amarial schreef:Hmmmm. Trek je op die manier niet meer wedstrijdruiters?
Misschien leeft ze wel helemaal op bij een wedstrijd ruiter die met haar aan de slag gaat?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
svdijk schreef:Ik denk persoonlijk dat het komt omdat de merrie aan de kleine kant is, en 10jr b+10 is nou niet een prestatie waar je stil van word.
Men verwacht meer van een 10 jarige, of meer allround of iets dergelijks.
In principe kun je in een jaartje tijd makkelijk van het b naar het L2/M startgerechtigd rijden, als je 2x per maand op concours gaat en het paard goed is afgericht.
Dat staat dan alweer heel anders in een advertentie.
Nu ben ik wel een aparte als ik naar prijzen kijk, ik koop niets boven de 1500,-, de rest voer en rij ik er zelf wel aan.
Citaat:Ik denk persoonlijk dat het komt omdat de merrie aan de kleine kant is, en 10jr b+10 is nou niet een prestatie waar je stil van word.
Men verwacht meer van een 10 jarige, of meer allround of iets dergelijks.
amarial schreef:Hmm oke, ik wacht deze mensen af en dan denken we er over naar.
Maar dan zat ik rond de €3.650,- te denken?
Mosh schreef:Ik snap niet zo goed dat iedereen het heeft over weinig voor dit paard? Niet gepresteerd in de sport (B kun je ook rijden zonder dat je paard voor elkaar is), lijkt niet echt bijzonder te bewegen en anders betere foto's plaatsen.. Wel mooi gefokt, maar geen predikaten, niet röntgenologisch gekeurd en een kleine stokmaat van 1.62m. Dit laatste hoeft absoluut geen probleem te zijn als ze meer massa had gehad. Maar wel een heel leuk paard voor iemand die daar veel tijd in wil stoppen en niet te veel geld in de portemonnee heeft.
En daarnaast.. Ik ben zelf nog nooit afgehaakt op een op het oog goed paard dat in verhouding tot kwaliteiten weinig moest kosten. Heb 2 zeer fijne paarden kunnen vinden voor mijn zus en ze zijn kerngezond. In tegenstelling tot alle andere dieren hier die veel geld gekost hebbenJe moet gewoon met een extra paar ogen naar zo'n paard kijken of er écht geen addertje onder het gras zit.
bruceandnoon schreef:Anyway, ik heb geen haast maar ik vind dit paard zo ontzettend gaaf ! Ik blijf maar op de advertentie klikken. Is er overigens iemand bekend met deze verkoper?
http://link.marktplaats.nl/596933843
ikke schreef:DAT is ook de essentie!! Als je kwaliteit kunt onderscheiden, kun je leuke, goede paarden vinden voor weinig geld. Als je echt lef hebt, koop je met een stalen gezicht een ziek paard.......
Het gros kan echter alleen navigeren in paardenland op de "kaarten" die de foto's geven en het advies van de dierenarts. DAAR zit het euvel, gebrek aan kennis, nergens anders........
Nicole schreef:Marus schreef:
Ik krijg beetje vraagtekens waarom deze prijs.. Bijna elk paard kost bij hun rond/boven de 10.000 euro en adverteert ze bijna nooit op MP..
Trouwens ook een via hengst die rond die prijs nu zit dacht ik..