Immers, een trap hoef je vaak maar een keer te geven, IMO dus ook beter dan blijven aanklungelen. Net als met rijden, je kunt beter een keer doorpakken, dan blijven sukkelen. Je moet kijken naar hetgeen wat het meest effectief is is op het moment. Deelt jouw paard -angst uitgesloten- een klap uit, dan mag je een trap teruggeven.
Je blijft dus niet trappen. Het gaat er ook niet om dat je zo hard mogelijk trapt. Je moet dus ook niet dagelijks zo met je paard omgaan, maar als ze een keer rare fratsen uithalen, mag het zeker!

Verder vind ik om 1001 redenen dat je paarden niet met mensen/kinderen moet vergelijken.
En bij veel mensen die zo denken, zie ik nogal eens dat de opvoeding dus ook ernstig tekort heeft geschoten, omdat ze behandelt worden als tere kinderzieltjes.. In plaats van krachtpatsers van 600kg.

Paard, stampen met je voeten is hier op stal niet toegestaan. In de hoek van de gang ligt een deken uitgespreidt op de vloer. Hier gelieve 10 min. af te koelen. Je kunt terugkomen wanneer je over je acties hebt nagedacht, en je je verontschuldigingen wilt aanbieden -oid-.

Ik zie mijn merrie al braaf gaan liggen.