Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:41

Dees schreef:
Lijkt me leuk paard.
De passage "keuren toegestaan, kosten koper" vind ik niet zo leuk.

Hmmm, bij goedkeur de kosten voor de koper en bij afkeur kosten voor de verkoper. Dan heb ik er vertrouwen in..

tita

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:48

Huidige tijd doet men daar niet meer aan.

Meestal kosten koper, maar als je een paard echt ziet zitten is dat geen issue.
Had een keer leuke ruin, moest naar eiland rijden en keuring kosten koper, dag voordat we kwamen mailde ze dat ie bemerking had. Dit wist ze.
Dus altijd vragen of kopende partij iets weet.

Ik ben daar duidelijk in geweest bij duur paard (11000) wil ik geen bemerking.

Mijn huidig paard was ook keuring kosten koper...... Eigenaar vond onzin ze had Prok en ik wil schoon paard. Dus zware keuring laten doen. 42 foto's

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:49

Tja, Tita, en wat ben je succesvol geweest in je keuze...
[MD] Merrie met groeiachterstand, slechte vacht en lusteloos

Ook anno 2012 zijn serieuze verkopers met een paard van de juiste prijs bereid om de kosten bij afkeuring te betalen.
Bij goed: kosten koper. Bij niet-goed: kosten verkoper. Ik vind dat niet meer dan normaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:53

Dees schreef:
Tja, Tita, en wat ben je succesvol geweest in je keuze...
[MD] Merrie met groeiachterstand, slechte vacht en lusteloos

Ook anno 2012 zijn serieuze verkopers met een paard van de juiste prijs bereid om de kosten bij afkeuring te betalen.
Bij goed: kosten koper. Bij niet-goed: kosten verkoper. Ik vind dat niet meer dan normaal.

Nogmaals speel niet op de man en zit me niet constant uit de tent te lokken.
Elk paard kan ziek worden en ondanks ze niet ontwikkelt kwa groei kon ik dat niet helemaal voorkomen.

Jong paard blijft een gok, maar durf er eerlijk voor uit te komen zal beter gangwerk hebben dan jouw recreatiepaard.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:54

amarial schreef:
Seven schreef:
Leuk reden ze er makkelijk op weg??

Ja ging leuk, ze vroeg niet direct alles en trok haar niet in de krul, dat is wat goed is voor haar! :)

Was een leerlinge van me :) meisje is niet bang en heeft er wel gevoel voor :j

Ik heb een nieuw paard!! De Rhodium is helemaal goed :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:55

Van harte pleetje veel plezier met de zwarte parel

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:58

Pletje gefeliciteerd! ik heb even gemist om welk paard het ging (dan lees ik toch te weinig mee :P ).
Wanneer komt hij naar jou?

Seven veel plezier vanavond. Je kunt wel een beetje geluk gebruiken dus ik duim mee dat ze leuk is. :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:58

tita schreef:
...maar durf er eerlijk voor uit te komen zal beter gangwerk hebben dan jouw recreatiepaard.

... en dat baseer jij op ... waarop ook alweer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 18:59

Dees schreef:

Nou nee dus. Je hebt immers geen invloed op die keuring. Als jij een paard aanbiedt dat het leuk zal doen in de basissport maar waarbij Z toch echt wel de max is en de koper wil keuren voor het hogere werk, heb je een leuk verschil in opvatting. Krijg jij wel de rekening.

We noemen het allemaal wel "keuring" maar feitelijk is het niet meer dan een aankoopadvies! Ik ga de adviezen van potentiele kopers niet financieren..........

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:00

Pletje123 schreef:
amarial schreef:
Ja ging leuk, ze vroeg niet direct alles en trok haar niet in de krul, dat is wat goed is voor haar! :)

Was een leerlinge van me :) meisje is niet bang en heeft er wel gevoel voor :j

Ik heb een nieuw paard!! De Rhodium is helemaal goed :D

Gefeliciteerd! En tegelijkertijd ben ik meteen heel erg jaloers op je ;( . Baal nog steeds van de laatste foto van afgelopen dinsdag en vooral de bijkomende discussie die er nu gaande is over die foto...

Ben benieuwd hoe de Uphill van 'Seven' is.

Keuren is wat mij betreft in een hogere prijsklasse altijd ggk; koper, afgekeurd; verkoper. In lage prijsklasse (5000-) ligt het eraan, als ze voor weinig geld röntgen willen, dan is het eigen risico.

En misschien moeten Dees en Tita elkaar met rust laten of lekker overgaan op pm!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 28-09-12 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:01

Dankjewel Tita! Toen ik em tijdens de keuring zag dacht ik steeds: ooh wat is ie toch prachtig <3

Iessie een Rhodium x Jackson :D hij staat hier al.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:01

nou tita als er iemand haar paard voor aankoop helemaal heeft laten doorlichten ben jij het wel!.

(die pech kan iedereen overkomen..... dus vind die opmerking die Dees maakt nu niet al te vriendelijk..).

ow mocht ik een paard te koop aanbieden, dan is het toch ook echt keuren kosten koper

(paard is vorig jaar klinisch + foto's gemaakt en was goed..).uiteraard mogen mensen die foto's laten herbeoordeling maar ik financier niet nog een keuring

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:02

Somebody, :(:) ik hoop dat je heel snel wat anders vindt.. het is je gegund!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:02

Gefeliciteerd Pletje!!!

Ik zie de noodzaak niet van dat topic aanhalen Dees. :o
Laten we het hier gezellig houden. (dat geldt voor beide)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:03

Ti's wel gebruikelijk dat de verkoper betaald bij klinische afkeuring.
Zo ging het hier wel behalve bij röntgen .....
Laatst bijgewerkt door tita op 28-09-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:04

Het lezen van een advies van een ander biedt altijd meer informatie als je de achtergrond van de ander beter kent. Of in dit geval: de keuzes die zijn gemaakt.

Maar ik zal er verder over ophouden hoor :D

Superleuk voor je Pletje, gefeliciteerd!

Seven, al nieuws? Hoe was ze?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:10

gefeliciteerd pletje ben vreselijk blij voor je.

Op de tita dees saga ga ik maar niet in :D

we zijn net terug het is een leuk dier, makkelijk bewegen, schakeld soepel, vriendelijk oog. Ik vond dr leuk ze word binnenkort gekeurd en wie weet kunnen wij ons de nieuwe eigenaar noemen van de uphill.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:10

Wat leuk Seven!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:15

Gefeli pletje :D

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:16

Wij zijn op zoek naar een merrie/hengst/ruin van 2 of 3 jaar onbeleerd.
onder de 1800,- graag een sport pony/paard.
weet iemand toevallig iets?
Alvast bedankt !

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:18

[/quote]
Keuren is wat mij betreft in een hogere prijsklasse altijd ggk; koper, afgekeurd; verkoper. In lage prijsklasse (5000-) ligt het eraan, als ze voor weinig geld röntgen willen, dan is het eigen risico.

En misschien moeten Dees en Tita elkaar met rust laten of lekker overgaan op pm![/quote]

nou somebody ook in de hogere prijsklasse zie je dit echt niet hoor (maar vaak zijn er dan van te voren al wel foto's gemaakt...) en is het toch echt keuren kk

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:18

Seven schreef:
gefeliciteerd pletje ben vreselijk blij voor je.

Op de tita dees saga ga ik maar niet in :D

we zijn net terug het is een leuk dier, makkelijk bewegen, schakeld soepel, vriendelijk oog. Ik vond dr leuk ze word binnenkort gekeurd en wie weet kunnen wij ons de nieuwe eigenaar noemen van de uphill.

Heeft deze nare dag toch nog een mooi wit randje.
Spannend Seven

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:21

studiemiep schreef:
nou somebody ook in de hogere prijsklasse zie je dit echt niet hoor (maar vaak zijn er dan van te voren al wel foto's gemaakt...) en is het toch echt keuren kk

Nou Studiemiep, ik ben behoorlijk bekend in de hogere prijsklasse en daarin is het vrij normaal om al foto's te hebben (soms) en dan wordt er overgekeurd op voorwaarden, zoals ik hierboven al zei.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:24

Somebody_ schreef:
studiemiep schreef:

Nou Studiemiep, ik ben behoorlijk bekend in de hogere prijsklasse en daarin is het vrij normaal om al foto's te hebben (soms) en dan wordt er overgekeurd op voorwaarden, zoals ik hierboven al zei.

'

Foto's zijn er vaak (95% vd gevallen wel al) maar ik kom nog steeds vaak kk tegen (al loop je wel minder risico want je kunt 1 eerst de foto's laten herbeoordelen en indien twijfel nogmaals een foto nemen).

Maar het ging er mij om dat mensen altijd verwachten dat de kosten bij afkeuring altijd voor de verkoper zijn en dat zie toch echt niet altijd :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:24

ikke schreef:
Dees schreef:

Nou nee dus. Je hebt immers geen invloed op die keuring. Als jij een paard aanbiedt dat het leuk zal doen in de basissport maar waarbij Z toch echt wel de max is en de koper wil keuren voor het hogere werk, heb je een leuk verschil in opvatting. Krijg jij wel de rekening.

We noemen het allemaal wel "keuring" maar feitelijk is het niet meer dan een aankoopadvies! Ik ga de adviezen van potentiele kopers niet financieren..........

Heb hier ook een jong paard te koop voor erg weinig daar het spoed is en heb er ook bij staan keuring op kosten koper. De prijs is zo extreem laag waar ze voor weg mag dat ik niet inzie ook nog de keuring te moeten betalen. En net wat je zegt het is advies en een momentopname. Bij de duurdere sportpaarden vind ik het wat anders.