Niet teveel babbelen allemaal, anders kan ik wéér 10blz door gaan neuzen morgen 
Trusten!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niet teveel babbelen allemaal, anders kan ik wéér 10blz door gaan neuzen morgen 
papagroom schreef:JessAndHope schreef:
En waarom word de gehele sport dan niet grondig onder de loep genomen en, bijvoorbeeld, de sporen afgeschaft? Als je toch met je kuit drijft, kan je die dingen net zo goed af doen
sporen zijn geen martelwerktuigen maar juist bedoelt om de hulpen verfijnder en suptieler door te kunnen geven.....

Ben niet anti-spoor oid, maar omdat hier werd genoemd dat de sporen niet gebruikt worden, nouja... dan haal je ze er toch helemaal af 
[/quote]JessAndHope schreef:Miska schreef:Heb vaak zat een tik gehad, en ben er toch zeker niet slechter van geworden hoorMaar dat even ter zijde
En dan is dan ook meteen wat ik bedoel met dat de discussie veel dieper gaat dan alleen de rijstijl van springruiters. Zelfs als we allemaal over precies dezelfde informatie en ervaring zouden beschikken, dan nog zouden de meningen uiteenlopen. En vandaar dat ik me ook volledig aansluit bij jouw vorige opmerking Wat ik gruwelijk vind om te zien, vind jij waarschijnlijk doodnormaal. Vandaar dat ik meer misstanden zal zien, dan dat jij zal zien. JessAndHope schreef:ik WIL niet eens 1.40 rijden, puur omdat ik kotsmisselijk word van de beelden die ik (per toeval, ik zoek ze niet op) zag langs komen.
Zoals ik al eerder aangaf, rijd een kleine volte om het paard terug te nemen, van mij part 5.... maarja, dat mag niet, want dan win je niet. En dát kan eeeecht niet
JessAndHope schreef:Electra63 schreef:Miska,
Ik nam dit topic niet heel serieus (want dit soort topics worden dagelijks geopend), maar als je werkelijk vindt dat de visie van Hitler en de visie van sportruiters hetzelfde is: uiterlijk vertoon, dan ben ik eigenlijk uitgesproken.
Misschien doe je er goed aan het wél serieus te nemen en eens na te denken over dingen die worden gezegd. Kan geen kwaad, lijkt mij.
JessAndHope schreef:Electra63 schreef:Ik heb de TV aan nu, ik ga eens kijken wat een misstanden er te zien zijn.
Ik was paar weken geleden live aanwezig bij het CHIO in Rotterdam, daar heb ik ook niet veel misstanden gezien, maar op TV zie je het misschien beter?
Wat ik gruwelijk vind om te zien, vind jij waarschijnlijk doodnormaal. Vandaar dat ik meer misstanden zal zien, dan dat jij zal zien
Electra63 schreef:Dan is dus de vraag: wat is gruwelijk? Wie of wat bepaalt dit?
Een paar bokkers of de FEI? Er is nl. bij dit soort wedstrijden altijd toezicht.
) maar mijn paard negeerd je gewoon als je niet duidelijk maakt wat je wil.Ik rijd hem op een dubbelgebroken trensje en ik heb echt moeite om hem rustig en relaxed te houden in parcour.We raken rond maar niet altijd even soepel.
Maar nee jullie paarden gaan er nooit vandoor want ze zijn erop getraind, echter kun je het paard inderdaad wel van z'n angst af helpen aan dingen gewend laten raken en leren dat het dan bij jou moet blijven. Maar een paard van z'n enthousiasme afhelpen om iets wat ie erg leuk vind gaat je denk ik niet lukken, en naar mijn mening ben je dan ook niet echt paardvriendelijk bezig. Waarom zou je hem van iets beroven wat ie juist leuk vind? En hoe wil je zo'n parcours of proef door komen als het dier niet de power en de wil heeft om te stralen? Te springen? Te presteren? Als een paard niet wil doet ie het niet, en dat behoren enkele hier naar mijn mening toch wel erg goed te weten.
Dit zie je ook bij de recreatie ruiters (nog meer zelfs, allemaal onkunde). _Marinke_ schreef:Nouja in de basissport betekent een volte uitsluiting (dat is in de B dus al zo), lijkt mij dat dat op het niveau van hen ook zo is.
Vraag me trouwens af wat enkele bokkers uit dit topic op dit rondje aan te merken hebben (vast wel genoeg), het is bitloos en gewonnen.
Dus dit zal vast ook niet goed genoeg zijn. 
)