[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:29

Gefeliciteerd met knappe frummel! Leuke foto's en verhaaltjes weer!

Balou_k

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:24

Lieve TS, niet onzeker van worden geen een paard is hetzelfde!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:32

Wauw die laatste foto is onwijs mooi <3
En niet onzeker zijn, kijk wat jij en frum al bereikt hebben samen !!! Elk paard is anders, en zeker Frum geeft jou wel aan wat kan en niet kan. Jullie zijn zo op elkaar ingespeeld van zijn eerste dag af, je voelt vanzelf wanneer iets wel of niet kan. Misschien is dat alleen een meter of 5 stappen of ooit een klein proefje dat weet niemand. Volg je eigen gevoel en dat van Frum !!
Heb vandaag wat filmpjes van m terug gekeken van hem en bammes, moet zeggen dat ik die gekke streken filmpjes wel mis hoor... dus als je nog eens filmpjes wilt maken... :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:41

gefeliciteerd met frummel, enne wat ziet hij er goed uit zeg +:)+ *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:18

_Lorette_ schreef:
Ik weet het niet zo goed. Dacht eerst van wel, want hij is zo goed, maar toen las ik ergens op bokt dat het altijd oneerlijk zou zijn om wat te vragen van een atactisch paard... En daar word ik zo onzeker van dat ik niet goed meer durf. Ik wil niet meer van he verlangen dan hij kan. En ik wil ook niet dat hij meer voor mij gaat doen dan hij eigenlijk kan.

Ik zou gewoon lekker, rustig aan met hem aan de slag gaan hoor Tor. Ze geven zelf wel aan wat ze wel en niet kunnen... En jij bent wel de laatste persoon die over zijn grenzen heen zou gaan. Dus niet onzeker worden hoor! Dat is echt nergens voor nodig ;)
Er zijn ook zat succes verhalen te lezen over paarden die het wel goed doen onder het zadel en daar juist alleen maar beter van zijn geworden :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:36

Als ik naar andere mensen had moeten luisteren zat de mijne al lang in de frikadellen ;)

Mensen hebben geen ervaring met ataxie en roepen maar wat, zonder te weten hoe en wat!

Ik heb de eerste jaren rustig aan gedaan, maar hij is van werk alleen maar beter geworden!
Dit jaar begonnen aan het zwaardere werk en daar wordt hij nog veel beter en sterker van...ik ben nu bezig met de series en stukken sluiten richting pi/pa 8-)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:30

Helemaal mee eens met bovenstaande reacties! Zo lang Frummel vrolijk de joker uit kan hangen en door de wei heen dendert, kun je hem rustig licht in het werk zetten en zo op verantwoorde manier de spieren trainen.

Ik heb verschillende atactische paarden gezien, in meer of mindere mate. Allemaal zijn ze licht in het werk gehouden, de ergste varianten (enorme wobblers, pijnlijke paarden) zijn afgehaakt en helaas ingeslapen maar de paarden die in mindere mate atactisch (en stabiel!) waren zijn door training zeker niet ongelukkiger en/of slechter geworden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:25

zo, na het hele topic, alle linkjes filmpjes foto's enz enz gezien te hebben (tussendoor, dochter op bed, wasje ophangen, peukie roken pff) heeft het me toch zeker 2 uur bezig gehouden...

Frummel, wat een verhaal en wat een paard en wat een band tussen mens en dier!

de veulen foto's filmpjes alles was al vertederend, met stiefpap bammes, geweldig!
Toen de naarling foto's hillarisch!
De verhalen en de filmpjes genieten..
en toen het verhaal van de opfok en ataxie..toen dacht ik ow nee;(

Verder lezen blijven lezen want er is meer veel meer....

Heb gelachen om de zweep, de capriolen van dekjes af trekken ect.

en Toen ....Toen...de foto's je zat op zijn rug!!! wauw!! in 1 woord Respect!!

Onzeker ? jij? waarom ?? jij voelt Frum aan al geen ander! ga zo door zoals je nu doet! ik vind jullie een geweldig koppel , en als ik de foto's filmpjes en verhalen lees , voel jij hem veilloos aan, als het iets minder gaat met frum of je loopt tegen dingen aan merk ik dat in de manier van je schrijven, ik lees je zorgen tussen de regels door, maar dan vind je weer wat , en dan komt die positieve energie weel los!

ik heb nog nooit de moeite genomen, of het geduld gehad een topic zo ver door te lezen , en de linken allemaal te bekijken van toen en nu , maar bij Frum ik moest en zou blijven kijken!

Geweldig!!

Weet niet wat ik meer zeggen kan , maar ik hoop echt van harte dat frum nog bij jullie mag blijven voor een hele hele lange tijd!!

nog heel even terug komend op een filmpje de umberella....wat is jou moeder ook gek met dat dier, je ziet dat die speciaal voor haar is , geniet ervan en laat ons ook meegenieten!!

jullie zijn stuk voor stuk TOppers!!!! _/-\o_

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:52

Gefeliciteerd!!!! En inderdaad wat hierboven ook al geschreven staat.... Je kent hem goed genoeg om te zien tot hoe ver je kan gaan en wat hij wel en (nog) niet aan kan. Maar laat je vooral leiden door je gevoel! je hebt ook al eerder aangegeven dat dat bij jullie het beste werkt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:25

Nou Tor, skup onder je kont en erop ;). Nee grapje, maar ik dnek echt wel dat jij hem zo enorm goed kent dat het zeker moet kunnen....

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:20

Wat een prachtig paard. Maar niet alleen het paard, ook de eigenaar.
Er zijn weinig mensen die dit een kans zouden hebben gegeven.
Prachtig, en de trots die hij uitstraald ook die eerste foto met zadel prachtig.
ik hoop dat hij nog lang mag leven en heerlijk kan dollen in de wei.
respect.
xx :#

ps. NOG gefeliciteerd. *\%/*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:01

Gefeliciteerd met dit heerlijke paard!

Ik ben zo iemand met weinig ervaring met atactie (gelukkig) Nu ben ik bezig met de opleiding paardensportmassage, en ben verschillende atactische paarden tegen gekomen; van heel mild dat ik het aan de spierspanning van de staart alleen merkte, tot zwaarder met onlogisch geplaatste benen. En inderdaad; ieder paard is anders, en vraagt wat anders. Feit is wel dat alle 3 de paarden sterker en beter werden van werk

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:23

Gefeliciteerd nog met Frum!! :j
Ik heb op mn werk ff het hele topic doorgelezen, er is geen werk meer door mn handen gekomen :')
Ik denk dat hij geweldig goed vooruit is gegaan, en dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft en vooral genieten!! *\o/*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:34

Weet je, al zolang als je over hem schrijft, vanaf de frummelvanger :') ga je met hem om vol liefde en ook vol humor.
Het leven is nu eenmaal geen voorgeschreven gebeuren, al denken sommige mensen dat wel. Maar dat is niet zo.
Ik denk echt dat jij aan kunt voelen of iets wel of niet goed is voor je paard. En wat is nu het ergste dat je kan overkomen? Ik denk dat als het niet goed voelt, je stopt. Dan is dat toch nooit een oorzaak van ernstig letsel?
Maak jezelf niet gek maar geloof gewoon in je eigen band met hem.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:07

Bedankt allemaal voor jullie steun! En _/-\o_ voor de bokkers die alle topics/verhalen hebben gelezen.

Het gaat heel goed met Frum. Vandaar dat het vandaag niet alleen bij wandelen bleef toen we naar de bak liepen.... Ik zal even mijn facebookstatus kopieren:

Eigenlijk weet ik niet goed wat ik moet zeggen, buiten de mededeling dat ik de grote grijns niet meer van mijn gezicht lijk te krijgen. We leven van dag tot dag met de kleine Frum, maar de eerste keer rijden heb ik mee mogen maken! <3 De bak was nog heel spannend, maar het rijden zelf is natuurlijk hartstikke gezellig. Frum was er volgens mij als veulen al klaar voor. Bovendien is hij ervan overtuigd dat een mens op de rug van een paard is bedacht om het paard eenvoudiger op de rug/schoft te kunnen kriebelen, dus hij vindt het allemaal heel logisch en praktisch.

Afbeelding

(Ja, ik rijd altijd direct los met paarden.)
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 16-06-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:09

Godver!! Geweldige foto's! En hoe voelde dat nu!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:10

Vertrouwder kan volgens mij niet :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:11

Jeeeeee gaaf!! Kippenvel!!!!

Wat een topper. Gewoon zo doorgaan!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:14

Wauuuuuw !!!! Oh echt wat super super super gaaf !!!
<3 Frum onwijs knappe vent !!!
Vraag me soms af of de diagnose wel klopt, als je ziet hoe goed hij vooruit gaat, wauw !

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:15

Wauw wat moet doet een super goed gevoel zijn geweest! Ik heb veel bewondering voor hoe je het met Frummel allemaal aanpakt en ik hoop van harte dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:17

Elke keer langs de spiegel volgde er wel een hysterisch 'HIIIIIII'. Want Frum maakt nooit een standaard hinnikgeluid met hihihi, maar alleen met de eerste 'hi'. Het klonk zo maf dat ik na een poosje een lachstuip kreeg.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:19

Waauuuuwwww ik moest even goed kijken, geloofde mijn ogen niet!
Wat ontzétténd gaaaaaf zeg!!
Wat fijn dat het zo goed gaat!! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:20

Oftewel de volgende keer een filmpje met geluid :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:22

Gaaf hoor 8-) Ik voel het volgende succesverhaal aankomen.... 8-)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:22

Wauw wat ontzettend mooi <3
Voor je het weet rijd je wedstrijden met hem :)