Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:16

Dreamy schreef:
Sheran schreef:
Mijn favoriete verhalen waren:
- Herinneringen... over een paard, Lavender, dat aan het veulen Folly zijn carriere vertelt als dressuurpaard.

Ohja, die herinner ik me nog! Volgensmij heb ik daarbij moeten huilen :')

Die herken ik ook. :)

BarbaravdW

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:29

Ik heb ooit alle pennys die ik had uit elkaar gehaald, dus de posters eruit en de verhalen apart. Netjes gaatjes erin en in een map. Als ik nou die mappen terug vind... waren zeker 6 van die archiefordners vol! Kan ik mooi deze winter gaan zitten scannen haha!

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:40

hahahanneke schreef:
Maar kennen jullie Lucky nog? De pony die je kon winnen. Het diertje zal vast niet meer leven, was ookal zo'n 30 jaar terug toen die prijsvraag in de Penny stond. Daar heeft ook menig meisje over gedroomd! Ikke wel iig, haha.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die ken ik nog. Was er toch van overtuigd dat ik wel een kansje zou maken om 'm te winnen .... <3. Maar helaas, ik was niet de gelukkige ;(

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:47

ik had al mn oude penny's bewaard in een doos op de zolder bij mijn ouders. Mijn dochter van 10 is er nu ook dol op, best grappig eigenlijk.
Ze zit ook elke keer te wachten tot de nieuwe in de bus valt. en stiekum, heel stiekum lees ik ze ook nog wel eens. :D :o

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:41

hahahanneke schreef:
Maar kennen jullie Lucky nog? De pony die je kon winnen. Het diertje zal vast niet meer leven, was ookal zo'n 30 jaar terug toen die prijsvraag in de Penny stond. Daar heeft ook menig meisje over gedroomd! Ikke wel iig, haha.

Jaaaa dat weet ik nog.
Ik was er heilig van overtuigd dat ik de deze pony zou winnen...haha
Ik ben nu 35 jaar en was tot m'n 21 lid van de Penny.
En nu is dochterlief lid geworden.
Vind het opzich best leuk om weer lid te zijn, al was het vroeger toch wel andes met de verhalen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:08

kan ik ook misschien een scan krijgen van "Vang de wind"

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:44

Ik heb ook nog een hele stapel liggen, ik zal eens kijken...

Ik heb ze wel gesloopt hoor, geen voor- en achterkant meer- op de achterkant stonden ook atijd paardenfoto's en uiteraars geen posters.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:25

SulJinty schreef:
hahahanneke schreef:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die ken ik nog. Was er toch van overtuigd dat ik wel een kansje zou maken om 'm te winnen .... <3. Maar helaas, ik was niet de gelukkige ;(

Hahaha Lucky is het dan niet geworden maar we zijn uiteindelijk wel de Lucky ones geworden die van een eigen paardje mogen genieten! <3

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:56

Toen mocht je nog evende dieren in de tombola weggeven....

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:12

O geweldig, oude Penny's! :D
Ik heb nog steeds een stapeltje hele oude, die ik echt niet weg doe :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:13

Ik wilde vandaag (n.a.v. dit topic :') ) de Penny kopen, maar was in een andere supermarkt dan normaal (dit keer de Boni).. en ze hadden 'm gewoon niet. :(

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:46

er stond een tijdje geleden ook zo'n soort verhaal in de penny van een meisje die ziek blijkt te zijn. alleen die heette May

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:51

oow mag ik ook een scan?

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:52

Rocamor schreef:
franka75 schreef:
lavender heb ik

Lavender heb ik inmiddels ontvangen en heerlijk gelezen. Zo'n mooi verhaal.

Nu moira en misser nog ....

ik ken Lavender! en ik vond altijd het verhaal over een meisje die bij haar vader op een boerderij woont in de Camarque heel mooi, die vader ving eens in het jaar een groep camarque paarden en dat vond dat meisje maar niks. Op een dag vind ze een paard wat dood is gegaan en ze vind er ook een veulen bij. Dat veulen neemt ze dan mee naar huis. Hij heette Mistral. En toen hij 4 was wou die vader hem inrijden maar ij ging heel ruw met hem om. En dat meisje vond het niet leuk en op het einde bracht ze dat paard terug naar de vlakte waar ze hem had gevonden en liet hem vrij.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:32

volgens mij is die pony lucky vlak bij mij in de buurt terecht gekoemn toen! als ik het me goed herrinner is hij gewonnen door een een meisje uit een dorp verderop en heeft hij tot een paar jaar geleden daar ook nog in de wei gelopen.
ik zal het eens navragen.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:30

ankep schreef:
volgens mij is die pony lucky vlak bij mij in de buurt terecht gekoemn toen! als ik het me goed herrinner is hij gewonnen door een een meisje uit een dorp verderop en heeft hij tot een paar jaar geleden daar ook nog in de wei gelopen.
ik zal het eens navragen.

Dat is wel leuk! Hij is dus best oud geworden!

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:23

Wie heeft het verhaal van Lavender? Zou die ook graag willen ontvangen! :D

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:47

Na het weekend ga ik zoelen ....... Van dat Camarquepaard komt me vaag bekend voor.

Er was ook een meisje die een robotpaard had, die vader wat uitvinder.
En de mijnpony Storm.
En Nutmeg, die had atijd ruzie met Ginger....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:51

Egel schreef:

Ik ook :j

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:38

Dreamy schreef:
Egel schreef:

Ik ook :j

ik heb het verhaal van Lavender in een penny winterboek 2006, ik wil hem wel voor iedereen inscannen want dat verhaal ligt net naast me, maar ik weet niet hoe ik moet inscannen ;(
Laatst bijgewerkt door Naima_72 op 25-08-12 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:42

banketstaaf schreef:
weet iemand uit welke penny het verhaal Dancer komt?

ik zou Dancer ook nog heel graag willen lezen! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:46

Ben niet echt van de oude penny generatie (lid vanaf 7e geloof ik, sinds 14e niet meer).
Haha donder en bliksem vond ik altijd leuk, en een verhaal over mijnponys vond ik altijd heel mooi.
En je had ook nog een verhaal over een pony wat koliek kreeg, en die werd ingeslapen. Dat verhaal heb ik zo vaak gelezen moest iedere keer weer huilen. Comet heette dat paard.
Je had ook een veulen wat elke penny een stukje van zn levensverhaal vertelde, maar die vond ik niet zo leuk...

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:02

mijn leukste verhalen vond ik:

-Nimrod- Over een meisje en die woont al heel lang op een en heeft een eigen paard en dat heet Nimrod paardenstal maar de eigenaar gaat dood en ze verhuizen naar New Zeeland volgensmij en dan krijgt het schip een ongeluk en spoelt dat meisje aan en ze denkt dat haar paard ook dood is gegaan net zoals haar vader maar na lang zoeken vind ze haar vader en Nimrod weer :j

- Blacky - Er was een meisje en die werkte volgensmij (?) bij een paardenstal en die paarden moeten naar Mexico om te vechten in de oorlog maar dan krijgt het schip een ongeluk en dan spoelt dat meisje aan met haar lievelings paard Blacky, en met een ander paard. veder weet ik het niet meer :+

- Appleby Fair- Over een Zigeuner familie die hun Tinker Harpist moeten verkopen, Maar dan gaat dat meisje
nog een laatste rit maken met Harpist en dan komen ze bij een mens wat harp speelt en Harpist vind dit dan helemaal geweldig. En op het einde blijkt het harp meisje en dat andere meisje zussen te zijn. (?)

Dat waren mijn fafo penny strips, ik heb er nog wel meer maar die ben ik een beetje vergeten :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:17

heerlijk topic :D

ik zou heeel graag Lavender en t verhaal over t grote witte paard Wolf nog eens lezen. als iemand die heeft of weet te vinden ontvang ik graag n pbtje :)

Wie kent t verhaal van ? (ik wil zeggen Fury maar dat weet ik echt niet zeker), was een koffievos met een witte bles uitlopend in n witte mond en snoet en vier witte benen. Paardje is heel bang voor lawaai en t meisje dat voor hem zorgt laat hem eraan wennen door iemand rondjes met n motor om hen heen te laten rijden. ze oefent ook voor een wedstrijd. Herkent iemand dit?

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:26

kjoetie schreef:
heerlijk topic :D

ik zou heeel graag Lavender en t verhaal over t grote witte paard Wolf nog eens lezen. als iemand die heeft of weet te vinden ontvang ik graag n pbtje :)

Wie kent t verhaal van ? (ik wil zeggen Fury maar dat weet ik echt niet zeker), was een koffievos met een witte bles uitlopend in n witte mond en snoet en vier witte benen. Paardje is heel bang voor lawaai en t meisje dat voor hem zorgt laat hem eraan wennen door iemand rondjes met n motor om hen heen te laten rijden. ze oefent ook voor een wedstrijd. Herkent iemand dit?

volgensmij herken ik het heeeel vaag dat verhaal.. Maar weet jij hoe je een verhaal inscant? want ik heb Lavender en heel veel mensen willen volgensmij een scan als ik het zo hoor :S