Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:25

Oja.. Dat is wel enger ja...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 12:28

Misschien valt het mee Ilonka, misschien heb je toch onbewust zelf veel doorgegeven aan hem? Als ons dochtertje op Cos rijdt, ziet het er allemaal heel voorzichtig uit enzo...zij springt ook gewoon met hem over een hindernis en hij zal nooit weigeren. Met mij erop, zou hij er het liefst langs gaan...ze voelen dat toch heel goed als je eigenlijk niet durft of niet wilt (zelfs al heb je jezelf overtuigd dat je wel durft)

Daarbij weegt Cayleigh een 23 kilo, rijdt ze dan bitloos met hem dus het is ook niet zo dat ze zoveel fysiek 'overwicht' meebrengt maar wel een berg zelfvertrouwen en vertrouwen in het paard...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:31

Goldz kennende trekt hij zich weinig aan van wie er met hem bezig is. Als hij eenmaal een bepaald wangedrag in zijn hoofd heeft, doet hij het gewoon en neemt hij de gevolgen voor lief. Het is hem 1 keer gelukt om zich zo te gedregen, dus de kans is behoorlijk aanwezig dat hij het donderdag ook weer doet.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:30

Sb: stoer! Ging je alleen?
Ilonka: Komt wel goed! Niet teveel nadenken erover.

Met Ille alleen op de renbaan (met lange beugels) zou ik niet zou heel eng vinden, die knol doet dan wel op z'n gemakje en gaat na een paar meter wel weer over in draf. Maar als er een ander paard bij is, maakt hij er een wedstrijdje van, dat lijkt me dan weer niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:44

Inoterry schreef:
Goldz kennende trekt hij zich weinig aan van wie er met hem bezig is. Als hij eenmaal een bepaald wangedrag in zijn hoofd heeft, doet hij het gewoon en neemt hij de gevolgen voor lief. Het is hem 1 keer gelukt om zich zo te gedregen, dus de kans is behoorlijk aanwezig dat hij het donderdag ook weer doet.

Je wil het antwoord hierop niet echt horen denk ik :(:) . Balen dat de situatie zo geworden is voor jullie.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:55

hiero ook :') ja ze is zo jong en ik wacht nog even met de galop.
Buitenrit... ze stopt even ;Pap klik haar vast! ze gaat schrikken! 8)7
ik rijd is ze hyperdepiper me zusje gaat erop (rijd overigens niet vaak paard) relax stappen :(
ik ben zowiezo een zenuwpees als ik voor morgenmiddag een buitenrit heb geplant ben ik nu al aan het zenuwen :Y)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:15

Ja ik ga bijna altijd alleen naar buiten Caitlin. :j :)

Nou net gereden ging goed! :D De bak is weer redelijk te doen nu, zelfs een galopje meegepakt enkel op de langezijde omdat derest nog wel nat was. Maar dat ging ook goed. :)

Daarna was zembla heel moe. :+ Dus ben ik naar buiten gegaan want ik moest en zou langs dat enge ding van gisteren gaan, als ik dat namelijk na een week pas doe zit ik weer als een angsthaas op Zembla. := Hij keek niet op of om! :D
Nog even buiten gedraaft om te kijken of hij dat vandaag wel normaal kon en dat ging gewoon met een lekker lang teugeltje dus toen gelijk uitgestapt en naar stal.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:13

Ik zou echt weer te paard moeten he! Het is niet omdat ik angst heb om er terug op te gaan (alhoewel ik weet dat ze de eerste keren toch gaat klieren) maar eerder omdat ik geen 5 dagen in de week kan rijden en dan heeft ze gewoon te veel energie. Dan gaat het van hier naar daar in race modus }:0
En om nu elke maal zo te rijden vind ik ook niets aan :')
Ik kan der dan ook niet straffen want dan rent ze gewoon uit angst voor zowat alles.
Maar ooit, ooit heb ik terug tijd en dan gaan we er weer voor, pff _/-\o_

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 19:09

Nou...we zijn op buitenrit gegaan...alleen gestapt (ik was toch loei-nerveus omdat dit de eerste keer weer was sinds de ellende-rit) en bij passenderende auto's wilde ik het liefst helemaal uitwijken maar toch braaf naast P.C. blijven rijden en Cos gaf er ook helemaal niks om (dan denk ik dus meteen weer "SUUUUKKELLLL")

Wel veel modder buiten zeg, we zijn ook niet helemaal diep het bos in gegaan, het was teveel 'ploegen' anders voor die arme P.C.

Renate ook een moeilijk paard dus? Ik voel me dan soms echt nog sukkeliger, ik heb ook nog eens een braaf dier :')

Ik heb trouwens ook veel problemen met mijn houding, hebben jullie dat ook? Dan ziet Cos iets en doet hij z'n hoofd omhoog (logisch), dan zie ik die halsspieren (okay met wintervacht iets minder duidelijk :P) en denk ik meteen....goh, met z'n hoofd omhoog en die nek erop heb ik met mijn (bitloze) hoofdstel eigenlijk niks meer in handen...en dan ga ik dus voorovergedoken zitten (echt de meest ideale houding natuurlijk om een eventueel huppeltje uit te zitten...NOT!). Ik heb heel veel moeite om, als ik spanning voel, juist diep en naar achteren te zitten....komt nog iemand dat bekend voor?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:42

Ja heel bekend. Ik val altijd voorover en mijn instructrice maar roepen, Achterover zitten!!! En als ik dat dan doe heb ik alles meteen weer voor elkaar. Wat ben ik toch een doos denk ik dan. Maar voorover duiken is echt mijn eerste stomme reactie

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:54

ha ha wat leuk geschreven zeg! Ik ben af en toe een schijterd! Zie vaak al dingen waar mijn paard misschien van zou gaan schrikken! Ja helemaal verkeerd dus. Laatst waaide het super hard en ik wilde mijn paardje in de grote bak zetten, maar het plastic van de kuil lag los en kwam meters omhoog!!!! Ik tegen mijn vader loop je even mee :o voor het geval dat hij schrikt. Is maar zo'n 20 m lopen ha ha ha. Op een gegeven moment zegt mijn vader: kom maar hier hou ik hem vast want hij wordt gewoon bang van jou!!! Ha ha dus mijn vader pakt hem en die oortjes mooi naar voren en gewoon nergens op reageren he.

Heb nu echt een fijne instructeur die super relaxt is dat scheelt ook heel veel, vaak denk ik aan zijn woorden en vertrouw ik weer helemaal op mezelf

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:24

Hier nog zo'n angsthaas............Aan de ene kant baal ik ervan, je kan er zoveel ontspanning uithalen, aan de andere kant heb ik mij er wel zo'n beetje bij neergelegd.

Werk dagelijks met/voor paarden, aan de hand heb ik geen enkel probleem met wat voor paard dan ook. Het rijden mis ik dan ook niet echt al kriebelt het soms wel. Als ik dan genoeg moed heb verzameld, stap ik ook wel op. In de bak gaat het dan nog redelijk, al voel ik mij meer een meerijder dan een ruiter want het gaat dan allemaal niet zo soepel meer en na wat "echt" werk, heb ik al een zuurstoffles nodig. Je voelt je dan echt wel een sukkel die eigenlijk niets te vertellen heeft en ben het desbetreffende paard dan ook dankbaar dat hij zijn best doet om er nog wat van te maken }:0

Buiten rijden vind ik helemaal een crime, kan daar echt niet meer van genieten. Zie overal gevaar in, echt niet goed voor mijn hart. De haf in mijn profiel wil niet eens met mij van het erf af terwijl hij het liefst buiten rijdt................Soms ga ik met hem naar buiten, mét iemand ernaast die hem vastklikt aan een touwtje :o

Van de week ga ik met mijn dochter mee, ze heeft last van haar rug dus wil dat ik dan stand-by sta om erop te kruipen >;), oh helluppie.

Wie duimt er met me mee dat mijn dochter acuut geneest van haar rugpijn :D

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:18

@pri_lady: Ik zal voor je duimen.

Dat naar voren gebogen zitten, ken ik. Ik heb een boomloos zadel en daar voel je echt bijna elk spiertje dat aangespannen wordt, je kan je vast voorstellen hoe dat dan voelt...

Ik ben gewoon zo raar dat ik buiten wel vrij ontspannen kan rijden (als er niet teveel wind staat, we niet met een grote groep in galop gaan, ....), dan in de bak, daar ben ik echt een gespannen boog.

En dat terwijl ik er in de bak nog nooit van Ill af ben gevallen en buiten wel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 03:25

Ik herken dat voorover vallen ook enorm ja. Goldz hoeft maar ergens naar te kijken en ik maak al een duik naar voren :o

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:43

het is zo stom dat je verstandelijk WEET dat je voorover duikt en ook WEET dat dat zo'n beetje het laatste is wat je moet doen, en toch doe je het {:)-:( {:)-:(

@Caitje- ik had ook een boomloos zadel (startrekk comfort) maar ik heb het zadel bewust verkocht na de laatste val. De zit was voor mij gewoon te vrij en ik heb (blijkbaar) meer steun en kniewrongen nodig om stabieler te kunnen (blijven) zitten.

@pri_lady: Hoe gaan jullie dan naar buiten? Zij gaat rijden en jij meefietsen en als ze teveel last krijgt ruilen jullie??? Misschien juist een goede stok achter de deur...als het gebeurt moet je als moeder wel daadkrachtig optreden en erop stappen (klink ik al overtuigend??? :') )

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:47

Hier ook een duikelaar! Zolang het allemaal lekker loopt kan ik best recht zitten... maar oohh weee als er spanning ontstaat..Dan ga ik toch gewoon naar voren zitten...

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:54

hier nog 1 die zich meld! ik laat me jonkie goed uitgroeien mevrouw is inmiddels straks 5 en redelijk zadelmak maar nu ik nog :D
andere paard heeft last van der rug dus is voorlopig even met pensioen op de 10e jaar :Y)
me oude pony die ik sinds begin dit jaar terug heb kan ik alles mee,, was het met de rest ook maar zo makkelijk :o

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:57

Ik meld me! Dit heb ik ook heel veel ik ben altijd heel erg bang wat er ook begeurdXd

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:18

ik meld me ook. :j
en ik schaam me er ook niet voor.
het is zo, ik heb het, het is vervelend, maar het is niet anders.
als ik iets niet durf doe ik het niet, ook al krijg ik er voor betaald, en zeker niet omdat iemand anders het wil, wie het ook is, ook al is het koningin beatrix.... ~~}>

bij mij is de ellende begonnen na een trap tegen mijn hoofd.
daarna is alles anders geworden. ;( ik was als de dood voor alles wat hinnikte en op vier benen stond....
maar na 5,5jaar doorzetten komen we er wel. bloed zweet en tranen, maar waar een wil is....is een weg.
ik kan inmiddels weer genieten van mn paardje en samen hebben we al zoveel bereikt.

1 van de belangrijkste dingen is dat je schijt hebt aan wat een ander ervan denkt (en de daarbij behorende BRILJANTE adviesen of: ja huppakee doorrijden, je moet er nu eens doorheen :\ ).....ik weet dat dat makkelijker gezegt is als gedaan, maaaar, het is heerlijk :+
een anders voelt jouw angst niet etc

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:24

@nathalie2302 Ik ben ook op zoek naar een boomzadel. Dat zal wel weer heel erg wennen worden denk. Rijd nu al 6 jaar met een boomloos.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:25

Ik was zelf op een punt gekomen dat ik er gewoon echt zat van was.
Een paardje gaan bekijken en dan niet durven galopperen, terwijl je haar toch echt even wilt uitproberen.
Daarom heb ik die 2 lesjes toen genomen en dat heeft geholpen, al heb ik op het moment even niks om te rijden.
Ik heb na die lesjes nog weer een pony bekeken en ja ja zelfs gegaloppeerd en dat zonder zenuwen.
Zelfs een stukje langs straat, en toen kneep ik hem echt wel, maar meer omdat het beestje zo nerveus was en liep te stuiteren.
Zou verkeersmak zijn e.d., maar keek al angstig naar een knalgeel autootje op de parkeerplaats.
Toen een stuk langs straat en weer terug, en daar 2 eenden uit de sloot en weer stuiteren, afijn uiteindelijk weer teruggekomen.
Had diverse keren liever afgestapt maar was wel trots op me zelf dat ik het toch voor elkaar kreeg.
Kwam weer terug bij de eigenaar en die zei, tja ze gaat nooit op buitenrit :(
En toch "verkeersmak" ahum.
Dat paardje dus ook niet gekocht, al was het verder mijn droompaard, maar had ook nog een bokvoetje.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:50

Lang niet meer gepost, maar wel steeds trouw bijgelezen :)

En tot mijn grote vreugde mag ik vertellen dat ik gisteren - na een maand niet meer te hebben gereden - weer op mijn knollie ben gestapt en maar meteen een flinke buitenrit heb gemaakt. En het ging goed! :j Ik mag eigenlijk niet klagen en zagen, want ik heb een fantastisch paard! Hij zal nooit wegrennen, is ten alle tijden makkelijk hanteerbaar en als hij zich druk maakt, is hij geweldig indrukwekkend <3
En toch kan ik me zó opjagen... Ben gisteren echt met knikkende knieën opgestapt en nadien kan ik me wel voor de kop slaan omdat al dat gestress nergens voor nodig is! :o

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:30

Ook ik heb gister met 2 stalgenoten een heerlijke buitenrit gemaakt, in het begin was hij erg druk maar hij springt niet echt weg ofzo maar dribbelen, bij de glasbak stond net iemand met veel herrie glas weg te gooien dus even vriendelijk gevraagd of ze even zachtjes wilde gooien, later gingen we over een fietspad tussen de plassen door en daar lag bij het bruggetje heel veel schuim van het water door de wind hij zag het niet eens, halverweg kwamen we 2 andere tegen met wie we hadden afgesproken en die pony's hadden een kerstmuts {:) op met bellen geweldig gewoon en niet eng. En een heel stuk verder een man met een bakfiets en een plastic huif erover dat was best heel eng dus gevraagd of de meneer even wilde stoppen en paardlief eraan laten snuffelen en een aaitje van de kinders in de bakfiets en pa, op het laatste stuk kwamen we deze meneer weer tegen en hij stopte al uitzichzelf en de kinderen riepen al paardje aaien dus nog maar een keer gedaan :D
Ze waren bij ons in de buurt bieten aan het laden in vrachtwagens dus de vrachtwagens reden af en aan en zelfs de vrachtwagens waren niet eng mm hij was toen ook wel en beetje moe geloof ik.
Super rit met heerlijk weer doet je zelfvertrouwen weer groeien

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:49

nathalie2302 schreef:
Nou...we zijn op buitenrit gegaan...alleen gestapt (ik was toch loei-nerveus omdat dit de eerste keer weer was sinds de ellende-rit) en bij passenderende auto's wilde ik het liefst helemaal uitwijken maar toch braaf naast P.C. blijven rijden en Cos gaf er ook helemaal niks om (dan denk ik dus meteen weer "SUUUUKKELLLL")

Wel veel modder buiten zeg, we zijn ook niet helemaal diep het bos in gegaan, het was teveel 'ploegen' anders voor die arme P.C.

Renate ook een moeilijk paard dus? Ik voel me dan soms echt nog sukkeliger, ik heb ook nog eens een braaf dier :')

Ik heb trouwens ook veel problemen met mijn houding, hebben jullie dat ook? Dan ziet Cos iets en doet hij z'n hoofd omhoog (logisch), dan zie ik die halsspieren (okay met wintervacht iets minder duidelijk :P) en denk ik meteen....goh, met z'n hoofd omhoog en die nek erop heb ik met mijn (bitloze) hoofdstel eigenlijk niks meer in handen...en dan ga ik dus voorovergedoken zitten (echt de meest ideale houding natuurlijk om een eventueel huppeltje uit te zitten...NOT!). Ik heb heel veel moeite om, als ik spanning voel, juist diep en naar achteren te zitten....komt nog iemand dat bekend voor?

Ja ze is niet altijd makkelijk en braaf, ben meestal vrij trots op mezelf dat ik er toch goed mee rond geraak en der de baas blijf (al is het vaak met knikkende knieën)

Dat voorover vallen doe ik ook altijd |o god mag weten waarom want elke ruiter weet dat dat het slechtste is wat je kan doen, maarja toch doe ik het :?
Ik denk dat het ook komt omdat ik dan al weet dat ze kan vertrekken als een pijl uit een boog en dan zet ik me al klaar, met resultaat dat paardlief inderdaad vertrekt :')
Maar euh... ik vind je hartstikke moedig... Ik heb het lef niet om met mijn merrie op wandeling te gaan, niemand eigenlijk, ze verongelukt je steevast :j dus dat laten we maar, al mis ik het wel om op een zonnige dag met enkele vrienden samen te gaan wandelen en nergens naar moeten kijken want je paard reageert toch nergens op. Wat mis ik dat zeg! En ik vind het zelf moeilijk om me voor te stellen dat een paard naar niets kijkt, mijne schrikt werkelijk waar van ALLES! Afdruk in het zand...WAAAHH rennen, een blad dat beweegt... WAAAH rennen en dan begin ik nog niet over de bakkabouters :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:43

Hihi ik kieper ook altijd naar voren, puur uit spanning. Maar een vriendin heeft er bijna ingeslagen dat ik op mijn kont moet zitten, dus daar denk ik nu altijd aan als ik schrik, dan schiet er gelijk door mijn hoofd ZITTEN OP JE REET!!!!
Meestal lukt dat dan ook wel.