Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sonja schreef:Tuurlijk, er zullen altijd wat lompe en onrespectvolle reacties komen. Daar is het een forum voor. Is een afspiegeling van de maatschappij; irl zul je ook een aantal hufterige mensen tegenkomen. Maar spiegel ze tegen degenen die wél fijn/prettig/vriendelijk reageren, en je ziet dat het zó'n klein percentage is... De meeste mensen bedoelen het niet zo beroerd, alleen leest de ontvanger ook regelmatig met een gekleurde bril...
Maar TS, heb je inmiddels wat gevonden?
Want je kunt nu wel een beetje kattig reageren met 'laten we niet voor TS denken' maar ik heb volgens mij behoorlijk ver met je meegedacht, tot en met een paard waarmee je eventueel zou kunnen lessen aan toe, waar je zélf niet verder op gereageerd hebt, net als op de uitnodiging om wat verschillen tussen dressuur en western te zien waar je zélf om vroeg...
BlueStar schreef:Heel raar maar ik kan/kon al bij verschillende terecht zelfs toen ik tegen de 110 zat. Nu moet ik zeggen ik ben geen beginner maar ook geen m ruiter. Ik reed altijd recreatief.
Sonja schreef:BlueStar schreef:Heel raar maar ik kan/kon al bij verschillende terecht zelfs toen ik tegen de 110 zat. Nu moet ik zeggen ik ben geen beginner maar ook geen m ruiter. Ik reed altijd recreatief.
Toch zit daar echt heel veel verschil in hoor BlueStar. Als je al kunt rijden en je volgt de beweging van het paard al beter, dan is dat voor een paard echt veel minder belastend dan dat je nog evenwicht aan het zoeken bent. Ik meen het ook echt als ik zeg dat ik liever een ruiter van 100 kilo op m'n paard heb die netjes zit dan eentje van 60 kilo die nog beginnend is. En tuurlijk, eentje van 60 die netjes zit is nog véél fijner voor het paard. Maar ehhhh zo eentje ben ik zelf helaas ook niet
rafiskatje10 schreef:Ik ben naar aanleiding van dit topic er een beetje chagerijnig om geworden, hopelijk kan je je dat een beetje indenken? Ik waardeer het echt dat je zo hebt meegedacht, maar ik zit zelf nog erg in een fase nu waarin ik aan het nadenken ben wat ik nu wil. Wil ik manegelessen dan moet ik wachten tot ik meer ben afgevallen, sta ik open voor andere vormen van rijden ja, maar hier wil ik dan zelf in mijn eigen tempo informatie over inwinnen. Zo heb ik net een topic geopend over waarom mensen zo enthousiast zijn over het mennen, dat is iets wat ik me nu afvraag. Want het rijden vind ik zelf zo leuk en met mennen zit je erachter op een koets. Zodra dat mij helder is wil ik eens wat over western weten.. Het is mij echt rauw op me dak gevallen en ik heb tijd nodig om het voor mezelf een beetje op een rijtje te zetten, dit is ook de reden dat ik een aantal weken niet hier ben geweest, omdat zulk 'commentaar' mij op dat moment niet zou helpen. Zie het alsjeblieft niet als ondankbaar en dat ik niets wil aannemen, maar ieder mens is anders en ik stap in dit geval er niet zo snel overheen als dat jij dit misschien zou doen.
Jitske87 schreef:Prutsmuts, het was niet zo bedoelt. Die 'sorry' was een oprechte sorry en geen slecht bedoelde sorry. En ik had het idd nogal ongelukkig geformuleerd. En ja, als mij zoiets zou overkomen dan zou ik ook denken: ik heb pech gehad. Er zijn dan nog zoveel leuke dingen over om te doen: mennen, longeren, losgooien, poetsen etc.
Apple schreef:Niet iedereen heeft maatje 40, alleen is de vraag of je er dan voor moet kiezen om op een paard te zitten als je echt heel zwaar bent. Ook als je er niets aan kunt doen dat je heel zwaar bent is het nog steeds de vraag of je erop wilt gaan zitten of niet, ik zie dat verschil niet zo.
Als je graag met paarden bezig bent kun je er ook voor kiezen om te gaan mennen
lies1000 schreef:[*]Ik wou dat ik een manege voor je wist TS. Op dit moment ben ik zelf ook zwaarder dan wenselijk en kon ook geen manege vinden. Gelukkig ben ik de gelegenheid (en lag het in de planning) dat ik een paard gekocht heb voor mezelf. Een prachtige merrie die mij zal helpen met afvallen (en ja ik ga ook naar de sportschool)
Ik reageer bijna nooit maar ik baal er zo van op bokt dat er zoveel gezeik is over gewicht. Bokttruttjes van 50 kg hebben makkelijk praten helaas is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend om graatmager op een pennypaard rond te rijden. (niet dat graatmager mijn ideaal is )
Ts ik hoop dat je een plekje vind waar je kunt genieten van het paardrijden![*][*]ik vind dat je helemaal gelijk heb ik vind mij zelf ook te zwaar ik ben 13 jaar oud en 1.49 lang en ik weeg 47.5 kg ik wil 40 wegen dus 7.5 kilo afvallen maar ik woog eerst 44kg toen wou ik avallen dus ging op een dieet maar ik woord alleen maar swaarder want binnen een week woog ik op eens 47.5 weet iemand mischien waarom en hoe ik wel kan afvallen
MeFlower schreef:lies1000 schreef:[*]Ik wou dat ik een manege voor je wist TS. Op dit moment ben ik zelf ook zwaarder dan wenselijk en kon ook geen manege vinden. Gelukkig ben ik de gelegenheid (en lag het in de planning) dat ik een paard gekocht heb voor mezelf. Een prachtige merrie die mij zal helpen met afvallen (en ja ik ga ook naar de sportschool)
Ik reageer bijna nooit maar ik baal er zo van op bokt dat er zoveel gezeik is over gewicht. Bokttruttjes van 50 kg hebben makkelijk praten helaas is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend om graatmager op een pennypaard rond te rijden. (niet dat graatmager mijn ideaal is )
Ts ik hoop dat je een plekje vind waar je kunt genieten van het paardrijden![*][*]ik vind dat je helemaal gelijk heb ik vind mij zelf ook te zwaar ik ben 13 jaar oud en 1.49 lang en ik weeg 47.5 kg ik wil 40 wegen dus 7.5 kilo afvallen maar ik woog eerst 44kg toen wou ik avallen dus ging op een dieet maar ik woord alleen maar swaarder want binnen een week woog ik op eens 47.5 weet iemand mischien waarom en hoe ik wel kan afvallen
Jij moet helemaal niet willen afvallen!
lies1000 schreef:[*]Ik wou dat ik een manege voor je wist TS. Op dit moment ben ik zelf ook zwaarder dan wenselijk en kon ook geen manege vinden. Gelukkig ben ik de gelegenheid (en lag het in de planning) dat ik een paard gekocht heb voor mezelf. Een prachtige merrie die mij zal helpen met afvallen (en ja ik ga ook naar de sportschool)
BelgenGek schreef:ik vind het een beetje jammer dat sommigen hier
denken dat je kogelrond bent als je 100+ weegt..
Mijn pa is 2.07 en weegt 130 kilo
hij heeft een heel klein buikje, verder is hij DUN,
hij heeft echt spillebeentjes..
Dat kan dus ook!
Mijn oom is 2.04 en weegt ongeveer zelfde als pa
hij rijd op een stevige holsteiner, ziet er mooi uit
en ook hij heeft dunne beentjes en is echt verder ook niet te dik
Mijn oom rijd al vanaf zn 12e? als het niet eerder was
rijd keurig netjes en zit het paard echt niet in de weg,
zou hij dan ook nietmeer mogen rijden?!
Verder wil ik er niets meer over zeggen..