Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:45

Wat ik heb:
- 2 bitloze hoofdstellen
- 1 halsterhoofdstel
- 1 gewoon hoofdstel (met bit)
- barefootzadel met toebehoren
- poetsspullen heb ik wel, maar moet wel nieuwe hebben eigenlijk! (verjaardag!:D)
- zweetdeken
- halsters + touwen
- reflexiespulletjes voor in het donker
- longeerlijn
volgens mij heb ik nog wel meer prut liggen:P

wat ik nog nodig heb:
- goed passend boomzadel (als het paard in questie deze heeft, erbij proberen te kopen!)
- gewone deken indien nodig
- nieuwe poetsspullen + nieuwe poetsbak
- dekjes dekjes dekjes (penny penny penny) :P
- zo'n handig rolkarretje wat Lisanne heeft is ook niet weg! ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:52

Dit is wat ik al heb:

6 dekjes en nog 1 witte
1 zwarte met bont rondom beschermers set
1 rode rondom beschermers set
2 uitrijdekens, 1 fleece en 1 waterdichte
2 zweetdekens, 1 fleece in maat 195 en 1 dralon in maat 205
Poetskist met poetspullen (moet ff wat in de biotex gaan doen denk ik :') )
2 paar stijgbeugelriemen en 2 paar stijgbeugels
1 halster in maat Full (lelijk ding _O- )
1 halster in maat Cob

En dat was het wel weer zo'n beetje _O-
Laatst bijgewerkt door Lioony op 04-04-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:56

Ik heb :+
- shet/pony hoofdstel met mexicaanse neusriem
-shetlander dekje (nieuw := )
-peesbeschermers shet
-halster full/cob?
-paar halstertouwen
-longeerlijn
-longeerzweep
-touwhalster

????
binnkekort komt meeer :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:06

Kijk daar nu echt al naar uit, mijn koopziekte even helemaal los laten gaan :D Moet me nu nog ff inhouden!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:09

Jaa! haha ik ook, setjes, dekens alles! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:11

Setjes heb ik al := Heb 5 setjes en 1 los dekje, nouja ook al setje te noemen, want past nu bij m'n nieuwe vest :P
Ik sta wel bekend als setjesverslaafde haha.. Was m'n instructrice van de club mee de 2e keer naar het paard en die ging ook alvast wel even wat vertellen over mijn setjesgekte _O-
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:21

Hahaha, als ik een setje ga kopen moet ik wel zeker de goede maat hebben.. maarja als ik toch zeker weet dat het een fjord word dan kan ik mooi gaan inkopen. :=
maar moet dan wel weten of het cob of full is? :')

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:23

Jeetje weer zoveel berichten! Maar ik ben weer bij hihi. Foto zal ik woensdag plaatsen na de keuring als dat goed is gegaan (vind t toch wel spannend stiekem). Ik laat klinisch en röntgenologisch keuren en naast benen ook rug op de foto zetten. Kost een paar centen maar na alle narigheid met m'n vorige paard heb ik het er voor over. Nog twee nachtjes slapen...

Oja, en ik heb al een eigen paard gehad dus heb al een hoop spullen:
- longeersingel + pessoa + dubbele lijnen + enkele lijnen (2) + 2 longeerzwepen
- stuk of 10 dekjes (+ 2 witte)
- eigen zadel (moet nog even aangepast worden naar nieuwe paard maar gaat goed komen)
- zo'n vijf hoofdstellen :o
- poetskoffer vol poetspullen
- leren halster en 3 of 4 gewone
- vliegenmasker
- hoefvet, vliegenspray, allerlei andere smeersels/sprays
- paar sets peesbeschermers
- paar sets bandages
- vast nog wel meer maar daar kan ik nu even niet opkomen :o

Nog geen dekens want mijn vorige paard had een zweetallergie en kon niet onder een deken staan, maar mijn lieve mams wilde me een kadootje geven voor het nieuwe paard (for the record: ben 27, al 6 jaar het huis, al 4 jr getrouwd uit en betaal alles zelf := ) dus die betaald een nieuwe deken voor me :D

Edit: aangevuld met lijstje met spulletjes :)
Laatst bijgewerkt door Bella123 op 04-04-11 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiona_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:27

hallo,,
ik ben sinds pas op zoek naar een paardje(heb mijn ouders nog niet helemaal overgehaald maaja lukt nog wel :D )
ik heb wel in paardje in gedachten
hebben jullie misgien tips hoe ik mijn ouders over kan halen en wat ik allemaal moet doen voordat ik een paardje kan kopen?
groetjes ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:29

Bella123 schreef:
Jeetje weer zoveel berichten! Maar ik ben weer bij hihi. Foto zal ik woensdag plaatsen na de keuring als dat goed is gegaan (vind t toch wel spannend stiekem). Ik laat klinisch en röntgenologisch keuren en naast benen ook rug op de foto zetten. Kost een paar centen maar na alle narigheid met m'n vorige paard heb ik het er voor over. Nog twee nachtjes slapen...

Same here! Benen zijn dan al gedaan in januari, dus dat laat ik zitten. Maar zeker die rug, heb die ellende zelf een keer meegemaakt en ook gezien bij een stalgenootje, ik ga nóóit meer op een paard met kissing spines zitten! :n

paardensnuit schreef:
hallo,,
ik ben sinds pas op zoek naar een paardje(heb mijn ouders nog niet helemaal overgehaald maaja lukt nog wel :D )
hebben jullie misgien tips hoe ik mijn ouders over kan halen en wat ik allemaal moet doen voordat ik een paardje kan kopen?
groetjes ;)

Als je ouders het niet willen zullen ze er vast wel een (financiële) reden voor hebben. Een paard kost toch al snel gemiddeld 300 euro per maand.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:31

paardensnuit schreef:
hallo,,
groetjes ;)

heey nikki!
ja goed van je! ook goed dat je al een wei hebt gevonden ! ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:54

Hmm... We worden vandaag niet meer gebeld denk ik :')

Kiona_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:55

Als je ouders het niet willen zullen ze er vast wel een (financiële) reden voor hebben. Een paard kost toch al snel gemiddeld 300 euro per maand.[/quote]

nou:P, vorigens mij niet ze zeggen dat ik te weinig tijd heb enzo maar volgend ga ik (hopelijk) naar een andere school en heb dan iets meer tijd:P
groetjes

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:00

Lioony schreef:

Dat denk ik ook niet. Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de kliniek open van 8:30 tot 17:00 voor 'normale' dingen. Ik heb vanmorgen gebeld en kon gelijk een afspraak maken voor as. woensdag dus dat is wel lekker snel! Gelukkig maar, want ik stuiter vd zenuwen alle kanten op... :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:08

Bella123 schreef:
Lioony schreef:

Dat denk ik ook niet. Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de kliniek open van 8:30 tot 17:00 voor 'normale' dingen. Ik heb vanmorgen gebeld en kon gelijk een afspraak maken voor as. woensdag dus dat is wel lekker snel! Gelukkig maar, want ik stuiter vd zenuwen alle kanten op... :=

De kliniek belt ons niet hoor. De eigenaresse van dwh zou de keuring bij de kliniek in S regelen, vandaag en daarna zou ze ons bellen..

paardensnuit schreef:
Lioony schreef:
Als je ouders het niet willen zullen ze er vast wel een (financiële) reden voor hebben. Een paard kost toch al snel gemiddeld 300 euro per maand.

nou:P, vorigens mij niet ze zeggen dat ik te weinig tijd heb enzo maar volgend ga ik (hopelijk) naar een andere school en heb dan iets meer tijd:P
groetjes

En je weet zelf wel zeker dat je genoeg tijd hebt? Een paard moet 7 dagen per week verzorgd worden, ook als je geen zin hebt, of moe bent, of ziek bent.. :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:25

Bella123 schreef:
Lioony schreef:

Lioony schreef:
De kliniek belt ons niet hoor. De eigenaresse van dwh zou de keuring bij de kliniek in S regelen, vandaag en daarna zou ze ons bellen..

Oh sorry dan heb ik het verkeerd begrepen. Jammer dat je nog niets gehoord hebt...
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:37

Achja, ik heb gewoon geen geduld... :=

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:38

Even geprobeerd om bij te lezen!

Ik Kom uit brabant, bij Breda.

Ik heb alle spullen al, op zadel na, die word op maat gemaakt.

Heb net gesproken met de eigenaresse van de schimmel (stukje terug te lezen) en heb geprobeerd om een prijsafspraak te maken, maar ze wilde niet echt overstag.
Heb afgesproken om morgen nog even te contacten.

Keep you all posted!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:48

Hier flink aan het balen, Had ik voor woensdag een afspraak ( die eigenlijk afgelopen zondag was gepland) is hij nu weer verzet. Ik heb een beetje het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden, waarschijnlijk niet bewust. Maar in combinatie met de hanetred zit dit paard me steeds minder lekker! Nu flink aan het balen want ik was toch echt helemaal verliefd, en dat heb ik niet zo snel!
Even doorsparen naar de 3500 euro voor een mooie 4 jarige die net zadelmak is (eigenlijk wilde ik een doorgereden paard) maar deze is zo mooi! http://link.marktplaats.nl/432148476

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:51

Heeee, daar komt het paard ook vandaan! :))
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:20

Het lijkt me erg spannend om te wachten op de foto's, zelfs als je al bijna zeker weet dat het goed is allemaal, Lioony! Maarjaah, daarna heb je natuurlijk ook wat! :)

Alice13: Dat is inderdaad ook een erg mooi paard, en sowieso moet je nooit een paard kopen waarbij je je toch niet helemaal goed voelt, lijkt me!

Wat hebben jullie allemaal trouwens al een boel spullen, ik heb met halsters al zoiets van "straks past het niet!" Ik heb zelf ook alleen maar een volle poetstas, alles nieuw, die ik verder niet van plan ben te gebruiken voor mijn verzorgpaarden nu, maar zelf heb ik nog wel een touwhalster, leadrope en carrot stick voor mijn verzorgpaardje, die natuurlijk bijna altijd wel te hergebruiken zijn! :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:35

@lioony, had jij een goed gevoel bij die stal? Diego ook zo'n jonge god! :9

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:43

Ik heb wel een goed gevoel bij die stal ja :j
Ze heeft een goeie babbel, dat wel, maar je moet gewoon je eigen verstand volgen. Paarden zijn wel allemaal al röntgenologisch goed gekeurd op de benen. Staan er allemaal super bij en worden echt heel netjes ingereden. :j Ze smeert je ook niet zo maar een of andere onhandelbare knol aan. Mijn moeder heeft toen een maand geleden gebeld met de vraag of ze een leuk paard had staan voor mij en beetje uitleg gegeven over wat ik kan, m'n leeftijd etc. Toen zei ze al meteen, ja, dit paard! En misschien C ook wel. Nouja, ze had dus gelijk, dit paard is gewoon superbraaf en tja, <3 Ze heeft er wel meer staan dan op de website staan, maar nog niet allemaal ingereden. Toen wij daar de 1ste keer waren zei ze al, "kijk, die zou ik jullie nou nooit laten zien" *wijzend op een stuiterende hengst in z'n stal := * "Die is veel te druk". Ze heeft in ieder geval wel gewoon echt hele leuke dieren te koop staan! :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:15

Ik wilde 8 pagina's bijlezen maar toen ik keek waren het er al 14 en nu al weer 16 zo snel kan ik niet lezen..
Mijn eigen aanwistje komt in mei nog eventjes wachten dus :D spannend ze word 16 april 5 jaar en nog niet bereden..
Afbeelding
Afbeelding

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:58

zoo ik ben weer bijgelezen.
@teugeltje: dat is zeker waar veel 'kinderen' beseffen niet hoeveel tijd en geld en inspanning het kost.
@...: ik word verliefd op het koppie/de kleur/de bouw.
Ik vind het een leuk idee om te meeten maar denk niet dat als ik mijn paard net heb ik al gelijk naar vreemd terein ga....
En over de stamboom, ja ik kijk wel naar stamboom vooral omdat je dan al een deel van het karakter kan omschrijven (nooit helemaal natuurlijk) maar een jazz is eigenlijk altijd gewoon onwijs druk maar kunnen wel super lopen. Een gribraldi is een eerlijk paard etc.

Zelf woensdagavond weer met mijn zus praten over paard.

Ik heb al wel wat spullen die ik kan gebruiken maar we willen eigenlijk alles nieuw.
Dus we hebben al een nieuwe poetskoffer en poetspullen en verzorgingspullen.
Nouja dekens heb ik niet in paardenmaat, halsters ook niet, beschermers ook niet,
en dat hoofdstel dat lioony gaat kopen die ga ik ook kopen :P

edit. gefeliciteerd met je aanwinst nienn nu nog even wachten..