Lekker laten lu.llen! Comique is echt 1000 x mooier dan die merrie, en dat jou instructeur er geld in geïnvesteerd heeft zegt al heel veel.
Ik zou dat sowieso vaag vinden als iemand zo mijn msn zou vragen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lekker laten lu.llen! Comique is echt 1000 x mooier dan die merrie, en dat jou instructeur er geld in geïnvesteerd heeft zegt al heel veel.

EllaBellaah schreef:Hij is goedgekeeeeurdddd![]()
!!!!

! Had hem in de bak gezet hij de heletijd naar de achterkant racen om bij de andere paarden te komen, en weer naar voren bij ons even knuffelen, en weer naar achteren al bokkend haha. Morgen ochtend mag hij dr lekker bij!

Courage is wel vrij dominant (en ernstig macho
) tegenover andere paarden, maar tegenover mensen niet. Hij is echt fantastisch opgevoed, afspuiten en vliegenspray vind hij echt NIET leuk, maar hij gaat alleen een beetje lopen draaien, hij zal nooit, maar dan ook nooit dwars door je heen gaan of wegrennen (hangen dan wel
). Hij kan ook zo stuiterend in z'n stal staan, op de poetsplaats komt hij alleen beetje achter me aan lopen, maar blijft daarna wel stil staan. En als je hem meeneemt naar z'n weide terwijl de rest al buiten is, zou je een bom verwachten, maar je kan 'm zo met een los halstertouw en paard achter je meenemen.

Lioony schreef:Yelly schreef:Gefeliciteerd EllaBellaah!
Ik vind Courage op die foto helemaal niet zo heel aansprekend, terwijl ik hem dat op al jouw foto's wel vind, Lioony
Ik wil zo mijn dekens gaan bestellen, maar nu is de vraag: wat precies? Ik ben echt een leek op dekengebied, want bij mijn bijrijdpaarden werd er altijd gewoon gezegd welke wanneer op moestUnique komt elke dag buiten (tenzij het weer zeer slecht is, zoals vandaag waarschijnlijk)
Ik wil nu bestellen:
- Zweetdeken (heb ik al, maar ik wel een nieuwe)
- Regendeken 0 gram
- Deken 150 gram, waterdicht
- Deken 300 gram, waterdicht
Dit wordt een rib uit m'n lijf, hahaMaar maak ik met deze dekens een goede keuze of zouden jullie mij wat anders aanraden? Ik ben niet zo van van onderdekens in combinatie met een regendeken of iets dergelijks..
Als ze in een kudde/groep staat Rhino/Rambo. Anders is Amigo ook goed te doen.Maar als ze in een groep staat is ie anders gegarandeerd gesloopt. En ze gaan gewoon echt heel lang mee! Deken van de merrie die ik altijd reed heeft 14 jaar (weet neit precies, maar zeker meer dan 10 jaar!) dienst gedaan op die merrie en er was alleen een klittebandje wat niet meer plakte. Ligt nu op de moeder van die merrie en gaat nu ook alweer 2 zomers mee! Heeft het weer van vandaag ook overleefd! Dat is dan wel een Bucas trouwens, die zijn ook heel fijn! Deken van m'n bijrijdpaardje is ook al 10+ en heeft vandaag ook overleefd!
Ik heb: - Eskadron fleecedeken (droogt heel fijn)
- Eskadron dralon zweetdeken (is dikker en neemt meer vocht op, topdeken!)
- Rambo Helix Cooler (is van een apart stofje, dun en ideaal voor lente/zomer, gaan ze niet na zweten, maar drogen wel super!)
- Rambo vliegendeken
- Rhino 0 grams regendeken
- Rambo onderdeken 300 grams
- Rambo winterdeken met halsstuk 370 grams
En ik wil nog een rambo 100 of 200 grams onderdeken, wilde dus eigenlijk al een 200, maar kreeg die 300Gelukkig zijn die dingen niet zo duur.
Courage vind ik daar idd ook niet zo mooi, lijkt ook heel anders qua verhoudingen.
Ah, fijn dat alles al gedaan is Laura! Das echt top!
Roelien kom is op msn, ben benieuwd
De andere paarden kan ze wel zien, maar die staan op andere landjes
Hier is voor gekozen omdat de merriegroep al een heel duidelijke rangorde had en er zich echt koppeltjes hebben gevormd. Verder is er nog een gemengde ponygroep, een ruinengroep en een groepje van drie Shetlanders. Ze heeft ook even bij de Shets gestaan, maar die waren haar telkens aan het opjagen
Nu is de ruin ook wel het baasje van de twee, maar verder gaat het gewoon prima en ze staan ook vaak te kroelen enzo 
Maar dat weet ik dus vooraf niet! 
Je hebt altijd je instructeur nog in de buurt, die het paard heel goed kent
Ideaal toch

Maar was wel weer redelijk opgedroogd na 2 uur, alleen de onderkant niet. xJasmijn schreef:Ik moet ook even kijken voor dekens, ik ga mr. Jones namelijk ook in de winter scheren. Leggen jullie er (in de wei) er dan een 400 of 450 grams deken op? als hij helemaal geschoren is ?
Is dan dus oook geschoren! Staat wel heel de dag op stal en 2-4 uur in de paddock per dag. Andere bijrijdpaardje gewoon 300, ook geschoren en zonder hals, maar die heeft het niet snel koud.

.