Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:55

FleurG schreef:
Langcara schreef:
Iemand in dit topic heeft geloof ik er op gebeld en deze zou 8000 op moeten brengen. Maar je moet altijd minder bieden.

Mmm dan is ie wel interessant, ik ga er achteraan. Bedankt voor de tip!

Graag gedaan! laat me iets weten he.

FleurG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:56

wreckh schreef:
En welke regio zoeken jullie? @fleur

We wonen in Delft, dus liefst Zuid-Holland. Maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit. In het weekend kunnen we verderweg kijken.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:59

Mooi paardje Adin !

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Inge !!
Leuk hoor een Lord Leatherdale, deze zijn over het algemeen brave en werkwillige paarden :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:03

pullaar schreef:
Leuk hoor een Lord Leatherdale, deze zijn over het algemeen brave en werkwillige paarden :)

Is dat zo ja? DAt is interessant om te lezen. Maar hij geeft wel dressuurpaarden he?

marloes1990

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:43

Gefeliciteerd ingetje!

Ik zit nu twee dagen te wachten op een mail om wat meer info te krijgen over een jaarling, hij lijkt me zo leuk en hoop echt dat ik snel bericht krijg

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:48

Net thuis en meteen bijlezen... jaaaaa, Ingetje is geslaagd, gefeliciteerd *\o/* ! Wat fijn voor je, gaaf dat je vanavond je nieuwe aanwinst al op stal hebt staan. En we willen natuurlijk snel foto's zien :D

De discussie over prijzen ben ik heel makkelijk in: het is maar wat een gek er voor geeft wat mij betreft. Er worden elk jaar alleen bij het kwpn duizenden veulens gefokt en veel fokkers denken de hoofdprijs te kunnen cashen. Een jong, gezond (onbeleerd) paard is onder de €4000,= best te vinden. Er is genoeg aanbod. Heb nu een paar leuke paarden gezien onder dit bedrag die landelijk in de sport heel aardig mee zouden kunnen komen.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:49

nathe schreef:
mmm en waar zijn die critici van het andere topic...

Er zijn meermaals paarden die ik leuk vond afgekraakt en negatief advies rond gegeven wanneer men naar mijn doel keek... en nu vind iedereen elk paard leuk en mooi?

Kom kom! Beetje voetjes op de grond zetten mag nog hoor...

Inderdaad, maar het wordt ook niet altijd in dank afgenomen als je probeert kritisch te zijn,
daarom dat er misschien ook minder hierop wordt gereageerd ?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:52

Ik ben op zoek naar een leuke kinderpony (grote A of B maat). Ik zoek een leuke speel/knuffelpony voor mijn dochtertje van 6. Ik wil er zelf ook mee gaan mennen zodat hij/zij niet teveel stil staat. We willen niet meer dan 800 euro uitgeven
Ben al druk aan het zoeken op marktplaats maar de meesten zijn of te duur (voor mij) of ze zijn niet erg geschikt voor beginners.

We blijven verder zoeken !! Het heeft geen haast :P

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:53

Misschien is het handig om het wat overzichtiger te maken.

Dat er in de openings post word opgenomen wie wat zoekt.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:54

Langcara schreef:
pullaar schreef:

Is dat zo ja? DAt is interessant om te lezen. Maar hij geeft wel dressuurpaarden he?

LL is een dressuurhengst, maar er is ook altijd nog de moeder die wat meegeeft.
Onze LL heeft in vrijheid gesprongen, en in begin snapte ze er niets van,
maar na een tijdje liet ze toch best een leuke sprong zien.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:21

Wij gaan straks op zoek naar een allround paard, wel springen gefokt maar die ook een aardige dressuurproef moet kunnen lopen. Ik heb het idee dat de springpaarden over het algemeen wel iets duurder zijn, hoe is jullie ervaring daarin? Had bijvoorbeeld pas geleden een mooie 5 jarige merrie op t oog, had nog niets bijzonders gepresteerd omdat ze een veulen had gehad maar moest 10.000 kosten.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:28

CarovdG schreef:
De discussie over prijzen ben ik heel makkelijk in: het is maar wat een gek er voor geeft wat mij betreft. Er worden elk jaar alleen bij het kwpn duizenden veulens gefokt en veel fokkers denken de hoofdprijs te kunnen cashen. Een jong, gezond (onbeleerd) paard is onder de €4000,= best te vinden. Er is genoeg aanbod. Heb nu een paar leuke paarden gezien onder dit bedrag die landelijk in de sport heel aardig mee zouden kunnen komen.

die ben ik niet tegen gekomen...
ik had mss ook wat hogere eisen :)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:35

@Frozen ras maakt ook niet uit?
@wreck toch maar je zinnen op afke gezet?? ;)
@iedereen die een nieuw paard heeft leuk :D:D:D:D

Nog even voor de mensen die een fries zoeken wij hebben hele leuke paarden op stal staan, stamboekers, stermerries, drachtig, niet drachtig.. Ook staan er nog 2 leuke paarden fries/nrps geloof ik. Hele leuke charmante dieren.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:38

Volgens mij wordt altijd het meeste geboden op dressuurpaarden, tenminste, die gaan voor de hoogste bedragen weg op de veiling.
Maar 10.000 voor een merrie die niets kan op basis van een veulen? Die lui zullen hun merrie nog wel hebben denk ik.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:40

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:45

Nathe: elk verlanglijstje kent zijn prijs, daar ben ik mij bewust van ;) . Ben heel serieus bezig met de paarden en in mijn prijsklasse kun je een leuke allrounder vinden waar ik een sprongetje mee kan maken, een crosstraining kan rijden maar ook in de dressuursport op landelijk niveau goed kan meekomen. Dat is voor voor mij voldoende.
Ik zoek geen Totilas :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:47

tassie73 schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke kinderpony (grote A of B maat). Ik zoek een leuke speel/knuffelpony voor mijn dochtertje van 6. Ik wil er zelf ook mee gaan mennen zodat hij/zij niet teveel stil staat. We willen niet meer dan 800 euro uitgeven
Ben al druk aan het zoeken op marktplaats maar de meesten zijn of te duur (voor mij) of ze zijn niet erg geschikt voor beginners.

Mocht iemand een leuke pony weten te staan....laat maar horen :P

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:54

Ik heb de beslissing genomen om mijn 2 paardjes te gaan verkopen:

Lady myra, 2,5 jr oud, valkkleurig,welsh, met stamboom, paspoort, gechipt en geënt. Ik wou haar eerst zelf beleren en inrijden maar ik denk dat ik de kennis niet heb en aangezien ze echt het welsh karaktertje heeft laat ik het liever aan een ander over. ze word ong 1,36

Whisper:
de reden dat ik mijn rijpaard/pony(ik mag zelf kiezen) verkoop is omdat de vorige eigenaar mij vorigt jaar heeft vertelt dat ze heel graag voorop loopt bij buitenritten. In het bos vind ze het geweldig en strand ed is ook helemaal geen probleem. maar zodra je op straat komt vind ze het niet echt leuk meer en loopt ze achteruit. voor meer info: de link

[EA-TK-PP] Lieve alround E merrie 1,565 met Prinsessenhoofdje erg lief!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:54

Ik weet niet zo goed wat ik zoek.. Ik kan nu misschien wel zeggen dat ik nooit wedstrijd wil rijden maar eens ik de smaak te pakken krijg misschien wel..

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:56

tassie73 schreef:
tassie73 schreef:

Mocht iemand een leuke pony weten te staan....laat maar horen :P

Wij hebben de geschikte pony voor je staan alleen wil mijn zusje haar toch nog 1 jaartje houden...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:59

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:21

Elvira Gonda M is 2 uurtjes geleden gearriveerd in haar nieuwe stal.
Ondanks het slechte weer was het heel goed gegaan.
Op stal was ze eerst wel wat onder de indruk, maar ze bleef heel rustig.
Kon haar meteen al lekker poetsen en toiletteren. Voetjes optillen achter is nog wat moeilijk.

Uiteraard maak ik snel foto`s van haar. Morgen moet ik de hele dag werken dus dan ben ik er pas s avonds en dan krijg ik geen mooie foto`s, maar probeer donderdag of vrijdag er een aantal te knippen..
Ben echt heel blij.

Blijf natuurlijk gezellig mee lezen en mee kletsen hier op het forum!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:22

Super :j

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:24

Bon_ita schreef:
Pff, ben zo zenuwachtig voor morgen. %)

Veel succes :) Je gaat je nieuwe vriendje halen toch?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:25

SimoneX schreef:
Bon_ita schreef:
Pff, ben zo zenuwachtig voor morgen. %)

Veel succes :) Je gaat je nieuwe vriendje halen toch?

Vriendinnetje, ja :D . Ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren op haar nieuwe stekkie..