewust voor gekozen het zelf te doen, zodat ik hem dus leer kennen en ik zelf ook leer, want waneer hij door een proffesional is doorgereden heb ik zelf 0,0 geleerd en kan ik als ik weer tegen dit soort fouten aanloop ze niet zelf oplossen zonder hulp van bijv. mijn lesgever.
Maar toch bedankt voor de reactie zou eventueel mischien ooit een optie zijn
canela schreef:@bulck : dus ik moet leren longeren met een paard dat alles kan.. vind ik een beetje onhandig en aangezien het 'probleem' ook niet bij het longeren licht niet nodig ( mijn mening ) het beter leren kennen kan lijkt mij ook nu..
Natuurlijk moet hij vanalles leren, maar we hebben er bewust voor gekozen het zelf te doen, zodat ik hem dus leer kennen en ik zelf ook leer, want waneer hij door een proffesional is doorgereden heb ik zelf 0,0 geleerd en kan ik als ik weer tegen dit soort fouten aanloop ze niet zelf oplossen zonder hulp van bijv. mijn lesgever.
Maar toch bedankt voor de reactie zou eventueel mischien ooit een optie zijn
StalNollie schreef:en wat bij vooral tuigers heel belangrijk is, jou tempo dus gaat hij onder jou vandaan qua tempo terug rijden. ze willen vaak nogal vlug, en gooien dan hoofd in de lucht en gaan dan verkeerd met rug lopen. dus jou tempo, en over de rug laten lopen. gaat hij weer iets harder... hop weer terug in jou tempo. daar zou ik beginnen met oefenen. en tempowisselingen in jou tempo. en vooral als jij in draf zit en hij rent bij wijze van weg ga niet stappen maar ga weer verder in jou tempo draf.
minimelona schreef:Jeetje Lisapluisje, dat was wel zo kort door de bocht dat de sulky van mijn shetlander er accuut van omdonderd!! Paard heeft niet perse problemen , is gewoon nog jong en karaktervol, trouwens ik weeg nog steeds geen ons hoor (verre van helaas, hihi) maar die van mij kan lopen als de beste, maar ja ik loop dan ook niet gelijk weg als het niet op slag gaat zoals ik wil....
lisa_pluisje schreef:minimelona schreef:Jeetje Lisapluisje, dat was wel zo kort door de bocht dat de sulky van mijn shetlander er accuut van omdonderd!! Paard heeft niet perse problemen , is gewoon nog jong en karaktervol, trouwens ik weeg nog steeds geen ons hoor (verre van helaas, hihi) maar die van mij kan lopen als de beste, maar ja ik loop dan ook niet gelijk weg als het niet op slag gaat zoals ik wil....
Ik bedoelde dat het een probleem is als ze beiden jong en minder ervaren zijn, maar loopt die van jou dan aan de teugel en met een ontspannen rug? En springt hij in de goede galop aan wanneer je de hulp geeft? Als dat zo is dan kun je echt rijden