[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:31

amarial schreef:
Hmmmm. Trek je op die manier niet meer wedstrijdruiters?

Misschien leeft ze wel helemaal op bij een wedstrijd ruiter die met haar aan de slag gaat?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:13

svdijk schreef:
Ik denk persoonlijk dat het komt omdat de merrie aan de kleine kant is, en 10jr b+10 is nou niet een prestatie waar je stil van word.
Men verwacht meer van een 10 jarige, of meer allround of iets dergelijks.
In principe kun je in een jaartje tijd makkelijk van het b naar het L2/M startgerechtigd rijden, als je 2x per maand op concours gaat en het paard goed is afgericht.
Dat staat dan alweer heel anders in een advertentie.
Nu ben ik wel een aparte als ik naar prijzen kijk, ik koop niets boven de 1500,-, de rest voer en rij ik er zelf wel aan.

Eens...

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:14

Citaat:
Ik denk persoonlijk dat het komt omdat de merrie aan de kleine kant is, en 10jr b+10 is nou niet een prestatie waar je stil van word.
Men verwacht meer van een 10 jarige, of meer allround of iets dergelijks.

Ook voor 2300 euro? Voor 2300 euro mag je al blij zijn dat ze gezond is en B+10! Vind ik al heel wat voor dat geld... Daarnaast is 10 helemaal niet oud, zeker niet voor een merrie. Waar een ruin die wat mankeert op 20 jarige leeftijd niks meer kan doen kan je met een merrie nog wat leuke veulens fokken... Dat ze in een jaar een stuk hoger geklasseerd kan zijn ben ik het wel mee eens!

Samantha

Re: Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:29

Wauw amarial..
Wat heb jij een heerlijke merrie. Als ik een paardje zocht wist ik het wel hoor. :)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:59

Nouja ik kan er inderdaad niets aan doen wat de "nieuwe eigenaren" dan met haar gaan doen.
Dat maakt mij opzich ook niet uit, alleen als ik haar aanbied als wedstrijdpaard verwacht iedereen dat ze alles al kan.
En toen kwamen hier dus mensen die maar wat zaten te trekken..
Er is wel 1 meid geweest maar die was te groot jammergenoeg, die reed haar echt heel netjes! Konden zo de L1 in :D

Maar wat kan ik volgens jullie dan het beste in de advertentie zetten?? Suggestie's zijn welkom hoor :D.

En bedankt voor de complimentjes allemaal dat ze zo knap is :o het is echt een fotomodel!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:00

@ amerial; zo doe ff opgefokt! IK zeg niet dat ze wat mankeerd. Dat denk het grote gros paardenmensen.
Knap dier, lage prijsklasse! Dude..
Ik heb wel vaker oudere paarden rond 7-10 die uberhaupt net beleerd zijn voor n hogere prijsklasse gezien.

iets goedkoper aanbieden kan ook averechts werken :)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:10

Hmm oke, ik wacht deze mensen af en dan denken we er over naar.
Maar dan zat ik rond de €3.650,- te denken?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:13

Dan moet je haar eerst een poos eraf halen. Als je nu de prijs verhoogd worden mensen helemaal achterdochtig ;)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:14

Ja ik zat dan aan 2 weken er af halen te denken, nieuwe foto's, opnieuw er op voor €3.650,- :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:19

amarial schreef:
Hmm oke, ik wacht deze mensen af en dan denken we er over naar.
Maar dan zat ik rond de €3.650,- te denken?

Kun je haar niet eens drie of vier keer door een L1-proef sturen, winstpuntje pakken?
Dan kun je adverteren dat ze L1-met-winst is, 4k+ vragen en dan lijkt een stuk geloofwaardiger.

Ik weet wel dat het allemaal schijn is, maar veel kopers blijken daar waarde aan te hechten, ook al gaat het in de praktijk nergens over. Kijk niet verder dan de kritiek die hier is op "goedkopere" paarden, zelfs zonder dat iemand dat dier zelfs maar op een afstand heeft bekeken!!

Het is dat ik echt geen plek heb of weet voor je paard, anders had ik al lang op de dam gestaan......

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:35

Indd wat Ikke zegt, zat ik ook net aan te denken.
B+10 stelt immers niet bar veel voor..
Volgens mij heb jij zelf geen actieve startkaart (meer)?
Maar een startkaart kost op dit moment nog 'maar' 55 euro (zoiets).
Heb jij die wp zelf met haar gereden? Zoja zou je dr zelf kunnen starten (of als je miss al een ander paard(en) L2+ heeft uitgebracht) en anders zou je een ruiter/stal genoot kunnen vragen (die in een willekeurige klasse mag starten) haar een paar x uit te brengen en har een niveau, miss wel 2 hoger te laten klasseren. :)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:36

Wat ikke zegt, heb je niet iemand die een beetje leuk kan sturen? Dan is het L2 vast wel te doen in een maand of 2 en dat staat toch net wat meer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:47

Ik vind haar ook echt superleuk en aansprekend Amarial! Het is jammer dat ik me geen tweede paard kan veroorloven voor mijn dochter en mijzelf hier in de randstad. Anders had ik het wel geweten!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:55

Ik snap niet zo goed dat iedereen het heeft over weinig voor dit paard? Niet gepresteerd in de sport (B kun je ook rijden zonder dat je paard voor elkaar is), lijkt niet echt bijzonder te bewegen en anders betere foto's plaatsen.. Wel mooi gefokt, maar geen predikaten, niet röntgenologisch gekeurd en een kleine stokmaat van 1.62m. Dit laatste hoeft absoluut geen probleem te zijn als ze meer massa had gehad. Maar wel een heel leuk paard voor iemand die daar veel tijd in wil stoppen en niet te veel geld in de portemonnee heeft.

En daarnaast.. Ik ben zelf nog nooit afgehaakt op een op het oog goed paard dat in verhouding tot kwaliteiten weinig moest kosten. Heb 2 zeer fijne paarden (elite met hoge springpunten, en ster prok IBOP) kunnen vinden voor mijn zus en ze zijn kerngezond. In tegenstelling tot alle andere dieren hier die veel geld gekost hebben := Je moet gewoon met een extra paar ogen naar zo'n paard kijken of er écht geen addertje onder het gras zit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:01

Mosh schreef:
Ik snap niet zo goed dat iedereen het heeft over weinig voor dit paard? Niet gepresteerd in de sport (B kun je ook rijden zonder dat je paard voor elkaar is), lijkt niet echt bijzonder te bewegen en anders betere foto's plaatsen.. Wel mooi gefokt, maar geen predikaten, niet röntgenologisch gekeurd en een kleine stokmaat van 1.62m. Dit laatste hoeft absoluut geen probleem te zijn als ze meer massa had gehad. Maar wel een heel leuk paard voor iemand die daar veel tijd in wil stoppen en niet te veel geld in de portemonnee heeft.

En daarnaast.. Ik ben zelf nog nooit afgehaakt op een op het oog goed paard dat in verhouding tot kwaliteiten weinig moest kosten. Heb 2 zeer fijne paarden kunnen vinden voor mijn zus en ze zijn kerngezond. In tegenstelling tot alle andere dieren hier die veel geld gekost hebben := Je moet gewoon met een extra paar ogen naar zo'n paard kijken of er écht geen addertje onder het gras zit.

DAT is ook de essentie!! Als je kwaliteit kunt onderscheiden, kun je leuke, goede paarden vinden voor weinig geld. Als je echt lef hebt, koop je met een stalen gezicht een ziek paard.......

Het gros kan echter alleen navigeren in paardenland op de "kaarten" die de foto's geven en het advies van de dierenarts. DAAR zit het euvel, gebrek aan kennis, nergens anders........

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:07

Eens met Mosh, zelfde verhaal als wat ik had neergezet.
Ik weet niet wat de meesten hier voor een paard uit willen geven, maar ieder paard is slachtprijs waard, de rest is emotie.
Ik zie ook zat 10 jarigen die z lopen, die rond de 3500,- moeten kosten.
De markt ligt op z'n gat, en als je een leerpaard voor hetzelfde geld kunt kopen, zou ik daar voor gaan ipv voor een b geklasseerde.
Dat je met een merrie meer kunt dan met een ruin vind ik niet iets wat de prijs omhoog brengt, wie weet wil de merrie helemaal niet drachtig worden, of heeft ze iets erfelijks.(niet röntgen gekeurd)
Ik zou voor een braaf paard, van die leeftijd en b geklasseerd max 1750,- willen geven.
Maar ik ga wel mee met andere voorgangers, 1 of 2 klassen hoger met een winstpuntje staat alweer heel anders in de advertentie.
Natuurlijk is het een knappe merrie, maar niet heel bijzonder en zo zijn er nog wel duizenden bruine merrie's met wat aftekeningetjes.
En dat men denkt dat een goed paard veel moet kosten, tja, dan krijg je van die nitwits die denken volgende maand al z te rijden, of heel de wereld over kunnen met dat paard.
Neemt niet weg dat er maar 1 koper hoeft te zijn natuurlijk, en ik wens Amarial dan ook veel succes met de verkoop.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:40

bruceandnoon schreef:
Anyway, ik heb geen haast maar ik vind dit paard zo ontzettend gaaf ! Ik blijf maar op de advertentie klikken. Is er overigens iemand bekend met deze verkoper?
http://link.marktplaats.nl/596933843

Jaaa hij is leuk! Vind m echt een leuke snoet hebben. Maar helaas hier ook geen haast. (hoewel -O- )

Wat betreft Amiral; je hoeft de juiste koper maar tegen te komen. Ik heb mijn paard (tussenmaat 1.58m) zonder ooit gestart te zijn, gereden op B/L niveau ook verkocht voor een zeer mooie prijs, paard was 7, mooi uiterlijk maar rijtechnisch nog niets gepresteerd op wedstrijd.
Ik zou de advertentie er even afhalen en een maand wachten en dan opnieuw erop voor een prijs van €3500,- Ik denk namelijk dat je er zeker 3000,- voor moet kunnen krijgen, zeker omdat ze verder gezond is, maar let op, mensen willen tegenwoordig gewoon graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dus als ze niet in de weg staat moet je geduld hebben, en anders genoegen nemen met minder centjes.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:53

ikke schreef:
DAT is ook de essentie!! Als je kwaliteit kunt onderscheiden, kun je leuke, goede paarden vinden voor weinig geld. Als je echt lef hebt, koop je met een stalen gezicht een ziek paard.......

Het gros kan echter alleen navigeren in paardenland op de "kaarten" die de foto's geven en het advies van de dierenarts. DAAR zit het euvel, gebrek aan kennis, nergens anders........

Helemaal mee eens.
Maar kwa verkoop is het handiger om je te richten op 'het gros' dan op die slimme koper die toch al geen geld wil uitgeven :+

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:12

@Amarial: ik denk zelf dat 2 weken tijd er tussen te weinig is. Menig mens is veel langer op zoek naar een paard en komt dan ineens jouw paard tegen voor een hoger bedrag. Dan krijg je ook weer erge vraagtekens.
Maar frustrerend lijkt me dat jeje paard maar niet kwijt raakt.
Even van internet af lijkt me daarom ook geen slecht idee, ik zie veel paarden steeds weer boven aan staan en al zoooo lang, Dan krijg ik ook me vraagtekens.

Deze lijkt me zoooooo gaaf!
http://link.marktplaats.nl/607224558

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:14

Marus schreef:

Ik krijg beetje vraagtekens waarom deze prijs.. Bijna elk paard kost bij hun rond/boven de 10.000 euro en adverteert ze bijna nooit op MP..

Trouwens ook een via hengst die rond die prijs nu zit dacht ik..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:16

Onbeleerd? i dunno..
Mss verkopen ze hem voor iemand anders?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:17

Romanoff schreef:
Onbeleerd? i dunno..
Mss verkopen ze hem voor iemand anders?

Veel zijn daar Onbeleerd.. Deze is bij hij geboren.. Achja..

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:18

@Nicole: ik verbaasde mij ook al over de prijs! Ze hebben altijd dure kwaliteitsvolle paarden volgens mij..
Maar vind haar wel gaaf hoor!

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:18

Amarial, kan je meer vertellen over je merrie? Ik zoek namelijk een merrie in de lage prijsklasse. Paard gaat lekker de hele dag naar buiten en komt bij een ander paar te staan. Er worden alleen buiten ritten mee gemaakt. Kan dat?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:26

Nicole schreef:
Marus schreef:

Ik krijg beetje vraagtekens waarom deze prijs.. Bijna elk paard kost bij hun rond/boven de 10.000 euro en adverteert ze bijna nooit op MP..

Trouwens ook een via hengst die rond die prijs nu zit dacht ik..

Er staan meer leuke bij DWH. Waarom deze prijs? Misschien snel geld nodig. Geen idee. Ze zijn onbeleerd.