Het is niet wat ik zoek, bedankt voor het mee denken.
emma525
Geplaatst: 02-05-12 19:52
Argg.. nog niet de moed om te bellen. Ik ben hopeloos.
Needje
Ik geloof trouwens dat die ruin van m'n stal een springpaard is. Dus niet voor de hogere springsport. Heb m vandaag weer zien lopen en het is echt een heel leuk dier. Dus als iemand een leuk allround paard zoekt...
Eastpak
De 00316 heeft gewerkt, natuurlijk antwoordapparaat, jammer Binnen 5minuutjes nog eens proberen.
Romanoff
Voor welke Emma?
emma525
Geplaatst: 02-05-12 19:54
Romanoff schreef:
Voor welke Emma?
Paard staat volgens mij niet officieel te koop. Was een tip van een vriendin, nu moet ik even bellen voor een afspraak en verdere info. Is soms nog best lastig Ruin, L dress B springen, 1,70 groot ong. Van de hengst Quick Star.
Haha Emma ken dat gevoel, echt spannend dat bellen als je de eigenaar nooit hebt gehoord/gemaild. Deze fries heb ik ook op internet gevonden door een vriendin van haar, hopelijk is het wat!
Linnes11
Geplaatst: 02-05-12 19:58
Ik kwam bij toeval jullie topic tegen. Ik zoek voor mijn topper een nieuw thuis, misschien is hij wat voor 1 van jullie zoekende?
Eastpak + Emma525: succes met bellen. Vind ik vaak best spannend, zo iets via de telefoon te doen.
Yelly: ik voel me op een klein paard ook fijner. Mooi paard heb je gekozen. Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt.
Tuc: mooie merrie, gefeliciteerd.
Cath_16: succes met de keuring.
Romanoff: ik zie ook wel het e.e.a. langskomen, maar vaak op meer dan 200km rijden, te groot, niet braaf genoeg of boven mijn niveau.
Mijn wensen zijn: - stokmaat tot max. 1,65m - koel in het hoofd, nuchter type, geschikt voor onzekere ruiter (zelf B-niveau, paard mag meer kunnen) - bomproof, dus niet schrikkerig/kijkerig aangelegd - niet te voorwaarts, maar ook niet sloom - niet sensibel, dominant of bokkend of er vandoor gaan - prettige zit in draf en galop (niet hoog opgooien) - verkeers- en trailermak - wil zowel alleen als met een kleine groep naar buiten kunnen - goed aan de hulpen - liefst ruin of ongecompliceerde merrie - liefst mensgericht, braaf op stal - liever geen fries, tinker, fjord, haflinger, draver, trekpaardtype, geen schimmel of bont paard - gezond en zonder stalgebreken - prijsklasse: 4000,- max.
Martie
Geplaatst: 02-05-12 20:34
Yelly: je had het over stal vd Hurk, dat is bij mij niet zo ver weg. Wat is ongeveer het prijsniveau daar?
@ Emma_s : Welke leeftijd? Je hebt wel een eisen zeg.. Elk paard kan een keer schrikken en vandoor schieten en elk paard kan een keer een bok geven of even in protest komen. Uitproberen gaan ze je toch wel, ook dat brave koele paard. Voor jou budget had ik een zadelmakke 3 jarige .
Bij ons op stal staat wel een leuke merrie te koop 250 euro boven je budget. Mja is wel in Friesland. http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/857647 Staat wel dat ze voor ervaren ruiter is, maar ze is erg braaf ! Die schrikt niet zomaar van dingen.
@Romanoff Tot een jaar of 12-13. Ik ben me ervan bewust dat elk paard een keer kan schrikken en er vandoor kan schieten of bokken. Dat is ook niet erg, maar er zijn paarden die dat om de haverklap doen, en dat is wat ik niet zoek. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zo veeleisend over zou komen . Misschien zou ik mijn wensen anders moeten formuleren? Eigenlijk zoek ik gewoon een kleiner, braaf paard dat geschikt is voor een iets onzekere 'IK'. En ik sta altijd open voor feedback .