Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:55

Neen :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:03

Aha, PB dus :')

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:10

Leuk topic, zelf ben ik nooit zo erg geweest. Mijn opa had een aantal shetlanders en een B-pony dus had toestemming om te rijden en te vlechten etc. Manen/staarten knippen heb ik nooit gedaan. We hebben wel veel met de jonge shetlanders over straat gelopen, gelukkig was het een doodlopende straat haha. We is trouwens 2 meisjes uit het dorp waar opa woonde en ik. Zij waren er ook regelmatig als ik er zelf niet bij was. Opa vond altijd alles wel prima, maar hield het wel in de gaten. Wat we wel ooit hebben gedaan is mijn shetlander voor een slee geknoopt door een dekje met strotouwtjes om zijn rug te binden en dan daaraan weer touwen naar de slee. De shetlander was overigens heel braaf en heeft netjes rondjes meegelopen.
Ben nu wel blij dat onze stal helemaal afgesloten is en poorten alleen open kunnen met toegangscode of sleutel. Er staan regelmatig meisjes voor de poort die de paarden willen komen aaien, wat bij ons niet echt een optie is gezien er ook een aantal dekhengsten en goede sportpaarden staan. Een aantal weken geleden waren er 2 meisjes over het hek heen geklommen met de vraag of ze de paarden mochten rijden, ben dan toch wel blij dat ze het netjes vragen. Stiekem iets doen is haast onmogelijk gelukkig, er is altijd wel iemand bezig.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:13

Haha wat een verhalen hier. :Y)

Ik weet er ook nog wel een paar.
Vroegahh had ik een verzorgshet samen met een vriendinnetje.
Alleen waren vriendinnetje en ik niet altijd vriendinnetjes.
Als we weer eens ruzie hadden, raceden we uit schooltijd als een gek naar die shet toe om er als eerste te zijn en snel te gaan rijden zodat de ander niet kon.

Ook hadden we die shet geleerd te steigeren en bokken op bepaalde hulpen.
Erg handig toen ik steeds een vervelend meisje achter me aan had te zeuren die wilde ponyrijden.
Ik vertelde haar hoe ze moest aandrijven (benen stukje verder naar achter was het boksignaal) en bok bok bok, daar vloog ze! :oo

En ik ben ook wel eens weilanden in gegaan om paardjes te aaien.
Beetje jammer dat er ook eens een niet zo lief paardje tussen zat. Was echt een reus van een paard die begon me te bijten, toen ik wegliep kwam ie achter me aan. Dus probeerde ik hem maar aan het halster mee te nemen naar het hek, alleen kon ik amper bij zijn hoofd, hij was zo groot en ik zo klein!
Dat was me toch wel even spannend zeg, dat stukje naar het hek rennen.

Arme verzorgshet heeft nog wel wat beleefd met ons, zoals de zogenaamde hulpteugels van strotouwtjes.
De zelfgemaakt hindernissen van stenen (die aan elkaar 'gemetseld' waren van paardenpoep :o ) en het eeuwige heen en weer gegaloppeer.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:28

Maeve schreef:

Ah, dat is nou jammer.. :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:31

UMayDream schreef:
Maeve schreef:

Ah, dat is nou jammer.. :')

Laten we zeggen dat mijn vermoedens deels juist waren :') voor meer moet je bij ElineS zijn denk ik, ik heb het even te druk met het me voor te stellen :+

UMayDream

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:38

Okee.. :D
Nouja, nu het topic toch al in de BNB staat maakt het ook niet meer uit wat er allemaal bekend wordt toch..? <<) :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:48

Haha, precies, dan kan je net zo goed helemaal uit de kast komen toch :D zei ze heel stoer, haar eigen acties stil verzwijgend :+

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:56

ik kom uit de kast :') .. om dit topic weer even ontopic te laten gaan :P er is nog wat bij me binnen geschoten... het is al vaker langsgekomen en blijkbaar is het penny om bij manegepony's op de rug te klimmen als ze in de stal staan.. heel gevaarlijk natuurlijk maar was wel leuk haha... en heb ook wel eens de dierenbescherming gebeld omdat er o zo zielige paardjes bij ons voor het huis stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:56

Vroeger was ik lid van de Penny :-) en dat was ook het enige wat kon want wij waren arm. In Bakkeveen waar wij op de camping stonden waren regelmatig wedstrijden en ik had de stille hoop dat ik eens mocht uitstappen als ze dachten dat ik kon rijden. Dus met zakcentjes en (foei) centjes die ik gejat had uit de portomonnee van mijn mams rijbroek en rubber rijlaarzen gekocht en daar stampte ik dan mee over het wedstrijdterrein... En het werkte af en toe, dan mocht ik even op een pony zitten. Nadat ik keihard van shet Blacky van de camping gelazerd was met de kop op het fietspad (zonder cap) en 5 gekneusde vingers had, 15 jaar niet gereden, tot ik wat geld kreeg uit een ongeluk. En ja, nu ongeneeslijk verslaafd. En zie nu manegekindjes die niet op les mogen of kunnen hetzelfde doen als ik vroeger, in oud rijbroekje bij de bakrand staan in de hoop op een rondje uitstappen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:02

Ik heb nog nooit iets ergs gedaan haha,

Ik weet nog wel dat ik altijd bij een wei met shetjes ging staan en ik nam altijd wat lekkers mee.
Ze waren van een handelaar en hij had gewoon een extra wei gehuurd dus hij woonde er niet en stond ook geen huis bij. Op een gegeven moment ging een shetje met zn koppie tussen t draad door en een ander pony duwde hem aan, dus dat beestje liep zo tussen het draad door!

Ik die pony gepakt, helemaal blij was ik haha.
En toen heeft een vrouw die handelaar gebeld, want ze woonde er dichtbij en zou allemaal een beetje opletten. Ik die pony aan de manen gepakt en van de weg gehaald, mocht ik ook nog het halster omdoen en m in de wei zetten vond het helemaal geweldig hahha. :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:11

In die tijd dat ik paardenvirus al te pakken had, maar miet kn gaan rijden had een vriendinnetje een elegante oplossing bedacht. Het betrof een bolderkar, een bok (zo'n ding waar je je zadel opgelgt, niet dat mekkerende geval ;) ) een lading oude dekens en een oud zadeltje. Daarop ging ze me leren lichtrijden.
Daarna ben ik bij iedere gymles naar het paard (gymding, niet hinnikend ;) ) gerend, en had ik van springtouw teugels en stijgbeugels gemaakt :D Zo creatief :P

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:17

Toen ik klein was ging altijd met een vriendinnetje van mij naar een weide toe waar manegepaarden stonden. Wij hebben toen uit school de paardjes elke dag een stukje appel gegeven terwijl we ze eigenlijk niet mochten voeren :P

ZarankaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:53

Heb wel eens toen ik een jaar of 4 was paarden losgelaten uit een weiland omdat ik dacht dat de paarden vrij wilden zijn, haha de naieviteit van een kind! Verder heb ik op latere leeftijd niks geks gedaan

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:50

nou, bij onze paarden hebben we het vermoeden dat er nu zulke meiden bezig zijn, en daar word je absoluut niet vrolijk van :(, zeker niet als je paarden daar staan, ivm peesblessures, dan moet je niet van die meiden hebben die erop gaan rijden.we hebben al een paar briefjes opgehangen, helaas hebben we ze nog niet gezien..
zelf heb ik het altijd gehouden bij aaien, en wat gras geven O:)

ZarankaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:23

Snap dat je daar idd niet vrolijk van wordt nej, zou niet moeten zien dat ze dat bij mijn paarden deden _-:(

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:09

Nee inderdaad, ondertoezicht mogen ze héél veel van mij, ik kan aan mijn paard zien of het allemaal nog acceptabel is. Maar op eigen initiatief, no way!

Ik weet ook nog wel dat mijn zusje en ik altijd 'paardje' speelden in de tuin, maar we hadden ook een écht zadel... Mijn arme zusje...

Ik heb ook een keer geprobeerd dat zadeltje (oud ding van de rommelmarkt) op mijn fiets te bevestigen zodat ik 'te paard' naar school kon. Ook had ik touwen als teugels aan mijn stuur gebonden en van wol een paardenstaart aan de bagagedrager gemaakt.
Eén poging en een duik in de prikkelbosjes was voldoende om alles weer van mijn fiets af te halen...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:11

Meganyr schreef:
Nee inderdaad, ondertoezicht mogen ze héél veel van mij, ik kan aan mijn paard zien of het allemaal nog acceptabel is. Maar op eigen initiatief, no way!

Ik weet ook nog wel dat mijn zusje en ik altijd 'paardje' speelden in de tuin, maar we hadden ook een écht zadel... Mijn arme zusje...

Ik heb ook een keer geprobeerd dat zadeltje (oud ding van de rommelmarkt) op mijn fiets te bevestigen zodat ik 'te paard' naar school kon. Ook had ik touwen als teugels aan mijn stuur gebonden en van wol een paardenstaart aan de bagagedrager gemaakt.
Eén poging en een duik in de prikkelbosjes was voldoende om alles weer van mijn fiets af te halen...

Oja, teugels als touwtjes aan m'n stuur heb ik ook gedaan.. :+
Het ging een hele poos goed, maar helaas klapte mijn stuur een keer dubbel, bam, knie gebroken :\

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:42

Auwww... :(:)
Nee, geen toevoegingen aan mijn fiets. Wel lichtrijden en in verlichte zit de drempels over :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:30

Toen ik nog in Nieuwegein woonde hadden we een hele grote parkeerplaats voor ons. Ik ging alles afzetten,maakte van elk parkeervak een stal met stoepkrijt, een hele bak getekend en hoppa, paardje spelen. En denk maar niet dat er een auto mocht parkeren van mij :+
Zullen aardig wat mensen gevloekt hebben dat ze weer niet konden parkeren( dankzij een meisje van 9 *D )

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:39

Ik ging als ik klein was met mijn stiefbroer op een weide waar allemaal shetjes stonden. We maakten van takken zweepjes en kropen dan op die shetlanders. Was grappig tot dat die gast tegen mijn ouders kwam zeuren }>

Nu zou ik het niet kunnen apprecieren als er kinderen zomaar op mijn paard zouden kruipen. Ze zou het ook wel niet zo laten doen want ze heeft tamelijk wat karakter. Maja zolang dat ze de manen en staart niet afknippen zou ik er denk ik niet zo een drama van maken. Zolang ze mijn paardje niet in gevaar brengen, maar het zou eerder omgekeerd zijn :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:42

Ik heb nooit gekke of onverantwoordelijke dingen gedaan. Dingen die niet mochten ook niet. Mijn ouders zijn altijd erg streng geweest over de omgang met de paarden en ik mocht echt niet zomaar van alles met mijn pony's doen. Een keer ben ik stiekem in stal opgestapt zonder cap/zadel/hoofdstel. Dat was uit den boze maar mijn vriendinnetje gaf me een knietje -veels te hard! :P - dus ik viel er gelijk aan de andere kant weer af op het beton en heb het nooit meer gedaan. Pony leed er weinig aan, stond er bij en keek er naar. :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:43

Ik speelde wel ALTIJD paardje. :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:43

ik ben eigelijk wel nieuwschierig wat je hier niet ehbt durven neer zetten :o
ik heb vroeger eigelijk niks ergs gedaan behalve de paarden achter ons toen tijdige huis wortels en appels gegeven en een keer geborsteld.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:32

TS heeft allang bekend!