Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en het eeuwige heen en weer gegaloppeer.
.. om dit topic weer even ontopic te laten gaan
er is nog wat bij me binnen geschoten... het is al vaker langsgekomen en blijkbaar is het penny om bij manegepony's op de rug te klimmen als ze in de stal staan.. heel gevaarlijk natuurlijk maar was wel leuk haha... en heb ook wel eens de dierenbescherming gebeld omdat er o zo zielige paardjes bij ons voor het huis stonden.
en dat was ook het enige wat kon want wij waren arm. In Bakkeveen waar wij op de camping stonden waren regelmatig wedstrijden en ik had de stille hoop dat ik eens mocht uitstappen als ze dachten dat ik kon rijden. Dus met zakcentjes en (foei) centjes die ik gejat had uit de portomonnee van mijn mams rijbroek en rubber rijlaarzen gekocht en daar stampte ik dan mee over het wedstrijdterrein... En het werkte af en toe, dan mocht ik even op een pony zitten. Nadat ik keihard van shet Blacky van de camping gelazerd was met de kop op het fietspad (zonder cap) en 5 gekneusde vingers had, 15 jaar niet gereden, tot ik wat geld kreeg uit een ongeluk. En ja, nu ongeneeslijk verslaafd. En zie nu manegekindjes die niet op les mogen of kunnen hetzelfde doen als ik vroeger, in oud rijbroekje bij de bakrand staan in de hoop op een rondje uitstappen.
) een lading oude dekens en een oud zadeltje. Daarop ging ze me leren lichtrijden.
) gerend, en had ik van springtouw teugels en stijgbeugels gemaakt
Zo creatief
, zeker niet als je paarden daar staan, ivm peesblessures, dan moet je niet van die meiden hebben die erop gaan rijden.we hebben al een paar briefjes opgehangen, helaas hebben we ze nog niet gezien..
Meganyr schreef:Nee inderdaad, ondertoezicht mogen ze héél veel van mij, ik kan aan mijn paard zien of het allemaal nog acceptabel is. Maar op eigen initiatief, no way!
Ik weet ook nog wel dat mijn zusje en ik altijd 'paardje' speelden in de tuin, maar we hadden ook een écht zadel... Mijn arme zusje...
Ik heb ook een keer geprobeerd dat zadeltje (oud ding van de rommelmarkt) op mijn fiets te bevestigen zodat ik 'te paard' naar school kon. Ook had ik touwen als teugels aan mijn stuur gebonden en van wol een paardenstaart aan de bagagedrager gemaakt.
Eén poging en een duik in de prikkelbosjes was voldoende om alles weer van mijn fiets af te halen...

)
- dus ik viel er gelijk aan de andere kant weer af op het beton en heb het nooit meer gedaan. Pony leed er weinig aan, stond er bij en keek er naar.