Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Mindim: Jep. Dan worden ze verwerkt(geslacht) en gaan ze in kleine stukken mee.
Ik denk wel dat je dan loonkosten betaald aan de slager
Langcara schreef:Jolliegirl schreef:Als het rot is, en rot ruikt, kan het ook best zijn dat de slager het dier laat afkeuren...
Want rotting in het vlees/dier is het slechtste wat je kunt hebben.
Het was alleen in de kootholtes. Voor de rest was het paard kerngezond. En bij mijn weten worden benen niet gegeten.
Mindim schreef:Genoeg paarden die om 'onhandelbare' redenen worden aangeboden of met gebroken ledematen of afgekeurd voor de sport. Artrose bij een jong paard is geen reden tot afkeuring voor consumptie bijvoorbeeld.
SaBiNa_S schreef:als mensen dat tegen mij zeggen zeg k: jij eet toch ook geen kat of hond? daarom eet ik geen paard
Langcara schreef:Mindim schreef:Genoeg paarden die om 'onhandelbare' redenen worden aangeboden of met gebroken ledematen of afgekeurd voor de sport. Artrose bij een jong paard is geen reden tot afkeuring voor consumptie bijvoorbeeld.
Nou en dit paard heeft ook iets onder aan haar been. En dat lijkt me geen reden om het vlees af te keuren.
Langcara schreef:Jolliegirl schreef:Maar het telt wel voor de keuringondanks dat het vernietiging is.
Dus ze willen alleen een kerngezond paard dat niets mankeert voor consumptie? Worden die er dan in zulke grote getale aangeboden?>
idinn schreef:SaBiNa_S schreef:als mensen dat tegen mij zeggen zeg k: jij eet toch ook geen kat of hond? daarom eet ik geen paard
Ow maar als dat hier normaal zou zijn, zou ik best een stukje kat eten hoor ... maar goed dat is een vreemde vergelijking in een land als NL want wij eten dat hier niet. En ja ik heb zelf een kat, idem met cavia. Ik zou op vakantie in een land waar ze dat eten, zeker een stukje proeven. Daar is het weer raar om een koe of varken te eten.
Ik eet geen paardenworst, ik lust dat niet. Ik ben wel helemaal gek op paardenrookvlees. Waarom een dier na zijn dood niet gebruiken? Nee dan komt de rendac het ophalen en gaat het de vermaler in. Wat is dan het verschil, dan heb ik liever een mooi stukje vlees op mijn bordDaarbij heeft een paard meestal een veel biologischer leven gehad dan de gemiddelde koe/varken/kip in NL. En we verspillen al genoeg eten.....
idinn schreef:SaBiNa_S schreef:als mensen dat tegen mij zeggen zeg k: jij eet toch ook geen kat of hond? daarom eet ik geen paard
Ow maar als dat hier normaal zou zijn, zou ik best een stukje kat eten hoor ... maar goed dat is een vreemde vergelijking in een land als NL want wij eten dat hier niet. En ja ik heb zelf een kat, idem met cavia. Ik zou op vakantie in een land waar ze dat eten, zeker een stukje proeven. Daar is het weer raar om een koe of varken te eten.
Ik eet geen paardenworst, ik lust dat niet. Ik ben wel helemaal gek op paardenrookvlees. Waarom een dier na zijn dood niet gebruiken? Nee dan komt de rendac het ophalen en gaat het de vermaler in. Wat is dan het verschil, dan heb ik liever een mooi stukje vlees op mijn bordDaarbij heeft een paard meestal een veel biologischer leven gehad dan de gemiddelde koe/varken/kip in NL. En we verspillen al genoeg eten.....
Yamcha schreef:Ik vind het onnatuurlijk om roofdieren te eten, daarom alleen al zou ik het niet doen. En verder eet ik mijn vriendjes niet op.
Horse321 schreef:Apart....jij ziet dus een hond en kat als je gelijke?
kat, hond , paard , koe , vlieg... dieren zijn dieren en mensen zijn mensen .... wat een vreemd weerwoord zeg...
lifaya schreef:mensenvlees?nee, want dat heet moord