Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:03

ik heb mijn stal opgezegd :)
heb nog een paard die op een pensionstal stond, paard is afgekeurd en rij ik niet meer op, heb hem gister verplaatst naar een plekje waar hij het hele jaar door in de wei kan.
heb dus nu geen box meer maar er staan er 4 leeg dus vast wel een plekje voor mij.
heb mijn trailer en zadelkast laten staan. Hoop dat ik er gauw weer een paard kan neerzetten.

Hoop het voor je Nathe, hou ons maar op de hoogte

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:52

Ik ben straks naar een 3 jarige wezen kijken.
Was een super leuk paard, maar wat ik niet wist, was dat hij een bemerking had op zijn kogel.
Een afvlakking aan de achterkant. Had een negatief advies van de DA.
Voor niks daar heen gereden.
Mijn zoektocht gaat dus gewoon verder.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:05

stom dat sommige mensen zo'n dingen verzwijgen he.
Ben ook al naar een 3 jarige gereden waarbij een ocd verwijderd was (en een been vol littekens)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:15

tjonge dat is toch niet best. Ik probeer altijd heel duidelijk vooraf die dingen boven tafel te krijgen maar menen verzwijgen het toch weer. Daarom durf ik ook niet meer heel ver weg, is gewoon zonde van alle benzinekosten die je dan maakt.
Balen ingetje, hoop dat je gauw een andere tegenkmt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:53

Nathe, die Tango is best aansprekend, maar ook hier zie ik in de bochten soms een hakkeltje. Van een 7 jarig paard verwacht je meestal ook iets meer wat rondjes over de hoefslag in hetzelfde tempo. Als ze hem voorrijden zou ik ook de overgangen willen zien en ook tempowisselingen en wat M oefeningetjes. Daar mag je dus best om vragen als je gaat kijken denk ik.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 06:30

wat jammer dat jullie dat meemaken met paarden die achteraf niet goed zijn! dat zou ik nooit doen zou ik zelf ook niet willen... zulke mensen verpesten het vertrouwen alleen maar!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:23

Lovely schreef:
Nathe, die Tango is best aansprekend, maar ook hier zie ik in de bochten soms een hakkeltje. Van een 7 jarig paard verwacht je meestal ook iets meer wat rondjes over de hoefslag in hetzelfde tempo. Als ze hem voorrijden zou ik ook de overgangen willen zien en ook tempowisselingen en wat M oefeningetjes. Daar mag je dus best om vragen als je gaat kijken denk ik.

Hij is ook "maar" op L niveau gereden, de prijs is er ook naar (>6500)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:32

sliert schreef:
Je moet ook een beetje de lol er van in zien om op zoek te gaan naar een nieuw paard. Leuk dagje uit!

Och heerlijk....ik vind dat zo leuk. Paarden kijken. Ik ga graag met mensen mee die een paard gaan kopen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:57

Vind paarden kijken verschrikkelijk op het moment dat je Nederland doorkruist bent en je krijgt iets heel anders te zien dan belooft. Heb een beetje idee dat verkopers denken dat als je hem ziet je het foutje niet zo erg vind. Ik had altijd een lijstje met vragen bij de telefoon liggen zodat ik niets vergat. Vergeet ook niet te als je vraagt of een paard gekeurd is of deze ook goed gekeurd is.
Echt waar ik heb het mee gemaakt,paard was op de foto geweest ,toen we daar naar de papieren vroegen bleek deze echt heel erg afgekeurd te zijn.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:25

Kan je zeggen dat na 4 jaar zoeken naar een opvolger het er niet leuker op werd. Elke keer als ik een stal binnenliep vroeg ik me gelijk af wat er met dit paard aan de hand kon zijn en waarom ik weet dat hele eind in de auto had gezeten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:36

4 jaar...ja ik ken je natuurlijk niet dus ik doe nu een aanname. Maar zoek je dan niet verkeerd? Ik bedoel komen prijs en wensen wel overeen?
Ik heb voor mijn eerste paard destijds ook een aantal keer mijn specificaties bij moeten stellen. (lees ik kon niet voor F 7000 gulden een paard kopen dat werd uiteindelijk F 12.500 gulden.

Nogmaal ken je eissen niet hoor.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:46

Het zoeken ging op zich wel want er was genoeg aanbod echter waren er een aantal verkopers niet geheel eerlijk of deze kwamen hun afspraken niet na. Moet ook wel zeggen dat ik de eerste 2 jaar het wat rustiger aan heb gedaan omdat er nog één thuis stond welke elke dag aandacht en medische verzorging nodig had.

Prijs en wens kwamen overeen ik wilde een onbeleerd of licht aangereden paard(2/4 jaar) moest alleen wel van het mannelijke geslacht zijn en mocht niet te veel wit hebben of de standaard licht bruine kleur.

Twee paarden waren volgens de verkoper(+ oude keuringsrapport) goed en dan liet ik ze bij m'n eigen DA keuren en dan werden ze afgekeurd. Paar anderen zagen er op het eerste gezicht goed uit en dan kwam ik bij het paard aan en was het helemaal niets. Een ander werd goed gekeurd helemaal weg van en toen wilde de verkoper ineens meer geld hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:57

nathe schreef:
Lovely schreef:

Hij is ook "maar" op L niveau gereden, de prijs is er ook naar (>6500)

Dan is hij veel te duur. Een 7 jarig paard dat alleen een rondje over de hoefslag kan en niet in dezelfde takt door de wending gaat, mag niet dat geld kosten ;).

Met paarden kopen heb ik kennelijk mazzel gehad, het was lastiger om mijn laatste paard verkocht te krijgen terwijl daar toch echt helemaal niks mis mee was. De wereld van de paardenhandel is echt heel vreemd, daar ben ik intussen wel achter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:03

Bij mijn huidige paard heeft de fokker mij gebeld of ik interesse had om haar te kopen. Zo gezegd zo gedaan. De rit met de trailler duurde langer
Moet ik wel zeggen dat ik 7 jaar gezeurt heb om een merrienakomeling van de moeder van mijn paard en ik het diertje al als veulen had gezien.

Dat wil dus ook wel helpen. Weten wat je wil hebben en dan de fokker bellen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:05

@lovely oei ik bedoelde minder dan 6500 ;-)

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:10

kijk wat voor budget je uit wil geven, en wat reeel is voor die prijs.
Mijn paard vond ik in Montfoort bij een handelsstal op de Willekop.
Ik heb haar nu een jaar en het is echt een heel fijne merrie.
Qua prijs/kwaliteit verhouding echt prima.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:45

Ik ben ook een tijdje bezig geweest met een hobby fokker hier in de regio waarvan ik wist dat zijn merrie correcte nakomelingen gaf. Ik was op zoek naar een oscar en hij had er twee staan van de oudste viel de maat heel erg tegen en zijn één jaar jongere broer was ik helemaal voor gevallen. We hadden mondeling een prijs afgesproken, paard laten keuren en toen ging de prijs omhoog.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:49

ik ga zaterdag bij stal smeets kijken naar een alabastro merrie :)
kijk er echt naar uit!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:28

ik zit wanhopig te zoeken op internet maar vindt niets....zelfs de leeftijd eens een jaar erbij gedaan maar dan nog niet :(

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:30

groter dan 1m75 is niet echt gemakkelijk denk ik nee :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:33

hoeft niet groter maar mag niet kleiner dan 1.73, of hij moet echt een stevig front hebben etc.
en gewoon niet zo'n hoogbening slank ding, daar ben ik zelf te grof voor.
Mijn vorige paard wad 1.74, stevig skelet maar niet lomp, die was goed.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:20

Heb er een paar zien staan op sporthorses en een kennis van mij heeft een leuke gribaldi staan. Weet alleen niet welke prijsklasse.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:21

sporthorses ken ik wel uit mijn hoofd :)
heb een moeilijke prijsklasse schijnbaarm, 5000 max

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:20

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:26

Nathe: Leuk! Wat kent ie?
Adin: Ik had dezelfde prijsklasse maar kwam ook niet zoveel tegen. Ja of net te klein, te sensibel, te rustig, een schoonheidsfout''je'' (volgens de eigenaren ''foutje'', dikke bokhoef), of ik was gewoon te kieskeurig.
Marktplaats kende ik ook al uit mijn hoofd. Wat zoek je precies voor paard?

Randie: Knap dier! :)